// دوشنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۸

کمپانی اسکوئر انیکس گزارش مالی خود را منتشر کرد

در جریان گزارش مالی کمپانی اسکوئر انیکس، نسخه پلی‌استیش 4 بازی Rise of The Tomb Raider و بازی Final Fantasy XV فروش خوبی را تجربه کرده‌اند.

در جدیدترین اخبار بازی منتشر شده، کمپانی اسکوئر انیکس، سازنده و ناشر بازی Final Fantasy XV، گزارش مالی خود را (تا پایان مارس ۲۰۱۷) منتشر کرده است. با توجه به عکس‌هایی که از این گزارش مالی منتشر شده، ظاهرا کمپانی اسکوئر انیکس نسبت به سال گذشته با رشد در بخش‌های مختلف مواجه بوده است. 

گزارش مالی اسکوئر انیکس

همچنین در ادامه این کمپانی عکس دیگری را منتشر کرده که در جریان آن شاهد پیش‌بینی‌های اسکوئر انیکس از سال مالی جاری (تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی) هستیم. در این پیش‌بینی شاهد یک سری کاهش در سود و درآمد این کمپانی هستیم. 

گزارش مالی اسکوئر انیکس

در ادامه کمپانی اسکوئر انیکس یک لیست از نتایج فروش بازی‌های دیجیتالی را منتشر کرده است. در جریان این لیست مشخص شده است که نسخه پلی‌استیشن 4 بازی Rise of The Tomb Raider و بازی Final Fantasy XV فروش خوبی را پشت سر گذاشته‌اند. البته مدتی بعد در ارائه‌ی خود برای سرمایه‌گذاران اعلام کرد که بازی Deus Ex: Mankind Divided نیز فروش خوبی را کسب کرده است. همچنین در ادامه گزارش مالی اسکوئر انیکس آمده است که بازی Final Fantasy XIV و بازی Dragon Quest X از نظر درآمد عملیاتی و فروش خالص، عملکرد خوبی را از خود نشان نداده‌اند. این خبر در حالی است که در آینده کمپانی اسکوئر انیکس عرضه بازی Dragon Quest X روی نینتندو سوییچ و عرضه بسته الحاقی Stormblood برای Final Fantasy XIV را در برنامه دارد. 

بخش سرگرمی‌‌های دیجیتالی شامل برنامه‌ریزی، توسعه، توزیع و بهره‌برداری از محتوای سرگرم کننده دیجیتالی است که در قالب بازی‌های ویدیویی قرار گرفته‌اند. حال سرگرمی‌های دیجیتالی در شکل و شمایل متفاوتی مثل کنسول‌های بازی (شامل کنسول‌های دستی)، رایانه‌های شخصی و گوشی‌های موبایل وارد زندگی مخاطبان شده‌اند.

در بررسی سال مالی که به اتمام رسید عرضه بلک باسترهایی مثل نسخه پلی‌استیشن 4 بازی Rise of The Tomb Raider و بازی Final Fantasy XV توانستند فروش دیجیتالی خوبی را به خود اختصاص بدهند. این دو بازی ذکر شده در بخش فروش خالص و درآمد عملیاتی باعث رشد کلی در قسمت کنسول‌های بازی شده‌اند. همچنین در بخش بازی‌های MMO نقش آفرینی با اینکه کمپانی اسکوئر انیکس در بخش درآمد عملیاتی و فروش خالص عملکرد خوبی را از خود نشان نداده است ولی در حالت کلی عملکرد ثابتی نسبت به سال پیش داشته است.

در آخر آمده است که در بخش محتویات گوشی‌های موبایل و محتویات مربوط به مرورگرها، به لطف وجود بازی‌هایی نظیر بازی Final Fantasy Brave Exvius، بازی Hoshi No Dragon Quest و بازی Dragon Quest Monsters Super Light نسبت به سال گذشته رشد داشته است. 

بخش دیگری از اخبار مربوط به خبر اخیر از فروش استودیو IO Interactive، سازنده بازی Hitman، توسط کمپانی اسکوئر انیکس می‌شود. با اینکه هنوز این کمپانی در اختیار اسکوئر انیکس است، گفته شده است که اسکوئر انیکس دیگر با این کمپانی همکاری نخواهد داشت. مشخص شده است که کمپانی اسکوئر انیکس با توجه به این اتفاق ۴.۹ میلیارد ین را از دست داده است. این تصمیم به این دلیل گرفته شد تا بتوانند روی مجموعه‌های کلیدی و استودیوهای خود تمرکز داشته باشند و کمپانی اسکوئر انیکس هم‌اکنون در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران برای واگذار کردن این استودیو است.

برای بالابردن سطح رضایت بازیکنان و همچنین پتانسیل موجود در بازار، ما منابع و انرژی خود را روی مجموعه‌های کلیدی و استودیوهای خود خواهیم گذاشت. در همین راستا کمپانی اسکوئر انیکس تصمیم گرفت همکاری خود با استودیو IO Interactive را قطع کند. این اتفاق سبب شد کمپانی اسکوئر انیکس مبلغ ۴.۸۹۸ میلیارد ین را از دست بدهد. 


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده