اولین نگاه به بازی Star Wars Battlefront
حسی نزدیک به آنچه که در Skyrim دیدیم داشت، مکانی با همان حس آرامش و عظمت. سرخسها همچون فرشی بر روی زمین نقش بسته بودند و باد آنها را به رقص در میآورد، تنه عظیم درختان که از مهِ ملایم و کم ارتفاع زمین سرافراشتهاند و خانههای درختی که همانند انبوهی از قارچها کنار یکدیگر بنا نهاده شده بودند. جزییات حیرتآور و عجیب هستند؛ پروانهها به دور تنه درخت میچرخند، نور خورشید به سایبانها برخورد میکرد و از لا به لای درختان خود را به کف زمین میرساند و یک AT-AT عظیم و با شکوه از میان جمعیت Stormtrooperها و Rebelها رد میشد. خوب این قطعا Skyrim نیست که در آسمان یک اژدها پرواز کند و به شکار آن بپردازید، اما به همان اندازه با شکوه و دوست داشتنی است. طبق نمایشهایی که اعضای مجله رسمی ایکسباکس (Official Xbox Magazine) در بازدید از استودیو دایس از نسخه آلفا Star Wars مشاهده کرد، بازی Battlefront درست چیزی است که تنها میتوانست به دست تیمی از هنرمندان و برنامه نویسان سطح اول جهان ساخته شود، افرادی که در کنار رزومه کاری درخشان خود، عاشق و دلباخته سری Star Wars نیز هستند. چیزی که دیدیم نمایشی مهیب از عضلههای قدرتمند موتور گرافیکی این استودیو بود که توسط آن برای ساخت یک بازی عالی در خور نام سری Star Wars به کار گرفته شده بود. از نظر شکوه گرافیکی، بازی به همان اندازه بزرگ است که Battlefield همه را از نظر گرافیکی خیره کرده بود؛ از Star Destroyerها تا پرچهای روی Speeder Bikeها همه و همه از قاعده زبان موتورگرافیکی Frostbite بهره بردهاند. تحمل انتظار آن سخت است؟ دقیقا، Battlefront جدید چیزهای بسیار زیادی برای ثابت کردن دارد.
بازی تمام و کمال از ابتدا ساخته شده است، این بازی یک کپی برداری از بازیهای گذشته دایس نیست
به نظر شما دایس و الکترونیک آرتز چه کاری انجام خواهند داد که غیبت سری Star Wars در این مدت را جبران کنند و آن شکوه و عظمت واقعی Battlefront را به نمایش بگذارند؟ Battlefront که زیر دست استودیو دایس قرار دارد، یک بازسازی جدید از پایه و اساس همه چیز است. هیچ چیز تکراری در بازی نخواهید دید و تک تک لحظات بازی آن چیزیست که استودیو دایس در سر دارد. این اثر قرار است آمیزه و مخلوطی از کوه تجربه سری Battlefield توسط دایس و گنجینه با شکوه LucasFilm از جایجای سری Star Wars باشد؛ ترکیبی ناب از بهترین فیلم فضایی علمی تخیلی هالیوود و یکی از بهترین تیراندازیهای نظامی. گفتیم که بازی تمام و کمال توسط استودیو دایس در حال بازسازی است، اما خیلی از چیزهای خوبی که در نسخه اورجینال بازی ساخته شده بود در این بازی جدید همچنان حضور دارند و دایس آنها را کنار نگذاشته است. به طور مثال طرفداران بازی میتوانند مطمئن باشند که گزینه اختیاری دید سوم شخص در بازی وجود دارد. این گزینه به بازیکن اجازه میدهد تا به هنگام سنگر گیری همچنان بر روی نیروهای مقابل نظارت داشته باشد. هرگاه خواستید، قادر خواهید بود تا دوربین خود را تغییر دهید. تهیه کننده ارشد بازی "پتریک پچ" میگوید:
بازی تمام و کمال دوباره ساخته شده است، این بازی یک ورژن دیگر از چیزهای که قبلا ساختهایم نیست. موقعیتی عالی نصیب ما شده تا بتوانیم Battlefront را به بهترین شکل ممکن احیا کنیم. هر چه که باشد، نام این بازی Star Wars Battlefront است! یک همکاری عالی با LucasFilm که در کنار این موقعیت عالی، دانش و تکنولوژی خود را داریم؛ چیزی که متعلق به دایس است.
هنگامی که بازی قبلی Battlefront که توسط لوکاسآرتز منتشر شد، آن بازی از خط داستانی کامل فیلم پیروی میکرد، این بار استودیو دایس فقط بر روی اولین سگانه فیلم تمرکز دارد و بازی را بر اساس آنها پیش میبرد. نقشههای بخش چندنفره که از مکانهایی مثل Hoth، Tatooine و Endor ساخت و طراحی شده است نیز بخشهای اصلی بازی را تشکیل میدهند. خوبی تمرکز بر روی سگانه اول این است که این کار باعث میشود دیگر شاهد نسخههای جانبی ضعیف و بینتیجه سری فیلم نباشیم و Star Wars را در مکان اصلی خود خواهیم دید؛ آن شکوه و جلال ساده. کارگردان هنری بازی آقای "نیکلاس فگرایس" میگوید:
ما تمامی فیلمها را چندین و چند بار دیدیم و همانند بچههای کوچک تمامی اساب بازیهای اصلی مربوط به فیلم را خریداری کردیم و روی میز کار خود قرار دادیم. سپس هر وقت و زمانی که داشتیم را صرف ساخت لحظات باشکوه Star Wars کردیم و همین کارهای بچهگانه تبدیل به دیدگاه و منظر بازی شد. دیدگاهی که بازیکنها را به جهان واقعی و صحیح Star Wars فرو میبرد و اجازه میدهد تا آنها در جنگها و درگیریهایی که در ذهن خود نسبت به این بازی دارند زندگی کنند.
به گفته فگرایس، بازیکنان قادر هستند تا اسلحهها، ابزار جنگی و گجتهای خود را به صورت کاملا آزادانه انتخاب کنند. آیتمهایی نیز در بازی وجود دارد که با دریافت XP بیشتر قادر هستیم تا آنها را به دست آوریم. البته بخشها و وظایف ممتازی نیز در بازی وجود دارد که ما را یاد چیزی شبیه به Rainbow Six Siege میاندازد، زیرا در این بازی نیز گجتها یکی از سلاحهای اصلی شما به کار میروند. به طور مثال هنگامی که یک گروه از نیروهای Rebel به سوی شما سرازیر شدهاند، اگر کسی را داشته باشید که بمبهای منفجر شونده حرارتی داشته باشد میتواند بسیار مفید واقع شود.انتخاب کلاسها در بازی یعنی انتخاب نوع اسلحه و نوع گجت ممتازی که در دست خواهید گرفت، به همین دلیل شما باید به شکلی کاملا خالصانه به انتخاب شکل و شمایل سبک بازی خود فکر کنید و آن چیزی را که مناسب شماست انتخاب کنید.
بازی به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد و این امر بر روی تمامی ورژنهای بازی صدق میکند اما وضوح تصویر همچنان نامشخص است
همانند Battlefield Hardline ساخته استودیو "ویسرال گیمز"، تعداد فراوانی از چیزهای مختلف برای برداشتن یا اشیایی که تاثیر فراوانی در نقشه و روند بازی دارند وجود دارد. از نظر کنترل بازی، Battlefront با شما همانند یک بیگانه برخورد نخواهد کرد. قابلیتها یا آیتمها مانند سپرهای شخصی واسلحهها در یک خط افقی در سمت راست به نمایش در میآید و نقشه کوچک دایرهای در سمت چپ برای شما جاگذاری شده است، نه بسیار شلوغ است که خود را گُم کنید و نه خیلی نامفهوم کار شده است. شکل و شمایل دریافت XP در این بازی نیز برای هدشاتها (اصابت گلوله به سر)، کشتن توسط نارنجک و در کل از این قبیل کشتنها، به شکل حبابی (نمایش لحظهای دریافت امتیاز) بالای خط نشانه اسلحه شما نمایان خواهد شد.
استودیو دایس یک سری کارها را خلاف جهت بازیهای قدیمی خود انجام داده است، چیزهایی که مبارزات را تحت شعاع خود قرار میدهد. برای مثال از نظر آنها اسلحههای دنیای Star Wars نیاز به نشانه رَوی با مگسک ندارند. خوب همین امر به خودی خود باعث میشود تا Battlefront از بازیهای گذشته دایس یعنی Battlefield فاصله بگیرد و به دیگر بازی بزرگ تیراندازی یعنی Halo نزدیک شود، جایی که در آن چالاکی و باز بودن دید در میدان جنگ بسیار مهمتر از آن است که انگشت خود را روی دکمه تریگر (ماشه) کنترل دسته کنسول نگه دارید تا یکی یکی دشمن را از پای درآورید.
در نقشه Endor که در دمو شاهد آن بودیم، زمینهای ناهموار و بوتهها و گیاهان فراوانی وجود دارند که به شدت بر روی گیمپلی و حرکات شما تاثیرگذار هستند. بازیکن در پستی و بلندیهای زمین بسیار سردرگم خواهد شد و همچنین تخت سنگها و تنه درختان پناهگاه بسیار خوبی خواهند بود. خیلی از بخشهای نقشه برای ما به عنوان یک راز باقی ماند، این رازها شامل Ewokها نیز که نقش به سزایی در جنگها و نبردها دارند میشوند. درست است که اجازه نداشتیم بخش عظیمی از Endor را ببینیم، اما به راستی فهمیمیدم که استعداد و قدرت موتور Frostbite در ساخت و طراحی هر چیز طبیعی و واقع بینانهای چقدر برای نقشههای Star Wars مناسب است.
اگر چه در نقشههای بازی نمیتوان آن خرابکاریهایی که در Battlefield انجام میدادیم را تکرار و هر چیزی را تخریب کنیم، اما حداقل شما قادر خواهید بود تا هر بلایی که دوست دارید بر سر افراد و موجودات در نقشه بیاورید. میتوان به جای اینکه Vader را در Dالکترونیک آرتزth Star به حال خود رها کرد، او را به Endor ببریم و با فضای سرسبز و آرامش بخش آن معرفی کنیم! یا چه میشد اگر Boba Fett به گروه باشکوه Echo Base ملحق میشد؟ شما قادر هستید هر کسی را که دوست دارید انتخاب کنید و به نقشه دلخواه خود ببرید. بله درست شنیدید! قادر هستید قهرمانهای بزرگ سری Star Wars وشخصیتهای منفی به یاد ماندنی این سری را انتخاب کنید و با آن پیش بروید. هنوز کاملا مشخص نیست که چگونه میتوان آنها را انتخاب کرد ولی در هر صورت به دست گرفتن کنترل آنها بستگی به شرطهای خاصی دارد. اما در دمویی که شاهد آن بودیم، بازیکن با بیشتر شدن قدرت و امتیازش در میدان مبارزه، میتواند با به دست آوردن آیتمی مشخص شده، قهرمان خود را کنترل کند. شخصیتهای غیرقابل بازی نیز مانند R2-D2 و C3PO نیز در بازی گنجانده شدهاند که البته طرفداران بیشماری دارند.
نقشههایی که از سری فیلمهای جنگ ستارگان برایمان آشنا هستند به شکل جدیدی وارد بازی شدهاند؛ مثلا شما بخشهایی از Hoth را خواهید دید که هیچگاه گروه فیلمبرداری در سری Star Wars آن را به شما نشان ندادهاند. تعدادی نقشه نیز هستند که به کل تا به حال در سری فیلم Star Wars ندیدهاید، از این قبیل نقشهها را میتوان به سیاره Sullust اشاره کرد؛ جایی که در فیلم Return of the Jedi فقط به آن اشاره شده بود. سطح آتشفشانی این سیاره چیز مهمان نوازی نیست بر خلاف Endor نمیتوان از جای جای آن برای مبارزه و سنگرگیری استفاده کرد. در کل بخشهای با ارزشی از فیلم به لطف تکنولوژی و تکنیکهای مناسبی که در اختیار دایس وجود دارد در بازی زنده شدهاند.
استودیو دایس برای ساخت جزییات کامل، شخصی با مهارتهای عکاسی هوایی و سه بعدی استخدام کرده تا از تمام زوایای مناطقی که بازی در آن حضور دارند عکس بگیرد و سپس تمامی عکسها را به شکل مدلهای مجازی سه بعدی تبدیل کند که البته جزییات ریز آن نیز هم شامل حال این مدلهای سه بعدی میشود؛ از هر گونه تَرَک بر روی دیوار گرفته تا پستی و بلندیها. رندرهای فیزیکی نیز در ساخت کامل مناطق به کار بده شدهاند؛ اشیا فراوانی با فیزیک واقعگرایانه در دنیای بازی وجود دارند که بسیار محسوس و قابل درک هستند؛ به لطف فیزیک واقعگرایانه بازی شما پویایی کامل را در تمامی مکانها و جو بازی حس خواهید کرد.
موسیقیها و صداگذاریهای بازی نیز از طریق دسترسی کامل بازیسازان به فیلمهای اورجینال سری ساخته شده است. به لطف تکنولوژی Dolby’s Atmos، افکتهای صوتی که در فیلم بسیار ساده و سطحی بودند، حال به شکلی کاملا سه بعدی و رسا تبدیل شدهاند، حتی قادر خواهید بود صدای به هم ساییده شدن آهنهای به کار رفته شده درون AT-AT را نیز بشنوید؛ تکنولوژی صدا شما را شگفتزده خواهد کرد. به لطف تکنولوژی Dolby’s Atmos صداگذاری تک تک چیزها شما را شگفتزده خواهد کرد
سوالی که وجود دارد این است که Battlefront جدید بعد از عرضه خود چه چیزی را به جای خواهد گذاشت. به خوبی میدانیم که دایس در زمینه بخش بازیهای چند نفره تیراندازی مهارت بسیار خوبی دارد. آنها در این بازی نقشهها را به قدری بزرگ طراحی کردهاند که تعداد 40 نفر به صورت هم زمان قادر به انجام بازی و رویارویی با یکدیگر هستند. 12 نقشه بسیار بزرگ و به یاد ماندنی که معنای واقعی جنگ ستارگان را به همراه دوستان خود خواهید چشید. Bach میگوید:
میخواهیم چیزی بسازیم که شایسته و درخور نام سری باشد، چیزی تمام و کمال از آنچه که تلاش داریم به آن برسیم.
مبارزات فضایی در Battlefront نیز بسیار عالی و کامل به نظرمیرسد. برای شروع شما قادر هستید تا از بین سربازان Rebel و Stormtrooper یک تیم را انتخاب کنید و وارد میدان جنگ شوید. قهرمان نیز به صورت آیتم در بازی قرار خواهند گرفت و بدین گونه نیست که در ابتدا به طور مثال Darth Vader را انتخاب کنید و دشمنان را به گریه بیاندازید. آیتم قهرمانها به مرور زمان در نقشه قرار خواهند گرفت تا آن را به دست آورید و تبدیل به فرد قدرتمند اعضای تیم شوید. همچنین وسایل نقلیه زمینی و هوایی در اختیار بازیکنان قرار خواهند گرفت، برای مثال قادر هستیم تا سفینههای X-Wing را کنترل کنیم. وسایل نقلیه بسیار هیجانانگیزی در Battlefront قابل بازی خواهند بود. البته بر خلاف Battlefield آنقدر آزادی در فضاهایی چون Endor ندارید. خوب میدانید که درختان عظیم این منطقه را پوشش دادهاند، پس باید علاوه بر جنگ و مبارزه، حواستان کاملا رو به جلو باشد؛ مطمئن باشید در چنین شرایطی ممکن است یک درخت جان شما را بگیرد!
در یک حرکت نادر، Battlefront از سیستم گروهی پنج نفرهای که Battlefield از آن استفاده میکرد اجتناب کرده است و به ترکیبی جدید از همکاریهای گروهی روی آورده است. این سیستم جدید اجازه میدهد تا تنها دو بازیکن با یکدیگر هم گروه شوند و با هم سفر کنند، با یکدیگر در بخش آنلان همکاری کنند و حتی در صفحه نمایش خود یکدیگر را ببینند و به راحتی شریک خود را پیدا کنند. در کنار این مزایا، چیز مهمتری نیز قرار داده شده و آن هم اشتراک گذاری همه چیز از جمله آیتمهایی که به مرور در طول راه به دست میآورید است و باید بگویم که در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد. همین امر باعث میشود تا همکاری در بازی بسیار روانتر شود و روحیه و رمق فراوانی را در دل بازیکن ایجاد کند. البته این بدان معنا نیست که فقط و فقط باید دو نفره کار را جلو ببرید، بلکه میتوان در دستههای دو نفره بیشتری این همکاری را ادامه داد؛ باور کنید که به تنهایی قادر نخواهید بود از پس یک AT-AT برآیید.
از بخش چند نفره گه بگذریم، باید بدانید که بخش تکنفره نیز در بازی وجود دارد که البته تنها به انجام برخی ماموریتها محدود میشود. فگرایس میگوید:
این ماموریتها از لحظات تکرار نشدنی فیلم الهام گرفته شدهاند.
پس در بخش تکنفره تنها کسی که رو به روی شما قرار خواهد گرفت هوش مصنوعی بازی خواهد بود که البته انجام ماموریتها در این بخش هرگز همانند بخش چند نفره به شما پاداش و XP نخواهد داد. برخی نیز هستند که از نبود بخشی قوی داستانی در Battlefront ناراحت هستند اما طرفداران قدیمی این بازی نسبت به این شکایات احتمالا بیمحلی میکنند؛ آنها خوب میدانند که هر چه باشد، Battlefront یک بازی مالتیپلیر محور است. افرادی که به بخش داستانی سری Star Wars علاقمند هستند پس باید به شدت منتظر دیگر بازیهای این سری که توسط استودیو "ویسرال گیمز" با نویسندگی "امی هنینگ" در دست ساخت است باشند. به هر حال ریسک و خطر اقتباس بازی از مکانها دنیای جنگ ستارگان، ستونهای مستحکم این سری و البته زیباییهای جایجای Star Wars این است که در آخر در کنار کارهای LucasFilm قرار خواهید گرفت. درست است که شاید در آخر به یک محصول منحصر به فرد دست یافت، اما برای اینکه بتوان در کنار کارهای LucasFilm خوش درخشید، باید حتما در مرکز کار خود نیروی جاذبه وجود داشته باشد؛ چیزی که برای طرفداران بیشمار این سری، سیر کننده و کاملا قابل قبول باشد.
مثلا با اینکه Alien: Isolation بسیار بازی درخشانی بود اما آن حس واقعی از سری فیلمهای بیگانه را در خود جای نداد؛ آن حس تنهایی، ترس و تاریکی. اما دلگرمی ما نسبت به Star Wars Battlefront بیشتر است، زیرا در راه امنتری قرار دارد. استودیو دایس دارای شجرهنامه بسیار عمیقتری نسبت به استودیو "کرییتیو اسمبلی" سازنده Alien: Isolation است. دایس در ژانر تیراندازی اول شخص به مراتب بسیار گردن کُلُفتتر از کرییتیو اسمبلی در ژانر ترسناک است. Battlefront در دست ساخت توسط دایس، چیزی بسیار شگرف و عظیم به نظر میرسد، فقط کافیست تا زمان نمایش آن منتظر بمانیم.
مصاحبهای کوتاه با پتریک بچ تهیه کننده ارشد بازی Battlefront
- این بازی دقیقا چقدر از داراییهای Battlefield بهره برده است؟
قرار نیست کاری را انجام بدهیم که قبلا هم آن را انجام دادهایم، زیرا از نظر من چنین کاری بیاحترامی به طرفداران و بیاحترامی به چیزیست که برای رسیدن به آن تلاش میکنیم. خیلی از چیزهایی که در این بازی دیدید و خواهید دید هیچ ربطی به کارهای قبلی ما ندارد. شاید بعضی نقاط به تیراندازیهای قبلی ما شباهت داشته باشند اما در اصل میخواهیم کاری انجام دهیم که کاملا منحصر به فرد باشد.
- چگونه قرار است از قدرتهای بیش از حد شخصیتهای قهرمان دوری کنید؟ Darth Vader در این بازی بسیار ترسناک و سرسخت به نظر میرسد، نمیتوانم تصور کنم چگونه یک تیم معمولی قرار است آن را از پای درآورند.
این به ما بستگی دارد که بالانس را در آن ایجاد کنیم. Darth Vader به قدرتهای عالی خود نیاز داشت، اما نه شکست ناپذیر بودن.
- چقدر مطمئن هستید که هوش مصنوعی در بخش ماموریتهای تک نفره کاملا واقع گرایانه طراحی شده است و با بخشهای چند نفره این بازی برابری میکند؟
خوب مطمئنا هیچگاه یک بخش تک نفره با چند ماموریت، جذابیت بخش چندنفره را نخواهد داشت. برای ما این امر مهم است که مثلا رفتار هوش دشمن درست مثل آن چیزی باشد که در فیلمها دیدیم.
- آیا شما از مگسکهای اسلحهها در Battlefront پشتیبانی خواهید کرد؟
هیچ مگسکی در Star Wars وجود نداد، درست است که نیاز به زوم کردن با بعضی اسلحهها وجود دارد ولی ما آن را در بازی خود نداریم.
حال مصاحبهای با نیکلاس فگرایس کارگردان هنری بازی Star Wars Battlefront
- امیدوار هستید چه چیزی را در اولین نمایش گیمپلی Battlefront به طرفداران نشان دهید؟
اساسا دید و منظری که ما برای بازی داریم این است که اجازه دهیم بازیکنان آن مبارزاتی که نسبت به سری Star Wars در سر خود میپرورانند را در Battlefront خلق کنند. راهی که برای محقق کردن این راه میخواهیم انجام دهیم این است که مطمئن شویم دنیایی که ما خلق میکنیم بسیار درست و بسیار غرق کننده باشد. بسیار مهم است که ما نسبت به دنیای بزرگ سری Star Wars احترام بگذاریم و آن را از راه صحیح بسازیم.
- آیا در این مجوز ساخت و سازی که به بازیکنان در دنیای بازی میدهید شامل وسایل نقلیه، مکانها و شخصیتها در مسابقات شخصی سازی شده میباشد؟
بله البته که اینطور است. خیلی چیزها داریم که میتوان از آنها استفاده کرد. در کودکی، هنگامی که با اسباب بازیهای سری Star Wars بازی میکردیم، در دنیا و ذهن خودمان آن مبارزات و آن فانتزیها را به کمک اینها شبیهسازی میکردیم. این حرکت ما درست مثل همان زمانی است که با اسباب بازیها انجام میدادیم. تنها فرق این موضوع این است که شما فانتزی خود را در محیط یک بازی ویدیویی خواهید ساخت.
- این مجموعه همچنان از بازیها و فیلمهای گذشته خود پیروی میکند. آیا آن طرفداران کهنه کار Battlefront چیزی از روح و جسم گذشته این سری را در بازی جدید خواهند دید؟
ما مجموعه Battlefront را دوباره ساختیم و چیزی خلق کردیم که آن را میخواستیم و به آن ایمان داشتیم. اما بله، روح سریهای گذشته Battlefront در این بازی جدید همچنان وجود دارد و این همان چیزیست که به آن جان میدهد. یکی از چیزهایی که طرفداران میخواستند این است که: " میتوانم هم از دید سوم شخص و هم از دید اول شخص بازی کنم؟" و جواب ما مثبت است. شما کاملا آزاد هستید که از چه دیدی بازی را انجام دهید. همچنین قادر خواهید بود که در نقش Darth Vader یا Boba Fett و تعداد بسیار زیاد دیگری از قهرمانها بازی کنید و تبدیل به یک رییس در میدان مبارزه شوید.
- این امر چگونه کار میکند؟ چطور قرار است طرفداران بازی به عنوان یکی از شخصهای نمادین بازی کنند؟
این موضوع به مرحلهای که انتخاب میکنند بستگی دارد. اما به هر حال این موضوع از سیستم افزایش قدرت امکانپذیر خواهد بود. هنگامی که شما آیتم قدرت یکی از شخصیتها را پیدا کنید، زمانی است که میتوانید تصمیم بگیرید. شما فقط یک جان برای استفاده از تمامی این قدرتها دارید. میتوان با آن کل نتیجه را برای تیم تغییر داد و یا برای همه تبدیل یک نوری پر از امید شد.
- آیا در اولین نگاهی که بازیکنان به Battlefront داشته باشند، تجارب استودیو دایس در زمینه بخش چند نفره را خواهند دید؟
حتما! ما ریشهای بزرگ از تجربهها در زمینه ساخت چنین بازیهای تیراندازی داریم. کوله باری از تجربه را به هنگام ساخت سری بازیهای Battlefield به دست آوردیم و از آنها در ساخت Battlefront استفاده کردیم. همچنین وجود Frostbite در این زمینه به ما کمک کرد تا چیزهای بسیار عالی را توسط پردازش آنها بر اساس فیزیک به دست آوریم. چیزهایی را خواهید دید که دایس در آن شناخته شده است.
- آیا این بدین معناست که باید صحنههای تخریب باشکوهی در دنیای Star Wars ببینیم؟
بله حتما. شما امکانات فوقالعادهای را خواهید دید که توسط Frostbite امکانپذیر شدهاند.
- آیا تمرکز بخش چندنفره در Battlefront باعث شده آن دسته از افرادی که بازی تکی و آفلاین را ترجیح میدهند نتوانند تمامی لذت بازی را تجربه کنند؟
در درجه نخست Battlefront یک بازی چندنفره است، اما ما چیزی به نام “ماموریتها" را در بازی قرار دادیم. یک بخش آفلاین که به بازیکنان اجازه میدهد تا به مناطق از پیش طراحی شده دسترسی داشته باشند و به صورت تکی و یا همراه با دوستان خود توسط آنلاین شدن یا دو تکه شدن تصویر (Split Screen) بازی را تجربه کنند. این ماموریتها و چالش همراه با آن از سری فیلمهای بازی الهام گرفته شده است. میتوانید بشینید از بازی لذت ببرید و یا درجه سختی آن را بالا برده و چالش واقعی را حس کنید.
Battlefront یک بازی بر اساس بخش چند نفره خواهد بود که توسط قدرت تمام و کمال دایس ساخته شده است. این قدرت را میتوان هم از روی تجربه آنها در سری Battlefield یاد کرد و هم میتوان از موتور گرافیکی قدرتمند آنها یعنی Frostbite 3 نام برد. Star Wars Battlefront در نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۵ به طور کامل نمایش خواهد داشت و میتوانید اولین گیمپلی آن را در مشاهده کنید.
منبع اصلی: شماره ۱۲۵ مجله رسمی ایکسباکس ماه ژوئن