نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۹ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۵

شخصی کل کره زمین را در Minecraft شبیه سازی کرده است

در شرایطی که به دلیل شیوع ویروس کرونا هیچ کس نمی‌تواند از خانه خارج شود، حالا زمان مناسبی برای گشت و گذار در سرتاسر کره زمین در یک بازی ویدیویی به‌نظر می‌رسد.

یکی از کاربران یوتیوب، با نام کاربری PippenFTS، اعلام کرده که برای اولین بار موفق به ساخت یک نسخه شبیه سازی شده از کره زمین در مقیاس یک به یک شده است. این کار، با استفاده از دو ماد Terra 1-to-1 و Cubic Chunks صورت گرفته است. براساس توضیحاتی که در ویدیوی PippenFTS داده می‌شود، ماینکرفت معمولاً در بحث ارتفاع سازه‌ها، یک محدودیت ۲۲۵ متری را در نظر گرفته که ظاهراً می‌تواند ساخت یک نسخه کامل و با مقیاس واقعی از کره زمین را غیرممکن کند.

اما با استفاده از ماد Cubic Chunks، می‌توان اندازه بلوک‌های ماینکرفت را به ۱۶ در ۱۶ در ۱۶ تغییر داد که این امر ساخت سازه‌هایی با اندازه نامحدود را در هردو جهت افق فراهم می‌کند. با دور زدن محدودیت‌های افقی Minecraft با استفاده از ماد Cubic Chunks، حالا می‌توانیم بدون کاهش مقیاس، ساخت کل کره زمین در Minecraft را تجربه کنیم.

در مرحله بعد، با استفاده از ماد Terra 1-1 می‌توان اطلاعات جغرافیایی را از آرشیوهایی مانند گوگل مپ دریافت کرده و آن را به بلوک‌های Minecraft تبدیل کرد. در این ویدیو، نسخه شبیه سازی شده‌ی شماری از مناظر وسیع طبیعی مانند کوه اورست و مناطق Grand Canyon و Half Dome از پارک ملی Yosemite در آمریکا نشان داده شده است.

دانلود از آپارات

مشکل اینجاست که این تنها مرحله اول از ساخت یک نسخه کاملاً صحیح از دنیای اطراف ما است. ساختمان‌هایی که به دست انسان‌ها ساخته شده، به‌عنوان بخشی از مناظر طبیعی شناسایی شده و توسط این ماد بازسازی می‌شوند. بنابراین مثلاً اهرام ثلاثه مصر، در ماینکرفت به‌صورت یک تپه‌ی گلی نشان داده می‌شود. به علاوه این که برخی از کوه‌ها که باید برف را در قله‌ی خود نشان دهند، درست بازسازی نشده و یخچال‌های طبیعی فقط به‌صورت یک زمین برفی نشان داده می‌شوند. ضمن این‌که در قطب جنوب، با در نظر گرفتن این که مدل ماینکرفت دقیقاً منحنی ساخته نمی‌شود، مرز کره زمین به‌صورت یک سرزمین خالی و پوشیده از برف و بی پایان دیده می‌شود.

PippenFTS برای حل این مشکلات، پروژه‌ای را با عنوان «Build The Earth» آغاز کرده و از سایر کاربران این بازی درخواست کرده تا سازه‌های انسانی زمین را برای آن طراحی کنند. ضمن این‌که باید برای مرزها یک سری حاشیه طراحی شده و مشکلی که مدل شبیه‌سازی شده‌ی او را به افسانه‌ی سفر به مرز زمین تبدیل کرده، حل کنند. PippenFTS امیدوار است تعدادی از بازیکنان مستعد این بازی، مادهای مورد نیاز را دانلود کرده و مناطق مورد نظر را در مقیاس یک به یک شبیه سازی کنند. در نهایت با استفاده از ویرایشگر نقشه می‌توان تمامی این مناطق را به هم متصل کرده و نهایتاً یک مدل کامل را ارائه کرد. این کار، یک هدف بلندپروازانه به‌نظر می‌رسد اما PippenFTS اقدام به ساخت یک سرور دیسکورد کرده تا ابزار مورد نیاز را برای علاقه‌مندان فراهم کند. وی در توضیحات خود اضافه می‌کند:

محدودیت‌های سخت‌افزاری، بزرگترین مشکلی است که در مسیر ما برای خلق هزاران مایل از سرزمین‌های جهان قرار دارد. اما مطمئنم که این مشکل نیز روزی برطرف خواهد شد.

Minecraft

این پروژه در صورت تکمیل، نتیجه‌ی بسیار عظیمی را به دنبال خواهد داشت و به همین دلیل، تا همین الان نیز توجهات زیادی را به خود جلب کرده و منجر به راه اندازی Subreddit و Patreon اختصاصی خود شده تا هزینه‌های سرور را پوشش دهند. مردم از همین الان ارائه‌ی مدل‌های خود از دانشگاه‌ها، آسمان خراش‌های منهتن و حتی خیابان‌های محلی خود را آغاز کرده‌اند. برای همکاری با این پروژه، باید ابتدا ویدیوی آموزشی استفاده از مادهای مورد نیاز را تماشا کرده و چگونگی نصب و استفاده از آن را فرا بگیرید. حتی اگر این پروژه در نهایت نیز تکمیل نشود، این همکاری مردم می‌تواند تجربه جالبی باشد.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده