نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۹

سه گانه Dark Knight به صورت 4K ریمستر می‌شود

سه‌گانه‌ی محبوب بتمن به کارگردانی کریستوفر نولان، با کیفیت 4K عرضه خواهد شد.

کارگردان فیلم Batman Begins (بتمن آغاز می‌کند)، محصول سال ۲۰۰۵، فیلم The Dark Knight (شوالیه تاریکی)، محصول سال ۲۰۰۸ و فیلم The Dark Knight Rises (شوالیه تاریکی برمی‌خیزد)، محصول سال ۲۰۱۲، تایید کرد که برخی از ساخته‌های پیشین وی از جمله همین سه‌گانه‌ی بتمن، در آینده‌ای نزدیک با کیفیت فوق‌العاده بالای 4K عرضه می‌شوند.

کریستوفر نولان در مصاحبه‌‌ی اخیر خود با سایت Bad Taste Italia در مورد آخرین ساخته‌اش، فیلم Dunkirk (دانکرک)، از چرایی اهمیت ریمستر و عرضه‌‌ی کیفیت 4K این سه فیلم برای رسانه‌های خانگی گفت:

این رزولوشن نزدیک به رزولوشن همان دوربینی است که این فیلم‌ها را با آن فیلمبرداری کرده‌ایم. با وجود پیشرفت قابل توجه پخش‌کننده‌های خانگی و کم کم جا افتادن کیفیت تصویری 4K و ویژگی HDR، علاقمندان می‌توانند در خانه همان کیفیتی را تماشا کنند که ما هنگام فیلمبرداری ضبط کرده بودیم. در واقع این‌طور بگویم که بسیار بسیار نزدیک به آن چیزی که ما شاهدش بودیم و فکر می‌کنم دیدن این سه‌گانه با چنین کیفیتی بسیار هیجان‌انگیز باشد.

کریستوفر نولان گفت که این فیلم‌ها با کیفیت 6K فیلمبرداری شده‌اند (لازم به ذکر است نسخه‌ای هم با دوربین‌های شرکت IMAX ضبط شده که کیفیت 18K دارد) و تماشای آن‌ها تجربه‌ای فوق‌العاده برای بینندگان رقم خواهد زد و از طرفی عرضه‌ی چنین کیفیتی نکته‌ای مثبت در کارنامه‌ی فیلم‌سازی وی محسوب می‌شود. وی همچنین گفت در مقطع کنونی کاملاً درگیر ریمستر این سه‌گانه است، ولی به تاریخ احتمالی عرضه‌ی این سه‌گانه اشاره نکرد.

آخرین فیلم کریستوفر نولان Dunkirk خواهد بود که چند روز پیش تریلری جدید از آن پخش شد. تاریخ اکران آخرین ساخته‌ی وی ۲۱ جولای ۲۰۱۷ (۳۰ تیرماه ۱۳۹۶) خواهد بود. در این فیلم بازیگرانی همچون تام هاردی، مارک رایلنس، هری استایلز، کنت برانا، کیلین مورفی و جیمز دارسی ایفای نقش کرده‌اند.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده