نویسنده: تیم کجارو
// دوشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۵

زیباترین آبشارهای جهان کدامند؟

آبشارها یکی از زیباترین پدیده‌های طبیعت هستند. در گوشه و کنار دنیا آبشارهای فراوانی وجود دارد که بعضی از آن‌ها شهرت و محبوبیت بیشتری در اینستاگرام دارند. در ادامه با بیست مورد از این آبشارهای محبوب آشنا می‌شوید.

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومجی بازنشر شده است.

آبشارها یکی از زیباترین پدیده‌های طبیعی هستند که می‌توانید در سفرهای خود برای دیدن آن‌ها وقت بگذارید. بسیاری از افراد در سفرهای خود به جاهای دور و نزدیک سفر می‌کنند تا آبشارها را از نزدیک ببینند. در گوشه و کنار دنیا آبشارهای فراوانی وجود دارد که بعضی از آن‌ها به خاطر ویژگی‌های خاص مثلا ارتفاع زیاد، عریض بودن و... به شهرت رسیده‌اند.

اگر شما هم آبشارها را دوست دارید و دلتان می‌خواهد در سفر بعدی‌تان یکی از این پدیده‌های زیبای طبیعی را ببینید، این فهرست به شما کمک می‌کند که مقصد بعدی سفر را انتخاب کنید. فهرستی که در ادامه این مقاله کجارو خواهید دید شامل ۲۰ آبشاری است که بیشترین عکس و هشتگ را در اینستاگرام دارند.

۲۰. آبشار آنجل، ونزوئلا

آبشار آنجل

ارتفاع: ۹۷۹ متر

محبوبیت: ۲۲٬۴۴۰ هشتگ

اگر گردشگری مجددا در ونزوئلا رونق بگیرد و عملی شود، اولین جایی که بیشتر گردشگران این کشور برای بازدید از آن برنامه‌ریزی می‌کنند، آبشار آنجل خواهد بود. برای دیدن این آبشار باید به پارک ملی کانایما سر بزنید. در این پارک به صخره‌ای بلند و پوشیده از جنگل می‌رسید که آبشار آنجل از فراز آن به پایین می‌ریزد.

نام این آبشار گرفته شده از نام جیمز آنجل، کاوشگر آمریکایی است که هواپیمای خود را نزدیک این آبشار بعد از شناسایی در سال ۱۹۳۵ میلادی فرود آورد.

۱۹. آبشار گوکتا کاتاراکس، پرو

آبشار گوکتا

ارتفاع: ۷۷۱ متر

محبوبیت: ۲۳٬۳۱۲ هشتگ

بسیار سخت است که باور کنیم آبشاری که از ارتفاع ۷۷۱ متری فرو می‌ریزد تا سال ۲۰۰۲ کشف نشده بود؛ ولی این تنها یکی از عجایب آمازون است. آبشار گوکتا پنهان بود تا زمانی‌که یک کاوشگر آلمانی به نام استفان زیمندروف آن را در جریان سفرش در دره اوتکوبامبا کشف کرد. اکنون برای دیدن این آبشار می‌توانید یک مسیر کوه‌پیمایی ۶ ساعته را در میان جنگل‌های بارانی طی کنید. در مسیرتان از ۲۲ آبشار دیگر هم عبور خواهید کرد. این آبشار شانزدهمین آبشار بلند جهان است.

۱۸. آبشار جاگ (Jog Falls)، هند

آبشار جاگ

ارتفاع: ۲۵۳ متر

محبوبیت: ۲۹٬۳۳۰ هشتگ

این آبشار در کوهستانی سرسبز در جنوب ایالت کارناتاکا قرار دارد. آبشار جاگ دومین آبشار بزرگ هند است و از ارتفاع ۲۵۳ متری به رود شاراواتی می‌ریزد. بهترین زمان برای سفر به این منطقه و بازدید از این آبشار، در فصل بارندگی یا مانسون است. یعنی وقتی باران به اندازه‌ای می‌بارد که لازم نیست مسیر آبشار برای استفاده از نیروگاه‌های برق تغییر کند. در غیر این صورت ممکن است تا اینجا سفر کنید و هیچ چیزی جز چند قطره آب نبینید و بدون هیچ عکس جذابی به خانه برگردید. پیشنهاد ما برای مشاهده این آبشار بی‌نظیر تورهای هند کجارو است.

۱۷. آبشار شوشون (Shoshone Falls)، آیداهو

آبشار شوشون

ارتفاع: ۶۵ متر

محبوبیت: ۳۰٬۱۷۶ هشتگ

درست مثل سایر شگفتی‌های طبیعی منطقه آیداهو، آبشار شوشون هم دست کم گرفته می‌شود. این آبشار روی رود اسنیک قرار دارد. این آبشار را گاهی نیاگارای غرب می‌نامند. ارتفاع آن ۶۵ متر است و عرض آن به ۳۰۰ متر هم می‌رسد. این آبشار برای مدت بیش از ۱۵۰ سال، یک مقصد محبوب گردشگری بود. آبشار شوشون برای اولین‌بار در میانه قرن نوزدهم میلادی به‌عنوان مقصد گردشگری به شهرت رسید.

۱۶. آبشار راین (Rhine Falls)، سوئیس

آبشار راین

ارتفاع: ۲۳ متر

محبوبیت: ۳۷٬۱۳۳ هشتگ

آبشار راین در بلندترین نقطه آن، قدرتمندترین آبشار اروپا است. در هر ثانیه از این آبشار ۶۰۰ مترمکعب آب از ارتفاعات آلپ به دریای شمال می‌ریزد. این آبشار همواره این قدرت خود را حفظ می‌کند چون هرگز از این آبشار برای تولید برق استفاده نشده است. سوئیس از این آبشار برای تولید برق استفاده نکرده؛ ولی آن را به یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های این کشور تبدیل کرده است که سالانه بیش از یک میلیون بازدیدکننده دارد. بهترین زمان برای سفر به سوئیس و دیدن آبشار راین، از اواخر بهار تا تابستان است؛ وقتی برف روی کوه‌ها آب می‌شود، در این آبشار جریان پیدا می‌کند و یکی از زیباترین مناظر طبیعی این قاره را خلق می‌کند.

۱۵. آبشار کاسکاتا دل مارمور، ایتالیا

آبشار کاسکاتا دل مارمور

ارتفاع: ۱۶۵ متر

محبوبیت: ۳۹٬۱۴۰ هشتگ

محبوب‌ترین آبشار اروپا در اینستاگرام، تنها آبشار مصنوعی این فهرست است. این آبشار توسط رومی‌های باستان در سال ۲۷۱ پیش از میلاد ساخته شده است تا آب راکد را از شهر ریتی به سمت یک صخره و رود نرا منحرف کند. قرن‌ها طول کشیده تا با شیوه‌های جدید مهندسی آن دوران، با حفر گودال‌ها و ساخت کانال‌ها این آبشار ساخته شود که هنوز هم بلندترین آبشار ساخت دست بشر در کل دنیا است. در دوران مدرن، جریان این آبشار محدود شده و کاهش پیدا کرده است؛ چون بخشی از آب به سمت یک نیروگاه هیدروالکتریک هدایت می‌شود؛ ولی دو بار در روز، این نیروگاه آب را در مسیر آبشار رها می‌کند و این آبشار جان دوباره می‌گیرد.

۱۴. آبشار دتیفوس (Dettifoss)، ایسلند

۱۴. آبشار دتیفوس (Dettifoss)، ایسلند

ارتفاع: ۴۵ متر

محبوبیت: ۴۴٬۱۹۵ هشتگ

گرچه قدرتمندترین آبشار اروپا آبشار راین در سوئیس است؛ ولی در برخی از اوقات سال، این آبشار یعنی آبشار دتیفوس از آبشار راین پیشی می‌گیرد. جریان آب در این آبشار ۵۰۰ مترمکعب در ثانیه است و درست بعد از آبشار راین با جریان ۶۰۰ مترمکعب بر ثانیه قرار می‌گیرد. این آبشار یک مسیر عالی در اطراف دره دارد که در طی روز می‌توانید در آن پیاده‌گردی کنید و قدرت و زیبایی آبشار را از نزدیک ببینید و تحسین کنید.

۱۳. آبشار گودافوس (Godafoss)، ایسلند

 آبشار گودافوس (Godafoss)، ایسلند

ارتفاع: ۱۲ متر

محبوبیت: ۷۳٬۶۵۹ هشتگ

اگر اطلاعات کاملی در مورد ریشه‌ی کلمه‌ها داشته باشید، متوجه می‌شوید که گودافوس به معنای آبشار خدایان است. این نام باتوجه‌به افسانه‌ای بومی روی این آبشار گذاشته شده است. افسانه در مورد مردی است که بعد از گرویدن این کشور به مسیحیت، تندیس‌های خدایان نورس را داخل آبشار انداخت. کافی است یکی دو ساعت را در نزدیکی این آبشار بگذرانید تا متوجه حال و هوای خاص و جذابیت این آبشار دیدنی شوید.

۱۲. آبشار نعل اسب (Horseshoe Falls)، اونتاریو

آبشار نعل اسب (Horseshoe Falls)، اونتاریو

ارتفاع: ۵۱ متر

محبوبیت: ۷۶٬۷۸۴ هشتگ

آبشار نعل اسب یکی از سه آبشاری است که مجموعه آبشارهای نیاگارا را تشکیل می‌دهد. این آبشار به‌طور کامل در خاک کشور کانادا قرار دارد. با وجود اینکه گاهی با عنوان آبشار نیاگارا معرفی می‌شود ولی خودش نام جداگانه‌ای دارد. این آبشار بزرگ‌ترین آبشار در مجموعه نیاگارا است. تقریباً ٪۹۰ از رودخانه نیاگارا، پس از انحراف برای تولید برق در نیروگاه، از آبشار نعل اسب فرو می‌ریزد.

۱۱. آبشار اسنوکوالیم (Snoqualmie Falls)، واشینگتون

 آبشار اسنوکوالیم (Snoqualmie Falls)، واشنگتون

ارتفاع: ۸۲ متر

محبوبیت: ۱۱۶٬۰۸۳ هشتگ

حدود یک ساعت و نیم به سمت شرقی بلوو در نزدیکی سیاتل که حرکت کنید به زیباترین آبشار نمادین ایالت می‌رسید. این آبشار ۸۲ متری درست زیر بزرگراه قرار دارد و از کوهستان کسکیدز فرو می‌ریزد. بعد از تماشایی خروش و زیبایی این آبشار می‌توانید در لژهای اطراف استراحت کنید و حین غذا خوردن، چشم‌انداز زیبایی از آبشار را ببینید. یا اینکه می‌توانید یک شب آن‌جا بمانید و با صدای خروش آبشار به خواب بروید.

۱۰. آبشار بریدال ویل (Bridalveil Falls)، کالیفرنیا

آبشار بریدال ویل

ارتفاع: ۱۸۸ متر

محبوبیت: ۱۲۷٬۰۲۰

این آبشار را با چندین آبشار دیگری که در آمریکا قرار دارند و هم‌نام این آبشار هستند اشتباه نگیرید. این آبشار در یوسیمیتی قرار دارد. در فصل‌های شلوغ سال، مه برخاسته از این آبشار تا چندین کیلومتر ادامه پیدا می‌کند. می‌توانید از یک مسیر نیم‌ ساعته پیاده‌گردی به نقطه‌ای برسید که از آن‌جا چشم‌انداز زیبایی از این آبشار قابل مشاهده است. البته برای طی کردن این مسیر به لباس‌های ضدآب نیاز دارید.  

۹. آبشار هاواسو (Havasu Falls)، آریزونا

آبشار هاواسو (Havasu Falls)، آریزونا

ارتفاع: ۳۷ متر

محبوبیت: ۱۳۰٬۲۰۸

آبشار هاواسو آبشار زیبایی است که شاید آن را در موزیک‌ویدیوی خواننده‌ای محبوب یا فیلم نکست با بازی جولیان مور و نیکولاس کیج دیده باشید. برای حفظ این آبشار از تجمع گردشگران و جلوگیری از اورتوریسم، تعداد گردشگران و بازدیدکنندگان این آبشار محدود شده است. وقتی مجوز بازدید از این آبشار با قیمت نفری ۱۲۵ دلار برای فروش ارائه می‌شود در عرض چند ساعت به فروش می‌رسد. این آبشار در گرند کنیون واقع شده و در زمین‌های قبیله‌ای قبیله هاواسوپای قرار گرفته است.

۸. آبشار سلیالاندفوس (Seljalandsfoss)، ایسلند

 آبشار سلیالاندفوس (Seljalandsfoss)، ایسلند

ارتفاع: ۶۰ متر

محبوبیت: ۱۳۹٬۶۶۸ هشتگ

انتخاب کردن بهترین آبشار ایسلند برای عکاسی کردن، بسیار سخت است؛ چون آبشارهای این کشور یکی از یکی زیباتر هستند؛ ولی آبشار سلیالاندفوس جذابیت خاصی دارد. می‌توانید تا پای این آبشار پیاده‌روی کنید یا اینکه تا بالای آن کوه‌پیمایی کنید. برای کوه‌پیمایی باید از تپه‌های سرسبز بگذرید. در فصل‌های خشک‌تر سال می‌توانید مسیری را به سمت پشت آبشار طی کنید و آن را از زوایه‌ای متفاوت و بسیار زیبا ببینید.

۷. آبشار یوسیمیتی، کالیفرنیا

آبشار یوسیمیتی، کالیفرنیا

ارتفاع: ۷۳۹ متر

محبوبیت: ۱۷۰٬۲۱۵ هشتگ

اگر در یک بعد از ظهر تابستانی از آبشار یوسیمیتی دیدن کنید متوجه محبوبیت این آبشار می‌شوید. محبوبیت رو‌به‌رشد این آبشار در اینستاگرام مهم‌ترین دلیلی است که باعث شده پارک ملی میزبان این آبشار سال گذشته ۴ میلیون بازدیدکننده داشته باشد. آبشار یوسیمیتی مرتفع‌ترین آبشار در آمریکا است و با اختلاف قابل توجهی از آبشار بعدی قرار دارد. آبشار بعدی از نظر ارتفاع، ۴۹۱ متر ارتفاع دارد.

۶. آبشار اسکگوافوس (Skogafoss)، ایسلند

 آبشار اسکگوافوس (Skogafoss)، ایسلند

ارتفاع: ۶۰ متر

محبوبیت: ۲۱۸٬۰۹۴ هشتگ

آبشار اسکگوافوس شاید شگفت‌انگیزترین آبشار ایسلند، حداقل به‌خاطر ابعاد قابل‌توجه آن باشد. مسیر مستقیمی که به آبشار می‌رود برای عکاسی از این منظره زیبا ایده‌آل است. البته اگر می‌خواهید جایی عکاسی کنید که کاملا خشک باشد باید از پلکانی که به آبشار منتهی می‌شود استفاده کنید. این مسیر به جذابیت مسیر قبلی نیست؛ ولی باز هم فرصت‌های زیادی برای عکاسی از این منظره و ثبت تصاویر رشک‌برانگیز دارد.

عرض این آبشار هم ۲۵ متر است. این آبشار محل فیلم‌برداری دو فیلم مشهور هالیوودی بوده است. این دو فیلم عبارت‌اند از ثور: دنیای تاریک و زندگی پنهان والتر میتی.

۵. آبشار گولفوس (Gullfoss)، ایسلند

آبشار گولفوس (Gullfoss)، ایسلند

ارتفاع: ۳۲ متر

محبوبیت: ۲۳۴٬۵۱۲ هشتگ

یک دهه پیش احتمالا از دیدن اینکه جاذبه‌ای در ایسلند یک چهارم میلیون هشتگ دارد، متعجب می‌شدید. به این خاطر است که ده سال پیش اینستاگرام وجود نداشت و البته ایرباس‌های پر از مسافر هر روز برای این مقصد پرواز نداشتند. حالا به‌لطف افزایش گردشگری و پروازها، ایسلند بیش از یک آبشار در این فهرست دارد؛ بیش از هر کشور دیگری غیر از آمریکا. این آبشار چند طبقه یک ساعت و چهل دقیقه تا ریکیاویک فاصله دارد.

۴. آبشار ویکتوریا، زامبیا و زیمبابوه

آبشار ویکتوریا، زامبیا و زیمبابوه

ارتفاع: ۱۰۸ متر

محبوبیت: ۲۳۶٬۱۱۷ هشتگ

آبشار ویکتوریا به‌عنوان بزرگ‌ترین پرده آبشاری دنیا شناخته می‌شود. این آبشار روی رود زامبزی و در مرز زامبیا و زیمبابوه قرار دارد. وقتی تا اینجا سفر می‌کنید، مطمئنا هدفی بیشتر از ثبت یک عکس در اینستاگرام دارید. چند روزی را می‌توانید برای دیدن این آبشار و گشت‌وگذار در اطراف آن وقت بگذارید. رودگردی، بانجی جامپینگ بر فراز آبشار و شنا در حاشیه استخر شیطان، از جمله تفریحاتی است که در اطراف این آبشار از آن لذت خواهید برد.

۳. آبشار مولتنومه (Multnomah Falls)، اورگون

آبشار مولتنومه (Multnomah Falls)، اورگون

ارتفاع: ۱۸۹ متر

محبوبیت: ۲۶۱٬۰۲۰ هشتگ

محبوب‌ترین آبشار ایالات متحده آمریکا در اینستاگرام با بیشترین هشتگ، آبشار مولتنومه است. این آبشار نیم ساعت با ماشین از پورت‌لند فاصله دارد. از آن‌جا می‌توانید مسیری را برای رسیدن به آبشار کوه‌پیمایی کنید. بعد از عکاسی از این آبشار زیبا و لذت بردن از زیبایی و شگفتی آن، می‌توانید در دره‌های اطراف، فعالیت‌های تفریحی مختلفی را امتحان کنید و لذت ببرید.

۲. آبشار ایگواسو، آرژانتین، برزیل و پاراگوئه

آبشار ایگواسو، آرژانتین، برزیل و پاراگوئه

ارتفاع: ۴۰ متر

محبوبیت: ۳۴۳٬۰۳۷ هشتگ

این مجموعه متشکل از بیش از ۲۰ آبشار مجزا است و به همین خاطر فرصت‌های زیادی برای عکاسی در این منطقه وجود دارد. بهترین تصاویر پانوراما از آبشار ایگواسو را می‌توانید در برزیل ثبت کنید؛ ولی اگر دوست دارید عکس‌هایی بیندازید که آدم‌های کمتری داخل آن باشند، آرژانتین جای بهتری است. سفر به پاراگوئه برای دیدن آبشار، یک سفر خاص و جذاب خواهد بود.

۱. آبشار نیاگارا، نیویورک و اونتاریو

آبشار نیاگارا، نیویورک و اونتاریو

ارتفاع: ۵۱ متر

محبوبیت: ۱٬۰۰۸٬۷۳۲ هشتگ

هیچ تعجبی ندارد که مشهورترین آبشارهای دنیا، محبوب‌ترین آبشار اینستاگرام هم با بیشترین تعداد هشتگ باشد. گردشگرانی که از آبشار نیاگارا دیدن می‌کنند، ده برابر بیشتر از آبشار معروف بعدی این فهرست، تگ می‌شوند. این احتمالا به خاطر این است که در اطراف آبشار نیاگارا چه از طرف کانادا و چه از طرف آمریکا، فرصت‌های زیادی برای عکاسی وجود دارد. یا به خاطر تفریحات جذاب دیگری که در همین منطقه وجود دارد که ممکن است آن‌ها نیز با هشتگ آبشار نیاگارا منتشر شوند.

آبشار نیاگارا درواقع مجموعه‌ای از سه آبشار است. این آبشارها از بزرگ به کوچک به ترتیب عبارت‌اند از: آبشار نعل اسب، آبشار آمریکایی و آبشار نقاب عروس. آبشار نعل اسب از همه بزرگ‌تر است و قبلا در این فهرست جداگانه به آن اشاره کردیم.


منبع کجارو
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده