نویسنده: مهرداد داودی
// دوشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۹

علیرضا داودنژاد درباره وضعیت فیلم مصائب شیرین ۲ و جشنواره فجر صحبت کرد

علیرضا داوودنژاد به تازگی در مصاحبه‌ای درباره نرسیدن فیلم «مصائب شیرین ۲» به مرحله اصلی جشنواره فجر و تاثیرات این اتفاق بر زندگی حرفه‌اش گفته است.

مدتی پیش فهرست فیلم‌های راه یافته به بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین دوره از جشنواره فجر منتشر شد. یکی از حاشیه‌های این فهرست، حضور نداشتن «مصائب شیرین ۲» در بخش سودای سیمرغ بود. سیمون سیمونیان دربار این اتفاق ادعا کرده است که علیرضا داوودنژاد هیچ نسخه‌ای از فیلم به دفتر جشنواره ارائه نکرده است. حال به تازگی و بنابر اخبار سینمای ایران، علیرضا داودنژاد، کارگردان فیلم سینمایی «مصائب شیرین ۲» در مصاحبه‌ای با ایسنا درباره صحبت‌هایی کرده است. این کارگردان با گلایه از مدیر جشنواره فجر به شرح زیر صحبت کرد:

حدود بیست روز قبل با دبیرخانه جشنواره فیلم فجر شخص آقای سیمون سیمونیان تماس گرفتم و اعلام کردم که قصد دارم فیلم در جشنواره باشد اما با توجه به این که بارها گفته‌ام برای بخشی از فیلمبرداری فیلم به فصل سرما نیاز دارم، در این مقطع نمی‌توانم نسخه کاملی از فیلم به هیات انتخاب ارائه کنم اما ۷۰ درصد فیلم آماده است که هم اکنون می‌توانم به شما تحویل دهم و بعد از آن تا اواخر دی ماه، نسخه نهایی را به دفتر جشنواره برسانم.

داودنژاد در ادامه اضافه کرد:

من در هفته‌های اخیر مشغول فیلمبرداری چند درصد باقی مانده از فیلم در تهران بودم چون هوا سرد شده بود و به آن چه می‌خواستم دست پیدا کرده بودم و دفتر جشنواره هم تماسی با من نگرفت تا چند روز پیش که آقای سیمونیان سراغ فیلم را گرفت که توضیح دادم فیلمبرداری درحال اتمام است و حتما فیلم را می‌رسانم و این تاخیر هم بخاطر رعایت فصل در فیلم بوده و بخش انگلیس فیلم هم حاضر است. دراین شرایط من فرض را بر این گذاشتم که با این عذر موجه، مشکلی برای فیلم بوجود نیاید تا این که در روزنامه خواندم «مصائب شیرین 2» به جشنواره نرسیده است!

این کارگردان در ادامه از ضررهای این اتفاق بر زندگی حرفه‌ای خود صحبت کرد:

«مصائب شیرین ۲» جزو فیلم‌های است که باید درجشنواره‌ی فیلم فجر به نمایش دربیاید تا بتواند اکران بگیرد و اگر این اتفاق برایش امسال نیفتد من عملا باید یک سال دیگر صبر کنم و با توجه به ضربه‌ای که سر اکران فیلم «فراری» خوردم، این یک ضربه مهلک دیگر است که از لحاظ حرفه‌ای بر من وارد خواهد شد.

نظر شما کاربران زومجی درباره صحبت‌های اخیر علیرضا داودنژاد چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده