Fury Survivor: Pixel Z با تمام پتانسیل و هیجانی که دارد، مشکلاتی را در خود جای داده که مانع از بی‌عیب‌ونقص شدن بازی شده است. با بررسی این بازی موبایل همراه زومجی باشید.

استودیوهای بازی‌سازی متعددی را دیده‌ایم که از زامبی‌ها الهام گرفته‌اند تا یک محیط آخرالزمانی را به‌وجود بیاورند. بعضی از این بازی‌ها دارای نوآوری‌های مخصوص‌به خودشان هستند و بعضی دیگر، صرفا یک الهام ساده از سایر بازی‌های این سبک به شمار می‌روند و مورد جدیدی را به تجربه‌ی بازیکنان اضافه نمی‌کنند. دراین‌میان چند وقتی است که بازی اندروید و آیفون Fury Survivor: Pixel Z در دسترس کاربران موبایل قرار گرفته است و استودیو لیتینگ گیمز (Leiting Games)، سازنده و ناشر بازی آیفون و اندروید Fury Survivor: Pixel Z، سعی کرده است با استفاده از المان‌های کلیدی سبک‌های مختلف، محصول ارزشمندی را ارائه کند. اما سؤال اینجا است که آیا بازی موبایل Fury Survivor: Pixel Z همان‌طور که سازنده‌های آن وعده داده‌اند، یک بازی سرگرم کننده و با ارزش است؟ در جواب به این سؤال باید بگویم که در حالت کلی، بازی زامبی‌محور Fury Survivor: Pixel Z یک بازی هیجان‌انگیز و سرگرم کننده است، اما وجود موارد مختلف که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، مانع از تبدیل شدن این بازی موبایل به یک بازی بی‌عیب‌ونقص می‌شود.

Fury Survivor: Pixel Z

داستان بازی روایت‌گر سال ۲۰۲۵ است؛ جایی که ویروس Z بنابه‌دلایل نامشخصی در جهان پخش شده است و در کم‌ترین زمان، نیمی از مردم جهان تبدیل به زامبی شده‌اند. بازیکنان در نقش یک عضو سابق نیروی دریایی قرار می‌گیرند که در حال حاضر یک کارگر ساده ساختمان است. همانند سایر روزهای هفته، وی از ساختمانی که روی آن کار می‌کند، خارج می‌شود تا سوار ماشین خود شود و به‌ خانه برود، اما متوجه می‌شود که محیط کارش به یک ویرانه تبدیل شده است. رفته رفته متوجه می‌شود که تمامی افراد به زامبی تبدیل شده‌اند و حال یک هدف در سر دارد؛ آن هم چیزی جز رفتن به خانه و ملاقات با خانواده‌‌ی خود نیست. بازی Fury Survivor: Pixel Z به‌نحوی آغاز می‌شود که داستان نجات خانواده را روایت می‌کند، اما در ادامه شاخ و برگ‌های مختلفی به داستان بازی داده می‌شود. Fury Survivor: Pixel Z شروع خوبی دارد و این روند هم ادامه پیدا می‌کند، اما باتوجه‌به مسائلی که در طول خط داستانی با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید، پایان‌بندی مناسبی را شاهد نیستیم و یک سری علامت سؤال در ذهن مخاطب بی‌جواب باقی می‌ماند.

بازی موبایل Fury Survivor: Pixel Z به‌نحوی آغاز می‌شود که داستان نجات خانواده را روایت می‌کند، اما در ادامه شاخ و برگ‌های مختلفی به داستان بازی داده می‌شود

به‌نظر می‌رسد استودیو سازنده صرفا از یک سری ایده داستانی استفاده کرده است تا داستان بازی را گسترش دهد، اما به‌خوبی نتوانسته است آن‌ها را در انتهای داستان درکنار یکدیگر قرار بدهد. بااین‌حال گیم‌پلی موردی است که Fury Survivor: Pixel Z در آن هم دارای نقاط قوت بسیاری است و هم مشکلات اصلی بازی را در خود جای داده است. زمانی که وارد گیم‌پلی می‌شوید، فکر می‌کنید با یک بازی Beat ‘em Up با دوربین ایزومتریک طرف هستید، اما در ادامه گیم‌پلی گسترده‌تر از قبل می‌شود. استودیو لیتینگ گیمز از سبک Beat ‘em Up برای هسته و شالوده اصلی گیم‌پلی استفاده کرده است. بازیکنان به‌صورت هم‌زمان سه سلاح مختلف را انتخاب می‌کنند؛ یک سلاح Melee، یک سلاح گرم سبک مثل انواع و اقسام Pistolها یا Crossbowها و همچنین یک سلاح گرم سنگین مثل شاتگان‌ها و اسالت رایفل‌ها که شخصیت بازی می‌تواند آن‌ها را به‌دست بگیرد. 

Fury Survivor: Pixel Z

سیستم اچیومنت و پاداش دادن مورد خوبی است، اما تعداد بسیار زیادی پاداش در اختیار بازیکنان قرار داده می‌شود که بیش از اندازه است

در هر مرحله هم برای رسیدن به انتهای آن باید زامبی‌های متعددی را بکشید که نحوه‌ی حمله‌ی آن‌ها، به‌صورت دسته‌ای است. به‌عبارتی زامبی‌ها در موج‌های (Wave) مختلفی به استقبال شما می‌آیند. برای اینکه روند بازی کمی ساده‌تر شود، یک سری مهارت‌های مختلف برای کاراکتر اصلی در نظر گرفته شده است که با پیشروی در مراحل و ارتقای سطح خود، می‌توانید آن‌ها را آزاد کنید. به‌عبارتی سازنده سعی کرده است که با فعال کردن تدریجی مهارت‌ها، تجربه‌ای متعادلی را در دسترس کاربران قرار بدهد. برای مثال اگر تمامی مهارت‌ها در همان ابتدا فعال بودند، مراحل ابتدایی بازی بسیار ساده‌تر از مراحل انتهایی می‌شد. مشکل اصلی بازی اندروید و آیفون Fury Survivor: Pixel Z این است که سازنده با اینکه در این بخش یک تعادل را به‌وجود آورده است و المان‌ها بسیار کاربردی طراحی شده‌اند، اما در سایر بخش‌ها نتوانسته است این روند را ادامه دهد و Fury Survivor: Pixel Z یک بازی ساده و بدون چالش است. درکنار المان‌های Beat ‘em Up، بازی آیفون و اندروید Fury Survivor: Pixel Z دارای المان‌های بقا و سروایول است.

در بالا و سمت چپ صفحه‌نمایش، سه نوار رنگی برای بازیکنان طراحی شده است. اولین نوار، نوار سلامت است. این در حالی است که دو نوار بعدی مربوط‌به میزان گرسنگی شخصیت اصلی و مقدار آب بدن او است؛ دقیقا مواردی که در یک بازی سروایول اهمیت بالایی دارند. ازاین‌رو مخاطب سعی می‌کند مدیریت درستی روی منابع خود داشته باشد و با دقت از سیستم ساخت‌وساز بازی استفاده کند. همچنین سازنده‌های این دسته از بازی‌ها بازیکن را مجبور می‌کنند تا محیط‌های اطراف را به‌خوبی بگردند و آیتم‌های کاربردی را به‌دست بیاورند. استودیو لیتینگ گیمز دقیقا عکس این موارد را انجام داده است. بازی دارای سیستم جوایز اچیومنت است که با انجام موارد متفاوتی مثل کشتن تعداد مشخصی از زامبی‌ها یا نجات دادن افراد مختلف، به شما اهدا می‌شوند. هر اچیومنت مهمات زیادی را در دسترس شما قرار می‌دهد. ازاین‌رو خیال شما راحت است که اصلا با کمبود مهمات برای سلاح‌های خود مواجه نمی‌شوید. همچنین این پاداش‌ها شامل آب، غذا، بانداژ و جعبه کمک‌های اولیه هم می‌شود.

Fury Survivor: Pixel Z

این موارد دست‌به‌دست هم داده‌اند تا ظاهر بقا بازی موبایل Fury Survivor: Pixel Z عملا بی‌استفاده باقی بماند و بازیکن میل و رغبتی برای گشت‌وگذار در محیط اطراف نداشته باشد. همچنین درکنار مهارت‌ها، بخشی به نام پرک‌ها هم طراحی شده است. پرک‌ها درواقع همان توانایی‌های مخصوصی هستند که می‌توانید با ارتقای سطح خود آن‌ها را خریداری کنید. مشکل اصلی این بخش، در نحوه خرید پرک‌ها است. اگر می‌خواهید پرک‌های بیشتری برای شما آزاد شود، حتما باید پرک‌های قبل را تا آخرین سطح ممکن (سطح پنج) خریداری کنید. سازنده با انجام این کار بازیکنان را در استفاده از پرک‌های مختلف و تقویت کاراکترشان در مواردی که می‌خواهند، محدود کرده است. بااین‌حال کشتن زامبی‌ها، مینی‌باس‌ها و باس‌هایی که برای بازیکنان در نظر گرفته شده است، لذت بالایی دارد و بازیکن را سرگرم می‌کند. همچنین استودیو لیتینگ گیمز سعی کرده است با استفاده از وسایل نقلیه، شکل‌وشمایل متفاوتی را به بازی ببخشد تا کاربران در طول بازی کردن خود، تجربه‌ی متفاوتی را کسب کنند.

اگر می‌خواهید پرک‌های بیشتری برای‌تان آزاد شود، حتما باید پرک‌های قبل را تا آخرین سطح ممکن (سطح پنج) خریداری کنید

پرداخت‌های درون برنامه‌ای مورد دیگری است که می‌توان از آن به‌عنوان یک نقطه ضعف در بازی موبایل Fury Survivor: Pixel Z یاد کرد. با اینکه با یک بازی آنلاین طرف نیستیم و پرداخت‌های درون برنامه‌ای، Fury Survivor: Pixel Z را به یک بازی Pay to Win تبدیل نکرده است، اما می‌توانید سلاح‌های قوی‌تری را با پول داخل بازی خریداری کنید تا عملا سختی بازی را از بین ببرید. در حالت عادی بازیکنان با رسیدن به سطوح بالاتر، آیتم‌های ارزشمند‌تری را دریافت می‌کنند. این آیتم‌ها شامل سلاح یا لباس می‌شود که با استفاده از آن‌ها قدرت شما افزایش پیدا می‌کند. می‌توانید صبر کنید و با رسیدن به سطح‌های مورد نیاز، آیتم‌های ذکر شده را در گوشه‌وکنار جهان بازی کسب کنید یا اینکه ازطریق فروشنده‌های داخل بازی و فروشگاه داخلی Fury Survivor: Pixel Z، سکه را با پول واقعی خریداری کنید و بدون هیچ زحمتی به سلاح‌ها و لباس‌های قدرتمند بازی دست پیدا کنید. به‌عبارتی تیم سازنده ازاین‌طریق لذت بازی کردن را از بین برده است.

Fury Survivor: Pixel Z

از نظر طراحی و گرافیک، استودیو لیتینگ گیمز از طراحی‌های پیکسلی برای به‌نمایش گذاشتن جلوه‌های بصری استفاده کرده است. بااینکه زامبی‌ها در حالت پیکسلی قرار دارند، اما بازی همچنان خشونت خود را حفظ کرده است. در بخش طراحی‌ها هم Fury Survivor: Pixel Z دارای محیط‌های متنوعی است که هرکدام از این محیط‌ها تجربه‌ی متفاوتی را ارائه می‌دهند. همچنین طراحی سلاح‌های بازی هم در نوع خود خوب کار شده است. شاید از نظر طراحی گونه‌های مختلف زامبی‌ها، تیم سازنده کمی سهل‌انگاری کرده باشد، اما طراحی باس‌ها و مکانیزم‌های مبارزه‌ای که دارند، مخاطب را شگفت‌زده خواهد کرد. بازی موبایل Fury Survivor: Pixel Z جزو آن دسته از بازی‌هایی است که می‌توانید ساعت‌ها آن‌ را بدون دغدغه داغ شدن گوشی موبایل یا تبلت خود تجربه کنید؛ زیرا در این زمینه عملکرد بسیار خوبی دارد و اصلا مخاطب را اذیت نمی‌کند. همچنین صداگذاری‌های بازی هم در سطح خوبی قرار دارد و تیم سازنده سعی کرده است با استفاده از سکوت و صداهای دلخراش زامبی‌ها، حس‌وحال ترس در یک محیط آخرالزمانی را برای مخاطب به‌وجود بیاورد.

در انتها بازی موبایل Fury Survivor: Pixel Z با اینکه در بخش گیم‌پلی و داستان دارای مشکلات مختلفی است، اما به‌واسطه مبارزات و طراحی‌های بازی می‌تواند تجربه‌ی سرگرم کننده و متفاوتی را نسبت‌به سایر بازی‌های این سبک در دسترس کاربران قرار بدهد. ضمنا زومجی علاوه بر بررسی بازی موبایل، به معرفی آثار این پلتفرم و به‌ویژه بهترین بازی های اندروید هم می‌پردازد که می‌توانید به آن‌ها نگاهی داشته باشید.

برای اطلاع از مشخصات فنی، قیمت موبایل و دیگر موارد لازم برای خرید موبایل می‌توانید از بخش محصولات زومیت استفاده کنید و به‌روزترین قیمت موبایل سامسونگ، قیمت موبایل شیائومی، قیمت گوشی هواوی و قیمت گوشی اپل را در این بخش مشاهده کنید؛ همچنین علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس است.


منبع زومجی

Fury Survivor: Pixel Z

بازی Fury Survivor: Pixel Z یک بازی اکشن Beat 'em Up است که سازنده برای خلق نوآوری از المان‌های سبک‌های دیگر نظیر بقا هم استفاده کرده است، اما به‌خوبی نتوانسته است از پتانسیل این المان‌ها بهره ببرد. ازاین‌رو تعادل میان درجه سختی بازی از بین رفته است و باعث صدمه دیدن تجربه‌ی بازیکنان شده است. بااین‌حال Fury Survivor: Pixel Z با ارائه یک اکشن هیجان‌انگیز و داستانی متوسط، می‌تواند کاربران موبایل را سرگرم کند.
محمد صادق تواضعی

8

نقاط قوت

  • + گان‌پلی هیجان‌انگیز بازی
  • + طراحی بسیار خوب باس‌فایت‌ها
  • + طراحی متنوع مراحل بازی
  • + کاربردی بودن مهارت‌ها و سلاح‌های مختلف در مقابل دشمنان

نقاط ضعف

  • - ساده شدن بیش از اندازه بازی با پرداخت‌های درون برنامه‌ای
  • - پایان‌بندی نامناسب داستان
  • - پاداش‌های بیش از حد، نقش المان‌های بقا در بازی را کم‌رنگ کرده‌اند
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده