نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۸

اسکوئر انیکس قصد فروش استودیوی IO Interactive را دارد

کمپانی اسکوئر انیکس از تصمیم غیرمنتظره‌ی خود برای فروش استودیوی IO Interactive، خالق مجموعه بازی‌های هیتمن، خبر داد.

طبق آخرین اخبار بازی، کمپانی اسکوئر انیکس (Square Enix) اعلام کرد که تصمیم به فروش استودیوی سازنده‌ی مجموعه بازی‌های Hitman، یعنی استودیو IO Interactive، گرفته است و به همین دلیل آینده‌ی سری محبوب هیتمن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

کمپانی اسکوئر انیکس در بیانیه‌ای رسمی از ضرر بزرگ ۳۳ میلیون پوندی این شرکت دانمارکی تا پایان سال مالی منتهی به فروردین‌ماه، خبر داد و اعلام کرد که این ضرر بزرگ باعث شده است که آنها به فکر واگذاری این استودیو به شرکتی دیگر بیفتند. اسکوئر انیکس در بیانیه‌ی خود در این خصوص اعلام کرد:

ما تصمیم گرفتیم به منظور افزایش رضایت بازیکنان و همچنین توجه به پتانسیل‌های بازار در آینده، تمرکز منابع و انرژی را روی مجموعه‌ها و استودیوهای کلیدی خود معطوف کنیم. به همین منظور، اسکوئر انیکس تصمیم به قطع همکاری با استودیوی IO Interactive گرفته است.

کمپانی اسکوئر انیکس اعلام کرد که مذاکرات خود را برای فروش این استودیو با سرمایه‌گذاران بالقوه آغاز کرده است و در حال انجام مذاکرات تا تحقق نتیجه‌ی نهایی است؛ ولی هیچ تضمینی برای نتیجه‌بخش بودن این مذاکرات وجود نخواهد داشت. با توجه به صحبت‌های اسکوئر انیکس به نظر می‌رسد در صورتی که استودیوی IO Interactive فروش نرود این استودیو به کلی تعطیل خواهد شد.

تا به این لحظه کمپانی اسکوئر انیکس از آینده‌ی سری بازی‌های Hitman سخنی نگفته است و کسی نمی‌داند که چه اتفاقی برای آن خواهد افتاد؛ اما با توجه به خسارت ۳۳ میلیون پوندی این شرکت، به نظر می‌رسد که آینده‌ی این مجموعه‌ی محبوب در خطر است.

نسخه‌ی جدید سری بازی‌های هیتمن را می‌توان بهترین نسخه‌ی این مجموعه و یکی از بهترین بازی‌های کمپانی اسکوئر انیکس دانست و به همین خاطر، خبر واگذاری استودیوی IO Interactive برای بسیاری از افراد شوکه‌کننده خواهد بود. آخرین نسخه از بازی‌های هیتمن به‌صورت اپیزودیک عرضه شد و نهایتا به‌صورت یک باندل فیزیکی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت. استودیوی سازنده هم نیز در قالب بروزرسانی‌های پی‌در‌پی و با در نظر گرفتن رویداد‌های درون بازی، از این اثر حمایت می‌کرد.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده