نویسنده: نادر امرایی
// پنجشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۰

اطلاعات تازه‌ای از بخش‌های مختلف Uncharted 4: A Thief's End منتشر شد

بعد از نمایش دمو کامل نمایشگاه E3  بازی Uncharted 4: A Thief's End, طراحان ارشد بازی کرت مارجنا و آنتونی نیومن به سوالاتی که از طرف طرفداران بازی مطرح شده بود پاسخ دادند. در ادامه با زومجی همراه باشید.

در زیر باهم خلاصه این اطلاعات را مرور می‌کنیم.

  • E3 تمام شد اما تیم بر روی هرچه بهتر کردن گیم‌پلی نشان داده شده در دمو تلاش می‌کنند. به طور مثال یکی‌ از برنامه‌نویسان بازی متوجه شد که کیلومترشمار ماشین جیپ در دمو در طول نمایش بر روی عدد صفر مانده بود.
  • دموی نمایش داده شده از مرحله‌ای در ابتدای بازی نبود. بلکه از مرحله‌ کمی‌ جلوتری بود که بازیکن با مکانیک بازی آشنا شده باشد.
  • این نظریه که بخاطر کار کردن تیم The Last Of Us بر روی بازی‌، بازی کمی‌ از لحاظ داستانی تیره و تار شده است درست نیست. بلکه این سری در حال بلوغ است و کماکان فضای بازی پر انرژی و ماجراجویانه باقی‌ مانده است.
  • حضور ماشین جیپ چیزی بود که ناتی داگ مدت‌ها خواهان وجود آن در سری بازیهای Uncharted بود و وجود ماشین با مکانیزم های دیگری در بازی مانند طناب کاملا در ارتباط است.
  • تیم سازنده‌ بازی قسمتی‌ از بازی را برای نمایش در E3 انتخاب کردند که در مدت زمان کوتاهی‌ بتواند بهترین ویژگی‌های بازی را همراه با یک ضرباهنگ درست به طرفداران نشان دهد.
  • دمو نمایش داده شده در حال حاضر بنچمارک تعداد وجود اشیا و تخریب پذیری در یک صحنه برای بازی های کامپیوتری است.
  • ناتی داگ هنوز تصمیمی مبنی بر مدت زمان بازی نگرفته است اما احساس می‌کند که این بزرگترین Uncharted است که ساخته اند.
  • بتای بخش چند نفره بازی مختص کسانی‌ است که بازی نیتن Drake Collection را خریداری کنند.
  • سم دریک (برادر نیتن) از همه کاراکترهای موجود در بازی بسیار بیشتر به نیتن شبیه است. وی از لحاظ دانش و قابلیتهای فیزیکی‌ شبیه برادرش است. شیمی‌ بین صداپیشگان بازی نیز فوق‌العاده در آمده است.
  • بخس تک نفرهٔ بازی با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه اجرا میشود. این تصمیم بهترین راه حل برای گیم‌پلی و کیفیت بود و ناتی داگ تلاش داشت که بتواند از لحاظ بصری به بهترین نتیجه موجود دست پیدا کند. برنامه‌نویسان بازی تصمیم گرفتند که ۳۰ فریم بر ثانیه پایدار بسیار بهتر از ۶۰ فریم بر ثانیه ناپایدار است. همچنین فریم ریت بالاتر به معنی بیشتر زمان بردن بازی برای اتمام بود.
  • هدف بخش چندنفره بازی رسیدن به ۶۰ فریم بر ثانیه است و تیم سازنده نمی‌تواند صبر کند تا آن را به شما نشان دهد.

  • تیم سازنده‌ بازی با یاد گرفتن از The Last Of Us مراحل بازتری برای بازی طراحی کردند و برای هرچه بیشتر زنده کردن کاراکترها ارتباط آنها در بازی را برای پیش بردن مراحل بیشتر کردند.
  • گذاشتن زبان عربی‌ برای بازی از اولویت های تیم سازنده است اما در حال حاضر معلوم نیست که زبان عربی‌ در بازی حضور خواهد داشت یا خیر.
  • اضافه شدن طناب به گیم‌پلی بازی یک تغییر بسیار طبیعی بود زیرا وجود طناب کاملا با طبیعت بازی Uncharted همخوانی دارد. با اینکه مقدار کمی‌ از استفاده طناب در دمو نشان داده شد‌، اما وسیله‌ای است که بسیار در بازی به کار خواهد آمد. بنا به گفته نیومن این طناب طبیعی ترین طنابی است که وی تابحال دیده است. طناب میتواند به نقاط مختلفی‌ وصل شده و یک نقطه‌ چرخش ایجاد کند.
  • نیتن دریک تقریبا در تمام بازی در دسترس است و فیزیک های بسیار زیادی به این شخصیت اضافه شده است. تکنولوژی های بسیار جدید و دیوانه واری در طراحی نیتن به کار رفته است و تلاش تیم سازنده این بوده که او در کمترین زمان به فرمان بازیکن گوش دهد و در عین حال کاملا به واقعیت شبیه باشد البته با کمی‌ چاشنی سینمایی.
  • انیمشین های مختلفی‌ برای کاور گیری نیتن در سطوح پایینتر ساخته شده که او به طور اتوماتیک بین این انیمشین ها حالت عوض می‌کند.
  • حالتی به نام Photo Mode در بازی قرار داده شده و تیم سازنده در حال بهتر کردن این مود از آنچه که در The Last Of Us دیدیم هستند.

منبع: Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده