نویسنده: عارف حسین پور
// شنبه, ۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۰

اسکورسیزی برای تکرار موفقیت Irishman با فیلم Killers of the Flower Moon به‌دنبال انگیزه است

مارتین اسکورسیزی، کارگردان فیلم Irishman می‌گوید که برای تکرار موفقیت این فیلم در اثر جدیدش یعنی Killers of the Flower Moon باید انگیزه و محرک هنری تازه‌ای پیدا کند.

مارتین اسکورسیزی قصد داشت در اوایل سال ۲۰۲۰ فیلم‌برداری اثر جدیدش یعنی Killers of the Flower Moon را با حضور بازیگران مطرحی چون رابرت دنیرو و لئوناردو دی‌کاپیرو آغاز کند، اما همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد تا روند ساخت این فیلم هم مانند سایر پروژه‌های سینمایی با وقفه طولانی مواجه شود. به همین خاطر شروع تولید فیلم Killers of the Flower Moon یک سال تمام به تأخیر افتاد و طبق برنامه‌ریزی جدید، قرار است مراحل فیلم‌برداری آن از ماه مارس ۲۰۲۱ (اسفند-فروردین) آغاز شود.

به‌تازگی اسکورسیزی با مجله امپایر مصاحبه‌ای انجام داده و در آن به اثر قبلی خود یعنی The Irishman اشاره کرده و همچنین درباره ساخت Killers of the Flower Moon سخن گفته است. اسکورسیزی در این مصاحبه اعلام کرد که خودش از فیلم Irishman رضایت دارد، اما برای تکرار موفقیت این فیلم در اثر جدیدش، باید یک جرقه و محرک هنری تازه پیدا کند. ظاهرا شیوع ویروس کرونا و دوران قرنطینه روی نگاه اسکورسیزی تاثیر گذاشته و او حالا درصدد بازیابی شرایط ذهنی و روحی قبلی خودش است. او در همین باره توضیح داد:

«خوشحالم که مردم قدر فیلم The Irishman را دانستند. من از این موضوع واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم. شیوع ویروس کرونا و این همه‌گیری، باعث توقف یک روند خلاقانه شد. من در این شرایط درگیر مسائل شخصی شدم. مخصوصا در اولین ماه‌هایی که در خانه‌های خودمان حبس بودیم، خیلی چیزها از دست رفتند. برای ساخت فیلم جدیدم باید راهی پیدا کنم تا همان شور و محرک هنری که برای فیلم The Irishman داشتم را به‌دست آورم. همه محافل هنری و جوایز مختلف حذف شدند و به‌تنهایی در یک اتاق باید به پروژه‌ام فکر می‌کردم و اینکه آیا می‌توانم دوباره فیلم موفقی خلق کنم یا خیر.»

کتاب Killers of the Flower Moon اثر دیوید گرن

اسکورسیزی در ادامه مصاحبه خود گفت: «در مورد فیلم Irishman ما به آن چیزی که می‌خواستم دست پیدا کردیم. نمی‌دانم این فیلم عالی یا خوب است یا نه؛ اما می‌دانم که می‌توانم تماشایش کنم. منظورم این است که باید برگردم و همان جرقه و محرک هنری را پیدا کنم. نمی‌دانم که می‌توانم این کار را انجام دهم یا نه، اما با وجود این همه‌گیری، لازم است که به‌دنبال چنین جرقه و انگیزه‌ای باشیم. از آنجایی که همه چیز از دست رفته، دیگر زندگی عادی وجود ندارد. حالا چه چیزی داریم؟ افرادی که عاشق‌شان هستیم و خانواده. امید دارم که برای فیلم جدید، آن جرقه هنری روشن شود. اما باز هم به Irishman رجوع می‌کنم. به آن فیلم فکر می‌کنم و از تجربیات آن به‌عنوان یک درس استفاده خواهم کرد.»

فیلم The Irishman در سال ۲۰۲۰ توانست ۱۰ نامزدی اسکار کسب کند. این فیلم در بخش‌هایی مانند بهترین فیلم و بهترین کارگردانی هم نامزد دریافت جایزه بود. فیلم بعدی اسکورسیزی به‌نام Killers of the Flower Moon براساس رمانی به همین نام اثر دیوید گرن ساخته می‌شود. داستان این کتاب که براساس واقعیت نوشته شده، درباره بومیان سرخ‌پوست منطقه اوسیج در ایالت اوکلاهما است که پس از کشف نفت در زمین‌هایشان، هدف قتل‌ها و جنایات فجیعی قرار می‌گیرند. براساس گزارش‌ها، بودجه ساخت این فیلم حدود ۲۰۰ میلیون دلار است و شرکت اپل نیز در تولید آن مشارکت دارد.


منبع Indiewire
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده