نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۱

نشان تجاری «Xbox Series» شایعات مدل ارزان قیمت ایکس ‌باکس سری ایکس را قوت بخشید

ثبت نشان تجاری جدید مایکروسافت بار دیگر به شایعات زیادی که در خصوص احتمال معرفی یک مدل ارزان‌قیمت از ایکس‌باکس سری ایکس را مطرح می‌شدند دامن زد.

مایکروسافت همچنان درحال پی‌ریزی زمینه‌های مناسب برای عرضه نسل جدید کنسول‌های بازی خود، ایکس‌ باکس سری ایکس است. پلتفرم نسل نهمی مایکروسافت، با به کارگیری یک سیستم سخت‌افزاری جاه‌طلبانه و استودیوهای فرست پارتی رده بالا، بهبود چشم گیر جلوه‌های گرافیکی بازی‌ها و ارتقاء عملکرد پلتفرم ایکس‌باکس را هدف قرار داده است. براساس برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده‌ی مایکروسافت، Xbox Series X به همراه رقیب مستقیم خود از شرکت سونی، اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهند شد.

درحالی که تمرکز فعلی این شرکت درحال حاضر روی کنسول پرچم‌دار خود، یعنی ایکس‌باکس سری ایکس معطوف شده است، گمانه‌زنی‌ها در خصوص یک مدل سطح پایین‌تر و مقرون‌به‌صرفه همچنان در رسانه‌های مختلف مطرح می‌شوند. حالا دیگر چند سالی است که زمزمه‌های ساخت یک مدل ارزان‌قیمت‌تر با هدف جذب طیف خاصی از مصرف‌کنندگان در قالب شایعات مختلف به گوش می‌رسد و حالا یک بار دیگر این شایعات قوت گرفته است. نشان تجاری جدیدی که توسط مایکروسافت به ثبت رسیده، با حذف پسوند «X» از بخش «Series» مجدداً از این فرضیه پشتیبانی کرده است.

Xbox Series

از طرفی باتوجه به زمینه‌چینی‌های مختلفی که از سوی مایکروسافت صورت گرفته، امکان وجود یک مدل جانبی با نام «Xbox Series S» نیز بسیار محتمل به نظر می‌رسد. اما وبسایت Generacion Xbox در گزارش اخیر خود به ثبت یک نشان تجاری با نام «Xbox Series» در تاریخ ۱۲ ژوئن اشاره داشته و احتمالات جدیدی را دراین‌میان مطرح کرده است. البته همان‌طور که می‌دانید، ثبت یک نماد تجاری لزوماً به معنای تولید یک محصول جدید نخواهد بود؛ اما باتوجه به گمانه‌زنی‌های بسیار زیادی که در این خصوص مطرح شده، باید این احتمال را نسبتاً بالا در نظر گرفت.

انتظار می‌رود مدل تئوری ایکس‌باکس سری اس که ظاهراً در اسناد داخلی مایکروسافت با اسم رمز Xbox Lockhart مشخص شده، با قیمت‌های به مراتب پایین‌تر که دارد، با حدود یک سوم توان پردازنده گرافیکی ایکس‌باکس سری ایکس، یعنی ۴ ترافلاپس عرضه شود. البته براساس پیش‌بینی‌ها، این کنسول برخی از مشخصات و ویژگی‌های کنسول‌های نسل بعد، از قبیل نسل جدیدِ پردازنده‌های AMD و حافظه SSD دارا خواهد بود. البته فهرست مشخصات احتمالی این کنسول همچنان مبهم خواهد بود چراکه رویکرد کلی شرکت در ارائه دو مدل از کنسول‌های جدید خود همچنان در دست بررسی قرار دارد.

Xbox Series X VS PS5

می‌دانیم که جدیدترین پلتفرم گیمینگ مایکروسافت از نظر توان پردازش گرافیکی، پرچم‌دار بازار کنسول‌ها خواهد بود اما سخت‌افزار رده بالا، قاعدتاً قیمت‌های بالاتری را نیز به همراه خواهد داشت. البته قیمت‌ هردو کنسول ایکس‌باکس سری ایکس و پلی ‌استیشن 5 که مطمئناً نقش بسیار مهمی را در تمایل مخاطبان برای خرید آن‌ها ایفا خواهد کرد، همچنان نامعلوم باقی مانده است.

سونی در رویداد اخیر خود، ضمن رونمایی از مدل اصلی PS5، از یک مدل دیگر موسوم به «Digital Edition» نیز پرده‌برداری کرد که تفاوت آن با مدل معمولی، عدم به کارگیری درگاه ورود دیسک نوری در آن است؛ اما همچنان خبری از قیمت نهایی این محصولات در دست نیست.


منبع windowscentral
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده