تمجید ماساهیرو ساکورای از Death Stranding و هیدئو کوجیما
بعد از گذشت حدود یک ماه از عرضهی جدیدترین اثر هیدئو کوجیما، همچنان نظرات مثبت و منفی پیرامون آن ادامه دارد و در جدیدترین اخبار بازی، ماساهیرو ساکورای هم به صحبت پیرامون Death Stranding پرداخته است.
ساکورای که او را بیش از هرچیز بهعنوان خالق بازیهای Kirby و Super Smash Bros میشناسیم، از اولین روزهای حضور خود در صنعت بازی روی آثار مختلفی برای کنسولهای نینتندو کار کرده و در این سالها نیز با استودیوی خود Sora Ltd به تولید بازی برای این شرکت پرداخته است. فامیتسو در جدیدترین شمارهی خود بهسراغ این کارگردان بزرگ رفته و نظرات او را در مورد Death Stranding منتشر کرده است. ساکورای با تمجید از جدیدترین ساختهی کوجیما، به این قضیه اشاره میکند که این روزها بازیهای خیلی کمی را سراغ داریم که هم ایدههای تازهای داشته باشند و هم بتوانند این ایدهها را به شکلی جالب ارائه دهند. او همچنین از این میگوید که Death Stranding بازیای نیست که مناسب همهی سلیقهها باشد ولی ساکورای لذت زیادی از آن برده است و آن را اثری میداند که در زمان تجربه کردنش، حساب و کتاب زمان سپریشده در بازی را از دست میدهد.
او در بخش دیگری از صحبتهای خود به ساختار جالب بازی اشاره میکند؛ حال و هوایی که تا پیش از تجربهی آن فکر میکرده بهخاطر کمک سایر بازیکنها در حالت آنلاین بیش از حد آسان خواهد بود ولی پس از انجام دادن بازی متوجه اشتباه خود شده، چرا که بازی بهگونهای طراحی شده است که تا قبل از وصل شدن به شبکهی کایرال (Chiral Network) نمیتوان از سایر کمک گرفت و برای انجام این کار هم باید ابتدا مأموریتهایی را انجام داد و بارهایی را به نقطهی موردنظر منتقل کرد.
این بازیساز باتجربه معمولاً تا جای ممکن از تماشای تریلرها و خواندن مقالات مختلف در مورد بازیهای ویدیویی دوری میکند و ترجیح میدهد خیلی در جریان اطلاعات بازیها نباشد تا تجربهی بهتری از آنها بهدست آورد. او در مورد Death Stranding هم سعی کرده بود بدون پیشزمینهی ذهنی بهسراغ این اثر کوجیما برود تا تجربهی بهتری با آن داشته باشد. البته ساکورای درحالیکه از ترکیب داستان و گیمپلی Death Stranding تعریف میکند، بازی را کاملاً بینقص هم نمیداند. از جمله ایرادات بازی که ساکورای به آنها اشاره میکند، ریز بودن جملات و نشانههای داخل رابط کاربری بازی و ناخوانا بودن آنها و همینطور ویژگیهایی مثل اصرار برای فشردن و نگهداشتن دکمهها برای انجام کارهای مختلف درون بازی است. همچنین این قضیه که حتی کوچکترین برآمدگیهای روی زمین هم ممکن است تعادل بازیکن را برهم بزنند، گاهیاوقات باعث ناراحتی ساکورای شده است. البته بخشی از ایرادات مطرحشده توسط او یعنی ریز بودن جملات منوها و رابط کاربری قرار است بهزودی ازطریق یک بهروزرسانی برطرف شود.
ساکورای در انتهای صحبتهای خود به این موضوع اشاره میکند که تجربهی Death Stranding یکبار دیگر به او یادآوری کرد که هیدئو کوجیما چه بازیساز بااستعدادی است و تیم او یعنی کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) در مدتزمان کوتاهی چه بازی بزرگی را آماده کرده است. او فکر میکند که در مورد این بازی تنها نیست و خیلی دیگر از بازیسازها هم نظری مشابه او دارند و از تجربهی این اثر حیرتزده شدهاند؛ بازیای متفاوت که مخاطبان خود را وارد دنیای منحصربفردی میکند که پیش از این مشابه آن را تجربه نکردهاند.
بازی Death Stranding که این روزها برای پلیاستیشن 4 عرضه شده، تابستان ۲۰۲۰ ازطریق فروشگاه اپیک گیمز و استیم برای کامپیوتر هم منتشر میشود؛ بازیای که از سایت زومجی امتیاز ۹ را دریافت کرده و کوجیما هم بهتازگی در مورد احتمال ساخت نسخهی دوم آن صحبت کرده است.