نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۰

گروهی، میزان کالری مورد نیاز همراهان حلقه را برای سفر به مردور محاسبه کردند!

اگر با سری ارباب حلقه‌ها آشنایی داشته باشید، گروه ۹ نفره یاران حلقه را می‌شناسید که برای مبارزه با تاریکی به سرزمین مردور سفر می‌کردند. حال یک گروه از داشمندان میزان انرژی مصرفی این گروه را در طول سفر به مردور محاسبه کرده‌اند. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

قبل از این‌که سراغ اطلاعات یاران حلقه‌ها برویم، لازم به ذکر است که این گروه دونفره متشکل از اسکای روستی و کریشو ماناهاران، قبلا هم به محاسبه میزان انرژی مورد نیاز شخصیت‌های تخیلی سری ارباب حلقه‌ها پرداخته‌اند و در طی آن اعلام کردند که گروه هابیت‌ها روزانه به ۱۸۰۰ کالری انرژی نیاز دارند و این مقدار برای الف‌ها، انسان‌ها و دوارف‌ها به ترتیب برابر با ۱۴۰۰، ۱۷۰۰ و ۲۳۰۰ کالری است.

حال سفر یاران حلقه را از شهر ریوندل به مقصد مردور بررسی می‌کنیم که این محاسبات بر اساس لمبا، نان‌های مخصوص الف‌ها، که در فیلم‌های سری هم شاهد آن‌ها بودیم صورت گرفته است. به این شکل که میزان انرژی به دست آمده از هر لمبا ۲۶۳۸/۵ کالری است و اعضای این تیم ۹ نفره در طول سفر ۹۲ روزه خود به ۶۷۵ عدد از این نان‌ها نیاز داشتند. بر اساس نیاز‌های هر قوم هم می‌توان گفت که هابیت‌ها ۳۰۴ عدد، انسان‌ها ۲۱۴ عدد و جیمیلی و لگولاس هم هرکدام باید ۶۰ عدد از این نان‌ها را مصرف می‌کردند. البته تحقیقات در حالت ایده‌آل این سفر پر‌ماجرا انجام شده و اتفاقاتی که باعث جدایی این افراد از هم می‌شد، در آن لحاظ نشده است.

نتیجه این تحقیقات در یک مجله علمی با عنوان میزان لمبای مورد نیاز یاران حلقه، منتشر شده است.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده