// پنجشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۲

در‌آمد کمپانی سازنده Angry Birds در سال ۲۰۱۶ رشد داشته است

روویو اینترتینمنت اعلام کرده است که در‌آمد این کمپانی در سال ۲۰۱۶ رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.

بر‌طبق جدید‌ترین گزارش فروش، میزان در‌آمد کمپانی Rovio Entertainment که به‌واسطه مجموعه Angry Birds بین عموم شناخته شده است، در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال گذشته ۲۰۱۵ به میزان ۳۴ درصد رشد داشته و به رقم ۱۹۰ میلیون یورو رسیده است.

کتی لورانتا، که از ۱۵ ماه پیش و پس از کناره‌گیری پکا رانتال به سمت مدیر‌عاملی کمپانی روویو اینترتینمنت منصوب شده، در کنفرانس خبری این کمپانی در حاشیه کنفرانس بازی‌سازان (Game Developers Conference) که از چهار روز پیش در شهر سان‌فرانسیسکو، ایالت کالیفرنیا در حال بر‌گزاری است، اعلام کرده است که بازی‌های سری انگری بردز و فیلم سینمایی The Angry Birds Movie باعث شده‌اند که روند کاهشی در‌آمد‌های کمپانی روویو اینترتینمنت متوقف شود.

علاوه بر این سود قبل از بهره و مالیات در سال ۲۰۱۶ مبلغ ۱۷٫۵ میلیون یورو گزارش شده که این رقم فراتر از ضرر ۲۱ میلیون یورویی این کمپانی در سال ۲۰۱۵ است. کتی  لورانتا در این رابطه گفته است:

بسیار خوشنود هستم که اعلام کنم روویو اینترتینمنت عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است. در سال ۲۰۱۶ توانستیم ویژگی جادویی نهفته در آثار روویو اینترتینمنت را دوباره پیدا کنیم.

با استناد به رشد ۴۰ درصدی در‌آمد بخش بازی‌های کمپانی راویو اینترتینمنت و رسیدن به مبلغ ۱۵۹ میلیون یورو در مقایسه با ۱۱۳ میلیون یورو در سال ۲۰۱۵، می‌توان گفت که این بخش بهترین سال خود را سپری کرده است. سود قبل از بهره و مالیات بخش بازی‌ها ۲۹٫۶ میلیون یورو اعلام شده که نسبت به مبلغ ۴ میلیون یورویی سال ۲۰۱۵ به میزان ۶۴۰ درصد رشد داشته است.

کمپانی روویو اینترتینمنت دارای پنج استودیو از جمله مچ، اسلینگ‌شات و بتل بوده و دفتر اصلی آن در شهر اسپو کشور فنلاند قرار دارد. همچنین این کمپانی دارای یک استودیو فعال در حوزه بازی‌های نقش‌آفرینی در شهر استکهلم، کشور سوئد و یک استودیو متخصص در امر ساخت بازی‌های MMO در شهر لندن است.

فیلم سینمایی The Angry Birds Movie، محصول بخش انیمیشن کمپانی روویو اینترتینمنت، در ۵۲ کشور رتبه اول پر‌فروش‌ترین فیلم را بدست آورده و حدود ۳۵۰ میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش داشته است. سریال انیمیشنی Angry Birds Blues با محوریت پرندگان سه‌گانه آبی رنگ این مجموعه به زودی از ToonsTV پخش خواهد شد.


منبع Venture Beat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده