// دوشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱

جمع بندی مسابقات TWFM 2018 بازی Street Fighter V؛ درخشش یکی از خدایان بازی‌های مبارزه‌‌ای

یکی از رویداد‌های اصلی Capcom Pro Tour 2018 یعنی مسابقات TWFighter Major 2018 که برای Street Fighter V برگزار شد دیروز به پایان رسید. برای اطلاع از نتیجه این مسابقه با زومجی همراه باشید.

پس از مسابقات EVO 2018، رویداد Premier بعدی کپکام پرو تور سال جاری به TWFighter Major 2018 اختصاص یافته است. مسابقات یاد شده در شرق در کشور تایوان برگزار شده است و به عنوان یکی از مهم‌ترین مسابقات رشته Street Fighter V شناخته می‌شود.

جالب است بدانید که GamerBee، یکی از مطرح‌ترین بازیکنان رشته Street Fighter، بنیان‌گذار این رویداد است؛ کسی که جزو تیم دایگو اومه‌هارا یعنی Beast است. در حالی که بخش بزرگی از شرکت کنندگان این مسابقه‌ را بازیکنان ژاپنی تشکل داده‌اند در آن سو شاهد مبارزانی از چین، هنگ کنگ، عربستان، مالزی، کره و سنگاپور هستیم که در کنار تعداد کمی از بازیکنان ایالات متحده دیده می‌شوند.

چهار نفر از پنج خدای بازی‌های مبارزه‌ای یعنی دایگو اومه‌هارا، ساکو، توکیدو و هایتانی در جریان این مسابقات به همراه هموطنان خود نظیر ایتاباشی زانگیف، بونچان، فودو و بسیاری دیگر به تایوان سفر کردند. بیگ برد از امارات، ریکی اورتیز و مارن از ایالات متحده به همراه کابا و مناردی از جمهوری دومینیک، از دیگر شرکت‌کنندگان این رویداد بودند. مسابقات در قالب سه نوبت در روز جمعه، شنبه و یکشنبه برگزار شد که شاهد خاتمه این رویداد در روز یکشنبه ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران بودیم.

 

روز اول

از وقایع مهمی که در روز اول اتفاق افتاد می‌توان به حذف شدن قهرمان کپکام کاپ سال گذشته یعنی MenarD از جریان مسابقات اشاره کرد. وی در همان دو مسابقه مقدماتی خود برابر یک Birdie و Ibuki باز مغلوب شد و از جریان مسابقات حذف شد. در حالی که بازیکنان ناشناخته زیادی در هر یک از براکت‌ها حضور داشتند، اما در آن سو شاهد راه‌یابی بازیکنان کارکشته این رشته به مرحله بعدی بودیم.

در براکت اول شاهد حذف شدن Moke از تیم پونوز از جریان مسابقات بودیم؛ از آنجا که وی به تازگی با توجه به ضعیف شدن کاراکتر همیشگی خود یعنی Rashid به Cammy روی آورده بود. همانطور که می‌دانید تغییر کاراکتر در بازی Street Fighter کار آسانی نیست و بازیکنان باید ماه‌ها زمان صرف تمرین کنند. در آن سو مارن که از آمریکای شمالی در این مسابقات شرکت کرده بود نیز از جریان مسابقات خداحافظی کرد. البته از دلایل حذف شدن موکه می‌توان به عملکرد عالی فوجیمورا، برنده چندین رویداد Premier، اشاره کرد.

کپکام پرو تور

سالن مسابقات در تایوان

فودو و دایگو از تیم Beast توانستند از براکت‌های خود پیروز بیرون بیایند و در آن سو به مرحله Top 32 یا همان ۳۲ بازیکن برتر راه پیدا کنند. ورلورن از کره به همراه MOV، یکی از بهترین بازیکنان چان لی، در آن سو به همراه کابا و Humanbomb حریف‌های خود را با نتایج دندان شکن شکست دادند. NL با کاراکتر قدرتمند خود یعنی Cammy توانست عملکرد بسیار مطلوبی از خود نشان دهد و در براکت خود تمامی حریفان خود را با نتیجه ۲-۰ شکست دهد و پشت سر بگذارد.

 

روز دوم

بازی‌های روز دوم با حضور بازیکن افسانه‌ای این رشته یعنی دایگو آغاز شد که در همان ابتدا ۴ رقیب اول خود را با نتیجه ۲-۰ شکست داد و در براکت خود صعود کرد. در جدول دیگری شاهد یکی از محبوب‌ترین بازیکنان یعنی بونچان بودیم. چندی پیش یکی از کاراکترهای قدیمی سری استریت فایتر در جریان EVO 2018 به بازی راه پیدا کرد و از آنجا که تمامی طرفداران بونچان را با این کاراکتر در Street Fighter IV می‌شناسند، وی تصمیم گرفته است که در این مسابقات از این کاراکتر استفاده کند. بونچان در براکت برنده‌ها به سند‌بگ، از کره، باخت. در مرحله بعدی ماگو با Cammy توانست آکوما Sandbag را درهم بکوبد و به براکت بازنده‌ها بفرستد. سندبگ و بونچان در فینال براکت بازنده‌ها باری دیگر با یکدیگر به مبارزه پرداختند که این بار بونچان او را شکست داد و از جریان مسابقات حذف کرد.

در این میان، کار اویل کینگ و ایتاباشی زانگیف، معروف به ایتازان، در براکت آنها آسان به نظر می‌رسید؛ چرا که بازیکنان به نسبت ضعیف‌تری در جدول‌ آنها مشاهده می‌شدند. در بین این بازیکنان گانفایت، از تیم Atlas Bear، در دیداری در برابر ایتیزان مغلوب شد و در انتهای براکت بازنده‌ها بازی را تقدیم به اویل کینگ کرد که پیش‌تر به دست ایتازان به براکت بازند‌ه‌ها روانه شده بود.

اوتانی، از بازیکنان جوان و بااستعداد تیم Fudoh که به دست موموچی در حال یادگیری استریت فایتر است، در براکت خود توانست عملکردی قوی داشته باشد. وی با اینکه در براکت بازنده‌ها برابر پونگکو از تیم اطلس بیر مغلوب شد اما در براکت بازنده‌ها توانست همین بازیکن را با نتیجه ۲-۰ شکست دهد و به همراه گاچیکون به مرحله بعدی راه پیدا کند.

 

۳۲ بازیکن برتر

کابا که در جریان مسابقات EVO 2018 توانسته بود دایگو را در یک بازی Mirror شکست دهد، در براکت Top 32 نیز عملکرد مطلوبی از خود نشان داد. وی که نام کشور خود یعنی جمهوری دومینیک را بر دوش داشت در رقابت‌های خود با کاراکتر گایل دو حریف ژاپنی و کارکشته خود یعنی MOV و دوگور را با نتیجه دندان شکن ۲-۰ شکست داد و به براکت بازند‌ه‌ها فرستاد.

در کل، ما شاهد بازیکنان زیادی با کاراکتر Cammy بودیم. در کنار بازیکنانی همچون کازونوکو، ان‌ال، شایو‌های و ورلورن، در آن سو ماگو نیز به تازگی کَمی را جایگزین Karin کرده است و ما نظاره‌گر پنج بازیکن Cammy تنها در این براکت بودیم. در اولین دیداری که کازونوکو با فودو داشت شاهد حرکتی بسیار عجیب از فودو بویم؛ وی برای مقابله با کاراکتر قوی حریفش از Birdie استفاده کرد که این حرکت با وی یاری کرد.

از وقایع تلخ این رویداد می‌توان به باخت دایگو در مقابل ماگو اشاره کرد. وی پس از شکست خوردن در مقابل یکی از بازیکنان Cammy،‌ در براکت بازنده‌ها باری دیگر در مقابل این کاراکتر قرار گرفت. شایو‌های با اینکه یک سِت از دایگو پیش افتاده بود اما دایگو جریان مبارزه را به نفع خود تغییر داد و بازی را پیروز شد. دایگو در بازی بعدی در مقابل سیان از تیم ریزر که از سنگاپور در این مسابقات شرکت کرده بود، قرار گرفت. دایگو با نتیجه ۲-۰ به ایبوکی سیان مغلوب شد و از جریان مسابقات حذف شد.

کپکام پرو تور

بونچان در حال مبارزه با کاراکتر موردعلاقه‌اش یعنی ساگات

ساکو با کاراکتر Menat تا به اینجای کار بدون اینکه حتی یک دست از حریفانش ببازد تمامی آنها را با نتیجه ۲-۰ شکست داد و به مرحله نهایی یعنی «۸ بازیکن برتر» راه پیدا کرد. توکیدو حتی در دیدار خود با ساکو نیز نتوانست یک ست از حریفش بگیرد و به براکت بازنده‌ها رفت. توکیدو در براکت بازنده‌ها در مقابل کاراکتر جدید بونچان یعنی ساگات قرار گرفت که شاهد یک بازی بسیار مهیج نیز بودیم. با اینکه بونچان این بازی را باخت، اما تماشاچیان، وی را برای اینکه ساگات را برای نبرد با قوی‌ترین آکومای دنیا انتخاب کرده بود، مورد تشویق قرار دادند.

 

هشت بازیکن برتر

پیش از پرداختن به وقایع مهم روز سوم و فینال در ادامه می‌توانید به اسامی بازیکنان راه یافته به این مرحله نگاهی بیندازید.

براکت برنده هاتیمکاراکتر
کاباRiseگایل
NLUYUکمی
ایتاباشی زانگیفDNGابیگیل
ساکوFAVمنات
براکت بازنده هاتیمکاراکتر
نموLiquidیورین
سیانRazerایبوکی
توکیدوEcho Foxآکوما
Magoکمی

همانطور که می‌دانید رقابت‌های ۸ بازیکن برتر در قالب First to 3 برگزار می‌شود و هر یک از بازیکنان که بتواند ۳ امتیاز اول را کسب کند، پیروز از میدان خارج می‌شود. ساکو و ایتاباشی زانگیف اولین بازی خود را با یکدیگر آغاز کردند و شاهد یک رقابت بسیار آرام از طرفین بودیم. حضور کاراکتر آرام ابیگیل در مقابل شخصیت زونینگ منات، دلیل طول کشیدن دیدار این دو بازیکن بود. ابیگیل از راه‌های مختلف سعی داشت که خود را به منات نزدیک کند، اما Sako به هیچ وجه اجازه هیچ کاری را به حریفش نمی‌داد. این بازی با نتیجه بسیار عالی ۳-۰ به نفع ساکو به اتمام رسید.

در آن سو کسی نمی‌‌توانست جلوی گایل کابا را بگیرد. NL از کره با کاراکتر کمی با زحماتی که در بازی کشید تنها موفق به پیروزی در یک راند در مقابل کابا شد و پس از آن به براکت بازنده‌ها رفت و در مقابل توکیدو قرار گرفت. توکیدو که در بازی پیشین خود ماگو را از جریان مسابقات حذف کرده بود توانست NL را نیز با نتیجه ۳-۰ شکست دهد. وی در واقع توانست دو کاراکتر Cammy را از راه‌یابی به مرحله بعدی ناکام بگذارد.

کپکام پرو تور

نمو و موموچی از ژاپن

در براکت برنده‌ها شاهد درگیری بین دو کاراکتر Zoner یعنی منات و گایل بودیم. همانطور که حدس زدید ساکو ۴۰ ساله و کابا جوان در مرحله «فینال براکت برنده‌ها» نبرد را مقابل هم شروع کردند. کابا تنها موفق به پیروزی در یک راند، آن هم در بازی آخر شد که پس از فشار‌های مکرر منات وی با نتیجه ۳-۰ به براکت بازنده‌ها رفت.

از بازی‌های حساس دیگر می‌توان به رقابت Nemo و Xian اشاره کرد. نمو با کاراکتر همیشگی خود یعنی Urien در مقابل Ibuki سیان قرار گرفت. در کل بازی به نفع نمو جریان داشت و او حتی توانست در یکی از راندها حریفش را بدون آسیب دیدن Perfect کند. اما به لطف V Trigger دوم ایبوکی، سیان توانست در چندین حرکت گمراه‌کننده جریان بازی را به طور کلی به نفع خود تغییر دهد و در براکت بازنده‌ها پیش برود.

فینال مسابقات بین دو خدای بازی‌های مبارزه‌ای یعنی ساکو و توکیدو رقم خورد. توکیدو که از براکت بازنده‌ها به فینال راه پیدا کرده بود در مقابل کسی قرار گرفت که در جریان مسابقات TWFighter Major 2018 حتی یک ست هم به حریفانش نباخته بود. توکیدو از آنجا که کاراکتری با کمترین HP را در اختیار داشت روند بسیار دشواری را پشت سر گذاشت تا اینکه بتواند به منات نزدیک شود. ساکو در ۳ ست بدون اینکه حتی به قهرمان EVO 2017 ببازد مقام اول این مسابقات را به خود اختصاص داد. وی با ۴۰ سال سن به همراه همسر و فرزند خود به این مسابقات ملحق شده بود.

کپکام پرو تور

ساکو در حال عکاسی با فرزندش

با این حساب، نتایج این مسابقه رسمی Capcom Pro Tour 2018 یعنی TWFighter Major 2018 از این قرار شد:

مقام بازیکنتیمکاراکترامتیاز
۱ساکوFAVمنات۷۰۰
۲توکیدوEcho Foxآکوما۲۷۰
۳کاباRiseگایل۲۰۰
۴ایتاباشی زانگیفDNGابیگیل۱۶۰
۵سیانRazerایبوکی۱۳۰
۵ان الUYUکمی۱۳۰
۷نموLiquidیورین۱۰۰
۷ماگوکمی۱۰۰

مسابقات Street Fighter V رویداد VS Fighting 2018 از کانال رسمی کپکام فایترز در توییچ و یوتیوب پخش شده است و برای تماشا کردن تمامی مسابقات می‌توانید از طریق لینک پایین به آن مراجعه کنید.

کانال پخش مسابقات از توییچ

کانال پخش مسابقات از یوتیوب

برای اطلاع بیشتر می‌توانید به صفحه مسابقات VS Fighting 2018 در وب‌سایت SmashGG مراجعه کنید. زمستان سال گذشته بود که کمپانی کپکام جزئیات رویداد Capcom Pro Tour سال جاری را در وب سایت خود منتشر کرد؛ رویداد‌هایی که بازیکنان با ملحق شدن به آن به کسب امتیاز می‌پردازند که در انتها بتوانند در آخرین مسابقه رسمی آن یعنی Capcom Cup شرکت کنند. در ادامه می‌توانید به جدول امتیازات لیگ CPT 2018 نگاهی بیندازید.

کپکام پرو تور

مسابقات استریت فایتر در سه نوع رنکینگ، پریمیر و آنلاین برگزار می‌شود که در زومجی در صفحه اختصاصی Capcom Pro Tour در زومجی آنها را پوشش دادیم. همانطور که گفته شد مسابقات Premier از اهمیت بسیار بالایی در لیگ استریت فایتر برخوردار است؛ از آنجا که بازیکنان در این رویداد‌ها می‌توانند بیشتری امتیاز را کسب کنند. در برنامه لودینگ پیشین اشاره‌ای به بازیکنان قدرتمند بازی‌های مبارزه‌ای شد که با تماشا کردن آن می‌توانید از وقایع تاریخی استریت فایتر و بازیکنان محبوب آن باخبر شوید.

نظرات خود را در مورد این بازی، ورزش‌های الکترونیک (eSport) و بازیکنان حرفه‌ای آن با زومجی در میان بگذارید.


منبع zoomg
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده