نویسنده: محسن حقانی
// چهار شنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۰

معرفی بازی موبایل Space Marshals 2

Space Marshals 2 بار دیگر شما را در نقش یکی از متخصصین امور جنایی مقابل تهدید موجودات و عناصر جانی کهکشان قرار می‌دهد. با معرفی این اثر همراه زومجی باشید.

وظیفه و ماموریت کلانترهای امروزی دیگر مانند قدیم با اسلحه و تفنگ بازی زیادی همراه نیست، اما هستند بازی‌ها و بعضا فیلم‌هایی که به ما یادآوری کنند وظایف خطیر یک کلانتر تا چه حد می‌تواند برای حفظ یک جامعه سالم حیاتی باشد. بازی اندروید و بازی آیفون Space Marshals 2، ساخته‌ی استودیو پیکسل بایت (Pixelbite) بار دیگر شما را در نقش یکی از کلانتر‌های کارکشته غرب وحشی اما در سیارات بسیار دور قرار می‌دهد. نسخه ابتدایی (بازی Space Marshals) در سال ۲۰۱۵ برای تلفن‌های موبایل منتشر و با استقبال و بازخورد بسیار خوبی نیز روبه‌رو شد. استقبال چشمگیر و موفقیت بالای این بازی استودیوی سازنده آن را مجاب کرد تا هرچه زودتر نسبت به ساخت نسخه دیگری از این مجموعه اقدام کند. بازی Space Marshals 2 همان استایل و سبک گیم‌پلی نسخه اول را، البته از دید بالا به پایین (ایزومتریک) با تاکید بیشتر روی جنبه‌های تاکتیکال مانند مخفی‌کاری و البته یک داستان درگیرکننده دنبال می‌کند. داستان بازی Space Marshals 2 حول محور شخصیت برت (عضو سابق کلانتری فضایی) و همچنین دو نفر دیگر است که در جریان یک انفجار از زندان متواری می‌شوند تا علیه جنایتکاران در سرتاسر کهکشان اقدام کنند.

در بخش گیم‌پلی، درست مانند دیگر بازی‌های سبک تیراندازی Dual-Stick، همانطور که اشاره شده بازی Space Marshals 2 نیز مانند نسخه اول از زاویه دید بالا گیم‌پلی را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. شما می‌توانید از لابه‌لای فضاهای وسترن‌گونه در کهکشانی دور بگذرید، نسبت به انجام ماموریت‌های بازی اقدام کنید، دشمنان را از بین ببرید و همچنین در طول این مسیر اشیا و موارد گوناگونی را نیز جمع‌آوری کنید. یکی از مواردی که سری بازی Space Marshals را نسبت به دیگر ساخته‌های این سبک مانند بازی Xenowerk جدا می‌کند تاکید حیاتی روی بخش‌های مخفی‌کاری است. در واقع از آنجایی که دشمنان در Space Marshals به‌راحتی می‌توانند کاراکتر داستان را از پای درآورند در طول روند گیم‌پلی بازیکن باید تا جایی که می‌تواند محیط اطراف را جست‌وجو و در موقعیت مناسب علیه آنها اقدام کند. استودیو پیکسل‌بایت بخش‌های مخفی‌کاری و تاکتیکال در بازی Space Marshals 2 را نسبت به نسخه پیشین وارد فاز پیشرفته‌تری کرده است؛ به نحوی که در این نسخه بازیکن می‌تواند به صورت تن‌به‌تن، قرار دادن تله‌ها و از این دست موارد در بُعد مخفی‌کاری و بی سر و صدا دشمنان را از پای دربیاورد.

یکی از مواردی که سری Space Marshals را نسبت به دیگر ساخته‌های این سبک مانند بازی Xenowerk جدا می‌کند تاکید حیاتی روی بخش‌های مخفی‌کاری است

Space Marshals 2 روی هم رفته از ۲۰ ماموریت پشتیبانی می‌کند. به منظور تعامل بیشتر با گیم‌پلی، در پایان هر مرحله، بازی از سیستم پاداش غارت استفاده می‌کند که اگرچه شباهت‌های زیادی به این مکانیزم در نسخه اول دارد، اما به‌صورت کلی یکسان نیست. در پایان هر مرحله عملکرد بازیکن در نحوه‌ی پیشرفت آن نسبت به تعداد دفعاتی که در طول مرحله‌ی مورد نظر کشته شده است طبقه‌بندی می‌شود. با توجه به امتیاز به‌دست آمده، بازی چهار پاداش متفاوت را از میان سلاح‌ها، زره‌ها و آیتم‌های گوناگون برای شما در نظر می‌گیرد که می‌توانید از میان آنها بهترین مورد را انتخاب کنید. نکته جالب در مورد سیستم پاداش در بازی Space Marshals 2 این است که هر آیتم برای مرحله خاصی در نظر گرفته شده است. از این‌رو اگر در پایان هر مرحله دو مورد یا بیشتر از پاداش‌ها را مطالبه کنید، باید آن مرحله را از ابتدا دوباره انجام دهید. این مساله از نظر من یکی از اقدامات جالب استودیوی سازنده برای ترغیب بازیکن‌ها به انجام دوباره‌ی مراحل و بالا بردن ارزش تکرار آنها بوده است. در کنار موارد اشاره‌شده، بازی Space Marshals 2 دارای صفوفی از آیتم‌های قابل جمع‌آوری مانند کلا‌ه، سکه و از این دست موارد است. کلاه‌ها جزو موارد تزئینی هستند و به‌وسیله‌ی آنها می‌توانید ظاهر کاراکتر بازی را شخصی‌سازی کنید. با سکه‌های جمع‌آوری‌شده در طول مراحل نیز بازیکن می‌تواند با استفاده از دستگاه‌های فروش خیابانی آیتم‌های گوناگونی مانند مواردی که در پایان هر مرحله به‌دست می‌آورد را تهیه کند. لازم به ذکر است که انتخاب سلاح و زره مورد نظر در قالب یک Loadout یکی از اصلی‌ترین مکانیز‌م‌های گیم‌پلی در نوع روند پیشروی و پیروزی شما در طول مراحل بازی خواهد بود.

روی هم رفته بخش گیم‌پلی در بازی Space Marshals 2 از بهترین‌های موجود است و شباهت بسیار زیادی به نسخه اول دارد. اگر از گیم‌پلی Space Marshals لذت برده‌اید بدون شک از این نسخه نیز لذت کافی را خواهید برد.

پیکسل‌‌بایت با ساخت بازی Space Marshals در سال ۲۰۱۵ یکی از خوش رنگ‌ و لعاب‌ترین ساخته‌های ممکن در میان بازی‌های موبایل را به ارمغان آورد. طراحی کاملا سه‌بعدی محیط و اشیا درون آن در کنار مدلسازی هنرمندانه از کاراکتر‌های بازی و همچنین افکت‌های تصویری درخور توجه، بخش بصری بازی را در سطح فوق‌العاده‌ای قرار می‌داد. بازی Space Marshal 2 نیز دقیقا از اصول طراحی نسخه ابتدایی پیروی می‌کند، اما در این نسخه شاهد پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در زمینه طراحی بافت‌ها، مدلسازی، نورپردازی و استفاده‌ی طیف وسیع‌تری از رنگ‌های شاد خواهیم بود. Space Marshals 2 در کنار جلوه‌های بصری خیره‌کننده از طراحی صوتی عالی و موزیک‌های متن بسیار خوبی نیز برخوردار است.

برای دانلود ویدیو از آپارات اقدام کنید

در طول مقاله بهترین بازی‌های اکشن اندروید و آیفون نیز به‌صورت اجمالی به بازی Space Marshals 2 اشاره کردیم. Space Marshals 2 را می‌توان یکی از معدود بازی‌های خوش‌ساخت در ژانر تیراندازی Dual-Stick دانست؛ اثری که با بهره‌گیری از جلوه‌های تصویری و صوتی فوق‌العاده و گیم‌پلی به‌شدت تاکتیکال، بازیکن را با حفظ داینامیک درخور توجه در مقابل عناصر جانی کهکشان قرار می‌دهد. اگر از طرفداران سبک بازی‌های تیراندازی تاکتیکال با چاشنی مخفی‌کاری و استراتژی‌های مربوطه هستید، بدون شک بازی Space Marshals 2 از آن دست تجربه‌هایی است که به هیچ وجه نباید نسبت به تهیه و دانلود آن تعلل کنید. هم‌اکنون می‌توانید این اثر فوق‌العاده را از طریق فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور با قیمت ۵ دلار دانلود کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Space Marshals 2


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده