نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱

تیم Fnatic قهرمان مسابقات Dota Summit 12 شد

تیم Fnatic جام قهرمانی مسابقات Dota Summit 12 را پس از غلبه بر تیم OG Seed در دیدار فینال بالای سر برد.

مسابقات Dota Summit 12 اندکی پس از رویداد StarLadder ImbaTV Minor که با قهرمانی Team Aster به پایان رسید، کارش را آغاز کرد و تعداد ۶ تیم قدرتمند سراسر دنیا را برای کسب قسمتی از جایزه‌ی ۱۵۰ هزار دلاری روبه‌روی هم قرار داد. مطابق تازه‌ترین اخبار مسابقات، پرونده‌ی مرحله‌ی اصلی تورنمنت Dota Summit 12 پس از سه روز رقابت هیجان‌انگیز و تماشایی تیم‌ها بسته شد و نهایتاً تیم Fnatic توانست با شکست رقبای خود به قهرمانی دست یابد. سازمان Beyond the Summit از تیم‌های Fnatic ،OG Seed ،Evil Geniuses ،Team Liquid، Thunder Predator و Cloud9 برای شرکت در این رویداد فاقد امتیاز Dota Pro Circuit دعوت به عمل آورده بود.

تیم‌های شرکت‌کننده در مرحله‌ی گروهی به‌شکل Round-robin یا رقابت‌های دوره‌ای به رقابت پرداختند و براساس بردهایشان امتیاز کسب کردند. پس از پایان این مرحله، تیم‌های Thunder Predator و Cloud9 به‌سبب کسب نتایج ضعیف در رده‌های پنجم و ششم قرار گرفتند و شانس راه‌یابی به مرحله‌ی اصلی را از دست دادند. دو تیم Fnatic و OG Seed با کسب ۷ امتیاز در رده‌های اول و دوم جای گرفتند و تیم‌های Evil Geniuses و Team Liquid نیز به ترتیب با کسب ۶ و ۵ امتیاز رده‌های بعدی را تصاحب کردند. تیم‌های قرارگرفته در ۴ جایگاه نخست در براکت بالایی مرحله‌ی اصلی دسته‌بندی شدند تا در براکتی دو حذفی به مصاف هم بروند و تکلیف قهرمان این دوره از رقابت‌ها را مشخص کنند.

تیم Fnatic رشته Dota 2

مرحله‌ی اصلی مسابقات Dota Summit 12 در سه روز برگزار شد و تیم‌ها از براکت بالایی کارشان را آغاز کردند. در اولین روز این مرحله دو دیدار در براکت بالایی برگزار شد که در دیدار نخست تیم Evil Geniuses توانست با نتیجه‌ی ۰-۲ به کار OG Seed در براکت بالایی پایان دهد. در دیدار پایانی این روز نیز Team Liquid با نتیجه‌ی ۰-۲ مغلوب تیم Fnatic شد و به براکت پایینی سقوط کرد تا برای بقا در تورنمنت به مصاف OG Seed برود. در روز دوم شاهد پیگیری سه دیدار بودیم که فینالیست‌های مسابقات را مشخص کرد. دیدار اول این روز تیم‌های برنده‌ی روز قبل را در براکت بالایی مقابل هم قرار داد که نهایتاً تیم Fnatic با نتیجه‌ی ۱-۲ تیم Evil Geniuses را شکست داد و به فینال راه یافت. در براکت پایینی تیم OG Seed توانست با غلبه بر تیم‌های Team Liquid و EG خود را حریف فناتیک در فینال معرفی کند. در آخرین روز مرحله‌ی اصلی نیز تیم‌های Fnatic و OG Seed به رقابت پرداختند که تیم فناتیک پس از سه پیروزی پیاپی به قهرمانی دست یافت. شما می‌توانید تیم‌های برتر مسابقات و جوایز اهداشده را در ادامه‌ی مطلب مشاهده کنید. 

رتبهتیممبلغ جایزه
اولFnatic۶۰.۵۰۰ دلار
دومOG Seed۳۵.۵۰۰ دلار
سومEvil Geniuses۲۲.۰۰۰ دلار
چهارمTeam Liquid۱۵.۰۰۰ دلار
پنجمThunder Predator۱۲.۰۰۰ دلار
ششمCloud9۴.۵۰۰ دلار


منبع Liquipedia
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده