نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۹

گزارش فروش هفتگی سینمای ایران: از قدرت نمایی خجالت نکش تا صدرنشینی مطلق تگزاس

در این مطلب به مرور و بررسی آمار فروش فیلم‌های ایرانی در هفته پایانی اردیبهشت و هفته اول خرداد خواهیم پرداخت.

سینمای ایران در هفته اخیر درگیر همان مسائل گذشته بود؛ نمایش فیلم‌های تازه‌اکران در سالن‌های محدود نسبت به فیلم‌هایی که به عنوان اکران نوروز به نمایش درآمدند. البته تقسیم سالن‌ها با سرعت کم در حال انجام است، اما هنوز هم آثاری مانند انیمیشن فیلشاه هستند که با اختلاف قابل توجهی نسبت به دیگر فیلم‌ها، در سالن‌های بیشتری به نمایش درآمده‌اند. در این مورد انیمیشن فیلشاه در این هفته ۱۳۸ سالن در اختیار داشته است. یا برای نمونه‌ای دیگر می‌توان به چهار راه استانبول اشاره کرد که در سومین هفته اکران با کاهش سالن‌های نمایش مواجه شده است. این‌ در حالی است که فیلم صدرنشین این هفته یعنی تگزاس به کارگردانی مسعود اطیایی در پنجمین هفته از اکران ۱۲۸ سالن در اختیار دارد. تگزاس در پنجمین هفته موفق به فروش هفتگی یک میلیارد و هشتاد و هفت میلیون تومان شد و نسبت به فروش هفته قبل افت فروش محسوسی را تجربه کرد. فروش کلی تگزاس تا دوم خرداد، به شش میلیارد و هشتصد میلیون تومان رسیده است. ساخته‌ی مسعود اطیابی یکی از فیلم‌هایی است که می‌تواند به یکی از پرفروش‌های شش ماه اول سال ۱۳۹۷ تبدیل شود.

خجالت نکش

رده‌ی دوم در این هفته در اختیار «عصبانی نیستم!» به کارگردانی رضا درمیشیان و با بازی نوید محمد‌زاده و باران کوثری است. این فیلم در سومین هفته از نمایش به فروش چهارصد و هشتاد و هفت میلیون تومان رسیده است. عصبانی نیستم حالا به فروش تقریبی دو میلیارد تومان رسیده است. عصبانی نیستم که در هفتاد و سه سالن به نمایش درآمده است، بازخورد مثبتی از منتقدان و بینندگان دریافت کرده است. عصبانی نیستم تا به اینجای کار پتانسیل خوبی برای تبدیل شدن به یکی از درام‌های موفق سال از خود نشان داده است. در رتبه سوم اما خجالت نکش، ساخته رضا مقصودی حضور دارد. خجالت نکش در سومین هفته اکران با نمایش در نود و یک سالن به فروش هفتگی چهارصد و هفتاد و سه میلیون تومان رسید. این فیلم حالا به درآمد کلی یک میلیارد و دویست میلیون تومان دست پیدا کرده است. خجالت نکش در هفته گذشته با فروش سیصد و نود میلیونی در رتبه هفتم جدول بود.

چهارراه استانبول

رتبه چهارم این هفته در اختیار چهارراه استانبول به کارگردانی مصطفی کیایی است. چهار راه استانبول در سومین هفته اکران با کاهش سالن‌های نمایش به فروش چهارصد و شصت و چهار میلیون تومانی رسیده است. چهار راه استانبول حالا به مجموع درآمد کلی یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان رسیده است. این فیلم تاکنون ثابت کرده است که با نمایش در سالن‌های بیشتر می‌تواند به یکی از فیلم‌های به نسبت موفق سینمای ایران تبدیل شود. در رتبه پنجم این هفته مصادره، ساخته‌ی مهران احمدی حضور دارد. مصادره نیز از دیگر فیلم‌های اکران عید است که همچنان در حال نمایش است. مصادره در هفته گذشته سیصد و هشتاد و چهار میلیون تومان کسب کرد. این فیلم با درآمد کلی پانزده میلیارد تومان، پرفروش‌ترین فیلم سال است.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهفروش هفتگی (تومان)
۱تگزاس۵۱,۰۸۷,۴۸۳,۰۰۰
۲عصبانی نیستم!
۳۴۸۷,۷۴۴,۰۰۰
۳خجالت نکش۳۴۷۳,۳۴۷,۰۰۰
۴چهارراه استانبول۳۴۶۴,۸۸۴,۰۰۰
۵مصادره۱۰۳۸۴,۷۴۲,۰۰۰
۶فیلشاه۱۰۳۴۸,۹۹۰,۰۰۰
۷لاتاری۱۰۳۴۶,۳۶۳,۰۰۰
۸به وقت شام۱۰۲۴۶,۷۶۴,۰۰۰
۹خوک۳۲۱۶,۹۷۱,۰۰۰
۱۰لونه زنبور۱۰۲۱۵,۲۹۳,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده