// دوشنبه, ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۰

بررسی بازی Gears Tactics از دید سایت‌های معتبر دنیا

چندی پیش میانگین نمرات Gears Tactics در دسترس قرار گرفت و شاهد عملکرد خوب بازی هستیم.

در گذشته استودیو کوالیشن (The Coalition) اعلام کرده بود که مجموعه Gears فقط به یک بازی تیراندازی سوم شخص ختم نمی‌شود و قصد دارند تجربیات متفاوتی را از این مجموعه در اختیار کاربران قرار دهند. در نمایشگاه E3 2018 بود که بازی Gears Tactics معرفی شد. این بازی توسط استودیو اسپلش دمیج و با همکاری کوالیشن توسعه یافته است. Gears Tactics برخلاف بازی‌های اصلی مجموعه گیرز، یک تجربه تاکتیکی را را ارائه می‌دهد. 

گیم‌پلی Gears Tactics بدین صورت است که تیم خود را با کاراکترهایی که در اختیار دارید، می‌چینید و وارد مراحل داستانی می‌شوید. هر یک از کاراکترهای شما به‌واسطه‌ی ساختار تاکتیکی و نوبتی گیم‌پلی، به‌صورت محدود در محیط حرکت می‌کند. ازطرفی می‌توانید سه دستور متفاوت را برای هریک از اعضای تیم صادر کنید. برای مثال، اگر سربازها نیاز به سنگر گرفتن دارند، دستور دهید که سنگر بگیرند یا اینکه سر جای خود بمانند و دشمنانی را که در محدوده تعیین شده آن‌ها هستند، از بین ببرید. دستور سوم هم شامل حرکت کردن در محیط می‌شود.

یکی از نکات جالب گیم‌پلی Gears Tactics این است که بازیکنان بدون درگیری می‌توانند در محیط بچرخند و به‌ گشت‌وگذار بپردازند. از نظر داستانی هم بازی یک پیش درآمد برای اولین نسخه Gears of War به‌حساب می‌آید. دراینجا شما داستان گیب دیاز، پدر کیت دیاز در نسخه چهارم و پنجم، را مشاهده خواهید کرد؛ شخصی‌که به‌همراه تیم خود وظیفه دارد تا یوکن، یکی از دانشمندان لوکاست‌ها را از بین ببرد. وی به واسطه‌ی قدرتی که دارد، هیولاهای مخلتفی را برای ارتش لوکاست‌ها می‌سازد.

چندی پیش میانگین نمرات Gears Tactics در دسترس قرار گرفت و شاهد عملکرد خوب بازی هستیم. در ادامه نگاهی به برخی از نظرات منتقدان Gears Tactics خواهیم انداخت.

Gears Tactics

  • سازنده: اسپلش دمیج و کوالیشن
  • ناشر: استودیوهای بازی‌سازی ایکس‌باکس
  • سبک: استراتژی با نبردهای نوبتی و تاکتیکی
  • پلتفرم: کامپیوتر و ایکس‌باکس وان (انتشار در آینده نزدیک)

Gears Tactics

دیستراکتوید: ۹۰ از ۱۰۰

قرار گرفتن در محیط نبرد و انجام کارهایی که تمامی آن‌ها باعث اذیت و آزار دشمنان می‌شود، از جنبه‌های عالی بازی است. تجربه‌ی هوشمندانه‌ای دراین‌میان قرار داده شده است که باعث می‌شود المان‌های گیرز را در یک ساختار تاکتیکی به‌خوبی حس کنید. این بهترین خروجی ممکن است. Gears Tactics یک بازی تاکتیکی بسیار خوبی و همچنین یک Gears بسیار خوب هم هست. 

گیم اینفورمر: ۸۵ از ۱۰۰

حتی با وجود اینکه در بعضی از مراحل کمپین، از سرعت بازی کاسته می‌شود، مکانیسم‌های هوشمندانه، نبردهای سرعتی و داستان‌سرایی محکم و خوب سبب شده تا گیرز تاکتیکس به یکی از مدعی‌های این سبک تبدیل شود. 

آی‌جی‌ان: ۸۰ از ۱۰۰

Gears Tactics به‌خوبی توانسته است که المان‌های نام آشنای مجموعه Gears of War را در ساختار گیم‌پلی بازی‌هایی نوبتی و تاکتیکی مثل Xcom قرار دهد و این کار جلوه جذابی به خود گرفته است.

گیم‌اسپات: ۸۰ از ۱۰۰

اگرچه بخش پایانی کمپین طولانی گیرز تاکتیکس عمق لازم را ندارد، اما تلاش سریع برای پیروزی، آن‌ هم زمانی‌که در حال شکست خوردن هستید، لذت بخش است. برخلاف اکثر بازی‌های استراتژی، خوب بازی کردن حس و حال یک مغز متفکر را به شما نمی‌دهد، بلکه همانند این است که مرگ را فریب داده‌اید. هر تلاش موفقیت آمیز شما، حتی آخرین تلاش برای نمردن، باعث می‌شود کمتر حس کنید که یک نابغه هستید. این یک کار برجسته کوچک نیست.

یواس‌ گیمر: ۸۰ از ۱۰۰

باتوجه‌به کاورگیری و انجام کارهای مختلف، فاصله بین Gears Tactics و بازی‌‌های ایزومتریک محبوب مثل سری XCOM زیاد نیست. گیرز تاکتیکس با ارائه یک اکشن بسیار بالا و اضافه کردن خشونت‌های همیشگی سری Gears، جایگاه خود را پیدا کرده است. بازی دشمنان زیادی را سر راه شما قرار می‌دهد و این باعث می‌شود که مدام در محیط، حرکت کنید. البته در بعضی از مراحل هم باعث اذیت شدن شما می‌شود. برای اولین تجربه در این سبک، Gears Tactics شروع فوق‌العاده‌ای است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده