اطلاعات جدیدی از بازی Fallout 76 در رویداد QuakeCon منتشر شد
دومین روز از رویداد QuakeCon درحال سپری شدن است و طبیعتا با خبرهایی جدید از آثار استودیو بتسدا طرف هستیم؛ طی این رویداد، تاد هاوارد از استودیو مذکور حضور پیدا کرد و دربارهی جدیدترین بازیاش یعنی Fallout 76 که یکی از موردانتظارترین بازیهای سال جاری محسوب میشود، صحبت کرد.
ابتدا، هاوارد دربارهی حالت PvP یا بازیکن در مقابل بازیکن صحبت کرد. به شما در بازی با توجه به سطحی که دارید، پاداش داده خواهد شد و اگر یک بازیکن با لول بالاتر از خودتان را شکست دهید، پاداش به مراتب بیشتری دریافت خواهید کرد. اگر یک بازیکن شما را در بازی بکشد، میتوانید سراغش بروید، از وی انتقام و دوبرابر حالت عادی پاداش بگیرید. هاوارد در ادامه اضافه کرد که زمانی که شما به یک بازیکن (که با شما وارد درگیری نشده)، ضربهای وارد میکنید که کمتر از حالت عادی به او آسیب میزند، اگر با اون به صورت کامل وارد نبرد شوید، به اندازهی کامل به او آسیب خواهید زد. اگر شخصی که ضربه خورده، به شخص مهاجم اهمیت ندهد و با او وارد درگیری نشود، فرد مهاجم میتواند او را به یکباره از بین ببرد اما هیچ پاداشی را بهدست نخواهد آورد و به عنوان یک قاتل تحت تعقیب از او یاد خواهد شد. با توجه به سخنان هاوارد، این «موجودات لعنتی!» با ستارههای قرمز روی نقشه مشخص میشوند و طبیعتا با شکار کردنشان، پاداش خواهید گرفت؛ پاداشی که از میزان پول خود شخص تحت تعقیب به شما اعطا خواهد شد.
حالت PvP تا لول ۵ در دسترس نخواهد بود. شما میتوانید کاری کنید تا به عنوان یک شخص صلحجو در بازی نمایش داده شوید؛ در این صورت، دیگر نمیتوانید به دیگر بازیکنان آسیب بزنید.
اگر در بازی کشته شوید، بازی آنقدرها هم سختگیر ظاهر نخواهد شد و جریمهی زیادی را برایتان درنظر نخواهد گرفت. با هر بار مرگ در طول بازی، مقداری از Junkتان را از دست خواهید داد؛ البته اگر سریع باشید، میتوانید به محلی که در آن کشته شده بودید برگردید و قبل از دیگر بازیکنها، جانکهای از دست رفتهی خودتان را دوباره بهدست بیاورید. جانک چیزی است که با استفاده از آن، میتوانید آیتم و آپگریدهای مختلفی بسازید. همچنین طبق گفتهی هاوارد، در بازی محلهایی برای ذخیرهسازی جانک وجود خواهد داشت.
تاد هاوارد بعد از توضیحاتی که دربارهی مرگ در بازی ارائه داد، به سیستم Respawn شدن بعد از مرگ نیز اشاره کرد. شما پس از مرگ، میتوانید در هر مکانی که قبلا مراجعه کرده بودید (و صدالبته خود والت 76) Respawn شوید. میزان Capهایی که قرار است با هر بار Respawn شدنتان از شما کم شود، با توجه به کم یا زیاد بودن فاصلهی نقطهی احیا شدنتان محاسبه میشود؛ به طوری که هرچقدر فاصله زیاد باشد، میزان Cap که باید هزینه کنید هم بیشتر خواهد شد.
اگر نمایشهای بازی در E3 2018 را دنبال کرده باشید، میدانید که بازیکنان میتوانند با ساختن بمبهای هستهای یا Nuke، پایگاه دیگر بازیکنان را نابود کنند. هاوارد در جدیدترین صحبتهایش عنوان کرد که کاربری که مورد حملهی اتمی قرار بگیرد و پایگاهش نابود شود، با استفاده از Blueprintsهایی که از پایگاه در اختیار دارد، به بازسازی آن بپردازد که از نظر هاوارد، کار سادهای خواهد بود.
با استفاده از بلوپرینتهای موجود در بازی، میتوانید هرجایی که دوست دارید پایگاهتان را بنا کنید. قابلیت چت صوتی در بازی وجود دارد و با توجه به سیستمی که در بازی تعبیه شده، شما علاوه بر دوستان خود، میتوانید با دیگر کاربرانی که در بازی میبینید هم صحبت کنید.
ساندترکهای بازی را Inon Zur خلق کرده است و علاوه بر ساندترکهای موجود در بازی، میتوانید به ایستگاههای رادیویی موجود هم گوش بدهید. طبق گفتهی هاوارد، ساندترک فال اوت 76 کاملترین آلبوم موسیقی این مجموعه به حساب میآید.
بازی از مادهایی که برایش ساخته شود پشتیبانی میکند و کاربران میتوانند از این مادها در سرورهای خصوصی استفاده کنند. هاوارد در پایان گفت که حدود هشتاد درصد از بازی، همان چیزی است که کاربران دوست دارند و با آن آشنایی دارند و چیزی نزدیک به بیست درصد آن جدید خواهد بود. در ادامه این مطلب، جدیدترین تریلر منتشر شده از سیستم S.P.E.C.I.A.L را که در QuakeCon نمایش داده شد را تماشا میکنیم.
بازی Fallout 76 در تاریخ ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) راهی ایکس باکس وان، پی سی و پلی استیشن 4 خواهد شد.