// سه شنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۱

سازنده مجموعه Angry Birds استودیویی جدید در شهر لندن تاسیس کرد

در تازه‌ترین اخبار بازی مشخص شده که استودیو روویو، سازنده‌ی سری Angry Birds، استودیویی جدید در شهر لندن تاسیس کرد.

به تازگی مشخص شده که استودیو Rovio، سازنده‌ی مجموعه‌ی محبوب Angry Birds، در شهر لندن استودیویی جدید با هدف ساخت بازی‌های موبایل چندنفره یا MMO تاسیس کرده است. این حرکت باعث گسترش و افزایش رشد استودیوی اصلی که در شهر اسپو واقع در کشور فنلاند است، می‌شود. استودیوی جدید قرار است بر ساخت بازی‌هایی خارج از دنیای محبوب پرندگان خشمگین، که خود نزدیک به هشت سال است دنیا را فرا گرفته، تمرکز داشته باشد. از جمله رکوردهای این مجموعه می‌توان به فروش عالی ۳۵۰ میلیون دلاری فیلم پرندگان خشمگین (Angry Birds) که در سال ۲۰۱۶ اکران شد و بیش از ۳ میلیارد بار دانلود شدن تمامی بازی‌های این مجموعه از سال ۲۰۰۹، اشاره کرد. بازی‌های دیگر این کمپانی بیش از ۵۰۰ میلیون بار دانلود شده‌اند و هم‌اکنون Rovio نیاز دارد تا این تعداد و در کل وسعت فعالیت‌های خود را گسترش دهد. بخش‌هایی از صحبت‌های انتی ویتانن، سرپرست ارشد استودیو، در زیر قابل مشاهده است:

شغل و صنعتی که ما در آن مشغول به فعالیت هستیم روز به روز در حال گسترش است و حال نوبت به ما رسیده تا از حیث تعداد، مراکز خود را افزایش دهیم. در این بین نیز شهر لندن موقعیت بسیار مناسبی برای تاسیس یک استودیوی جدید است تا فعالیت‌های خود را، چه داخلی و چه جهانی افزایش دهیم. همچنین پیش‌تر نیز ثابت شده که شهر لندن بسیار برای ما سودآور است و سهم عظیمی از مشتریان منطقه‌ای ما در آن شهر هستند.

استودیوی لندن قرار است به جمع چهار استودیوی داخلی دیگری ملحق شود که سه‌تای آنها در کشور فنلاند و آن‌یکی در شهر استکهلم کشور سوئد واقع شده است. کمپانی Rovio همچنین با استودیوهای دیگری نیز مراوده دارد. در زیر بخش‌هایی از صحبت‌های مارک سورل، سرپرست و رئیس اصلی این کمپانی، قابل مشاهده است:

ما اعتقاد داریم که بهترین تجربه‌های بازی‌های ویدیویی آنهایی هستند که شما می‌توانید با دیگران به اشتراک بگذارید و بصورت جمعی آنها را تجربه کنید. پس ما هدف اصلی خود را در تاسیس این استودیوی جدید، گردآوری تیمی متخصص و خلاق برای ساخت و توسعه‌ی چنین بازی‌هایی قرار داده‌ایم که می‌توان آنها را در سبک MMO جای داد.

برنامه‌ی این استودیو در دو سال پیش‌رو نیز جمع‌آوری تیمی خوب متشکل از تقریبا ۲۰ نفر است و قرار است در سال اول هشت نفر از این افراد وارد تیم شوند. Rovio معرفی رسمی را در رویداد Pocket Gamer Connects انجام خواهد داد. همچنین در رابطه با این‌که آیا جدایی انگلستان از اتحادیه‌ی اروپا بر روند کاری این استودیو تاثیر خواهد داشت یا خیر، از سورل سوال پرسیده شد و پاسخ وی به شرح زیر است:

از آنجایی که ما قصد داشتیم گستره‌ی کاری خود را از حوزه‌ی کشورهای شمالی و اسکاندیناوی افزایش دهیم، لندن انتخاب معقولی به نظر می‌رسید. استعداد و پتانسیلی که در شهر لندن، به عنوان یکی از اصلی‌ترین مراکز فرهنگی دنیا، وجود دارد بسیار بالا و انکارناپذیر است و فکر نمی‌کنیم که خروج انگلستان از اتحادیه‌ی اروپا بتواند تاثیر زیادی بر این ویژگی‌هایی که ما به دنبال آنها هستیم داشته باشد! عالی بودن این شهر پیش‌تر نیز به لطف طرفداران به ما ثابت شده است و ما اطمینان داریم که انتخاب درستی انجام داده‌ایم.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟


منبع VentureBeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده