نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱

فیلم جدید مارتین اسکورسیزی، Killers of the Flower Moon احتمالاً اثری وسترن است

مارتین اسکورسیزی، کارگردان پرآوازه‌ی هالیوود، در گفت‌وگویی با پریمیر اظهار داشت که فیلم «قاتلان ماه کامل» احتمالاً اثری در ژانر وسترن خواهد بود.

مارتین اسکورسیزی پس از موفقیت فیلم The Irishman (مرد ایرلندی) و کسب ۱۰ نامزدی با آن در اسکار 2020 به سراغ فیلم بعدی خود یعنی Killers of the Flower Moon (قاتلان ماه کامل) می‌رود. این کارگردان برجسته پس از سال‌ها تلاش برای آغاز این پروژه نهایتاً می‌تواند با اطمینان در مورد آن صحبت کند. مطابقِ تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، مارتین اسکورسیزی در آستانه‌ی آغاز فیلم‌برداری فیلم «قاتلان ماه کامل» اطلاعاتی را از ژانر احتمالی و بازه‌ی زمانی وقایع آن به اشتراک گذاشت. اسکورسیزی در گفت‌وگو با رسانه‌ی فرانسوی پریمیر گفت که این فیلم نخستین اثر وسترن او خواهد بود. کارگردان فیلم «مرد ایرلندی» در این‌باره اظهار داشت:

به عقیده‌ی ما این یک فیلم وسترن است. وقایع فیلم در سال‌های ۱۹۲۱ و ۱۹۲۲ در اکلاهما رخ می‌دهد. طبیعتاً در فیلم شاهد کابوی‌ها خواهیم بود، اما آن‌ها هم خودرو و هم اسب دارند. این فیلم در اصل در مورد اوسیج، یک قبیله‌ی سرخ‌پوستی است که بدترین مناطق برای سکونت به آن‌ها داده می‌شود، اما آن‌ها این سرزمین را دوست داشتند؛ چرا که پیش خود فکر می‌کردند که سفیدپوست‌ها هرگز به آن علاقه‌مند نخواهند شد. اما ناگهان در آن‌جا نفت پیدا می‌شود و قبیله‌ی اوسیج به‌مدت ۱۰ سال به ثروتمندترین مردم جهان تبدیل می‌شوند. سپس مانند اتفاقی که برای مناطق معدنی یوکان و کلرادو رخ داد، مردمان حریص می‌آیند، سفیدپوست‌ها و اروپایی‌ها از راه می‌رسند و همه چیز از بین می‌رود. در آن‌جا تبهکاران و اراذل چنان نفوذی داشتند که احتمال رفتن به زندان به‌خاطر کشتن یک سگ بیشتر از کشتن یک سرخپوست بود.

لئوناردو دی‌کاپریو، رابرت دنیرو و مارتین اسکورسیزی

لئوناردو دی‌کاپریو و رابرت دنیرو نیز برای تولید این درام تاریخی که وقایع آن در دهه‌ی ۱۹۲۰ در اکلاهما اتفاق می‌افتد، به مارتین اسکورسیزی ملحق می‌شوند. ظاهراً این سه زمان زیادی برای تولید فیلم Killers of the Flower Moon به بهترین شکل ممکن در اختیار دارند. اظهارات اسکورسیزی به رسانه‌ی پریمیر نشان می‌دهد که این کارگردان توانا در مورد پیامدهای بزرگ‌تر و فراگیرتر قتل‌ها و جایگاه آن‌ها در تاریخ فکر می‌کند. او در این‌باره گفت:

تامل درباره‌ی ذهنیتی که باعث هدایت ما به این سمت شده، بسیار جالب است. پیشینه‌ی تمدن به بین‌النهرین برمی‌گردد. هیتیان مورد هجوم قوم دیگری قرار می‌گیرند، از بین می‌روند و بعدها گفته می‌شود که با اقوام دیگر تلفیق شده‌اند. درک این ذهنیت که در طول دو جنگ جهانی شاهد تکرار آن در تمدن‌‌های دیگر بودیم، جذاب است. براین‌اساس، به عقیده‌ی من محدود به زمان خاصی نیست. این فیلمی است که می‌خواهیم بسازیم.

فیلم Killers of the Flower Moon براساس کتابی با همین نام اثر دیوید گران ساخته می‌شود که داستان قبیله‌ی سرخ‌پوست اوسیج را روایت می‌کند که قتل‌هایی زنجیره‌ای پس از کشف نفت در زمین‌هایشان رخ می‌دهد و این قتل‌ها توجه جی. ادگار هوور و پلیس فدرال آمریکا را به خودش جلب می‌کند. شرکت پارامونت پیکچرز امتیاز پخش فیلم «قاتلان ماه کامل» را در خرداد امسال تصاحب کرد و فیلم وارد مرحله‌ی جدیدی از تولید شد. اریک راث، نویسنده فیلم‌هایی نظیرِ Forrest Gump (فارست گامپ) و The Curious Case of Benjamin Button (مورد عجیب بنجامین باتن)، وظیفه‌ی نوشتن فیلمنامه‌ی فیلم جدید اسکورسیزی را برعهده دارد. فیلم Killers of the Flower Moon برای اکران در سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است و انتظار می‌رود که مراحل فیلم‌برداری آن از مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸ یا فروردین ۱۳۹۹) آغاز شود. شما می‌توانید نظراتِ خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید. 


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده