نویسنده: حسین صدری
// یکشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱

Devil May Cry 5 به دومین بازی موفق کپکام در پلتفرم پی سی تبدیل شد

بازی Devil May Cry 5 توانسته از حیث بیش‌ترین تعداد بازیکن همزمان روی استیم، عملکرد فوق‌العاده‌ای در بین بازی‌های کپکام داشته باشد. 

در حال حاضر می‌توانیم بگوییم بازی Devil May Cry 5 توانسته هم قلب منتقدان را به دست بیاورد و هم قلب بازار و گیمرها را. این بازی نه تنها موفق شد میانگین امتیازات بسیار خوبی را در وبسایت متاکریتیک کسب کند، بلکه حالا در زمینه‌ی بیش‌ترین بازیکن همزمان هم موفق به رکوردشکنی شده و به یکی از موفق‌ترین بازی‌های تاریخ Capcom روی پلتفرم استیم تبدیل شده است.

این بازی توانسته به پشت سر گذاشتن بازی‌هایی چون Resident Evil 7، Resident Evil 2 Remake و سایر بازی‌های موفق کپکام در استیم، دومین عملکرد موفق را از این حیث داشته باشد. رتبه‌ی اول همچنان متعلق به بازی بسیار موفق Monster Hunter World است. این بازی توانست روز گذشته بیش‌ترین تعداد بازیکن همزمانش در پلتفرم استیم را به قله‌ی ۷۷ هزار برساند و از میزان ۷۴ هزار نفری بازی Resident Evil 2 عبور کند. البته پیشرفت بازی همچنان ادامه دارد و اگر به همین روال ادامه دهد می‌تواند به یکی از پنج بازی ژاپنی برتر در پلتفرم استیم تبدیل شود. در حال حاضر پنج بازی ژاپنی پرطرفدار استیم عبارت اند از: Dark Souls 2، Dark Souls 3، Metal Gear Solid V و Monster Hunter World.

با وجود اینکه بازی Devil May Cry 5 عملکرد بسیار خوبی در پلتفرم استیم داشته، به نظر نمی‌رسد نه این بازی و نه بازی دیگری بتواند جایگاه رفیع بازی Monster Hunter World را در این پلتفرم به خطر بیندازد. این بازی توانست در نخستین روزهای عرضه‌اش به رقم ۳۰۰ هزار بازیکن دست یابد که عددی شگفت‌انگیز است.

بعد از چند سال شکست و عرضه‌ی بازی‌های ضعیف و منفور، به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر شاهد بازگشت کمپانی کپکام هستیم. این کمپانی با بازی‌های اخیرش توانسته اثرگذاری فوق‌العاده‌ای روی صنعت سرگرمی بگذارد و میلیون‌ها نفر را ذوق‌زده کند. از این رو می‌توانیم با حرف‌های مدیر عامل این کمپانی موافق باشیم؛ کپکام بازگشته است!

بازی Devil May Cry 5 در روزهای اخیر راهی بازارهای جهانی شده و برای پلتفرم‌های پی سی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 در دسترس است. این بازی توانست از زومجی نمره‌ی ۹ را دریافت کند. محمد حسین جعفری در بررسی این بازی نوشت:

کپکام با بازگشت به اصول پایه‌‌‌ی Devil May Cry، موفق به ساخت شاهکاری از نسخه‌ی پنجم این بازی شده است. Devil May Cry 5 همان‌چیزی است که طرفداران سخت‌گیر این سری و عاشقان سبک هک اند اسلش بیش از ۱۱ سال و از زمان عرضه‌ی نسخه‌ی چهارم بازی، در انتظار آن بودند. تجربه‌ای که تا می‌‌تواند برای بسیاری از گیمرها، بی‌نظیر باشد.

شما می‌توانید بررسی ویدیویی و متنی زومجی از این بازی را از طریق این لینک مشاهده کنید.

نظر شما درباره‌ی جدیدترین بازی از سری محبوب Devil May Cry چیست؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده