نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۸

والت دیزنی رکورد مجموع فروش جهانی خود در یک سال را شکست

با عملکردی فراتر از انتظار، مجموع فروش جهانی فیلم‌های والت دیزنی در طول یک سال تنها در ۷ ماه شکسته شد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، کمپانی والت دیزنی یک رکورد تاریخی را در سال ۲۰۱۹ ثبت کرده است. طبق خبری که ورایتی منتشر کرده، مجموع فیلم‌های دیزنی در سال ۲۰۱۹ تاکنون ۷.۶۷ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرده است تا رکورد فروش جهانی این کمپانی در یک سال را بشکند. این رکورد پیش از این به فروش سال ۲۰۱۶ دیزنی تعلق داشت که در مجموع فیلم‌های این کمپانی در سال ۲۰۱۶ موفق شدند ۷.۶۱ میلیارد دلار فروش کنند. رکورد جدید دیزنی تنها مورد قابل ذکر نیست و در واقع دیزنی موفق شده تا پایان ماه جولای که هفتمین ماه از سال جاری میلادی است، به این فروش دست پیدا کند و هنوز فیلم‌هایی چون انیمیشن Frozen 2 (فروزن 2)، فیلم Maleficent: Mistress of Evil (مالیفیسنت: معشوقه شیطان) و فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker (جنگ ستارگان: رستاخیز اسکای واکر)، اکران نشده‌اند.

Avengers: Endgame

همچنین ۵.۰۹ میلیارد دلار از فروش ۷.۶۷ میلیارد دلاری دیزنی به بازار جهانی اختصاص دارد که این برای اولین‌بار است که مجموع فروش جهانی و خارج از آمریکای دیزنی از مرز ۵ میلیارد دلار فروش عبور کرده است. بدون شک دیزنی بخش زیادی از این موفقیت را مدیون مارول و دو فیلم Captain Marvel (کاپیتان مارول) که فروش آن از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده و فیلم Avengers: Endgame (اونجرز: پایان بازی) که رکورد فروش جهانی فیلم Avatar (آواتار) را شکسته، است. همچنین مدتی پیش مجموع فروش فیلم Aladdin (علاالدین) از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده و به‌نظر می‌رسد که یک میلیاردی شدن انیمیشن Toy Story 4 (داستان اسباب بازی ۴) نیز قطعی شده باشد. علاوه بر این، فروش جهانی فیلم The Lion King (شیر شاه) به ۹۶۲ میلیون دلار افزایش پیدا کرده و عبور فروش جهانی آن از مرز یک میلیارد دلار قطعی شده است.

همچنین طبق گفته هالیوود ریپورتر، والت دیزنی هم‌اکنون ۴۵ درصد از فروش ۱۶ میلیارد دلاری گیشه جهانی را به خود اختصاص داده و سهم بزرگی از گیشه جهانی را در اختیار دارد. پس از دیزنی، برادران وارنر قرار دارد که مجموع فیلم‌های این کمپانی تا به امروز بیش از ۲ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرده‌اند.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده