// پنجشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۲۸

گیم استاپ هنوز برای مایکروسافت مهم است

به‌دنبال کاهش سهام گیم‌استاپ، مایکروسافت در بیانیه‌ای به ادامه همکاری‌ها با این خرده‌فروش خبر داده است.

بعد از رونمایی مایکروسافت از خدمات جدید اشتراک بازی‌های دیجیتالی برای ایکس‌باکس وان، سهام گیم‌استاپ با سقوط قابل‌توجهی روبرو شده بود تا جایی که در نهایت سهام این فروشگاه زنجیره‌ای با ۸ درصد سقوط روبرو شد. اکنون مایکروسافت تایید کرده است که برای ارائه Xbox Game Pass احتمالا به صورت کارت‌های پیش‌پرداخت در حال کار با این فروشگاه است. گیم‌استاپ اکنون هم کارت‌های پیش‌پرداخت ایکس‌باکس لایو و برخی دیگر از محصولات مایکروسافت را به فروش می‌رساند.

مایک نیکولز (Mike Nichols)، مدیر بازاریابی ایکس‌باکس به بیزینس‌اینسایدر گفت:

ما از واکنش‌ها به رونمایی Xbox Game Pass بسیار خوشحال هستیم. همچنین می‌دانیم که طرفداران به‌دنبال راه‌های متفاوتی برای خریداری و امتحان بازی‌ها و خدماتمان هستند و من خوشحالم که اعلام کنم برای ارائه‌ی Xbox Game Pass به مشتریان در حال کار با خرده‌فروش‌های همکارمان نظیر گیم‌استاپ هستیم. جزئیات بیشتری را در آینده منتشر خواهیم کرد.

با در نظر گرفتن شیوه‌ی ارائه‌ی خدمات Xbox Game Pass که در آن هیچگاه بازیکنان صاحب بازی نبوده و در نتیجه‌ی نمی‌توانند بازی‌ها را داد و ستد کنند، می‌توان گفت در تئوری این خدمات ۱۰ دلاری (ماهیانه) تهدیدی جدی برای گیم‌استاپ محسوب می‌شود. محبوبیت این خدمات احتمالا به کیفیت ارائه آن ربط دارد. خدمات جدید مایکروسافت میزبان بیش از ۱۰۰ بازی ایکس‌باکس وان و بازی‌های ایکس‌باکس 360‌ حاضر در خدمات Backward Compatibility در سبک‌های مختلفی خواهد بود.

از دیگر اخبار بازی، مایکروسافت اکنون نیز ۱۰ بازی شامل بازی Halo 5، بازی Fable 3 و‌ بازی Payday 2 را برای خدمات فوق تایید کرده است. شما می‌توانید لیست کامل بازی‌های Xbox Game Pass را در زومجی مشاهده کنید.

سهام گیم‌استاپ بعد از سقوط چشم‌گیر دیروز، امروز کمی افزایش را نشان می‌دهد.‌ سهام گیم‌استاپ دو سال قبل نیز به‌دنبال رونمایی الکترونیک آرتز از خدمات EA Access با کاهش روبرو شده بود که از نظر آماری شباهت بسیاری به رخدادهای بعد از رونمایی Xbox Game Pass دارد. در حالی که کسب و کارهای فیزیکی مانند گیم‌استاپ هنوز برای مایکروسافت و سایر کمپانی‌ها مهم هستند، اما نمی‌توان منکر گسترش هرروزه‌ی بخش دیجیتالی شد.

گیم‌استاپ اکنون نیز در حال گسترش تمرکز برروی ویژگی‌های دیجیتالی است. این کمپانی انتظار دارد تا سال ۲۰۱۹ مجموعا ۵۰ درصد از کل درآمدش را از منابع غیر فیزیکی بدست بیاورد.

نسخه‌ی بتا Xbox Game Pass اکنون برای تست برروی ایکس‌باکس وان در دسترس قرار دارد؛‌ انتظار می‌رود تا خدمات در بهار امسال برای تمامی دارندگان ایکس‌باکس وان در دسترس قرار گیرد، هرچند تاریخ مشخصی هنوز اعلام نشده است. خدمات Xbox Game Pass شامل برنامه‌ی Games With Gold نمی‌شود. علاوه بر این، می‌دانیم که خدمات تنها شامل اشتراک ماهیانه است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده