جزییات آپدیت آگوست بازی Clash Royale اعلام شد
هنگامی که Clash Royale، بازی شرکت سوپرسل در دیماه سال ۱۳۹۴ (ژانویه) منتشر شد، این بازی با عبور از پلههای ترقی در کنار کسب محبوبیت بالا در میان بازیکنان، هرچه بیشتر به پروژه پولسازی این شرکت فنلاندی تبدیل شده بود. اما این روند تنها مدتی به طول انجامید و در ماههای آینده با کاهش کاربران بازی، به سختی میتوانستیم بگوییم که Clash Royale همچنان در جمع محبوبترین بازیها قرار دارد. به گزارش وال استریت ژورنال، درآمد کلش رویال با سیری نزولی همراه بوده و باتوجه به برآورد ۶۲ میلیون دلاری درآمد ماه جولای، شاهد کاهش تقریبا ۵۰ درصدی درآمد نسبت به رقم ۱۳۳ میلیون دلاری ماه مارس، زمان انتشار جهانی بازی هستیم. علیرغم خوب نبودن این خبر، در هر حال نمیتوان آن را تعجبآور قلمداد کرد.
شاید به همین دلیل باشد که شرکت سوپرسل در بروزرسانی متعادلسازی امروز خود مستقیما کارتهای قدرتمند رویال جاینت و بسیاری از کارتهای لجندری را هدف گرفته است. در این دور از تغییرات شاهد کاهش قدرت ضربه رویال جاینت در کنار تغییراتی در کارت اسپل زپ هستیم، علاوه بر این کارتهای لجندری مانند پرینسس و آیس ویزارد نیز در کنار کارت ماینر و بیبی دراگون با تغییراتی در شعاع ضربه، زمان استقرار و سرعت ضربه روبرو شدهاند که در ادامه با جزئیات کامل به آنها پرداختهایم:
رویال جاینت: کاهش سرعت ضربه از ۱/۷ به ۱/۵
- استفاده از کارت رویال جاینت به دلیل سطح سلامت بالا در حمله بسیار آسان است. علاوه بر این، این کارت در حال حاضر بسیار قدرتمند بوده و در نتیجه تغییر فوق مقابله با رویال جاینت را آسانتر میکند. از این پس ضربه اول رویال جاینت آهستهتر از گذشته صورت میگیرد.
زپ: کاهش زمان فلج کردن زپ از ۱ ثانیه به ۰/۵ ثانیه
- نرخ استفاده زپ در تمام سطوح بسیار بالا است و اکنون ارزشی بالاتر از ۲ الکسیر دارد.
پرینسس: کاهش ۲۵ درصدی منطقه شعاع ضربه
- این تغییر برای کاهش توانایی پرینسس در تحت الشعاع قرار دادن مناطق بیشتر و ضربه به نیروها در تمام نقشه اعمال شده است.
آیس ویزارد: کاهش ۵ درصدی قدرت ضربه
- با توجه به تواناییهایی که آیس ویزارد ارائه میدهد این نیرو برای هزینه ۳ اکسیری کمی قدرتمند به نظر میرسد. آیس ویزارد همچنان برای پشتیبانی مفید است اما همان قدر در وسط میدان با کاهش قدرت روبرو میشود.
ماینر: افزایش زمان استقرار از ۰/۷ به ۱ ثانیه، کاهش ۶ درصدی قدرت ضربه
- ماینتر در حال حاضر بسیار قدرتمند است و این تغییر واکنش به آن را کمی آسانتر میکند.
بیبی دراگون: افزایش سرعت ضربه از ۱/۸ به ۱/۶
- با سرعت ضربه بیشتر در کنار افزایش سرعت حمله اول، اعتماد به بیبی دراگون آسانتر میشود.
دارک پرینس: افزیش ۷/۵ درصدی قدرت ضربه
- با توجه به هزینه ۴ الکسیری دارک پرینس، گزینههای ارائه شده توسط این کارت کمی همتراز با هزینه آن نیست. این قدرت ضربه بیشتر میتواند دارک پرینس را هم در دفاع و هم در حمله کارآمد کند.
بوئلر: کاهش هزینه الکسیر از ۶ به ۵، کاهش ۷ درصدی سطح سلامت و کاهش ۱۰ درصدی قدرت ضربه
- هزینه کمتر بوئلر را راحتتر وارد چیدمان برخی بازیکنان میکند. برای این تغییر بزرگ کاهش سلامت و قدرت ضربه لازم بود.
لامبرجک: سرعت از سریع به خیلی سریع افزایش یافت، افزایش سرعت ضربه از ۱/۱ به ۰/۷ و کاهش ۲۳ درصدی خسارت
- با توجه به هزینه ۴ الکسیری و قدرت ضربه بالا، سوپرسل از قصد خود جهت متمایز کردن لامبرجک از کارت مینی خبر داده است، این تغییر کمک میکند تا نقش لامبرجک در چیدمان متفاوت شود.
لاگ (The Log): افزایش ۲۰ درصدی سرعت، کاهش ۶۶ درصدی Cast Time
- به گفته سوپرسل استفاده از لاگ نیازمند کمی عشق است و این تغییر، کارت فوق را سازگارتر و قابل اعتمادتر میکند. سوپرسل تاکید کرده است که ترفندهای بیشتری را برای این کارت در آستین خود دارند با این حال، ارائه این تغییرات نیازمند انتشار بروزرسانی کامل است.
گولم: افزایش ۵ درصدی قدرت ضربه و ضربه در هنگام مرگ، افزایش ۱ درصدی سطح سلامت
گولمیت: افزایش ۸ درصدی قدرت ضربه و ضربه در هنگام مرگ، افزایش ۳/۲ درصدی سطح سلامت
- با هزینه ۸ اکسیری، گولم نیازمند قدرت بیشتری برای دیده شدن است. این تغییر احتمالا شرایط را مهیا میکند.
پکا: افزایش ۵ درصدی قدرت ضربه
- پکا نرخ استفاده پایینی دارد و میتواند کمی قدرتمندتر باشد. همچنین ضربه اول پکا کمی سریعتر شده است.
توماستون: سرعت تولید اسکلت از ۲/۹ به ۲/۵ ثانیه افزایش یافت
- این تغییر مهارت توم استون در حمله و دفاع را افزایش میدهد.
آرچر: افزایش ۲ درصدی قدرت ضربه
- این افزایش کوچک تنها برای رفع تناقض موجود در رقابت آرچر با گوبلینها در سطحی خاص است.
پرینس: افزایش ۲ درصدی قدرت ضربه
- این افزایش کوچک تنها برای رفع تناقض موجود در رقابت پرینس با باربارینها در سطحی خاص است.
اینکه این تغییرات چقدر میتواند برروی محبوبیت دوباره این بازی کارتی تاثیر بگذارد، هنوز مشخص نیست. با این حال، مشکلات بازی از جایی بزرگتر نشات میگیرد. یکی از عمده دلایل کاهش محبوبیت بازی را میتوان در عدم توانایی به دست آوردن تمامی کارتها بیان کرد، البته موضوع بحث تنها کارتهای لجندری موجود در بازی نیست. سیستم ارائه کارت کلش رویال تمام تلاش خود را برای عدم اختصاص برخی از کارتها به بازیکنان انجام میدهد. در کنار این موضوع با کمی پیشروی در بازی و رسیدن به سطح بالاتر از ۹، بازیکنان با انبوهی از کارتهای جمعآوری شده اما نبود سکه برای ارتقاء روبرو میشوند، در نتیجه با توجه به تغییرات پشت سر هم تعادل کارتها، افرادی که تمرکز خود را برروی یک مجموعه از چیدمان قرار دادهاند با مشکل روبرو خواهند شد. این موضوع باعث میشود که علیرغم دریافت برخی از کارتها، توانایی ارتقاء بدون خریداری الماس از کاربر گرفته شده و در نتیجه بسیاری از بازیکنان توانایی صعود به آرناهای بالاتر از ۶ را از دست بدهند. باختهای متوالی هم به دلیل سطح پایین کارتها باعث دلسرد شدن بسیاری بازیکنان از کلش رویال میشود.