// چهار شنبه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۹

کنسول پلی استیشن 5 در صدر جدول فروش بریتانیا طی ماه آوریل سال ۲۰۲۲

پلی استیشن 5 طی ماه آوریل بهترین عملکرد مالی خود در بازار بریتانیا در سال ۲۰۲۲ تا امروز را داشت و بالاتر از نینتندو سوییچ، صدرنشین جدول فروش کنسول‌ها شد.

براساس جدیدترین اخبار بازی، سونی به صدر جدول فروش ماهانه‌ی کنسول‌ها در بریتانیا بازگشت. کریستوفر درینگ، سردبیر رسانه GamesIndustry می‌نویسد: «پلی استیشن 5 در ماه آوریل، بهترین ماه خود در بازار بریتانیا طی سال ۲۰۲۲ تا امروز را داشت و بالاتر از کنسول نینتندو سوییچ در رتبه یک قرار گرفت».

فروش پلی استیشن 5 در آوریل ۲۰۲۲ در بریتانیا، ۵۶ درصد بیشتر از فروش آن در این بازار طی مارس ۲۰۲۲ بود. اما برای آن که بفهمیم کمبود قطعات چه‌قدر همچنان به این کنسول فشار می‌آورد، باید بدانیم که تعداد PS5های عرضه‌شده در انگلستان طی چهار ماه نخست سال ۲۰۲۲ حدود ۵۱ درصد کمتر از تعداد PS5ها عرضه‌شده در این بازار طی چهار ماه نخست سال ۲۰۲۱ است.

کنسول نینتندو سوییچ در آوریل ۲۰۲۲ موفق به کسب رتبه‌ی دوم در جدول فروش ماهانه‌ی کنسول‌ها در بریتانیا شد. ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس با ۵۹ درصد عرضه‌ی کمتر نسبت به ماه مارس، رتبه‌ی سوم جدول را به‌دست آورد.

بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی موفق به فروش بیشتر از ۱۹.۳ میلیون کنسول پلی استیشن 5 در جهان شده است. البته این آمار رسمی به میزان عرضه‌ی کنسول تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ (۳۱ مارس ۲۰۲۲) مربوط می‌شود. شرکت Sony می‌خواهد در سال مالی جاری در مجموع ۱۸ میلیون کنسول PS5 دیگر را هم بفروشد تا در تاریخ ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ (۳۱ مارس ۲۰۲۳) مجموع فروش PS5 را به بیشتر از ۳۷.۳ میلیون کنسول برساند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده