// یکشنبه, ۱۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۹

جزئیات معرکه بازی The Last of Us Part 2 ؛ از نفس کلیکر تا صدای گاوصندوق

درحالی‌که ریمستر The Last of Us Part 2 در ماه آینده منتشر می‌شود، هنوز بسیاری از جزئیات نسخه PS4 بازی در نوع خود عجیب به نظر می‌رسند.

چند هفته قبل یک ویدیو کوتاه از جزئیات گرافیکی و واقع‌گرایانه بازی The Last of Us 2 در یوتیوب زومجی پخش شد. باتوجه‌به واکنش کاربرهای محترم زومجی به ویدیو تصمیم گرفتیم در قالب مقاله متنی هم نگاهی کوتاه به برخی از نکات فنی قابل‌توجه لست آو آس ۲ داشته باشیم؛ تا در آستانه‌ی انتشار نسخه PS5 بازی The Last of Us Part II به یاد بیاوریم که ناتی‌داگ در سال ۲۰۲۰ میلادی چه تجربه‌ی پرجزئياتی را تقدیم گیمرها کرد.

نیل دراکمن، کارگردان بازی The Last of Us Part 2 چند سال قبل و در آستانه‌ی انتشار آن گفته بود: «یکی از مواردی که ناتی‌داگ را خاص می‌کند، توجه دیوانه‌وار ما به جزئيات است؛ توجهِ برآمده از تحقیقات زیاد در رابطه با موارد مختلف».

لباس و کیف خیس الی در بازی The Last of Us Part II

خیس شدن باورپذیر لباس و کیف

هر نقطه‌ای از بدن شخصیت که وارد آب شود، در بازی The Last of Us Part 2 تاثیر خیسی را نشان می‌دهد. برای نمونه اگر اِلی به شکلی شنا کند که کیف او هم داخل آب قرار بگیرد، محتوای داخل کیف برای مدتی خیس خواهد بود. در نتیجه اگر بخواهید یکی از یادداشت‌های الی را پس از خیس شدن کیف او بخوانید، می‌بینید که کاغذ هم خیس شده است. با گذر زمان هم لباس و هم کیف او خشک خواهد شد.

راستی اگر به زیر آب بروید، تشکیل حباب‌های هوا به‌خاطر بازدم شخصیت را می‌بینید.

خون‌آلود شدن بانداژ الی پس از گذر زمان در بازی The Last of Us Part 2

ادامه‌دار بودن خون‌ریزی‌ها

خون در بازی The Last of Us Part 2 در موقعیت‌های مختلف و بسته به محیطی که در آن قرار گرفته‌اید، به شکل واقع‌گرایانه جاری می‌شود؛ چه وقتی که دشمن می‌میرد و برای مدتی خون از بدن او بیرون می‌آید و چه وقتی که دشمن را در آب کم‌عمق می‌کشید و حرکت خون همراه‌با جریان آب را می‌بینید.

یکی از رفتارهای باورپذیر خون در بازی هم مربوط‌به زخمی شدن و بستن آن است. وقتی مدتی از بستن پارچه روی زخم می‌گذرد، خون آرام‌آرام به سطح پارچه می‌رسد. چرا که هنوز زخم به‌صورت کامل بسته نشده است.

زخمی شدن صورت دشمن و باقی مانده تکه های شیشه در بدن او پس از پرتاب بطری به سمت صورت توسط الی در بازی The Last of Us Part 2

فرو رفتن و ماندن شیشه در بدن دشمن

اگر در بازی The Last of Us Part 2 یک بطری شیشه‌ای را به سمت دشمن پرتاب کنید، شیشه می‌شکند و در بخش‌هایی از پوست دشمن فرو می‌رود. نه‌تنها جای زخم در نقاط به‌خصوص ایجاد می‌شود، بلکه تکه‌های شیشه روی بدن او باقی می‌مانند.

ناتی‌داگ کاری کرده است که همواره تاثیر سلاح‌های انتخابی خود روی دشمن را به‌صورت واضح ببینید.

کشتن یک کلیکر در هوای سرد محیط بازی The Last of Us Part 2

هماهنگی تنفس کاراکترها با تپش قلب

همان‌طور که بخار نفس انسان‌ها در هوای سرد دیده می‌شود، تنفس کلیکرها در محیط برفی هم بخار می‌کند. نکته‌ی جالب‌تر این است که در بازی The Last of Us Part 2، هماهنگی بسیار خوبی بین صداهای دهان کلیکرها و ایجاد بخار در هوای سرد وجود دارد؛ به این معنی که صداگذاری با ریتم تنفس آن‌ها هماهنگ است.

ماجرا وقتی عجیب‌تر می‌شود که بدانید سازندگان یک سیستم برای تعیین سرعت تپش قلب شخصیت در هر موقعیت را طراحی کردند؛ سیستمی که مثلا پس از دویدن الی، سرعت و صدای تنفس او را متناسب با افزایش سرعت تپش قلب وی تغییر می‌دهد.

جاری شدن خون به همراه امعاء و احشاء از روی در و دیوار در بازی The Last of Us Part 2

پایین ریختن خون و اعضای داخل بدن از سقف و دیوار

اعضا و جوارح داخل بدن دشمنان نه‌تنها پس از شلیک و انفجار بیرون می‌ریزند، بلکه از در و دیوار پایین می‌آیند. اگر به یک دشمن در موقعیتی شلیک کنید که مغز او روی دیوار بپاشد، پایین آمدن خون و تکه‌های سر از دیوار با گذر زمان را می‌بینید.

اگر با یک انفجار باعث شوید که تکه‌های بدن دشمن به سمت سقف پرتاب شوند، پایین افتادن تکه‌ها و جاری شدن خون از سقف را خواهید دید.

باز کردن گاوصندوق در بازی The Last of Us Part 2

صداگذاری دقیق و واقع‌گرایانه گاوصندوق‌ها

رمزهای لازم برای باز کردن تک‌تک گاوصندوق‌های بازی The Last of Us Part 2 را می‌توانید با گشت‌وگذار و توجه به یادداشت‌ها یا دیوارنوشته‌ها پیدا کنید. ولی حتی بدون پیدا کردن رمز هر گاو صندوق هم امکان باز کردن آن وجود دارد.

صداگذاری دقیق بازی باعث می‌شود که اگر روی باز کردن هر قفل وقت بگذارید، بتوانید تفاوت بین صدای گاوصندوق پس از چرخش به اندازه‌ی درست با صدای آن روی اعداد غلط را تشخیص دهید.

چهره برافروخته الی در بازی The Last of Us Part 2 Remastered

چند سال از شروع نسل ۹ کنسول‌ها گذشت. بااین‌حال هنوز هم بعضی از بازی‌ها در نسل ۸ پیدا می‌شوند که دقت بازی‌سازهای آن به ریزترین نکات ممکن واقعا بیشتر از اکثر بازی‌های جدید بوده است.

اگر لست آو آس ۲ را تجربه کرده‌اید، برای ما و کاربرهای دیگر بنویسید که بیشتر چه بخشی از جزئيات گرافیکی بازی، توجه شما را جلب کرد. در این بین باتوجه‌به کیفیت نسخه PS5 بازی The Last of Us Part 1 (ریمیک لست آو آس)، آیا فکر می‌کنید امکان دارد که بازی The Last of us Part II Remastered بتواند جزئیات لست آو آس ۲ را به شکل ملموس افزایش دهد؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده