// پنجشنبه, ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۴

اهدا جایزه ویژه هنرهای زیبا توسط کشور ژاپن به هیدئو کوجیما

هیدئو کوجیما، خالق سری بازی Metal Gear و بازی Death Stranding تبدیل به دومین بازی‌ساز در تاریخ شد که جایزه‌ی ویژه‌ی هنرهای زیبا را از دولت رسمی کشور ژاپن دریافت می‌کند.

از سال ۱۹۵۰ میلادی تا امروز هر سال دفتر امور فرهنگی کشور ژاپن یک جایزه‌ی ویژه و رسمی را تقدیم فردی می‌کند که به عقیده‌ی افراد بررسی‌کننده، دستاوردهای برجسته‌ی هنری او را نمی‌توان انکار کرد. ژاپن برای اهدای این جایزه همواره به فعالیت هنرمندها در مدیوم‌های گوناگون توجه دارد و به‌دنبال تقدیر از انسان‌هایی است که از حد و مرزها فراتر رفتند و استانداردها را جابه‌جا کردند. حالا هیدئو کوجیما، نویسنده و کارگردان مجموعه بازی Metal Gear Solid این جایزه را کسب کرده است.

براساس اخبار بازی به شکل رسمی می‌دانیم که تا امروز فقط دو بازی‌ساز موفق به کسب جایزه‌ی خاص مورد بحث شده‌اند. شیگرو میاموتو، بازی‌ساز بزرگ و تحسین‌شده‌ی نینتندو در سال ۲۰۱۰ موفق به کسب این افتخار شد و اکنون در سال ۲۰۲۲، هیدئو کوجیما آن را به‌دست آورده است. جایزه‌ی مورد بحث از سوی وزارت‌خانه‌ی دولت رسمی کشور ژاپن تقدیم فرد می‌شود و صفحه‌ی رسمی استودیو کوجیما پروداکشنز از اهدای آن به خالق .P.T و دث استرندینگ ابراز خوشحالی کرد.

هیدئو کوجیما - کوجیما پروداکشنز / Hideo Kojima - Kojima Productions

کمیته‌ی بررسی‌کننده روی ارزش تعامل‌های پویا در دث استرندینگ تاکید داشت و از این گفت که چه‌طور سم پورتر بریجز به‌عنوان پروتاگونیست بازی، در مقام یک پیک قدم به قدم جامعه را دوباره شکل می‌دهد و به ترمیم ارتباط انسان‌ها با یکدیگر می‌پردازد. اعضای کمیته‌ی انتخاب برنده به ستایش رویکرد کوجیما در تلاش برای انجام کارهای جدید پرداختند. آن‌ها توضیح دادند که وی از سال ۱۹۸۷ تا امروز مدام در حال تلاش برای کار روی تئوری‌ها و ارائه‌ی تجربه‌هایی است که فقط می‌توان در بازی‌ها به سراغ آن‌ها رفت.

در سال ۱۹۸۶ هیدئو کوجیما به کونامی پیوست و فعالیت خود در جهان بازی‌سازی را آغاز کرد. بازی Metal Gear در سال ۱۹۸۷ عرضه شد. سازنده‌ی اصلی بازی دث استرندینگ که به‌زودی ۵۹ساله می‌شود، امروز در استودیو کوجیما پروداکشنز روی پروژه‌های جدید خود کار می‌کند.


منبع GamesIndustry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده