نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۹

بخش چندنفره Cyberpunk 2077 خریدهای درون برنامه‌ای منصفانه‌ای خواهد داشت

رئیس شرکت CD Projekt اعلام کرده که بخش چندنفره بازی Cyberpunk 2077 قطعاً پرداخت‌های درون برنامه‌ای خواهد داشت اما این تراکنش‌ها طوری طراحی می‌شوند که رضایت کاربران را از پرداخت این مبالغ جلب کنند.

خریدهای درون برنامه‌ای و درآمدزایی گسترده‌ی بازی‌ها از فروش آیتم‌ها مختلف داخل بازی به یک مسئله‌ی فراگیر در نسل فعلی بازی‌های ویدیویی تبدیل شده اما در شرایطی که اکثر ناشران بازی‌های ویدیویی در آثار جدید خود نیز همین استراتژی را ادامه می‌دهند، سی‌ دی پراجکت رد جزء معدود مواردی بود که از این کار خودداری کرده است. رویکرد این شرکت در زمینه خدمات پس از عرضه بازی‌ها به‌طور گسترده مورد تحسین و ستایش کاربران قرار داشته و انتظار می‌رود Cyberpunk 2077 نیز مسیر مشابهی را در پیش گرفته و پا در جای قدم‌های The Witcher 3 بگذارد.

نمایی از شهر نایت سیتی در بازی سایبرپانک 2077

جزئیات تکمیلی بسته‌های الحاقی و محتوای گسترش دهنده بازی Cyberpunk 2077 به‌زودی اعلام خواهد شد؛ اما صرف‌نظر از تجربه انفرادی این بازی، بخش بزرگی از محتوای پس از انتشار آن به حالت مولتی‌پلیر یا چندنفره سایبرپانک 2077 اختصاص خواهد یافت. باتوجه به ویژگی‌های بخش چندنفره این بازی که ذاتاً به فرصت‌های کسب درآمد برای سی‌دی پراجکت می‌انجامد، آیا می‌توان خریدهای درون برنامه‌ای را برای مود چندنفره Cyberpunk 2077 نیز متصور شد؟

به نظر می‌رسد که باتوجه به صحبت‌های جدید ادام کیسینسکی (Adam Kiciński)، این موضوع حقیقت دارد. کیسینسکی رئیس شرکت CD Projekt در نشست پرسش و پاسخ اخیر خود با جمعی از سهام‌داران شرکت، اعلام کرده که بخش چندنفره بازی Cyberpunk 2077 قطعاً خریدهای درون برنامه‌ای خواهد داشت اما در ادامه به علاقه‌مندان اطمینان می‌دهد که این تراکنش‌ها حجم بالا و غیرمنطقی نداشته و طوری طراحی می‌شوند که رضایت کاربران را از پرداخت این مبالغ جلب کنند.

کمپین داستانی بازی Cyberpunk 2077

«رویکرد ما نسبت به جامعه‌ی طرفداران هرگز غیرمنطقی و غیرمنصفانه نبوده است. ما همواره تلاش کردیم که رفتار معقول و دوستانه‌ای با مخاطبان خود برقرار کنیم. لذا مسلماً این موضوع در خصوص Cyberpunk 2077 نیز صدق می‌کند. بااین‌حال باید انتظار وجود امکان خریدهای درون برنامه‌ای را داشته باشیم. هدف ما طراحی روشی است که کاربران را از پرداخت مبالغ خود در بازی خوشحال کرده و به‌نوعی در مقابل انتظاری که از آن‌ها دارد، رضایت آن‌ها را نیز جلب کند. من سعی ندارم که چیزی را مخفی کرده یا به خواسته‌ی عموم کاربران بی‌احترامی کنم؛ این قضیه به ایجاد حس ارزش برای محصول ارتباط داشته و توجه زیادی به آن شده است.»

«ما قصد داریم درست مثل بازی‌های تک نفره خود رضایت صد در صدی کاربران را از خرید محصولات خود کسب کنیم. این موضوع برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای در تجربه چندنفره بازی‌ها نیز صدق می‌کند. البته که باید انتظار آن را داشته باشیم، زیرا بستر بسیار مناسبی برای عرضه محصولات به شمار می‌روند. اما اطمینان داشته باشید که این خریدها غیرمعقول و زیاده خواهانه نخواهد بود. این هدفی است که ما برای Cyberpunk 2077 در نظر داریم.»

رانندگی در نایت سیتی بازی Cyberpunk 2077

کسب درآمد شرکت‌ها از محتوای درون بازی‌ها همواره یک موضوع مورد بحث در صنعت بازی‌های ویدیویی بوده است. به همین دلیل اغلب شاهد شکست توسعه‌دهندگان و ناشران در ایجاد یک تعادل و توازن مناسب برای خریدهای درون برنامه‌ای هستیم. امید آن می‌رود که CD Projekt RED عملکرد درستی را در بازی Cyberpunk 2077 به نمایش گذاشته و اعتبار و جایگاهی که در این زمینه نزد مخاطبان کسب کرده را خدشه دار نکند.

اشاره به این نکته می‌تواند حائز اهمیت باشد که حالت چندنفره بازی Cyberpunk 2077 در زمان نامعلوم و بعد از عرضه بازی اصلی در دسترس قرار خواهد گرفت. خود بازی نیز برای عرضه در تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۹ آبان) برنامه‌ریزی شده است. پلی ‌استیشن 4، ایکس ‌باکس وان، پی سی و گوگل استیدیا در مرحله اول این بازی را دریافت می‌کنند.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده