نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۳

سرویس استریم بازی آمازون در آمریکا در دسترس عموم قرار گرفت

سرویس استریم بازی‌های ویدیویی آمازون با نام Luna از امروز در آمریکا در دسترس عموم بازیکنان قرار گرفت. 

سرویس پردازش ابری بازی‌های ویدیویی Luna نخستین بار در پاییز ۲۰۲۰ معرفی شد. این سرویس از آن زمان تنها به‌صورت دسترسی زودهنگام در اختیار بعضی از کاربرانی قرار گرفت که یک ایمیل دعوت‌نامه از طرف آمازون دریافت کرده بودند. حال امروز آمازون این سرویس را به‌صورت عمومی در ایالات متحده منتشر کرد و تمامی متقاضیان این منطقه می‌توانند از آن استفاده کنند.

درکنار اعلام خبر راه‌اندازی سرویس لونا در آمریکا، آمازون از سه کانال جدید برای سرویس استریم بازی خود رونمایی کرد. کانال‌های سرویس Luna درواقع باندل‌هایی از خدمات و بازی‌ها هستند که به مانند سرویس ایکس باکس گیم پس، مشتریان می‌توانند متناسب با نیاز خود به‌صورت ماهانه آن‌ها را خریداری کنند. یکی از کانال‌های قابل توجهی که آمازون در سرویس لونا قرار داده است، Prime Gaming Channel نام دارد و به بازیکنان امکان تجربه‌ی رایگان بازی‌ها به مدت یک ماه را می‌دهد.

پس از گذشت یک ماه، فهرست بازی‌های این کانال تغییر خواهند کرد. همچنین آمازون برای شروع به کار سرویس Luna، در ماه مارس به اعضای Prime خود امکان دسترسی به بازی‌های Devil May Cry 5 ،Observer ،System Redux ،PHOGS و Flashback را خواهد داد. علاوه‌براین، امکان تجربه‌ی بازی Immortals Fenyx Rising از روز ۸ مارس (۱۷ اسفند) تا روز ۱۴ مارس (۲۳ اسفند) در دسترس کاربران گفته شده قرار می‌گیرد.

کنترلر پلتفرم Luna شرکت آمازون

(کنترلر پلتفرم استریم Luna آمازون)

کانال دیگری که توسط آمازون به سرویس لونا اضافه شده است، Retro Channel نام دارد که امکان تجربه‌ی بازی‌های کلاسیک به مانند Street Fighter II ،Hyper Fighting ،Metal Slug 3 و Castlevania Anniversary Collection را به کاربران خواهد داد. درنهایت Jackbox Games Channel سومین کانال اضافه شده به سرویس Luna در زمان راه‌اندازی است. در این کانال هشت نسخه از سری Jackbox Party Pack قابل بازی هستند.

همچنین آمازون در این کانال به معرفی قابلیت جدید Luna Couch می‌پردازد که با استفاده از آن بازیکنان می‌توانند در تجربه‌ی بازی‌های کانال Jackbox Games با دوستان خود که اشتراک سرویس لونا را خریداری نکرده‌اند، شریک شوند. با اعلام آمازون هزینه‌ی اشتراک هر دو کانال Retro و Jackbox Games ماهانه ۴.۹۹ دلار خواهد بود.

شیوه‌ی عملکرد سرویس استریم بازی آمازون با سرویس‌های مشابه مانند گوگل استادیا تفاوت دارد. در سرویس Luna مشترکین به‌جای امکان خرید بازی‌ها تنها می‌توانند اشتراک کانال‌های در دسترس را خریداری کنند تا در هر ماه از امکان تجربه‌ی باندل‌های بازی‌های آن بهره‌مند شوند. در حال حاضر آمازون علاوه‌بر کانال‌هایی که گفته شد، کانال Luna Plus را با قیمت ۵.۹۹ دلار، کانال Ubisoft Plus را با قیمت ۱۷.۹۹ دلار و کانال Family را با قیمت ۲.۹۹ دلار در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

لوگو و کنترلر سرویس Luna

درنهایت آمازون از راه‌اندازی رسمی لونا برای معرفی چند ویژگی دیگر برای پلتفرم استریم بازی خود استفاده کرد. این شرکت با استفاده از مالکیت توییچ به کاربران Luna این امکان را خواهد تا با استفاده از تنها یک کلیک به لایو استریم بازی خود بپردازند. همچنین کاربرانی که از Fire TV استفاده می‌کنند، با اسکن یک کد QR قادر هستند تلفن همراه هوشمند خود را به یک وب‌کم تبدیل کنند. علاوه‌براین کاربرانی که کنترلر اختصاصی Luna را از فروشگاه آمازون خریداری نکرده‌اند نیز می‌توانند از گوشی‌های هوشمند اندرورید و آیفون خود به‌عنوان کنترلر Fire TV استفاده کنند.

نظر شما درباره‌ی خدمات سرویس استریم بازی لونا چیست؟ شما می‌توانید نظرات و پیش‌بینی‌های خود را با زومجی به اشتراک گذارید.


منبع Theverge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده