// چهار شنبه, ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۸

افتتاح دپارتمان جدید بخش سرگرمی های تعاملی سونی در چین با توجه به موفقیت PS5

فروش پلی استیشن 5 در چین فراتر از انتظار بوده است و حالا سونی قصد افزایش فعالیت خود در این بازار را دارد.

چند روز قبل در اخبار بازی به‌صورت رسمی اعلام شد فروش پلی استیشن 5 طی ۷۲ هفته‌ی اول عرضه در چین تقریبا ۲.۷ برابر فروش پلی استیشن 4 در ۷۲ هفته‌ی اول عرضه بوده است. به همین خاطر ظاهرا شرکت سونی می‌خواهد فعالیت‌های خود در زمینه‌ی امضای قرارداد با بازی‌سازهای چینی را گسترش دهد.

نه‌تنها فروش کنسول PS5 در چین با تمام محدودیت‌های فعلی به مراتب بیشتر از فروش کنسول PS4 در این کشور طی بازه‌ی زمانی مشابه است، بلکه کاربرهای چینی اکنون به‌صورت میانگین پول بسیار بیشتری را در پلی استیشن استور خرج می‌کنند. تازه تعداد مشترک‌های پلی استیشن پلاس در چین نیز اکنون در مقایسه با ۷۲ هفته‌ی نخست عرضه پلی استیشن 4، بیشتر از سه برابر شده است.

چین ششمین بازار بزرگ کنسول پلی استیشن 5 به شمار می‌آید. در حقیقت PS5 سونی تا امروز فقط در ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، ژاپن، آلمان و فرانسه فروشی بیشتر از فروش در کشور چین داشته است. این وسط می‌دانیم که از چند وقت قبل، سونی تحت برنامه China Hero Project مشغول همکاری با بازی‌سازهای مستقل چینی و کمک به آن‌ها است. بااین‌حال براساس جدیدترین اخبار بازی به‌نظر می‌رسد که در آینده‌ی نزدیک ممکن است شاهد چنین همکاری‌هایی بین سونی و شرکت‌های بزرگ کشور چین باشیم.

پلی استیشن 5 شرکت Sony (سونی) در کشور چین

دنیل احمد، تحلیل‌گر شناخته‌شده در صنعت بازی گفت که SIE (بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی) یک دپارتمان جدید به اسم «تجارت نرم‌افزاری در چین» را تأسیس کرده است. شان کلی که سابقه‌ی بیشتر از ۲۱ سال فعالیت در پلی استیشن را دارد، به‌عنوان رئيس در این دپارتمان فعالیت می‌کند.

انتظار می‌رود که حداقل بخشی از فعالیت‌های این دپارتمان، متمرکز روی بستن قرارداد با استودیوهای بازی‌سازی در کشور چین باشد. همان‌طور که در بازی‌های ساخته‌شده با حمایت سونی در China Hero Project دیدیم، انجام این کار شاید بتواند منجر به تولید برخی از آثار انحصاری کنسولی شود.


منبع Push Square
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده