عضو تحریریه
سینا طهمورثی

سینا طهمورثی

،
درباره من:
عضویت: شنبه, ۰۴ دی ۱۳۹۵
  1. سینا طهمورثی
    سینا طهمورثی | یکشنبه, ۱۵ تیر ساعت ۱۵:۲۸

    @جـهـنـمــی .
    سلام وقت بخیر. ممنون که این سوال را با من درمیون گذاشتید. من فکر می کنم این فاکتورهایی که برشمردید، در دل روح فیلم معنا پیدا می کنند. این ها اگر به تنهایی عنصرهای جذابی باشند به منزله موفقیت فیلم نیستند. بررسی موسیقی و تدوین و فیلم برداری که گاهی هم بسیار خسته کننده میشه برای مخاطب نقد، اگر به کیفیت کلی فیلم کمکی نکرده باشه، نقض غرض و سردرگمی میشه. چیزی که سعی دارم برای شما روشن کنم این هست که در دل این نوشته ها، نویسنده نمی تونه خودش را کنار بکشه و به ماشین بررسی المان های فیلم تبدیل بشه. فراتر از همه این ها من سعی می کنم در مواردی که مطلب، و صد البته فیلمی که باهاش مواجه هستم، ویژگی هایی متمایز در حوزه هایی که برشمردید رو داشته باشه، به اون ها بپردازم. ممنونم از شما که همراه زومجی هستید.

    نقد فیلم The Roads Not Taken – راه‌های نرفته

    سینا طهمورثی
    سینا طهمورثی | جمعه, ۱۶ تیر ساعت ۰۱:۰۵

    @ایلای سیسترز
    سلام به احتمال زیاد فیلم روی پرده رو هم مجدد برای نقد خواهیم داشت و همینطور اکسیدان رو. ممنون از نظرتون

    آخر هفته فیلم چی ببینیم: Before Sunrise

    سینا طهمورثی
    سینا طهمورثی | سه شنبه, ۳۰ خرداد ساعت ۱۳:۰۷

    @Rahman Piltan
    سلام ممنون از این که متن رو خوندید و نظر دادید. منظورم از علی معلولی فضای کلی حاکم بر فیلم نامه های کلاسیک هست. اون چیزی که شما بهش اشاره کردین، در واقع حادثه محرک فیلم است. در آثار کلاسیک معمولا یک حادثه اتفاق میفته و میشه در ورودی به داستان. مثلا گم شدن الی ، هل دادن راضیه تو جدایی و... اما روابط ادمها با هم در جهان فیلم علی و معلولی است مثل زندگی خود ما

    اسکار فیلم فروشنده تا چه اندازه واقعی بود؟

    سینا طهمورثی
    سینا طهمورثی | دوشنبه, ۲۹ خرداد ساعت ۱۴:۱۹

    @Hamid Manashti
    ممنون دوست عزیز از این که متن رو خوندید و نظر دادید. همونطور که شما گفتین ادبیات رایج نقد به خصوص در مورد سینمای ایران متاسفانه بیشتر درگیر استفاده از واژه ها و کلمات هست تا انتقال مفهوم.

    نقد فیلم زیر سقف دودی

    سینا طهمورثی
    سینا طهمورثی | چهار شنبه, ۲۴ خرداد ساعت ۱۰:۳۶

    @ایلای سیسترز
    سلام ! راستش در معرفی فیلم سعی بر اینکه از یه حدی طولانی تر نشه معرفی تا صرفا انگیزه ای برای ترغیب خواننده ها به دیدن فیلم باشه. در واقع سعی بر اینه که وارد حوزه نقد فیلم نشیم. در خصوص نقد آثار خارجی، این هم گاه به گاه انجام میشه. یا در حد معرفی یا در حد یادداشت. ممنون از نظرات شما

    آخر هفته فیلم چی ببینیم: پله آخر

    سینا طهمورثی
    سینا طهمورثی | سه شنبه, ۹ خرداد ساعت ۲۱:۴۳

    @ایلای سیسترز
    سلام . توی سایت سلام سینما نویسنده رو علی قربانزاده و توی سینما تیکت سامان مقدم ذکر کرده. و من هم توی سینما موقع تماشای فیلم به تیتراژ دقت نداشتم که نویسنده رو ببینم . ممنون از توجهتون

    نگاهی به فیلم نهنگ عنبر 2

    سینا طهمورثی
    سینا طهمورثی | سه شنبه, ۹ خرداد ساعت ۲۱:۴۸

    @علی مرعشیان
    با شما موافقم. فیلم نمونه خوب شخصیت های در خدمت فیلم نامه هست. هم چنین مشکل عمده فیلم های سینمایی ما رو هم نداره. یعنی فیلم از همون لحظه اول شروع میشه

    نگاهی به فیلم I, Daniel Blake؛ برنده نخل طلای جشنواره کن 2016

    سینا طهمورثی
    سینا طهمورثی | سه شنبه, ۲ خرداد ساعت ۲۲:۰۸

    @ایلای سیسترز
    دوست عزیز سلام. ممنون بابت خوندن متن و ارایه نظرتون. در خصوص وارونگی با شما مخالفم :)))
    در خصوص نقش شهرازد، چون توی فیلم عملا نقش اول نداریم، در واقع درسته که قصه شهرزاد قصه اصلی است اما نوع فیلمنامه جوری هست که مثلا میزان نقش لادن یا بردیا هم کمتر از اون نیست. اما معمولا در چنین مواردی بعضا هیات داروان هست که تعیین میکنه اندازه نقش به گونه ای هست که در بخش مکمل قرار بگیره.

    آخر هفته فیلم چی ببینیم: «قاعده تصادف»

    سینا طهمورثی
    سینا طهمورثی | چهار شنبه, ۲۰ اردیبهشت ساعت ۰۰:۲۵

    سلام دوستان عزیز! من فیلم رو مدت ها پیش دیدم (نزدیک به چهارسال پیش)، و تصویرها و پلان ها به شکلی محوی در خاطرم مونده. اما داستان فیلم و محوریت اون و فضای لازم برای معرفی فیلم رو کاملا در ذهن داشتم. امیدوارم عذر خواهی اینجانب به عنوان نویسنده رو بپذیرید. ممنونم از توجه و دقت شما

    آخر هفته فیلم چی ببینیم: 12 Angry Men

    سینا طهمورثی
    سینا طهمورثی | چهار شنبه, ۳۰ فروردین ساعت ۱۴:۳۲

    سلام دوست عزیز ، ممنون که متن رو خوندید و ممنون از یادآوری شما برای اشتباه تایپی @نیما فرزاد

    معرفی فیلم The Truman Show - نمایش ترومن

صفحه ۱ از ۲