نویسنده: علی گودرزی
// دوشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۹

نگاهی به‌زندگی هیدئو کوجیما؛ خالق سری متال گیر و بازی Death Stranding

به‌مناسبت انتشار بازی Death Stranding، در جدیدترین قسمت از سری آیتم‌های داستان یک بازی‌ساز سراغ هیدئو کوجیما، خالق آثاری چون متال گیر رفتیم.

بالاخره و پس از سال‌ها انتظار، بازی Death Stranding، ساخته‌ی جدید هیدئو کوجیما در دسترس گیمرها قرار گرفت و توانستیم این اثر مرموز را تجربه کنیم. حالا که این بازی منتشر شده، چه‌فرصتی بهتر از این که به‌زندگی خالق آن یعنی هیدئو کوجیما نگاهی بیندازیم؟

کمتر شخصی پیدا می‌شود که خودش را یک دنبال‌کننده‌ی جدی هنر هشتم بداند و نام هیدئو کوجیما به‌گوشش نخورده باشد. هیدئو کوجیما که با سری بازی‌های متال گیر (Metal Gear) توانست ژانر اکشن‌/مخفی‌کاری را به‌گیمرها معرفی کند، با ساخت بازی‌هایی که در عین روایت داستان‌های شدیدا پیچیده و پرمفهموم، گیم‌پلی سرگرم‌کننده و پیش‌گام را ارائه می‌کردند، توانست به‌یکی از افراد تاثیرگذار و الهام‌بخش تاریخ صنعت بازی تبدیل شود. کوجیمای ۵۶ ساله که امسال وارد سی‌وچهارمین سال از فعالیت خود در صنعت بازی می‌شود، یکی دیگر از آن بازی‌سازهای ژاپنی است که زندگی بی‌نهایت سختی داشته و مسیر پرفراز و نشیبی را برای رسیدن به‌جایگاه فعلی خود طی کرده است. اگر آثار هیدئو کوجیما را دنبال می‌کنید یا اینکه دوست دارید بیشتر با این بازی‌ساز آشنا شوید، توصیه می‌کنیم که این آیتم ویدیویی را حتما تماشا کنید.

آیتم ویدیویی که در ادامه آن را تماشا خواهیم کرد، بخشی از هفتادودومین قسمت از سری برنامه‌های هفتگی لودینگ است. در لودینگ ۷۳ علاوه بر پرداختن به‌هیدئو کوجیما و ساخته‌ی جدیدش یعنی دث استرندینگ، سراغ بتای NiOh 2 رفتیم و گریزی هم به‌بهترین تبلیغات‌ تاریخ بازی‌های ویدیویی زدیم. اگر به‌این موضوعات علاقه‌مند هستید، تماشای این قسمت از سری برنامه‌های لودینگ را به‌شما پیشنهاد می‌کنیم.

دانلود از آپارات‌ | تماشا در یوتیوب


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده