نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۹

واکنش منتقدان به فصل اول سریال Counterpart - همتا

قسمت اول فصل اول سریال همتا (Counterpart)‌ با بازی جی کی سیمونز به روی آنتن رفته و شما می‌توانید در این پست واکنش منتقدان مطرح نسبت به این مجموعه را بخوانید.

سریال Counterpart یا در زبان فارسی «همتا»، یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی است که توسط شرکت مدیا رایتس کپیتال (Media Rights Capital یا به اختصار MRC) تهیه و تولید شده و توسط جاستین مارکس هم ساخته شده است. در فصل اول سریال همتا که سبکی هیجانی، علمی تخیلی و درام دارد، بازیگران بااستعداد و خوبی از جمله جی کی سیمونز در نقش هاوارد سیلک، اولیویا ویلیامز در نقش امیلی برتون سیلک (همسر هاوارد)، هری لوید در نقش پیتر کوئیل (مدیری در سازمان هاوارد)، اولریش تامسن در نقش آلدریچ، نازنین بنیادی در نقش کلیر، میدو حماده در نقش سایروس و جیمی بامبر در نقش اریک از جمله هنرپیشگان ثابت هستند و از بازیگران مقطعی و مهمان آن می‌توان به کنت چوی در نقش باب دوویر، استیون ری در نقش الکساندره پوپ، ریچارد شیف در نقش مدیر دیپلماسی رونالد فنچر، سارا بولگر در نقش آنا و نولان جرارد فانک در نقش انجل آیز اشاره کرد.

اولین قسمت از اولین فصل از این مجموعه تلویزیونی ۱۰ قسمتی که هر قسمت آن تقریبا و به طور میانگین ۶۰ دقیقه به طول می‌انجامد، در تاریخ ۲۱ ژانویه (۱ بهمن) سال جاری در شبکه Starz به طور رسمی پخش شد و تا به امروز امتیاز ۷۷ را از بین ۱۳ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. علاوه بر خود جاستین مارکس که وظیفه نویسندگی دو قسمت اول را بر عهده داشته، ایمی برگ، گری گیلبرت و جوردن هوروویتز وظیفه نویسندگی قسمت سوم و هشتم را بر عهده داشته و هنوز نویسندگان قسمت‌های دیگر مشخص نشده‌اند. از طرف دیگر، افراد مختلفی هم هر کدام از قسمت‌های فصل اول سریال همتا را کارگردانی می‌کنند که به‌عنوان معرفی می‌توان به مورتن تیلدام (کارگردان قسمت اول)، استیون ویلیامز (قسمت دوم، پنجم و نهم)، جنیفر گتزینگر (قسمت سوم، ششم و دهم) و آلیک ساخارف (قسمت چهارم، هفتم و هشتم) اشاره کرد. جاستین مارکس، جی کی سیمونز، کیث ردمن، مورتن تیلدام، گری گیلبرت و چند تن دیگر، از جمله تهیه‌کنندگان اجرایی این اثر هستند.

از آنجا که چند روزی است که از پخش فصل اول سریال Counterpart در شبکه Starz می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این سریال منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فصل اول سریال همتا از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی رسمی‌ داستان این سریال را که توسط کمپانی عرضه‌کننده Media Rights Capital منتشر شده هم بخوانید:

در این سریال هیجان انگیز و علمی تخیلی ساخته جاستین مارکس، هاوارد سیلک (با بازی جی کی سیمونز) یک کارمند معمولی با درجه امنیتی پایین است که در یک سازمان جاسوسی در شهر برلین مشغول به کار است. بعد از مدتی فعالیت در این سازمان، سیلک متوجه می‌شود که کارفرمایان او تمام این مدت از دریچه‌ای که راه به ابعاد و دنیاهای موازی دارد، محافظت می‌کنند. او در این ابعاد موازی موفق می‌شود با همتای خود که پرایم نام دارد، روبه‌رو شود و او را ملاقات کند.

Counterpart

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از سریال بیندازیم:

بن تراورس | ایندی وایر

۹۱ از ۱۰۰

می‌توان گفت در داستان آزاردهنده این سریال، بیش از حد کافی اتصالات و ارتباطات از پیش برنامه‌ریزی شده و پیچ و خم‌های حساب‌شده بسیار خوبی وجود دارد. این مجموعه تلویزیونی با داستان خود به طور غیر مستقیم در حال اشاره کردن به این موضوع است که وجود دو جی کی سیمونز خیلی بهتر از یکی از آنها است؛ همانطور که وجود یک میلیون اپرا وینفری، یک میلیون بار بهتر از داشتن یک نسخه از او است. با این حال به نظر می‌رسد که سریال Counterpart خیلی بیشتر از یک مجموعه معمولی و دوست‌داشتنی زودگذر است؛ به نظر می‌رسد قصد آن از آمدن این است که بماند.

رابرت لیود | لس آنجلس تایمز

۸۰ از ۱۰۰

یک سریال عالی، جذاب و برخی اوقات پر از صحنه‌های اکشن.

الیسون کین | کولایدر

۸۰ از ۱۰۰

با تماشای این سریال به طور واضح متوجه می‌شوید که داستان آن کاملا متعلق به جی کی سیمونز است؛ زیرا زمانی که او کنار گذاشته شده و به مسائل دیگر پرداخته می‌شود، روند داستان خیلی کند پیش می‌رود. لایه‌هایی که این بازیگر توانمند به هر دو شخصیت هاوارد اضافه می‌کند واقعا چشمگیر است. 

مارین ریان | ورایتی

۸۰ از ۱۰۰

سریال Counterpart مجموعه‌ای است که خیلی هوشمندانه ساخته شده و سبکی هیجان‌انگیز و جاسوسی دارد.

Counterpart

تیم گودمن | هالیوود ریپورتر

۸۰ از ۱۰۰

سریال Counterpart از جدیدترین مجموعه‌های تلویزیون شبکه Starz است که سبکی درام داشته و عمدتا بخش زیادی از آن سبکی هیجانی و جاسوسی با مدلی قدیمی دارد؛ البته کمی هم چاشنی علمی تخیلی به آن اضافه شده است. در این سریال علاوه بر اینکه ما یک شخصیت خاص را مورد بررسی قرار می‌دهیم، شاهد مخلوطی از ایده‌های مختلفی هم هستیم که شما را به سمت یک روایت کمی گیج‌کننده می‌کشانند که در آن یک عنصر اصلی و غیرقابل انکار هم وجود دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و آن هم جی کی سیمونز است.

راب اوون | پیتزبورگ پست گزت

۷۲ از ۱۰۰

مجموعه تلویزیونی Counterpart یکی از آن سریال‌های پیچیده‌ای است که می‌تواند شما را به این موضوع تهدید کند که در طی روند پخش خود، پیچیده و گیج‌کننده‌تر هم بشود. با این حال خوشبختانه، در زمان تماشای قسمت‌های اولیه این مجموعه متوجه می‌شوید که بیشتر از آنکه خسته‌کننده یا پیچیده باشد، بسیار جذاب است.

جان اندرسون | وال استریت ژورنال

۷۰ از ۱۰۰

می‌توان صفت یک دونات بسیار زیبا و شیک را به این سریال نسبت داد؛ زیرا با تمام نقاط قوتی که دارد، یک سوراخ منطقی در وسط آن جا خشک کرده است. همراه با بازیگران درجه یک و فوق‌العاده خوبی که در تیم بازیگری این مجموعه تلویزیونی وجود دارد، مانند اولیویا ویلیامز، بازیگر دانمارکی بزرگ یعنی اولریش تامسن و همچنین آقای سیمونز که تماشای آنها بسیار لذت‌بخش است، صحنه‌های زیادی هم وجود دارد که ما مدام در حال جا به جا شدن بین هاوارد ۱ و هاوارد ۲ هستیم که همین صحنه‌ها پر از لحظات عاطفی است.

متیو گیلبرت | بوستون گلوب

۶۰ از ۱۰۰

در طی پخش این سریال که توسط جاستین مارکس ساخته شده است، جی کی سیمونز بزرگ به طرز کاملا واضحی در میان بقیه هنرمندان می‌درخشید. بازی او در نقش هر دو شخصیت هاوارد، بینهایت می‌تواند بیننده را سرگرم کند. حتی زمانی که من اصلا نمی‌فهمیدم که چه اتفاقی در حال رخ دادن است، عملکرد بازیگران به‌خصوص سیمونز باعث می‌شد من دوباره درگیر داستان شوم.

لازم به ذکر است که فصل اول سریال Counterpart تا به این لحظه توانسته رتبه چهارم در لیست بهترین فصل مجموعه‌های تلویزیونی سال ۲۰۱۸ و رتبه یازدهم در لیست مورد بحث‌ترین فصل سریال‌های سال ۲۰۱۸ را از آن خود کند. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فصل اول سریال Counterpart نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای جذاب و نسبتا بی‌نقص بدانیم. به‌علاوه به نظر می‌رسد که با فصل نسبتا خوب و زیبایی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال زیاد جمع کثیری از طرفداران آثار تلویزیونی و بینندگان اینگونه کارها، از آن راضی خواهند بود. بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

Counterpart Meta Score


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده