نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۶

جزئیاتی بیشتری از رابط کاربری جدید ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس منتشر شد

اطلاعاتی که در خصوص رابط کاربری کنسول‌های ایکس‌باکس منتشر شده، ضمن ارائه چند تصویر جدید، جزئیات بیشتری از تغییرات نرم‌افزار جدید مایکروسافت ارائه شده است.

مایکروسافت به‌تازگی اولین تصاویر از رابط کاربری به‌روزرسانی شده‌ی خود را منتشر کرده که همزمان با عرضه نسل جدید کنسول‌های این شرکت، برای ایکس‌باکس سری ایکس و همچنین ایکس‌باکس وان ارائه خواهد شد. اما خبر جدیدی که ازطریق نشریه Xbox Wire منتشر شده، به جزئیات بیشتری در خصوص آنچه که کاربران در رابط کاربری آپدیت شده‌ی مایکروسافت تجربه خواهند کرد اشاره می‌کند.

رابط کاربری جدید ایکس باکس سری ایکس

برای شروع می‌توان به تغییرات صفحه‌ی ورود به بخش Guide اشاره کرد که با ارائه‌ی چند تب به‌صورت همزمان، امکان دسترسی به فعالیت‌های اخیر کاربران، بخش My Games، صفحه Apps و داشبورد اصلی سیستم را ممکن می‌سازد. ضمن اینکه در قسمت پایین این صفحه نیز کلیدهایی برای دسترسی به ابزار جست‌وجو، تنظیمات صدا، نوتیفیکیشن‌ها، ایکس‌باکس گیم پس و فروشگاه ایکس‌باکس تعبیه شده است.

تغییرات رابط کاربری ایکس باکس وان

وضعیت اتصال و قابلیت‌های اجتماعی سیستم نیز با اضافه شدن صندوق ورودی نوتیفیکیشن‌ها که تمامی اخطارها، دعوت به بازی‌ها و سایر پیام‌های دریافتی از اپلیکیشن‌های مختلف را در یک فید یکپارچه جمع‌آوری می‌کند، دستخوش تغییر و ارتقاء شده است. دراین‌میان، قابلیت‌های جدیدی مانند کنترل صدای جداگانه برای اعضای یک گروه را خواهیم داشت که به آپشن‌های تنظیمات بخش گفت‌وگو اضافه شده است. ضمن این بخش Activity Feed نیز دچار تغییر شده و ظاهر آراسته‌تر و ساده‌تری را به خود گرفته است. شما می‌توانید در اسکرین‌ شات‌های ارائه شده، شماری از این تغییرات را مشاهده کنید.

اکثر تغییرات بزرگی که رابط کاربری کنسول‌های ایکس‌باکس به خود خواهند دید، در پادکست اخیر Major Nelson نیز مطرح شده بود. شما می‌توانید با مراجعه به این لینک، به ویدیوی مذکور دسترسی داشته باشید.

براساس شایعات و گزارشاتی که اخیراً مطرح شده بود، مایکروسافت برنامه داشت تا در همین ماه جزئیات بیشتری را در خصوص ایکس‌باکس سری ایکس و همچنین کنسول میان‌رده Xbox Series S با هواداران به اشتراک بگذارد. هرچند به نظر می‌رسد که این برنامه‌ها به ماه سپتامبر موکول شده است.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده