نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۸

گزارش فروش هفتگی سینمای ایران: از افت فروش عصبانی نیستم تا رشد چهارراه استانبول

 در این مطلب به مرور آمار فروش فیلم‌ها در سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت می‌پردازیم.

سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت همان روال اکران عید را در پیش گرفته بود. یک سری فیلم جدید اکران می‌شوند، بعد از یکی دو هفته جدول به فرم ثابتی می‌رسد و تا اکران بعدی این فرم فقط کمی دستخوش تغییر می‌شود، اما در کل ثابت می‌ماند. در این هفته مانند هفته‌ی گذشته، فیلم تگزاس به کارگردانی مسعود اطیابی که در ششمین هفته اکران صد و سی و هشت سالن در اختیار دارد به فروش هفتگی یک میلیارد و صد و نود میلیون تومان رسید. این فیلم تا روز سه‌شنبه، هشت خرداد به مجموع درآمد هشت میلیارد تومانی دست یافته است. این فیلم با نمایش در ۱۰ سالن بیشتر نسبت به هفته گذشته، به افزایش فروش قابل قبولی دست پیدا کرده است.

خجالت نکش

در رده دوم این هفته خجالت نکش به کارگردانی رضا مقصودی حضور دارد؛ فیلم عامه پسندی که فروش اصلی‌اش از هفته پیش آغاز شد و این هفته با کنار زدن عصبانی نیستم! به رده دوم جدول رسید. خجالت نکش در چهارمین هفته اکران پس از نمایش در صد و شش سالن به فروش پانصد میلیون تومانی رسید. این فیلم حالا به درآمد کلی یک میلیارد و هفتصد و نود میلیون تومانی تا روز هشتم خرداد رسیده است. از آنجایی که خجالت نکش یک کمدی عامه پسند محسوب می‌شود، چنین رشدی در فروش درباره این فیلم کاملا طبیعی است و احتمالا در آینده نیز رتبه فیلم در بدترین حالت بین پنج فیلم بالای جدول خواهد بود. رتبه سوم این هفته به چهار راه استانبول تعلق دارد. فیلم جدید مصطفی کیایی در هفته چهارم اکران پس از نمایش در هفتاد و پنج سالن به فروش هفتگی چهارصد و بیست میلیون تومان رسید. فیلم چهار راه استانبول که به فروش کلی یک میلیارد و هشتصد و هشتاد میلیون تومان رسیده است، می‌تواند به یکی از فیلم‌های اجتماعی موفق از نظر گیشه تبدیل شود. چهار راه استانبول در طول چند هفته‌ی اکران هم نظر منتقدان و هم نظر بیشتر مخاطبان را به خود جلب کرده است. این فیلم با پرداختن به حادثه تلخ ساختمان پلاسکو، به یکی از فیلم‌های مورد توجه تبدیل شده است. طبق بازخوردها این فیلم با پرداختی هوشمندانه‌ به‌خوبی این حادثه را به تصویر کشیده است.

چهارراه استانبول

عصبانی نیستم به کارگردانی رضا درمیشیان فیلم چهارم سینمای ایران از لحاظ فروش در این هفته است. عصبانی نیستم در چهارمین هفته اکران با نمایش در هفتاد و شش سالن به درآمد سیصد و چهل میلیونی رسید. این فیلم به درآمد کلی دو میلیارد تومانی دست پیدا کرده است. عصبانی نیستم یک درام اجتماعی است که در زمان نمایش اولیه و چه اکنون، مورد بحث بوده است. آنطور که پیدا است عصبانی نیستم با پرداخت به یک برهه تاریخی و نمایش شخصیت‌های واقع‌گرایانه توانسته تحسین مخاطبان و منتقدین را به دست بیاورد. رتبه پنجم این هفته در اختیار پرفروش‌ترین فیلم سال است. مصادره ساخته مهران احمدی که از فیلم‌های فاز اول اکران است در یازدهین هفته اکران پنجاه و دو سالن در اختیار دارد. این فیلم در هفته گذشته با کسب درآمد هفتگی دویست و هشتاد میلیون تومان به درآمد کلی پانزده میلیارد تومانی رسید. مصادره که در ژانر کمدی ساخته شده است، با بازخوردهای بسیار متفاوتی از طرف بینندگان مواجه شده است و بسیاری از بینندگان علیرغم حضور رضا عطاران از فیلم استقبال نکرده‌اند. در این میان بسیاری از فیلم‌های اکران بهار در یازدهمین هفته اکران‌شان سالن‌های بیشتری از فیلم‌های اکران فاز دوم بهار دارند؛ وضعیتی که سر و سامان گرفتنش کمک بزرگی برای تازه‌اکران‌ها خواهد بود.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهفروش هفتگی (تومان)
۱تگزاس۶۱,۱۹۰,۶۱۴,۰۰۰
۲خجالت نکش
۴۵۰۷,۳۶۲,۰۰۰
۳چهارراه استانبول۴۴۲۱,۰۶۵,۰۰۰
۴عصبانی نیستم!۴۳۴۱,۴۴۱,۰۰۰
۵مصادره۱۱۲۸۶,۳۴۶,۰۰۰
۶لاتاری۱۱۲۳۴,۵۷۱,۰۰۰
۷فیلشاه۱۱۲۱۱,۶۹۴,۰۰۰
۸خوک۴۱۹۴,۱۰۲,۰۰۰
۹به وقت شام۱۱۱۶۵,۱۲۹,۰۰۰
۱۰لونه زنبور۱۱۱۴۹,۳۰۹,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده