بهترین فیلم های آل پاچینو که نباید از دست بدهید

بهترین فیلم های آل پاچینو که نباید از دست بدهید

دوشنبه, ۷ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۹

در این مقاله به معرفی و بررسی بهترین فیلم های آل پاچینو یکی از بهترین بازیگران تاریخ سینما خواهیم پرداخت. با زومجی همراه باشید.

اگر بخواهیم یک فهرست از تاثیرگذارترین و محبوب‌ترین بازیگران تاریخ سینما تهیه کنیم بدون شک نام آلفردو جیمز پاچینو یا همان آل پاچینو خودمان را می‌توانیم در بالای آن فهرست قرار دهیم. بازیگر و فیلم‌ساز آمریکایی که در سال ۱۹۴۰ متولد شد و اکنون پس از گذشت ۸۱ سال از عمرش به یکی از بهترین بازیگران تاریخ سینما تبدیل شده است. پاچینو با حضور مختصر خود در فیلم ناتالی و من نخستین حضور خود در یک فیلم بلند سینمایی را تجربه کرد و پس از آن با نقش‌آفرینی در فیلم وحشت در نیدل پارک توانست تحسین بسیاری از منتقدین و اهالی سینما را کسب کند و این آغازی به‌شمار می‌رفت برای مسیر پرافتخار و سرشار از هنرنمایی‌های استادانه او در سینما.

آل پاچینو به‌خاطر نقش‌آفرینی در فیلم‌هایی مانند فیلم صورت زخمی، فیلم سرپیکو و مخصوصا به‌خاطر بازی در مجموعه بسیار محبوب پدرخوانده برای همیشه در تاریخ سینما ماندگار شده است. بازیگری که نمی‌توان از تاثیرگذاری او در مدیوم سینما چشم‌پوشی کنیم، بازیگری که به‌خاطر بازی در نقش‌هایی کاملا متفاوت در ژانرهایی مختلف بارها و بارها نشان داده که چه بازیگر توانایی است و همین عامل او را در تاریخ سینما ماندگار می‌کند. در این مقاله تصمیم گرفتیم تا باهم نگاهی کنیم به بهترین فیلم های آل پاچینو تا اگر بعضی از آن‌ها را هنوز تماشا نکرده‌اید، با آن‌ها بیشتر آشنا شوید و به سراغ آن‌ها بروید. این شما و این ۲۰ فیلم برتر آل پاچینو که باید تماشا کنید.

«توجه داشته باشید که آثار حاضر در فهرست بهترین فیلم های آل پاچینو براساس امتیاز آن‌ها در سایت IMDB مرتب شده‌اند»


فهرست بهترین فیلم های آل پاچینو

نمایی از فیلم دنی کالینز

۲۰- فیلم Danny Collins

فیلم دنی کالینز

  • کارگردان: دن فوگلمن | نویسنده: دن فوگلمن
  • بازیگران: آل پاچینو، جنیفر گارنر، آنت بنینگ، کریستوفر پلامر
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۵ میلادی
  • میانگین امتیازات Danny Collins در IMDB۷ از ۱۰‌ | میانگین امتیازات در متاکریتیک: ۵۸ از ۱۰۰

مقاله بهترین فیلم های آل پاچینو را با فیلم Danny Collins شروع می‌کنیم. فیلمی در ژانر بیوگرافی که به‌خوبی می‌تواند علاقه‌مندان این ژانر و مخصوصا دوست‌داران آل پاچینو را به وجد آورد. این فیلم روایت‌گر یک داستان واقعی است و درباره شخصیت دنی کالینز، یک ستاره راک در دهه ۷۰ میلادی جریان دارد. شخصیتی که درگیر مشکلات زندگی شخصی خود شده و در ناامیدی مطلق دست‌وپا می‌زند. بااین‌حال مدیربرنامه او با رو کردن یک برگ برنده زندگی دنی کالینز را ازاین‌رو به آن رو می‌کند. او با نشان دادن نامه‌ای از طرف جان لنون (ستاره سرشناس موسیقی راک) که برای دنی کالینز نوشته بود، باعث شد تا خون تازه‌ای در رگ‌های دنی کالینز به جریان درآید. او هیچوقت از وجود این نامه خبر نداشت و این موضوع زندگی او را دگرگون کرد.

ایفای نقش آل پاچینو در نقش شخصیت دنی کالینز بدون شک از نقاط مثبت این فیلم به‌شمار می‌رود و درکنار آن می‌توانیم به شخصیت‌پردازی خوب این فیلم هم اشاره کنیم که شما را بسیار خوب با شخصیت‌های خود همراه می‌کند. فیلم Danny Collins در سال ۲۰۱۵ میلادی به تهیه‌کنندگی نیمیت منکاد و جسی نلسون توسط استودیو Big Indie Pictures با بودجه‌ای ۱۰ میلیون دلاری تولید شد ولی نتوانست در گیشه‌های سینما به فروشی بیشتر از ۱۱ میلیون دلار دست پیدا کند. فروش ناامیدکننده این فیلم به‌هیچ‌وجه دلیلی بر بد بودن آن نیست و بدون شک این فیلم برای دوست‌داران این سوپراستار سینما می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده تلقی شود.


صحنه ای از فیلم کافه چینی

۱۹- فیلم  Chinese Coffee

فیلم قهوه چینی

  • کارگردان: آل پاچینو | نویسنده: آیرا لویس
  • بازیگران: آل پاچینو، جری اورباک، سوزان فلوید، الن مک الداف
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۰ میلادی 
  • میانگین امتیازات Chinese Coffee در IMDB۷.۱ از ۱۰

آل پاچینو پس از کسب تجربه‌ای موفق در کارگردانی در فیلم در جستجوی ریچارد در سال ۱۹۹۶ تصمیم گرفت تا این حرفه را به‌طور جدی‌تر دنبال کند و نتیجه این تصمیم او به ساخت فیلم Chinese Coffee منجر شد. فیلمی مستقل در ژانر درام که با حضور بازیگرانی مانند جری اورباک درکنار خود آل پاچینو فیلم خوبی را به مخاطبان خود تحویل می‌دهد. فیلم قهوه چینی در سال ۲۰۰۰ میلادی به تهیه‌کنندگی آل پاچینو توسط استودیو Chal Productions اکران شد. اطلاعات دقیقی از بودجه ساخت این فیلم و سودآوری آن دردسترس نیست ولی قطعا باتوجه‌به نمره بسیار خوبش در IMDB می‌تواند یک گزینه مناسب برای شما به‌شمار رود. فیلم Chinese Coffee در سال ۲۰۰۷ در قالب DVD و در بسته‌ای تحت عنوان Pacino: An Actor's Vision که شامل سه فیلم بود در اختیار عموم قرار گرفت.

داستان فیلم درباره شخصیت‌های هری و جیک جریان دارد؛ ۲ شخصیتی که نویسنده‌هایی ناموفق و ورشکسته هستند و در یکی از شب‌های سرد زمستان در دهه ۸۰ میلادی شب را در خانه جیک سپری می‌کنند. آن‌ها تمام شب را درباره موضوعات مختلفی مانند پول، زیبایی‌شناسی هنری، زندگی شخصی خودشان، رفاقت و همچنین درباره نسخه دست‌نویس رمان سوم جیک به صحبت می‌گذرانند. این فیلم شاید در نگاه اول یک فیلم خسته‌کننده و کلیشه‌ای باشد ولی اگر به آن فرصت دهید متوجه خواهید شد که اشتباه می‌کردید. فیلمی سرشار از نکته و مفهوم‌های زیبا که پیام‌های تاثیرگذاری در خود جای داده است. به‌همین‌دلیل پیشنهاد می‌کنیم اگر اهل فیلم های درام هستید و آل پاچینو را دوست دارید، این فیلم را از دست ندهید.


فیلم وحشت در پارک تزریقی ها

۱۸- فیلم The Panic in Needle Park

فیلم وحشت در نیدل پارک

  • کارگردان: جری شاتزبرگ | نویسنده: جوآن دیدیون، جان گریگوری دان
  • بازیگران: آل پاچینو، کیتی وین 
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۷۱ میلادی
  • میانگین امتیازات The Panic in Needle Park در IMDB: ۷.۱ از ۱۰ | میانگین امتیازات در متاکریتیک: ۷۴ از ۱۰۰

به نخستین تجربه حرفه‌ای آل پاچینو در سینما رسیدیم. فیلم The Panic in Needle Park که آغاز راه پرافتخار پاچینو به‌شمار می‌رود شما را در کثافتِ مواد مخدر همراه خود می‌برد و داستانی را به‌تصویر می‌کشد که تا آن زمان در سینما خیلی کم به آن پرداخته شده بود. داستان شخصیت‌های بابی با ایفای نقش آل پاچینو و هلن با نقش‌آفرینی کیتی وین که عاشق یکدیگر هستند ولی گرفتار مواد مخدر شده‌اند. زوجی که چنان به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده‌اند که حاضرند برای به‌دست آوردن آن دست به هرکاری بزنند. داستان این ۲ شخصیت موجب شد تا نگاه بسیاری از منتقدین به سمت این فیلم و ایفای نقش هنرمندانه آل پاچینو معطوف شود و اینگونه مسیر حرفه‌ای پاچینو آغاز شد.

فیلم The Panic in Needle Park آغاز مسیر حرفه‌ای آل پاچینو و سکوی پرتاب او در سینما قلمداد می‌شود

پس از اکران این فیلم جنبش‌های اجتماعی زیادی برای مبارزه با مواد مخدر به راه افتاد ولی باز هم نتوانستند حریف این غول لعنتی شوند. بااین‌حال اهالی سینما از فیلم The Panic in Needle Park به‌عنوان فیلمی تأثیرگذار یاد می‌کنند که بسیار خوب این داستان غم‌انگیز را روایت می‌کند. فیلم The Panic in Needle Park در سال ۱۹۷۱ به تهیه‌کنندگی دومنیک دان توسط استودیو Gadd Productions Corp با بودجه‌ای معادل‌با ۱.۶ میلیون دلار تولید شد. از میزان دقیق فروش این فیلم اطلاعات دقیقی در دست نیست ولی بااین‌حال این فیلم برای علاقه‌مندان آل پاچینو می‌تواند یک گزینه بسیار جذاب باشد تا با آغاز راه این سوپراستار سینما بیشتر آشنا شوند.


تصویر فیلم بیخوابی

۱۷- فیلم Insomnia

فیلم بی‌خوابی

  • کارگردان: کریستوفر نولان | نویسنده: هیلاری سیتز
  • بازیگران: آل پاچینو، رابین ویلیامز، هیلاری سوانک
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۲ میلادی
  • میانگین امتیازات Insomnia در IMDB۷.۲ از ۱۰ | میانگین امتیازات در متاکریتیک: ۷۸ از ۱۰۰

یکی از نخستین فیلم‌های کریستوفر نولان، کارگردان صاحب سبک هالیوود فیلم Insomnia به‌شمار می‌رود که ایفای نقش بسیار زیبای آل پاچینو این فیلم را به یکی از بهترین فیلم‌های نولان تبدیل کرده است. فیلم بی‌خوابی با حضور بازیگران برجسته‌ای مانند رابین ویلیامز و هیلاری سوانک درکنار خود آل پاچینو از یک تیم بازیگری بسیار خوب بهره می‌برد و یکی از اصلی‌ترین عواملی به‌شمار می‌رود که این فیلم را در میان بهترین فیلم های آل پاچینو قرار داده است. این فیلم در سال ۲۰۰۲ به تهیه‌کنندگی پال یونگر ویت و ادوارد ال مک‌دانل توسط استودیو Alcon Entertainment با بودجه‌ای نسبتا سنگین و معادل‌با ۴۶ میلیون دلار تولید و توانست به فروش ۱۲۰ میلیون دلاری دست پیدا کند.

داستان فیلم Insomnia در جایی نزدیک‌به آلاسکا جریان دارد و همان‌طور که می‌دانید این مکان ۶ ماه شب است و ۶ ماه روز. داستان فیلم داستان شخصیت اصلی یعنی کارآگاه ویل درومر با بازی آل پاچینو را روایت می‌کند که وظیفه دارد پرونده قتل یک دختر ۱۷ ساله را در این مکان بررسی کند. پس از پیدا شدن جسد این دختر ۱۷ ساله نیروهای پلیس به تحقیقات درباره این پرونده مشغول شدند ولی کارآگاه درومر به‌خاطر عادت نداشتن به خصوصیات این مکان دچار مشکلات بدی از جمله بی‌خوابی می‌شود. در مدت زمان حضور کارآگاه درومر در آن مکان او هیچوقت رنگ شب را به چشم ندید و به‌همین‌دلیل دچار بی‌خوابی او شد و همین بی‌خوابی باعث به‌وجود آمدن پیچش‌های داستانی جذابی در این فیلم می‌شود.


پوستر فیلم مترسک

۱۶- فیلم Scarecrow

فیلم مترسک

  • کارگردان: جری شاتزبرگ | نویسنده: گری میشل وایت
  • بازیگران: آل پاچينو، جين هاکمن، دوروتی تريستان، آن وجوورت، ريچارد لينچ
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۷۳ میلادی
  • میانگین امتیازات Scarecrow در IMDB: ۷.۳ از ۱۰ | میانگین امتیازات در متاکریتیک: ۷۲ از ۱۰۰

پس از ایفای نقش استادانه او در فیلم The Panic in Needle Park سر زبان‌ها افتاد و آل پاچینو به سرعت به یکی از نخستین انتخاب‌های کارگردان‌های سینما تبدیل شد. فیلم مترسک یکی از معدود فیلم‌های باکیفیت ژانر Road یا همان جاده‌ای به‌شمار می‌رود که پیتر بردشاو، منتقد روزنامه گاردین در سال ۲۰۱۳ با کلمه «شاهکار» به توصیف آن پرداخت. فیلم Scarecrow شاید بهترین فیلم آل پاچینو نباشد ولی بدون شک یکی از بهترین ایفای نقش‌های او را می‌توانیم در این فیلم مشاهده کنیم. فیلمی که داستان شخصیت مکس با بازی جین هکمن را روایت می‌کند که پس از آزاد شدن از زندان با فرانسیس (آل پاچینو) آشنا می‌شود و شهرهای آمریکا را یکی‌ پس از دیگری برای پیدا کردن خانواده خود پشت‌سر می‌گذارد.

فیلم Scarecrow که در جشنواره فیلم کن در سال ۱۹۷۳ جایزه بهترین فیلم سال را به خود اختصاص داد می‌تواند یک گزینه بسیار عالی برای طرفداران آل پاچینو به‌شمار رود که بتوانند یکی از بهترین فیلم های آل پاچینو و شاید تنها فیلم او در این ژانر را تماشا کنند. Scarecrow در سال ۱۹۷۳ به تهیه‌کنندگی رابرت ام شرمن توسط استودیو برادران وارنر اکران شد و توانست به فروش خوبی معادل با ۴.۵ میلیون دلار دست پیدا کند. فیلم‌های خوب و باکیفیت نسبتا کمی در این ژانر وجود دارند که بدون شک فیلم مترسک یکی از بهترین فیلم‌های این ژانر تلقی می‌شود.


پوستر فیلم و عدالت برای همه

۱۵- فیلم And Justice for All

فیلم و عدالت برای همه

  • کارگردان: نورمن جیسون | نویسنده: والریا کورتیم، بری لوینسون
  • بازیگران: آل پاچینو، جک واردن، جان فورسایت، لی استراسبرگ، جفری تامبور
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۷۹ میلادی
  • میانگین امتیازات And Justice for All در IMDB: ۷.۴ از ۱۰ | میانگین امتیازات در متاکریتیک: ۵۸ از ۱۰۰

فیلم و عدالت برای همه یکی از آن فیلم‌های جنایی درام به‌شمار می‌رود که روند داستانی جذاب آن شما را در خودش غرق خواهد کرد. یکی از فیلم‌هایی که المان‌های خاص خودش را دارد و می‌تواند یکی از منحصر‌به‌فردترین فیلم‌های آل پاچینو تلقی شود. داستان فیلم درباره وکیلی جوان به نام آرتور کرکلند با بازی آل پاچینو جریان دارد که دردسرهای زیادی را برای خودش به‌وجود آورده و در کارش با مشکلات ریز و درشت زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند. او تصمیم می‌گیرد به‌عنوان وکیل شخصیت قاضی فلمینگ از او دربرابر اتهاماتی مانند هتک حرمت دفاع کند و باید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. بااین‌حال بازهم در این مسیر باید با مشکلات مختلفی مقابله کند.

فیلم And Justice for All باتوجه‌به بودجه ۴ میلیون دلاری آن یکی از سودآورترین فیلم‌های آل پاچینو برای سازندگان آن به‌شمار می‌رود. این فیلم با فروش ۳۵ میلیون دلاری در گیشه‌ها توانست فروش بسیار خوبی را در سال ۱۹۷۹ تجربه کند و به یک فیلم موفق دیگر با حضور آل پاچینو تبدیل شود. این فیلم در آن سال به تهیه‌کنندگی نورمن جویسن توسط استودیو Columbia Pictures تولید و اکران شد. همچنین به این نکته هم باید اشاره کنیم که آل پاچینو برای نقش‌آفرینی در فیلم Columbia Pictures نامزد کسب جایزه اسکار در بخش بهترین بازیگر نقش اصلی مرد شد که درنهایت دستش از این جایزه در آن سال کوتاه ماند.


فیلم وکیل مدافع شیطان

۱۴- فیلم The Devil’s Advocate  

فیلم وکیل مدافع شیطان

  • کارگردان: تیلور هاکفورد | نویسنده: جاناتان لیمکین و تونی گیلروی
  • بازیگران: کیانو ریوز، آل پاچینو، شارلیز ترون، کانی نیلسن
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۷ میلادی
  • میانگین امتیازات The Devil’s Advocate در IMDB: ۷.۵ از ۱۰ | میانگین امتیازات در متاکریتیک: ۶۰ از ۱۰۰

فیلم وکیل مدافع شیطان احتمالا یکی از آن فیلم‌هایی به‌شمار می‌رود که به اندازه لیاقتش به آن توجه نشده است. ایفای نقش عالی کیانو ریوز درکنار نقش‌آفرینی استادانه آل پاچینو چنان بیننده را در خود غرق می‌کند که متوجه گذران وقت نخواهید شد. این فیلم از روی یک رمان با همین اسم اثر اندرو نیدرمن اقتباس شده و با حضور بازیگرانی همچون شارلیز ترون و جفری جونز درکنار آل پاچینو و کیانو ریوز می‌تواند پیشنهادی بسیار خوب برای شما باشد. به عقیده بسیاری مهم‌ترین جنبه این فیلم دیالوگ‌های معرکه و جذاب آن هستند که جذابیت خط داستانی و شخصیت‌پردازی آن را دو چندان می‌کنند. این فیلم به تهیه‌کنندگی آرنولد کوپلسون و آرنان میلشان در سال ۱۹۹۷ توسط استودیو برادران وارنر تولید و موفق شد به فروش ۱۵۵ میلیون دلاری برسد. این میزان فروش شاید درمقابل بودجه ۵۷ میلیون دلاری آن خیلی زیاد نباشد ولی قطعا یک شکست محسوب نخواهد شد.

فیلم The Devil’s Advocate باحضور آل پاچینو و کیانو ریوز یک گزینه بسیار سرگرم‌کننده برای طرفداران این ۲ بازیگر به‌شمار می‌رود

خط داستانی وکیل مدافع شیطان درباره وکیلی به نام کوین لومکس با ایفای نقش کیانو ریوز جریان دارد؛ وکیلی بسیار موفق در شهر جکسون که تاکنون در هیچ پرونده‌ای شکست نخورده است. بااین‌حال در یکی از پرونده‌های خود متوجه می‌شود که موکلش گناه‌کار است ولی بااین‌وجود برای شکست نخوردن در آن پرونده از او دفاع می‌کند و در آخر نیز پیروز آن پرونده می‌شود. به‌همین‌دلیل شخصیت جان میلتون با بازی آل پاچینو یک شغل بسیار خوب با حقوقی بالا در شهر نیویورک به او پیشنهاد می‌دهد و کوین لومکس نیز برخلاف هشدار مادرش بنابر نرفتن به شهرهای بزرگ، با قبول کردن این پیشنهاد همراه‌با همسر خود به نیویورک می‌رود و این آغازی است برای داستان‌های بسیار جذاب این فیلم.


پدر خوانده ۳

۱۳- فیلم The Godfather: Part III  

فیلم پدرخوانده: قسمت سوم

  • کارگردان: فرانسیس فورد کاپولا | نویسنده: ماریو پوزو، وینسنت پاتریک، فرانسیس فورد کاپولا
  • بازیگران: آل پاچینو، اندی گارسیا، دایان کیتن، سوفیا کوپولا
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۰ میلادی
  • میانگین امتیازات The Godfather: Part III در IMDB: ۷.۶ از ۱۰ | میانگین امتیازات  در متاکریتیک: ۶۰ از ۱۰۰

مجموعه The Godfather بدون هیچ بحثی یکی از محبوب‌ترین و بهترین مجموعه‌های تاریخ سینما به‌شمار می‌رود که یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت خود را مدیون نقش‌آفرینی استادانه بازیگران خود از جمله آل پاچینو است. بااین‌حال قسمت سوم این مجموعه با افت محسوسی نسبت‌به دو قسمت ابتدایی خود مواجه شد و به عقیده بسیاری از اهالی سینما کیفیت قسمت‌های نخست را نداشته است. به‌هرحال باز هم فیلم The Godfather: Part III جزو بهترین فیلم های آل پاچینو قرار می‌گیرد و می‌تواند پایان بسیار مناسبی برای این مجموعه بسیار محبوب قلمداد شود. این فیلم در سال ۱۹۹۰ به تهیه‌کنندگی فرانسیس فورد کاپولا توسط استودیو Paramount Pictures با بودجه ۵۴ میلیون دلاری تولید و توانست به فروش نسبتا خوب ۱۴۰ میلیون دلاری دست پیدا کند؛ فروشی که قطعا از انتظار سازندگان آن دور بود.

فیلم پدرخوانده: قسمت سوم در سال ۱۹۹۰ نامزد کسب هفت جایزه اسکار در بخش‌های مختلف شد و نتوانست هیچ‌کدام از آن‌ها را به‌دست آورد و مراسم اسکار را با دستانی خالی ترک کرد. داستان این فیلم هم مانند قسمت قبلی آن درباره شخصیت مایکل کورلئونه جریان دارد که در آستانه ۶۰ سالگی خودش است. او به‌خاطر احساس گناه درباره کارهای گذشته خود قصد دارد خانواده‌اش را از داستان‌های مربوط‌به مافیا خارج کند و به‌دنبال شخصی می‌گردد تا پس از او وظیفه مراقبت از خانواده را برعهده بگیرد. داستان این قسمت به عقیده بسیاری درام جذاب قسمت‌های قبلی را نداشته ولی بااین‌وجود باز هم برای طرفداران آل پاچینو و سری فیلم‌های پدرخوانده از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.


نمایی از دنی براسکو

۱۲- فیلم Donnie Brasco

فیلم دانی براسکو

  • کارگردان: مایک نیوول | نویسنده: پال اَتِناسیو
  • بازیگران: آل پاچینو، جانی دپ، مایکل مدسن، جیمز روسو
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۷ میلادی
  • میانگین امتیازات Donnie Brasco در IMDB: ۷.۷ از ۱۰ | میانگین امتیازات در متاکریتیک: ۷۶ از ۱۰۰

فیلم دانی براسکو بدون شک یکی از بهترین فیلم‌های اقتباس شده‌ای به‌شمار می‌رود که شاهد نقش‌آفرینی آل پاچینو در آن بودیم. این فیلم از روی کتابی به نام Donnie Brasco: My Undercover Life in the Mafia اثر ریچارد وودلی اقتباس شده و درباره شخصیت دانی براسکو جریان دارد. دانی براسکو با ایفای نقش آل پاچینو یکی از اعضای کاربلد نیروی پلیس نیویورک تلقی می‌شود که ماموریتی بسیار مهم و در عین حال خطرناک به او محول شده است. او وظیفه دارد با پوششی شبیه به یک تبهکار وارد گروه‌های مافیایی و تبهکاری شود و از درون آن‌ها اطلاعات جمع کند. این کار نه‌تنها بسیار خطرناک خواهد بود که ممکن است سر دانی براسکو رو بر باد دهد.

فیلم Donnie Brasco که به‌راحتی یکی از بهترین فیلم های آل پاچینو به‌شمار می‌رود در سال ۱۹۹۷ یکی از اصلی‌ترین نامزدهای کسب جایزه اسکار در بخش بهترین فیلم اقتباسی بود که درنهایت نتوانست این جایزه را به‌دست آورد. این فیلم در سال ۱۹۹۷ به تهیه‌کنندگی مارک جانسون و بری لوینسون توسط استودیو TriStar Pictures با بودجه‌ای ۳۵ میلیون دلاری تولید شد و توانست در گیشه‌های سینما فروش خوب ۱۲۵ میلیون دلاری را تجربه کند. اگر به‌دنبال یک فیلم اقتباسی بسیار خوب می‌گردید و از آل پاچینو هم خوشتان می‌آید، فیلم دنی براسکو می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب برای شما تلقی شود تا از دیدن آن لذت ببرید.


پوستر فیلم گلن گری گراس

۱۱- فیلم Glengarry Glen Ross

فیلم گلن گری گلن راس

  • کارگردان: جیمز فولی | نویسنده: دیوید ممت
  • بازیگران: آل پاچینو، الک بالدوین، اد هریس، آلن آرکین، کوین اسپیسی
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۲ میلادی
  • میانگین امتیازات Glengarry Glen Ross در IMDB: ۷.۷ از ۱۰ | میانگین امتیازات در متاکریتیک: ۸۲ از ۱۰۰

یکی دیگر از فیلم‌های اقتباس شده فهرست بهترین فیلم های آل پاچینو فیلم Glengarry Glen Ross تلقی می‌شود که دیوید ممت، نویسنده آن، فیلم‌نامه این فیلم را از روی نمایش‌نامه‌ای به همین نام محصول سال ۱۹۸۴ نوشته است. تیم بازیگری این فیلم با حضور بازیگران برجسته‌ای مانند الک بالدوین، اد هریس و کویسن اسپیسی درکنار آل پاچینو به ما نشان می‌دهد که با فیلمی باکیفیت طرف هستیم و می‌توانیم انتظار زیادی از آن داشته باشیم. این فیلم در سال ۱۹۹۲ به تهیه‌کنندگی جری توکوفسکی و استنلی زوپنیک توسط استودیو Zupnik Enterprises با بودجه‌ای ۱۲ میلیون دلاری تولید و اکران شد. این فیلم با اینکه نتوانست فروش خوبی را تجربه کند ولی تماشا کردن آن شما را پشیمان نخواهد کرد.

داستان فیلم درباره زندگی چهار فروشنده املاک جریان دارد که کار آن‌ها به برگه‌های اطلاعات مشتریان وابسته است و این فیلم تنها ۲ روز از زندگی آن‌ها را به تصویر می‌کشد. زمانی‌که دفتر اصلی شرکت برای روحیه و انگیزه دادن به آن‌ها یک مربی را به محل کارشان می‌فرستد، آن‌ها از این تصمیم ناامید می‌شوند و از این تصمیم اصلا راضی نیستند. بااین‌حال این مربی برای انگیزه دادن به این چهار فروشنده به آن‌ها می‌گوید که تا هفته بعدی تنها ۲ فروشنده برتر می‌تواند کار خودش را حفظ کند و سایرین اخراج خواهند شد. فیلم Glengarry Glen Ross به‌دلیل استفاده بیش‌ازحد از الفاظ رکیک میان اهالی سینما بسیار بدنام شده است و به‌همین‌دلیل تماشای آن برای کودکان و نوجوانان به‌هیچ‌وجه مناسب نیست.


پوستر فیلم سرپیکو

۱۰- فیلم Serpico

فیلم سرپیکو

  • کارگردان: سیدنی لومت | نویسنده: والدو سالت، نورمن وکسلر
  • بازیگران: آل پاچینو، جک کیهو، جان رندلف، تونی رابرتز، باربارا ادایانگ
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۷۳ میلادی
  • میانگین امتیازات Serpico در IMDB: ۷.۷ از ۱۰ | میانگین امتیازات در متاکریتیک: ۸۷ از ۱۰۰

به احتمال فراوان ایفای نقش آل پاچینو در فیلم سرپیکو بهترین و محبوب‌ترین نقش‌آفرینی او در سینما پس از مجموعه پدرخوانده و فیلم صورت زخمی به‌شمار می‌رود. فیلمی که می‌تواند به‌عنوان سکوی پرتاب آل پاچینو لقب بگیرد و بدون شک پس از گذشت تقریبا نیم دهه از اکران آن هنوز تاریخ مصرفی برای آن وجود ندارد. این فیلمِ نئو نوآر و جنایی درام یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های سینما تلقی می‌شود که تماشا کردنش برای تمام علاقمندان آل پاچینو واجب است. این فیلم در سال ۱۹۷۳ میلادی به تهیه‌کنندگی دینو دلارنتیس و مارتین برگمن توسط استودیو Artists Entertainment با بودجه‌ای ۳ میلیون دلاری تولید و توانست با فروش ۲۹ میلیون دلاری یک فروش بسیار موفقیت‌آمیز را تجربه کند. 

داستان فیلم سرپیکو که از روی کتابی با همین نام اثر پیتر ماس اقتباس شده، درباره شخصیت فرانک سرپیکو جریان دارد. فرانک سرپیکو به‌عنوان یک پلیس تازه‌کار که رویای کارآگاه شدن را در سر دارد وارد دایره جنایی می‌شود و این آغازی است بر زندگی پر پیچ‌وخم او. سرپیکو پس از متوجه شدن وجود فساد درون اداره پلیس برعلیه آن‌ها موضع‌گیری می‌کند و سعی دارد با فساد درون سازمانی پلیس مقابله کند که این کار برای او بسیار گران تمام می‌شود. تقابل او و مدیران فاسد پلیس روند اصلی داستان این فیلم را شکل می‌دهند. آل پاچینو برای نقش‌آفرینی در این فیلم نامزد کسب جایزه اسکار در بخش بهترین بازیگر نقش اصلی مرد سال و خود فیلم Serpico نامزد بهترین فیلم اقتباسی شده بودند که درنهایت هیچ‌کدام موفق به کسب این جایزه نشدند. 


پوستر فیلم آیریش من

۹- فیلم The Irishman

فیلم ایرلندی

  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی | نویسنده: استیون زایلیان
  • بازیگران: رابرت دنیرو، آل پاچینو، جو پشی 
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۹ میلادی
  • میانگین امتیازات The Irishman در IMDB: ۷.۸ از ۱۰ | میانگین امتیازات در متاکریتیک: ۹۴ از ۱۰۰

به‌نظر شما امکان دارد آل پاچینو و رابرت دنیرو در یک فیلم حضور داشته باشند و آن فیلم خوب از آب درنیاید؟ جواب قطعا منفی خواهد بود. حالا به این ۲ بازیگر جو پشی را هم اگر اضافه کنید باید انتظار یک شاهکار را داشته باشم و فیلم The Irishman دقیقا جواب همین انتظارهای ما را به‌طور کامل می‌دهد. داستان فیلم درباره شخصیت فرانک شیرن با ایفای نقش رابرت دنیرو جریان دارد. شخصیتی که یک قاتل قراردادی بسیار کاربلد است و پس از بالارفتن رتبه خود برای جیمی هوفا با بازی آل پاچینو شروع به کارکردن می‌کند. جیمی هوفا یکی از رهبران اتحادیه کارگردان تلقی می‌شود که با خانواده‌های مافیایی و جرائم سازمان‌یافته ارتباط دارد. به‌طور خلاصه این فیلم روند زندگی شخصیت فرانک شیرن و ارتباط او با جیمی هوفا را روایت می‌کند.

فیلم مرد ایرلندی با حضور بازیگرانی مانند آل پاچینو، رابرت دنیرو و جو پشی تمام انتظارات شما از یک فیلم باکیفیت مافیایی را برآورده می‌کند

فیلم مرد ایرلندی از بهترین فیلم های آل پاچینو محسوب می‌شود، فیلمی که پاچینو برای حضور در آن و بازی هنرمندانه خود نامزد کسب جایزه اسکار شد که این بار هم دستش از این جایزه کوتاه ماند. ساخته بسیار زیبای مارتین اسکورسیزی که برنامه ساختش از سال ۲۰۱۴ آغاز شده بود شما را به‌گونه‌ای در خود غرق خواهد کرد که متوجه زمان ۲۰۰ دقیقه‌ای آن نخواهید شد. این فیلم در سال ۲۰۱۹ به تهیه‌کنندگی مارتین اسکورسیزی و رابرت دنیرو توسط استودیو TriBeCa Productions با بودجه نسبتا سنگین ۲۰۰ میلیون دلاری تولید و توسط شبکه استریم‌محور نتفلیکس اکران شد. طبق اطلاعات منتشر شده از این شبکه فیلم مرد ایرلندی یکی از پربازدید‌ترین فیلم‌های نتفلیکس تابه‌امروز به‌شمار می‌رود.


تصویر فیلم نفوذی

۸- فیلم The Insider

فیلم نفوذی

  • کارگردان: مایکل مان | نویسنده: استیون زایلیان
  • بازیگران: آل پاچینو، راسل کرو، کریستوفر پلامر، بروس مک‌گیل، دایان ونورا
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۹ میلادی
  • میانگین امتیازات The Insider در IMDB: ۷.۸ از ۱۰ | میانگین امتیازات در متاکریتیک: ۸۴ از ۱۰۰

پس از همکاری بسیار موفق در فیلم Heat مایکل مان و آل پاچینو به همکاری خود ادامه دادند و نتیجه این همکاری به تولید فیلم The Insider منجر شد. این فیلم نه‌تنها یکی از بهترین فیلم های آل پاچینو به‌شمار می‌رود که به عقیده منتقدین و اهالی سینما درمیان سه فیلم برتر سال ۱۹۹۹ قرار می‌گیرد. فیلم نفوذی در مراسم اسکار آن سال در هفت بخش مختلف از جمله بخش بهترین فیلم سال، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد نماینده داشت که درنهایت این جایزه به نامزدهای دیگر این بخش‌ها اختصاص یافت. فیلم The Insider در سال ۱۹۹۹ به تهیه‌کنندگی پیتر یان بروگه توسط استودیو Touchstone Pictures با بودجه ۷۵ میلیون دلاری تولید شد ولی نتوانست از لحاظ فروش مالی انتظار سازندگان خود را برآورده کند.

این فیلم درباره یکی از قسمت‌های برنامه تلویزیونی ۶۰ دقیقه ساخته شده است. این قسمت از این برنامه تلویزیونی در سال ۱۹۹۵ با سانسور شدن قسمت‌هایی از آن پخش شد ولی نسخه کامل آن در سال ۱۹۹۶ روی آنتن رفت. در این قسمت از برنامه ۶۰ دقیقه آقای جفری ویگاند اطلاعات مهمی از مسائل پشت‌پرده صنعت تنباکو و دخانیات در مشور آمریکا را بازگو می‌کند؛ صحبت‌هایی که باعث می‌شود جزییات بسیار مهمی درباره این صنعت برای مردم روشن شوند. راسل کرو در این فیلم در نقش شخصیت جفری ویگاند چنان هنرمندانه نقش‌آفرینی می‌کند که به‌خاطر بازی خود در جشنواره‌های بسیاری نامزد کسب جایزه شد و توانست جوایز ارزشمندی را کسب کند. 


پوستر فیلم راه کارلیتو

۷- فیلم Carlito’s way

فیلم راه کارلیتو

  • کارگردان: برایان دی پالما | نویسنده: دیوید کپ
  • بازیگران: آل پاچینو، شان پن، پنلوپه آن میلر، لوئیس گازمن، جان لگویزمائو
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۳ میلادی
  • میانگین امتیازات Carlito’s way در IMDB: ۷.۹ از ۱۰ | میانگین امتیازات در متاکریتیک: ۶۵ از ۱۰۰

فیلم راه کارلیتو شاید یکی از قدرندیده‌ترین فیلم های آل پاچینو تلقی شود. فیلمی درباره شخصیت کارلیتو با ایفای نقش آل پاچینو که پس از پنج سال از زندان آزاد می‌شود و پس از آزادی مستقیم نزد گیل، نامزد قدیمی خود می‌رود. رابطه آن‌ها بار دیگر آغاز می‌شود و کارلیتو تصمیم می‌گیرد تا از کارهای خلاف و خطرناک راهش را جدا کند تا رابطه او با گیل به خطر نیفتد. بااین‌حال شخصیت دیوید با نقش‌آفرینی شان پن که مشکلاتی دارد برای رفع آن‌ها از کارلیتو تقاضای کمک می‌کند. همان‌طور که گیل پیش‌بینی کرده است، کارلیتو در این مسیر به دردسر می‌افتد و برای رهایی از مشکلاتش به مهارت‌های خود روی می‌آورد و باید با خطرات این مسیر مقابله کند.

داستان جذاب و درام گیرای این فیلم بدون شک یکی از نکات مثبت آن به‌شمار می‌رود که آن را به یک پیشنهاد بسیار سرگرم‌کننده و مناسب برای طرفداران این ژانر و به‌خصوص طرفداران آل پاچینو تبدیل کرده است. این فیلم در سال ۱۹۹۳ به تهیه‌کنندگی مارتین برگمن، مایکل اسکات برگمن و ویلی بار از روی داستانی با همین نام اثر ادوین تورز با بودجه‌ای ۳۰ میلیون دلاری توسط اپیک پروداکشنز تولید شد و توانست به فروش نسبتا خوب ۶۵ میلیون دلاری دست پیدا کند. 


پوستر فیلم بعدظهر سگی

۶- فیلم Dog Day Afternoon

فیلم بعدظهر سگی

  • کارگردان: سیدنی لومت | نویسنده: توماس مور
  • بازیگران: آل پاچینو، جان کازال، کریس ساراندون
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۷۵ میلادی 
  • میانگین امتیازات Dog Day Afternoon در IMDB: ۸ از ۱۰ | میانگین امتیازات در متاکریتیک: ۸۶ از ۱۰۰

پس از موفقیت‌ها و محبوبیت فیلم سرپیکو که آل پاچینو را سر زبان‌ها انداخت، او بار دیگر استعداد بالای خودش را در فیلم Dog Day Afternoon به رخ اهالی سینما کشید. در آن سال‌ها که آل پاچینو به‌تازگی اسمی برای خودش دست و پا کرده بود، توانست با نقش‌آفرینی‌های استادانه خود سه بار نامزد کسب جایزه اسکار شود. این فیلم از روی مقاله‌ای به نام «پسران در بانک» نوشته پی. اف. کلوگ و توماس مور اقتباس شده؛ مقاله‌ای که در مجله لایف منتشر شده بود. فیلم بعدازظهر سگی توانست در مراسم اسکار در پنج بخش مختلف نامزد کسب این جایزه شود که درنهایت تنها در بخش بهترین فیلم‌نامه اورجینال این جایزه را به خودش اختصاص داد. این فیلم در سال ۱۹۷۵ به تهیه‌کنندگی مارتین برگمن و مارتین الفاند با بودجه‌ای ۲ میلیون دلاری تولید شد و باتوجه‌به این بودجه توانست به فروش بسیار عالی ۵۰ میلیون دلاری دست پیدا کند.

داستان فیلم روایت‌گر داستان شخصیتی به نام سانی با ایفای نقش آل پاچینو است. معشوقه او برای عمل جراحی خود به مقداری پول نیاز دارد و سانی تصمیم می‌گیرد این پول را فراهم کند. سانی با کمک دوست خود یعنی سال با نقش‌آفرینی جان کازال برای فراهم کردن این پول تصمیم به سرقت از بانک می‌گیرند. آن‌ها درنظر داشتند تا با یک سرقت کوچک پول موردنیاز خود را فراهم کنند ولی سرقت آن‌ها طبق برنامه پیش نمی‌رود و این سرقت به یک گروگان‌گیری تبدیل شده و به‌همین‌دلیل پای نیروهای FBI و رسانه‌ها به محل سرقت کشانده می‌شود. داستان این سرقت یک داستان واقعی به‌شمار می‌رود که در سال ۱۹۷۲ رخ داده است.


پوستر فیلم بوی خوش زن

۵- فیلم Scent of a Woman

فیلم بوی خوش زن

  • کارگردان: مارتین برست | نویسنده: بو گلدمن
  • بازیگران: آل پاچینو، کریس اودانل، جیمز ربهورن، فیلیپ سیمور هافمن
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۲ میلادی
  • میانگین امتیازات Scent of a Woman در IMDB: ۸ از ۱۰ |‌ میانگین امتیازات در متاکریتیک:‌ ۵۹ از ۱۰۰

ایفای نقش آل پاچینو در فیلم Scent of a Woman به احتمال زیاد یکی از به‌یاد‌ماندنی‌ترین نقش‌آفرینی‌های او باشد؛ بازیگری که نقش‌آفرینی به‌یادماندنی در کارنامه کاری خود اصلا کم ندارد و همین موضوع نشان می‌دهد فیلم Scent of a Woman به‌راحتی می‌تواند یکی از بهترین فیلم های آل پاچینو لقب بگیرد. آل پاچینو برای بازی بسیار خوب خود در این فیلم توانست در مراسم اسکار، گلدن گلوب و جشنواره‌های زیاد دیگری جایزه بهترین بازیگر مرد آن سال را به خودش اختصاص دهد. این فیلم در سال ۱۹۹۲ به تهیه‌کنندگی مارتن برست توسط استودیو City Light Films با بودجه‌ای ۳۱ میلیون دلاری به تولید رسید و توانست فروش بسیار خوب ۱۳۵ میلیون دلاری را تجربه کند.

داستان فیلم درباره شخصیت چارلز سیمس جریان دارد؛ دانشجویی که برای تأمین خرج‌های دانشگاه به‌عنوان پرستار یک افسر نابینای سابق ارتش آمریکا فعالیت می‌کند. سرهنگ فرانک اسلید با بازی آل پاچینو به‌خاطر فکرهای مخرب تصمیم به خودکشی می‌گیرد که درنهایت با کمک چارلز از این تصمیم منصرف می‌شود. پس از آن چارلز در دانشگاه با مشکلی روبه‌رو می‌شود که به‌همین‌دلیل کمیته انضباطی برای او جلسه‌ای تشکیل می‌دهد. در این جلسه حضور بدون هماهنگی سرهنگ اسلید باعث می‌شود کمیته انضباطی به ضرر چارلز رای ندهد. سکانس سخنرانی سرهنگ اسلید با هنرنمایی آل پاچینو در جلسه کمیته انضباطی یکی از بهترین و به‌یادماندنی‌ترین لحظات آل پاچینو در سینما قلمداد می‌شود که مو را به تن شما سیخ خواهد کرد.


پوستر فیلم مخمصه

۴- فیلم Heat

فیلم مخمصه

  • کارگردان: مایکل مان | نویسنده: مایکل مان
  • بازیگران: آل پاچینو، رابرت دنیرو، تام سایزمور، دایان ونورا، ایمی برنمن
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۵ میلادی
  • میانگین امتیازات Heat در IMDB: ۸.۲ از ۱۰ | میانگین امتیازات در متاکریتیک: ۷۶ از ۱۰۰

حضور دوباره آل پاچینو درکنار رابرت دنیرو در یک فیلم سینمایی همه را چشم‌انتظار اکران فیلم Heat کرده بود. فیلم Heat با به‌تصویر کشیدن داستان شخصیت نیل مک‌کالی با بازی رابرت دنیرو که یک دزد حرفه‌ای به‌شمار می‌رود نشان داد که در یک فیلم بینندگان آن می‌توانند طرفدار شخصیت شرور آن باشند. آل پاچینو در این فیلم در نقش شخصیت وینسنت هانا، یک کارآگاه بسیار کاربلد به‌دنبال دستگیر کردن نیل است. هر ۲ شخصیت اصلی داستان بسیار باهوش هستند و موش و گربه بازی آن‌ها در این فیلم شما را در داستان فیلم غرق می‌کنند. دیدار این دو شخصیت در یک رستوران که به‌صورت فی‌البداهه به‌تصویر کشیده شده است شاید یکی از به‌یادماندنی‌ترین سکانس‌های تاریخ سینما باشد.

فیلم Heat نخستین فیلم سینمایی به‌شمار می‌رود که رابرت دنیرو و آل پاچینو به‌طور مستقیم درکنار یکدیگر قرار می‌گیرند. این ۲ بازیگر سال‌ها پیش از فیلم Heat در قسمت دوم پدرخوانده در یک فیلم حضور داشتند ولی هیچ‌وقت ما آن‌ها را به‌طور همزمان در یک قاب ندیدیم. فیلم مخمصه در سال ۱۹۹۵ به تهیه‌کنندگی مایکل مان و آرت لینسون توسط استودیو Regency Enterprises با بودجه‌ای ۶۰ میلیون دلاری تولید و توانست فروش نسبتا خوب ۱۹۰ میلیون دلاری را تجربه کند. این فیلم نه‌تنها یکی از بهترین فیلم های آل پاچینو است که یکی از بهترین فیلم‌های درام و جنایی تاریخ سینما به‌شمار می‌رود. اگر هنوز این فیلم را تماشا نکرده‌اید، زمان را از دست ندهید و تماشای آن را بدون معطلی در الویت کارهای خود قرار دهید.


پوستر فیلم صورت زخمی

۳- فیلم Scarface

فیلم صورت زخمی

  • کارگردان: برایان دی پالما | نویسنده: الیور استون
  • بازیگران: آل پاچینو، استیون باوئر، میشل فایفر، مری الیزابت، مس آنتونیو
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۸۳ میلادی
  • میانگین امتیازات Scarface در IMDB: ۸.۳ از ۱۰ | میانگین امتیازات در متاکریتیک: ۶۵ از ۱۰۰

امکان ندارد از طرفداران پروپاقرص فیلم‌های سینمایی باشید و شخصیت تونی مونتانا را نشناسید. یکی از بهترین شخصیت‌های تاریخ تلویزیون که به احتمال زیاد پس از نقش آل پاچینو در فیلم‌های پدرخوانده، دومین نقش محبوب این سوپراستار سینما قلمداد می‌شود. فیلم با سخنرانی معروف فیدل کاسترو آغاز می‌شود و روایت‌گر داستان پناهنده‌های کوبایی است که پس از باز شدن دروازه‌های بندر ماریل توانستند به آمریکا وارد شوند. تونی مونتانا یکی از آن ۱۲۵ هزار نفری بود که وارد آمریکا شدند و البته یکی از آن چندین هزارنفری که پیشینه جنایی داشتند. داستان فیلم درباره زندگی تونی مونتانا جریان دارد و چگونگی پناهنده شدن او در آمریکا و نحوه زندگی او در این کشور به‌عنوان یک پناهنده را به زیبایی هرچه تمام‌تر به‌تصویر می‌کشد.

ایفای نقش آل پاچینو در نقش تونی مونتانا پس از نقش او در مجموعه پدرخوانده محبوب‌ترین نقش‌آفرینی این سوپراستار سینما تلقی می‌شود

فیلم اسکارفیس یا همان صورت زخمی یک بازسازی از فیلمی با همین نام محصول سال ۱۹۳۲ به‌شمار می‌رود. این فیلم در سال ۱۹۹۸ با صدای دالبی توسط یونیورسال استودیوز منتشر و بار دیگر در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ منتشر شد. فیلم Scarface در سال ۱۹۸۳ به تهیه‌کنندگی مارتین برگمن توسط استودیو Universal Pictures با بودجه‌ای ۳۰ میلیون دلاری تولید و اکران شد. این فیلم با اینکه به فروشی بیشتر از ۷۰ میلیون دلار دست پیدا نکرد ولی به‌احتمال زیاد تمام اهالی سینما با این موضوع موافق هستند که اسکارفیس بدون هیچ بحثی یکی از بهترین فیلم های آل پاچینو تلقی می‌شود. 


پوستر فیلم پدرخوانده ۲

۲- فیلم The Godfather Part II

فیلم پدرخوانده: قسمت دوم

  • کارگردان: فرانسیس فوردکاپولا | نویسنده: فرانسیس فورد کاپولا، ماریو پوزو
  • بازیگران: آل پاچینو، رابرت دنیرو، رابرت دووال، دایان کیتن، جیمز کان
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۷۴ میلادی
  • میانگین امتیازات The Godfather Part II در IMDB: ۹ از ۱۰ | میانگین امتیازات در متاکریتیک: ۹۰ از ۱۰۰

به عقیده بسیاری از اهالی سینما قسمت دوم مجموعه پدرخوانده نه‌تنها یکی از بهترین فیلم های آل پاچینو که بهترین فیلمِ این سه‌گانه به‌شمار می‌رود. در قسمت دوم The Godfather ما با گذشته ویتو کورلئونه بیشتر آشنا می‌شویم و می‌بینیم که چگونه ویتو آندولینی به ویتو کورلئونه بزرگ تبدیل می‌شود. بازی رابرت دنیرو در نقش جوانی‌های این شخصیت یکی از به‌یادماندنی‌ترین نقش‌آفرینی‌های سینما را شکل داده و درکنار آن حضور آل پاچینو در نقش مایکل کورلئونه، پسر ویتو کورلئونه و رئیس فعلی این خانواده جذابیت‌های فیلم را دوچندان کرده است. داستان قسمت دوم مجموعه پدرخوانده روایت‌گر ادامه قسمت نخست آن تلقی می‌شود و دقیقا مانند قسمت اول شما را غرق داستان خود خواهد کرد. 

فیلم The Godfather Part II در چهل و هفتمین دوره مراسم اسکار توانست در ۱۲ بخش مختلف نامزد کسب این جایزه شود که درنهایت جوایزی مانند جایزه بهترین کارگردانی به فرانسیس فورد کاپولا، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به رابرت دنیرو، جایزه بهترین فیلم اقتباسی به ماریو پوزو رسید. این فیلم همچنین در بخش بهترین کارگردانی هنری و بهترین موسیقی فیلم جایزه اسکار را به خودش اختصاص داد و درنهایت توانست مهم‌ترین جایزه اسکار یعنی جایزه بهترین فیلم سال را نیز کسب کند. این فیلم در سال ۱۹۷۴ میلادی به تهیه‌کنندگی فرد راث، گری فردریکسون و فرانسیس فورد کاپولا توسط استودیو Paramount Pictures با بودجه‌ای ۱۳ میلیون دلاری تولید و اکران شد. میزان فروش دقیق این فیلم هیچوقت مشخص نشده ولی می‌توان بازه میان ۵۵ تا ۹۰ میلیون دلار را برای میزان فروش آن درنظر گرفت.


پدرخوانده

۱- فیلم The Godfather  

فیلم پدرخوانده 

  • کارگردان: فرانسیس فوردکاپولا | نویسنده: فرانسیس فورد کاپولا، ماریو پوزو
  • بازیگران: مارلون براندو، آل پاچینو، رابرت دنیرو، رابرت دووال، دایان کیتن، جیمز کان 
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۷۲ میلادی
  • میانگین امتیازات The Godfather در IMDB: ۹.۲ از ۱۰ | میانگین امتیازات در متاکریتیک: ۱۰۰ از ۱۰۰

همان‌طور که احتمالا حدس می‌زدید عنوان بهترین فیلم آل پاچینو به قسمت نخست مجموعه سینمایی پدرخوانده اختصاص پیدا می‌کند. تنها فیلم فهرست بهترین فیلم های آل پاچینو که توانست میانگین امتیاز کامل ۱۰۰ را از منتقدین متاکریتیک کسب کند. این فیلم بدون شک یکی از تاثیرگذارترین آثار مدیوم سینما به‌شمار می‌رود و بدون هیچ بحثی می‌توان از آن به‌عنوان یکی از ماندگاترین فیلم‌های تاریخ این صنعت یاد کرد. فیلم The Godfather در سال ۱۹۷۲ به تهیه‌کنندگی آلبر اس. رودی توسط استودیو Paramount Pictures با بودجه‌ای ۸ میلیون دلاری تولید و توانست فروش دیوانه‌کننده ۳۰۰ میلیون دلاری را تجربه کند. مطمئن باشید هرکس که این فیلم و این مجموعه را تماشا کرده باشد، فیلم‌های این مجموعه به یکی از بهترین تجربه‌های سینمایی او تبدیل شده‌اند.

داستان فیلم درباره داستان شخصیت ویتو کورلئونه جریان دارد، رئیس خانواده مافیایی کورلئونه که مریض است و قصد دارد امپراتوری خود را به‌دست پسرش یعنی مایکل بسپارد. مایکل کورلئونه که به‌تازگی از جنگ جهانی دوم برگشته درنهایت این وظیفه را برعهده می‌گیرد که در قسمت‌های دوم و سوم این مجموعه به این موضوع بیشتر پرداخته می‌شود. دراین‌میان ویتو کورلئونه برای تثبیت کردن قدرت خانواده خود باید با خطرات و مشکلات بزرگی دست‌وپنجه نرم کند که این مشکلات گاهی باعث کشته شدن چند نفر از اعضای خانواده او و اعضای خانواده‌های رغیب او می‌شوند. به‌هرحال احتمالا با داستان این فیلم آشنایی کامل دارید ولی اگر هنوز این مجموعه را تماشا نکرده‌اید، آب دستتان است بگذارید زمین و همین امروز تماشا کردن فیلم‌های پدرخوانده را شروع کنید.

نظر شما همراهان همیشگی و عزیز سایت زومجی درباره فهرست بهترین فیلم های آل پاچینو چیست؟ به‌نظر شما کدام‌یک از فیلم‌های او می‌توانستند در این فهرست حضور داشته باشند؟ نظر خودتان را با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی به اشتراک بگذارید.


پرسش‌های متداول

۱- بهترین فیلم های آل پاچینو کدام‌اند؟

از میان بهترین فیلم های آل پاچینو می‌توان به فیلم Heat، فیلم Serpico و فیلم Scarface اشاره کرد. فهرست کامل ۲۰ فیلم از فیلم‌ های آل پاچینو را می‌توانید در این مقاله بخوانید.

۲- فیلم های اکشن آل پاچینو کدام‌اند؟

از میان فیلم های اکشن آل پاچینو می‌توان به فیلم‌های Carlito's Way ،The Insider و فیلم Donnie Brasco‌ اشاره کرد. فهرست کامل فیلم های آل پاچینو را در مقاله زومجی بخوانید.

۳- محبوب‌ترین فیلم های دوران جوانی آل پاچینو چه فیلم های هستند؟

آل پاچینو در دوران جوانی و درخشش خود به واسطه فیلم های محبوبی همچون The Godfather ، Dog Day Afternoon و And Justice for All شناخته می‌شد. فهرست کامل ۲۰ فیلم آل پاچینو را در مقاله زومجی بخوانید.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده