نویسنده: حسین صدری
// دوشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۲

کارگردان Watch Dogs Legion از مرگ بدون بازگشت کاراکترهای بازی می‌گوید

بازی Watch Dogs Legion پروژه‌ای است که ایده‌های جاه‌طلبانه‌ی بسیاری درون آن استفاده شده. کارگردان بازی در تازه‌ترین مصاحبه‌اش درباره‌ی این ویژگی‌ها توضیح می‌دهد.

بازی Watch Dogs Legion که در رویداد E3 2019 به‌صورت رسمی معرفی شد، بازی بسیار جاه‌طلبانه‌ای است که توسط یوبی سافت ساخته و منتشر می‌شود. این بازی به بازیکن اجازه می‌دهد کنترل بسیاری از NPCهای بازی را در دست بگیرد و با همکاری آن‌ها بازی را به اتمام برساند. شما می‌توانید تک‌تک این اعضا را به عضویت گروه خود در آورید و در نقش آن‌ها تک‌تک ماموریت‌های بازی را انجام دهید. همه‌ی این شخصیت‌ها قرار است پیش‌زمینه‌ی داستانی مخصوص به خود را داشته باشند و سازندگان برای هریک از آن‌ها انیمیشن‌ها و صدای منحصربه‌فردی را تدارک دیده‌اند. تاکنون طبق اطلاعاتی که از بازی در دست داشتیم، می‌دانستیم که کات‌سین‌های بازی نیز قرار است از همین قواعد پیروی کنند و فیلم‌نامه‌ی سینماتیک‌های بازی به بیست شکل مختلف نوشته شده است. طبق گفته‌های کارگردان بازی، قرار نیست در نسخه‌های مختلف آن کاراکترها با صداهای متفاوت دیالوگ‌های متفاوت را بیان کنند. در این بازی قرار است برای هر شخصیت روحیات، صفات، صدا و بازیگری منحصربه‌فردی را شاهد باشیم. اما سوال اینجا است که این مسئله چطور قرار است روند پیشرفت داستان را تحت‌تاثیر قرار دهد؟

زمانی که سطح سلامتی شخصیت به صفر برسد، دو راه پیش روی شما قرار می‌گیرد: تسلیم شدن یا ادامه دادن مبارزه، ولو به قیمت مرگ

این ویژگی بازی بدون شک در کنار جاه‌طلبانه بودن، ابهامات بسیاری را در ذهن ایجاد می‌کند. یکی از سوالاتی که درباره‌ی این ویژگی به‌وجود می‌آید، مسئله‌ی مرگ کاراکترها است. برای مثال ما نمی‌دانیم اگر یکی از کاراکترهایی که برای بازی انتخاب کرده‌ایم در میانه‌ی داستان کشته شود، قرار است در طول داستان چه اتفاقاتی بیفتد. به همین منظور وبسایت گیمینگ بولت در مصاحبه با کارگردان بازی یعنی کلینت هاکینگ، این سوال را از او می‌پرسد. بر اساس گفته‌های هاکینگ، هر یک از کات‌سین‌های بازی برای همه‌ی کاراکترهای بازی به‌صورت مجزا طراحی شده و این بدین معنی است که اگر یکی از شخصیت‌ها بمیرد، اگرچه خط داستانی او در همان نقطه به پایان می‌رسد اما دنیای بازی همچنان زنده است و داستان بزرگ‌تر بازی با در نظر گرفتن عواقب مرگ آن شخصیت، همچنان به پیشرفت ادامه می‌دهد.

مرگ بدون بازگشت همیشه برای بازیکنان انتخاب پر ریسکی بوده است. زمانی که سلامتی شما به صفر برسد، شما به وضعیت جراحت عمیق می‌رسید و وقتی چنین اتفاقی می‌افتد دو گزینه پیش روی‌تان قرار می‌گیرد. می‌توانید تسلیم شوید و در ازای آن دستگیر شوید و به زندان بروید. گزینه‌ی تسلیم همیشه در طول بازی در اختیار شما قرار می‌گیرد و اگر این گزینه را انتخاب کنید می‌توانید بعدا در جریان گیم‌پلی مامور بازداشت شده‌ی خود را آزاد کنید (یا اینکه صبر کنید تا دوران محکومیت او به پایان برسد و خودش آزاد شود). اما در صورتی‌که همچنان به مبارزه ادامه دهید، این ریسک را به جان می‌خرید که شخصیت بازی بمیرد و دیگر هرگز بازنگردد.

Watch Dogs Legion / واچ داگز لیجن

او در ادامه مصاحبه‌اش می‌گوید:

از آنجا که هر ماموریت، هر خط دیالوگ و هر کات‌سین برای هریک از شخصیت‌های بازی به‌صورت جدا نوشته شده، از دست رفتن یکی از اعضای تیم شما بدین معنا است که سایر اعضای تیم باید ماجرا را از همان‌جایی که رها شده آغاز کنند و داستان بازی با همین روال ادامه پیدا می‌کند. هر شخصیت پیش‌زمینه‌ی داستانی منحصر‌به‌فرد خودش را دارد. اینکه او در زندگی گذشته‌اش که بوده و چرا و چگونه به گروه DedSec ملحق شده و اکنون در تیم شما فعالیت می‌کند چیزی است که در پیش‌زمینه‌ی داستانی هر شخصیت تعریف شده است. ماموریت اصلی و روایت کلی بازی ماجرای تیم DedSec را تعریف می‌کند؛ ماجرای همه‌ی آن‌ها که به‌عنوان یک تیم با رژیمی که قصد دارد کل شهر را به تصرف خود در آورد مبارزه می‌کنند.

بازی Watch Dogs Legion قرار است در روز ششم مارس سال ۲۰۲۰ (مصادف با ۱۶ اسفند ماه ۱۳۹۸) برای پلتفرم‌های پی سی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 راهی بازارهای جهانی شود. این بازی یوبیسافت همچنین روی سرویس استریمینگ گوگل یعنی استیدیا نیز قابل دسترسی خواهد بود.

نظر شما درباره جدیدترین و جاه‌طلبانه‌ترین نسخه از سری واچ داگز چیست؟ آیا برای انتشار آن هیجان‌زده هستید؟ دیدگاه خود را با زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده