نویسنده: نادر امرایی
// چهار شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۱

ناتی داگ: ما فکر می‌کردیم The Last of Us اعتبار استودیو را خراب می‌کند

The Last Of Us از آن‌ دست بازی‌هایی است که نشان داد ناتی داگ می‌تواند یک داستان پخته را روایت کند. اما در زمان ساخت بازی سازندگان بازی به آینده The Last Of Us اصلا خوشبین نبودند!

نویسندگی بازی طوری بود که به زیبایی‌ هرچه تمام‌تر روابط بین یک کودک و حامی‌اش و ارتباط احساسی‌ بین این دو را به تصویر کشید. همین داستان قوی دلیلی‌ شد که منتقدان به گرمی‌ از بازی استقبال کنند و جوایز بسیاری را برای بازی به ارمغان آورد.

اما در ویدیویی که اخیرا توسط سونی منتشر شده، بعضی‌ از سازندگان اصلی‌ بازی فکر می‌کردند که بازی به اعتبار استودیو ناتی داگ خدشه وارد می‌کند.

بروس استرلی یکی‌ از کارگردانان بازی در این ویدیو گفت:

هرچه به زمان عرضه بازی نزدیک‌تر می‌شدیم فکر می‌کردیم که با انتشار The Last Of Us ما داریم اسم و وجهه ناتی داگ را که طی‌ سالیان طولانی‌ و با زحمات فراوان درست شده بود خراب می‌کنیم.

کارگردان دیگر بازی نیل دراکمن هم گفت:

در زمان ساخت بازی شوخیی که ما باهم می‌کردیم این بود که این بازیی خواهد بود که به عنوان سقوط ناتی داگ از آن یاد خواهد شد!

طراح ارشد بازی آنتونی نیومن نیز با اشاره به مشکلات بسیاری که در زمان ساخت با آن روبرو بودند گفت:

مشکلات بازی حل نمی‌شدند. ما خیلی‌ شانس آوردیم که تصمیماتی که برای تغییر گیم‌پلی بازی گرفتیم جواب داد و بازی را به یک تجربه لذت بخش تبدیل کرد.

نکته جالب این است که با تمامی این مشکلات، بازی به یکی‌ از بهترین بازی‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی تبدیل شد. سازندگان نیز هنگامی که بازی وارد مراحل پایانی ساخت خود شده بود و این فرصت را به دست آوردند که The Last Of Us را به مردم عادی نشان بدهند با بازخوردی که از مردم گرفتند این واقعیت را فهمیدند. بی‌شک موفقیت بسیار زیاد بازی راه را برای ساخت قسمت دوم The Last Of Us هموار کرده است.

منبع: Destructoid


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده