// یکشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۳

سپرده شدن نگارش فیلم نامه فیلم جدید Blade به یکی از نویسندگان واچمن

استیسی اوسِی-کافور، نخستین فیلم‌نامه‌نویس زن سیاه‌پوست دنیای سینمایی مارول خواهد بود. وی حالا وظیفه‌ی نوشتن فیلم‌نامه‌ی فیلم بلید، شکارچی خون‌آشام را برعهده دارد.

نیا داکوستا، کارگردان فیلم Captain Marvel 2 نخستین کارگردان زن سیاه‌پوست دنیای سینمایی مارول است. حالا استیسی اوسی-کافور با نویسندگی فیلم Blade, The Vampire Slayer لقب نخستین نویسنده زن سیاه‌پوست دنیای سینمایی مارول را به‌دست آورد. او که یکی از دو نویسنده‌ی یکی از قسمت‌های واچمن و ویراستار فیلم‌نامه در چهار قسمت دیگر آن سریال بود، در سریال Hunters هم به‌عنوان ویراستار داستان فعالیت داشت.

نویسندگی یک قسمت سریال PEN15 و تهیه‌کنندگی اجرایی تیم نویسندگی ۶ قسمت از سریال Run هم در کارنامه‌ی  استیسی اوسی-کافور به چشم می‌خورد. در هر حالت باید پذیرفت که فیلم Blade, The Vampire Slayer (بلید، شکارچی خون آشام) با اختلاف بزرگ‌ترین پروژه‌ی سپرده‌شده به او به حساب می‌آید. البته او تا پیش از رفتن به لس آنجلس و تبدیل شدن به نویسنده‌ی آثار سینمایی و تلویزیونی، در نیویورک به‌عنوان نمایش‌نامه‌نویس فعالیت می‌کرد.

فیلم ترسناک بلید، شکارچی خون‌آشام می‌خواهد یک تجسم تازه از این شخصیت معروف را به تصویر بکشد. بازیگر نقش بلید هم که شخصی نیست جز ماهرشالا علی برنده‌ی اسکار که مدت‌ها قبل شخصا نزد کوین فایگی رفت و از او درخواست پیوستن به MCU (جهان سینمایی مارول) را داشت؛ تا درنهایت فایگی نقش بلید را به وی بسپارد. طرفداران در کامیک-کان سن‌دیگو سال ۲۰۱۹ میلادی فهمیدند که فیلم جدید بلید با بازی ماهرشالا علی خلق می‌شود.

ظاهرا مارول در چند ماه اخیر مشغول مصاحبه با تعداد زیادی نویسنده بود و بالاخره از بین آن‌ها، استیسی اوسی-کافور انتخاب شد. دیزنی برای نویسندگی این فیلم فقط به‌دنبال نویسنده‌ی سیاه‌پوست گشت و در جلسات مصاحبه با نویسندگان مختلف، ماهرشالا علی را هم دخیل کرد. راستی  استیسی اوسی-کافور به خاطر نویسندگی همان یک قسمت سریال PEN15 نامزدی مراسم امی را به‌دست آورد و به‌عنوان عضوی از تیم نویسندگی سریال Watchmen، برنده‌ی جایزه‌ی «بهترین سریال جدید سال» در مراسم جوایز انجمن نویسندگی آمریکا شد.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده