// سه شنبه, ۲ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۰

هرمن هالست: پلی استیشن همیشه بازی های داستانی تک‌نفره هم خواهد ساخت

هرمن هالست، رئیس PS Studios گفت که ساخت بازی‌های لایو سرویس هیجان‌انگیز و گسترش تنوع آثار سونی، هرگز تولید بازی‌های تک‌نفره‌ی داستانی را متوقف نخواهد کرد.

براساس اخبار بازی رسمی می‌دانیم که سونی هم ازطریق همکاری با استودیوهای غیر اختصاصی برای ساخت آثار انحصاری و هم در برخی از استودیوهای فرست-پارتی خود مشغول کار روی چند بازی لایو سرویس است. بالاخره خرید بانجی، سازنده و ناشر بازی Destiny 2 به خوبی نشان داد که پلی استیشن به این نوع از ویدیوگیم هم اهمیت می‌دهد. بااین‌حال هرمن هالست، رئیس استودیوهای جهانی پلی استیشن گفت که گسترش تنوع بازی‌های سونی هیچ‌وقت منجر به عدم ساخت بازی‌های تک‌نفره‌ی داستانی نخواهد شد.

بسیاری از گیمرهای علاقه‌مند به پلی استیشن مخصوصا در نسل ۷ و نسل ۸ مشغول لذت بردن از بازی‌های تک‌نفره‌ای بودند که با تمرکز استودیوهای سونی روی داستان‌گویی به وجود آمدند. خوش‌بختانه دوران تولید آین آثار به پایان نمی‌رسد. هالست در این‌باره می‌گوید: «واضح است که همیشه به ساخت این بازی‌های تک‌نفره‌ی داستان‌محور مانند بازی Ghost of Tsushima، بازی The Last of Us و بازی Horizon Forbidden West ادامه خواهیم داد».

هرمن هالست، رئیس استودیوهای جهانی پلی استیشن و نیل دراکمن، نویسنده و کارگردان سری بازی The Last of Us

(هرمن هالست، رئیس PlayStation Studios سونی درکنار نیل دراکمن، رئیس استودیو ناتی داگ)

سونی دیروز خبر خرید استودیو ‌Haven جید ریموند را اعلام کرد؛ یک تیم متشکل از افراد باتجربه و کاربلد صنعت ویدیوگیم که اکنون روی یک بازی مولتی‌پلیر خاص کار می‌کند. این اثر یکی از آثار لایو سرویس در حال ساخت برای پلی استیشن 5 به شمار می‌آید. هرمن هالست که همواره اهمیت زیادی به گسترش تنوع آثار پلی استیشن در عین حفظ هویت اصلی این برند داده است، علت رفتن به سراغ این خرید را توضیح می‌دهد: «شما به درستی متوجه شدید که ما روی بازی‌های لایو سرویس هم سرمایه‌گذاری کردیم. چون انجام این کار برای ما بسیار هیجان‌انگیز است.

هرمن هالست، رئیس استودیوهای جهانی پلی استیشن: در بازی‌سازی معمولا وجود مخاطب‌های سخت‌گیر منجر به افزایش توانایی تیم می‌شود

ساخت بازی لایو سرویس به ما فرصت ایجاد جهان‌های بزرگ‌تر و ایجاد ارتباطات اجتماعی واقعا معنی‌دار بین بازیکن‌ها را می‌دهد. چند بازی لایو سرویس داریم که یا در حال ساخت هستند یا در فازهای ابتدایی طراحی قرار دارند. پس در حال افزایش توانایی‌های داخلی خود هستیم. ولی دقیقا به همین خاطر است که با هیجان ورود این تیم به خانواده‌ی پلی استیشن را خوش‌آمد می‌گوییم؛ یک تیم تشکیل‌شده از افرادی که تجربه‌ی زیادی در ساخت بازی‌های لایو سرویس دارند.

با استقبال از چنین استودیو باتجربه‌ای می‌توانیم آن توانایی‌های اساسی لازم برای ساخت درست این بازی‌ها را داشته باشیم؛ در قالب تعامل با افرادی که مدت‌ها مشغول فعالیت در این زمینه بودند».

هالست گفت که وجود مخاطب‌های سخت‌گیر معمولا در بازی‌سازی منجر به افزایش توانایی‌های تیم می‌شود. او باور دارد که با پیوستن استودیو Haven به PS Studios، گروه‌های فنی شرکت که روی کمک به بازی‌سازها متمرکز شده‌اند نیز پیشرفت خواهند کرد. براساس مصاحبه‌ی رئیس استودیوهای پلی استیشن با رسانه GamesIndustry، نخستین بازی استودیو Haven انقدر تا همین‌جا سونی را تحت تاثیر قرار داده است که شرکت می‌خواست به سرعت رابطه‌ی پلی استیشن با تیم جید ریموند را عمیق‌تر کند. هرمن هالست به این شکل صحبت‌های خود را تکمیل کرد: «انجام همه‌ی این کارها در خدمت استراتژی ما برای افزایش تنوع بازی‌هایی است که آن‌ها را تقدیم طرفدارها می‌کنیم».

هرمن هالست در کنار واچر بازی Horizon Zero Dawn

جدا از Sony XDev که روی همکاری با استودیوهای غیراختصاصی تمرکز دارد و تیم‌های پشتیبان کمتر شناخته‌شده مانند Visual Arts و استودیو مالزی، اکنون PlayStation Studios سونی مطابق جدیدترین اخبار بازی دارای ۱۸ استودیو بازی‌سازی اصلی است؛ از استودیو Team Asobi، استودیو Bend، استودیو Firesprite، استودیو Housemarque، استودیو Media Molecule، استودیو Nixxes، استودیو Pixelopus، استودیو Polyphony Digital، استودیو Valkyrie Entertainment و استودیو Haven تا استودیو اینسامنیاک گیمز، استودیو لندن، استودیو بلوپوینت، استودیو گوریلا، استودیو سن دیگو، استودیو ساکر پانچ، استودیو سانتا مونیکا و استودیو ناتی داگ.

در همین حین می‌دانیم که Bungie درکنار PS Studios بخشی از Sony Interactive Entertainment به شمار می‌آید. حالا باید دید که باتوجه‌به توضیحات ارائه‌شده، این استودیوهای فرست-پارتی در مجموع طی سال‌های آتی چه آثاری را تقدیم بازیکن‌ها خواهند کرد.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده