بازی Starfield؛ اودیسه فضایی بتسدا

بازی Starfield؛ اودیسه فضایی بتسدا

پنجشنبه, ۱ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۰

پس از جهان‌های فانتزی و جادویی در الدر اسکرولز و سرزمین‌های آخرالزمانی فال‌اوت، بتسدا این بار روایتگر سفری در فضای بی‌کران است؛ با مروری بر استارفیلد و مخصوصا نمایش اخیر آن همراه این ویدیو و مقاله باشید.

بتسدا یکی از آن شرکت‌هایی است که سابقه بسیار خوبی در خلق جهان‌های بزرگ و مملو از ماجراجویی دارد. نمی‌توان صحبتی از بازی‌های نقش آفرینی وسیع کرد و اشاره‌ای به الدر اسکرولز با نسخه‌های بسیار محبوبی چون اسکایریم یا آبلیویون نداشت؛ بازی‌هایی که به دست استودیو بازیسازی بتسدا ساخته شده‌اند و سفری فانتزی و فراموش‌نشدنی در جهانی پُر از شگفتی رقم زده‌اند. حتی پس از آنکه بتسدا امکان ساخت بازی‌های فال‌اوت را به‌دست آورد، با نسخه‌هایی چون فال‌اوت ۳ و بعد هم ۴، نشان داد که فرمول دوست‌داشتنی‌اش را می‌تواند به شکلی بسیار خوب در دنیای آخرالزمانی این مجموعه هم پیاده کند.

اما این بار، بتسدا سراغ جهان کاملا جدیدی رفته است؛ استارفیلد به‌عنوان بازی بزرگ بعدی این شرکت، در دست ساخت است و اخیرا هم نمایش مفصلی از آن را در مراسم ایکس باکس داشتیم. همین بهانه‌ای شد تا در قالب یک ویدیو و مقاله، به مرور اطلاعاتی بپردازیم که مخصوصا از این نمایش به‌دست آوردیم. پس لطفا ابتدا ویدیو را تماشا کنید تا بعد هم سراغ جزییات بازی برویم:

برای حمایت از زومجی لطفا ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

وظیفه کارگردانی بازی استارفیلد، برعهده تاد هاوارد است؛ بازیسازی که کارگردانی نسخه‌های مختلفی از الدر اسکرولز یا حضور در تیم توسعه آن‌ها به هر شکلی و همینطور کارگردانی بازی‌های فال‌اوت ۳ و ۴ در کارنامه‌اش دیده می‌شود. جالب است بدانیم که استارفیلد، اولین آی‌پی جدید و اوریجینال استودیو‌ بازیسازی بتسدا در ۲۵ سال است و از آن جالب‌تر، اینکه تاد هاوارد در گذشته اعلام کرده بود که آن‌ها، ایده ساخت یک بازی با حال و هوای فضایی را از خیلی سال پیش در ذهن داشتند ولی تا به امروز امکان اجرا کردن چنین ایده‌ای، وجود نداشته است. 

نشان تجاری استارفیلد، در سال ۲۰۱۳ توسط بتسدا ثبت شد و پس از انتشار فال‌اوت ۴ در سال ۲۰۱۵، پروسه ساخت بازی آغاز شد و از اواسط سال ۲۰۱۸ هم پس از تمام شده دوره پیش‌تولید، استودیو تمرکز زیاد خود را روی توسعه این بازی گذاشت. 

یکی از شخصیت‌های بازی استارفیلد

داستان و شخصیت‌های استارفیلد

در سال ۲۳۱۰، جنگی بزرگ بین United Colonies و Freestar Collective، دو حزب بزرگ و اصلی جهان استارفیلد، در می‌گیرد و ۲۰ سال پس از این جنگ است که وقایع بازی رسما آغاز می‌شوند. شخصیت اصلی بازی، در همان ابتدای استارفیلد با آیتمی عجیب آشنا می‌شوند که در نتیجه آن، می‌تواند یک سری تصورات و تصاویر رویامانند ببیند. پس از مدتی و در شهر نیو آتلانتیس، این کاراکتر با یکی از اعضای گروهی به نام Constellation آشنا می‌شود. Constellation گروهی معروف در جهان استارفیلد است که از تعداد زیادی کاوشگر فضایی تشکیل می‌شد و هدف آن‌ها، پیدا کردن جوابی برای مهم‌ترین سوال‌های ساکنین جهان بازی بود. با این حال این گروه در حال حاضر دیگر فروغ گذشته را ندارد و حتی برای خیلی از مردم، بیش‌تر حکم یک گروه اسطوره‌ای را پیدا کرده که به تاریخ پیوسته است. 

با این حال آنطور که به‌نظر می‌رسد، در عمل هنوز این گروه کاملا از بین نرفته و شخصیت اصلی بازی پس از برخورد با یکی از اعضای آن، متوجه می‌شود آن جسم مرموزی که پیدا کرده، در اصل فقط یک تکه از مجموعه‌ای از اجسام است که به‌دست نیرویی فراتر از شناخت عموم مردم خلق شده‌اند. در نتیجه پیدا کردن باقی این اجسام، تبدیل به ماموریت اصلی کاراکتر بازی می‌شود و برای این منظور، باید سفری دور و دراز و پُر از ماجراجویی را در جهانی وسیع آغاز کنیم که می‌تواند حتی پای شخصیت اصلی را به بخش‌هایی کاملا ناشناخته از کهکشان هم باز کند. 

البته که این ماجراجویی، یک سفر انفرادی هم نخواهد بود و قرار است با کاراکتر‌های مختلفی به شیوه‌های متفاوتی در طول مسیر تعامل داشته باشیم. اگر طرفدار نقش آفرینی‌های بتسدا باشید، می‌دانید که شخصیت‌ها چقدر نقش مهم و پررنگی در بازی و داستان آن ایفا می‌کنند و قطعا استارفیلد هم از این قاعده مستثنی نیست. شخصیت‌های زیادی در جهان بازی حضور خواهند داشت که هرکدام ماجرای خاص و گاهی هم عجیب خود را خواهند داشت و برقراری ارتباط با آن‌ها و گاهی هم حتی انجام دادن ماموریت‌هایی برای آن‌ها، یکی از عواملی خواهد بود که حس تجربه یک زندگی مجازی در جهان تعریف‌شده استارفیلد را ارائه می‌دهد. 

ابزار ساخت شخصیت بازی استارفیلد

شخصی‌سازی کاراکتر؛ پرجزییات‌تر از همیشه

در کنار تمام این شخصیت‌ها، آن کاراکتری که بیش‌تر از همه اهمیت دارد، شخصیتی است که با او بازی را تجربه می‌کنیم و قرار است ماجراجویی طولانی‌مدتی در نقش او داشته باشیم. بتسدا برای اینکه گیمر بتواند بهترین ارتباط را با این شخصیت برقرار کند، کامل‌ترین و پرجزییات‌ترین ابزار طراحی کاراکتر خود را برای استارفیلد طراحی کرده است. به‌طور دقیق‌تر، طبق توضیحات سازندگان در نمایش اخیر بازی، آن‌ها تعداد خیلی زیادی چهره واقعی را اسکن کرده و توانسته‌اند تا ابزار ساخت کاراکتری طراحی کنند که اجازه می‌دهد تا جزییات ظاهری شخصیت را با دقت و وسواس خیلی زیادی بسازیم. اگر به‌خاطر داشته باشید، در زمان عرضه فال‌اوت ۴ هم ابزار طراحی کاراکتر بازی برای زمان خودش حسابی پرجزییات بود و تا مدتی پس از انتشار بازی، شاهد خلق چهره‌هایی شبیه به افراد معروف با این ابزار بازی بودیم و حال قرار است استارفیلد حتی پرجزییات‌تر از فال‌اوت ۴، امکان طراحی شخصیت را فراهم کند. حتی مواردی مثل نحوه راه رفتن شخصیت اصلی بازی هم قابل شخصی‌سازی است. 

اما شخصی‌سازی کاراکتر، فقط محدود به جنبه‌های ظاهری نیست. پس از طراحی ظاهر دلخواه، در اولین قدم می‌توانید پیش‌زمینه داستانی شخصیت خودتان را انتخاب کنید. تعداد زیادی پیش‌زمینه برای بازی طراحی شده‌اند که هرکدام، می‌توانند تاثیر خاصی در تجربه گیمر از استارفیلد بگذارند. برای مثال انتخاب پیش‌زمینه کاوشگر فضایی، باعث می‌شود تا تجربه زیادی از حیث گشت و گذار در جهان بازی داشته باشید و حتی بتوانید راحت‌تر با سفینه خودتان کار کنید. یا در مثالی دیگر، اگر شما پیش‌زمینه شکارچی هیولا را انتخاب کنید، ممکن است در حین تجربه بازی با اشخاصی روبه‌رو شوید که به‌دنبال فردی برای کشتن هیولایی خاص می‌گردند و تجربه شما از این حیث می‌تواند مفید باشد. موارد زیاد دیگری از آشپز گرفته تا گنگستر و موارد دیگر قابل‌انتخاب هستند که هرکدام می‌توانند مسیرهای جالب و جدیدی در تجربه بازی پیش‌روی گیمر قرار دهند. 

بتسدا با اسکن تعداد زیادی چهره، سیستمی برای طراحی ظاهر کاراکتر خلق کرده که اجازه خلق شخصیت‌هایی با جزییات ظاهری کاملا دلخواه را فراهم می‌کند

پس از انتخاب پیش‌زمینه، نوبت به ویژگی‌های خاص شخصیتی (Trait) می‌رسد. سه مورد از این ویژگی‌ها در همان ابتدای بازی قابل‌انتخاب هستند و هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. برای مثال یکی از جالب‌ترین مواردی که در نمایش اخیر بازی دیدیم، مربوط به یکی از این ویژگی‌ها بود که شخصیت اصلی را تبدیل به چهره‌ای معروف و محبوب می‌کند و باعث می‌شود یک طرفدار پر و پا قرص همیشه او را دنبال کند! این طرفدار کسی نیست جز کاراکتری آشنا از بازی Oblivion که آنجا هم وظیفه مشابهی داشت. با داشتن این ویژگی، این شخص مدام هدیه‌های مختلفی برای شما می‌آورد که می‌تواند شامل آیتم‌های با‌ارزشی هم باشد ولی خب همزمان باید پرحرف بودن او و رفتار‌هایش را تحمل کنید! یا در مثالی دیگر، یکی از این ویژگی‌ها شخصیت شما را تبدیل به کاراکتری تحت‌تعقیب می‌کند که در نتیجه آن، زمانی که سطح سلامت پایینی داشته باشید، قدرت‌های مضاعفی دریافت خواهید کرد ولی در عوض باید همیشه مراقب مزدور‌های جایزه‌بگیر باشید که دنبال شکار شما هستند. 

پس از انتخاب تمام این موارد، وارد بازی خواهید شد و خب از اینجا به بعد، از آنجایی که با یک تجربه نقش آفرینی طرف هستیم، به مرور زمان هم می‌توانید شخصیت خودتان را به شکلی که دوست دارید ارتقا بدهید و مهارت‌های جدیدی برایش به‌دست بیاورید. بازی طبق توضیحات سازندگان، پنج درخت مهارت دارد که هرکدام شامل مهارت‌های مختلفی می‌شوند و خودِ هر مهارت هم در چهار سطح قابل‌ارتقا است که برای این منظور، باید چالش‌های مشخصی را انجام داد. سیستم مهارت‌های استارفیلد بی‌شباهت به نقش آفرینی‌های قبلی بتسدا نخواهد بود و می‌توانید انتظار گزینه‌های جالبی را برای ارتقا داشته باشید که می‌توانند کمک کنند شخصیت و سبک بازی شما، همانی باشد که دوست دارید. مثلا هم می‌توان قدرت ضربه‌های شخصیت اصلی و مهارت او در استفاده از سلاح‌ها را ارتقا داد که قدرت مبارزه او را بالاتر می‌برند و هم می‌توان مهارت صحبت کردن او را بهتر کرد که در نتیجه آن، می‌توان در برخی از دیالوگ‌ها، نتایج بهتری گرفت و حتی برخی از مشکلات را بدون نیاز به درگیری حل کرد. 

یکی دیگر از قابلیت‌های جالبی که در نمایش اخیر بازی دیدیم، امکان کنترل ذهن دشمنان فضایی بازی بود که می‌تواند حسابی جالب و کارامد باشد. به‌طور کلی استارفیلد ابزار زیادی برای ساخت کاراکتر، به همان شکلی که دوست دارید، در اختیار گیمر قرار می‌دهد و می‌توان از این جنبه از ویژگی‌های نقش آفرینی بازی انتظارات بالایی داشت. 

شهر نیو آتلانتیس در بازی استارفیلد

دنیای بزرگ، متنوع و امکان ساخت و ساز

یکی از آن مواردی که با اطمینان می‌توان در مورد استارفیلد گفت، وسعت بسیار بالای جهان بازی است. طبق اعلام سازندگان، قرار است بیش از هزار سیاره مختلف در بازی داشته باشیم! البته طبیعی است که تک تک این سیاره‌ها، به شکل دستی خلق نشده‌اند و برای این منظور، بازی از سیستم طراحی تصادفی محیط‌ها کمک گرفته است که قبلا در بازی‌های دیگری هم شاهد نمونه مشابه آن بودیم. این سیستم در استارفیلد، به این شکل کار می‌کند که با نزدیک شدن گیمر به یک سیاره، سیستم طراحی محیط از المان‌های مختلفی از نوع پوشش محیطی گرفته تا حتی مواردی مثل موجودات ساکن آن منطقه، به شکل تصادفی نمونه‌هایی را انتخاب می‌کند و یک سیاره تر و تمیز را تحویل مخاطب می‌دهد. تنوع نمونه‌های در دسترس بسیار بالا است و به همین دلیل احتمال اینکه شاهد محیط‌های تکراری و یکسانی باشیم، بسیار پایین خواهد بود. 

البته بتسدا در کنار استفاده از این سیستم برای هرچه بیش‌تر وسیع‌تر کردن جهان استارفیلد، هنوز هم بخش‌های زیادی از آن را به شکل دستی و با وسواس خاص خودش طراحی کرده است. برای مثال شهر نیو آتلانتیس به‌گفته سازندگان، بزرگ‌ترین شهری است که تا به امروز در یک بازی از بتسدا داشته‌ایم و تمام بخش‌های آن به شکل دستی طراحی شده‌اند. یا یکی از بخش‌های جالب ویدیو اخیر بازی، مربوط به شهری به نام Akila بود که در اصل حکم غرب وحشی فضایی را دارد و حس و حال آن، شبیه به فیلم‌های وسترن است. هرکدام از این شهر‌ها افراد، پوشش محیطی و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را خواهند داشت. 

در جهان بازی شاهد بیش از هزار سیاره خواهیم بود که برخی از آن‌ها به شکل تصادفی ساخته می‌شوند و تعدادی از محیط‌ها، مثل شهر نیوآتلانتیس را هم سازندگان به شکل دستی طراحی کرده‌اند 

برای گشت و گذار در این جهان بزرگ، شما می‌توانید از یک نقشه ستاره‌ای با جزییات زیاد و همینطور چند سطح زوم استفاده کنید. این نقشه اجازه می‌دهد تا به جاهایی که قبلا سر زده‌اید فست ترول کنید یا اینکه مقصد بعدی خودتان را مشخص کنید و با سفینه به سمت آن بروید. فقط باید در نظر داشته باشید که مقصد‌های دوردست، نیازمند سفینه‌ای قوی و آپگرید‌شده هستند که در ادامه به جزییات این جنبه از بازی هم خواهیم پرداخت. یک جت پک هم برای بازی در نظر گرفته شده که یکی دیگر از ابزار‌های گشت و گذار در دنیای استارفیلد است. 

اما قرار نیست جهان بزرگ بازی، همه‌چیز را از قبل در اختیار شما بگذارید و شما نتوانید هیچ رد یا نشانه شخصی در آن به‌جا بگذارید؛ اینجا است که ویژگی ساخت و ساز پایگاه یا سازه پایش به بازی باز می‌شود. این ویژگی که در فال‌اوت ۴ هم نمونه‌ای در مقیاس محدود‌تر از آن داشتیم، به‌گفته سازندگان اجازه می‌دهد تا تقریبا در هر گوشه‌ای از جهان بازی که دوست داشتید، اقدام به ساخت یک پایگاه کنید. این کار را هم با دید اول و سوم‌شخص می‌توان انجام داد و هم با استفاده از دوربین بالا به پایینی که در این حالت در دسترس است و به سبک بازی‌های استراتژی، اجازه می‌دهد سازه‌های خودتان را به شکلی که دوست دارید بسازید. انواع و اقسام بنا‌ها در دسترس هستند و می‌توانید محیط‌های داخلی آن‌ها را هم به شکلی که می‌خواهید شخصی‌سازی کنید. از طرف دیگر سازه‌ها عملکرد کاربردی هم دارند و مثلا می‌توانید افرادی با تخصص مختلف را برای وظایف مشخص در نظر بگیرید یا حتی آیتم‌هایی بسازید که حتی در نبود شما هم به‌استخراج منابع از آن منطقه خاص مشغول شوند. 

سفینه فضایی در بازی استارفیلد

ساخت سفینه با جزییات زیاد

برای گشت و گذار در جهانی به بزرگی دنیای استارفیلد، نیاز به تجهیزات مختلفی دارید و سفینه‌ها، اصلی‌ترین دوست گیمر در این راه به‌حساب می‌آیند. در ابتدا کارمان را با یک سفینه مشخص آغاز می‌کنیم اما به مرور زمان، می‌توان به شیوه‌های مختلفی سفینه‌های جدیدی هم به‌دست آورد و به‌نوعی یک نمایشگاه از سفینه‌ها به راه انداخت! سفینه‌ها را هم می‌توان از فروشنده‌های مختلف در گوشه و کنار جهان بازی خرید، هم می‌توان آن‌ها را دزدید و هم می‌توان در جریان نبرد‌های سفینه‌ای، به جای متلاشی کردن سفینه دشمن وارد آن شد و سفینه را تصاحب کرد؛ چیزی شبیه به دزدی دریایی فضایی! هر سفینه‌ای می‌تواند برای کار خاصی مفید باشد و مثلا برخی توان بالاتری در جنگیدن دارند و برخی هم برای سفر‌های طولانی مناسب‌تر هستند. 

البته قرار نیست سفینه‌ها فقط در حالت پیش‌فرض قابل‌استفاده باشند و برای این مورد هم دست گیمر برای اعمال شخصی‌سازی‌ها کاملا باز است. می‌توانید سفینه خودتان را به انواع و اقسام سلاح‌ها مجهز کنید، ویژگی‌های مختلف آن را قوی‌تر کنید و از همه این‌ها جذاب‌تر، اینکه بازی حتی امکانی فراهم می‌کند که سفینه‌ای کاملا منحصربه‌فرد به شکلی که دوست دارید، حتی به شکلی کاملا نامتعارف، بسازید. انتظار بی‌جایی نیست که ساخت سفینه‌های خلاقانه و عجیب و غریب پس از انتشار بازی، تبدیل به یک تفریح شدیدا سرگرم‌کننده در استارفیلد شود. 

نبرد‌های فضایی با سفینه‌ها هم نقش پررنگی در بازی خواهند داشت و آنطور که از نمایش‌ها دیدیم، حسابی هم هیجان‌انگیز طراحی شده‌اند. بتسدا برای هدایت کلی سفینه، نه مکانیکی به سادگی فشار دادن یک کلید جهت در نظر گرفته و نه کار را آنقدر پیچیده کرده که از آن کلافه شویم. گیمر باید توان موردنیاز بخش‌های مختلف سفینه‌اش را تامین کند و در مواقع لزوم، آن را به بخش‌هایی با اولویت بالاتر انتقال دهد. البته در این راه تنها هم نخواهید بود و هم شخصیت‌های همراه و هم خدمه می‌توانند به شما کمک کنند. این افراد را حتما می‌توان به وظایف مختلفی در پایگاه‌ها منصوب کرد یا حتی در ماموریت‌های پیاده، آن‌ها را همراه برد تا در نبرد‌ها کنار شما باشند. 

تیراندازی در بازی استارفیلد

هسته گیم‌پلی به سبک بتسدا

استارفیلد در کنار تمام تفاوت‌هایی که با ساخته‌های قبلی بتسدا دارد، به‌نظر می‌رسد از حیث هسته کلی گیم‌پلی، همان سبک و سیاق دوست‌داشتنی همیشگی بازی‌های این شرکت را حفظ کرده است؛ بی‌دلیل هم نیست که تاد هاوارد،‌ استارفیلد را به‌نوعی اسکایریم فضایی معرفی کرده است. منظور از این حرف، این است که در بازی شاهد یک خط ماموریت اصلی هستیم ولی همزمان در نتیجه برخورد با افراد مختلف یا رفتن به قسمت‌های مختلفی از جهان بازی، می‌توانیم انتظار انواع و اقسام ماموریت‌های فرعی را هم داشته باشیم. به همین روال شخصیت‌های مختلفی در قالب فروشنده‌ها در جهان بازی حضور خواهند داشت که می‌توان برای فروش یا خرید آیتم‌های مختلف سراغ آن‌ها رفت. 

البته این سبک و سیاق آشنا، به معنی نبود پیشرفت در استارفیلد نیست و یکی از جنبه‌هایی که بازی بهبود زیادی داشته، سیستم مبارزه‌ها و گان‌پلی کلی آن است. استارفیلد را هم به‌صورت اول‌شخص و هم به‌صورت سوم‌شخص می‌توان تجربه کرد و برای رویارویی با دشمنان متنوع بازی، سلاح‌های زیادی در اختیار خواهیم داشت؛ سلاح‌هایی که آن‌ها را هم می‌توان چه از حیث ظاهری و چه ویژگی‌ها، شخصی‌سازی کرد. اما به‌گفته سازندگان، به‌لطف تنوع بالای انیمیشن‌ها، مبارزه‌های بازی حال و هوایی واقعی‌تر خواهند داشت. از طرف دیگر، این بار یک عامل جالب هم روی نبرد‌ها تاثیرگذار خواهد بود و آن، چیزی نیست جز جاذبه. هر سیاره‌ای جاذبه خاص خودش را در بازی دارد و در نتیجه میزان پرش‌ها بر این اساس متفاوت خواهد بود یا حتی میزان لگد سلاح‌ها می‌تواند تاثیرگذاری متفاوتی در سیاره‌های مختلف داشته باشد و قرار است نتیجه این تاثیر را در بازی به‌وضوح حس کنیم. 

محیط صحرایی در بازی استارفیلد

جزییات فنی و گرافیکی

استارفیلد با موتور Creation Engine 2 ساخته می‌شود که نسخه جدید و بهبود‌یافته موتور Creation استفاده‌شده در بازی‌هایی چون فال‌اوت ۴ یا اسکایریم است. یکی از مواردی که حسابی در نمایش‌های بازی به‌چشم می‌خورد، کیفیت بالای نورپردازی‌های استارفیلد است. سازندگان از شیوه‌های جالبی برای نورپردازی با‌کیفیت بازی استفاده کرده‌اند و برای مثال در هر سیاره، شاهد جزییات متفاوتی از این حیث خواهیم بود. یکی از مواردی که باعث بحث‌های زیادی در رابطه با استارفیلد شده، اجرا شدن آن با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه در نسخه‌های کنسولی است و بازی روی ایکس باکس سری ایکس با رزولوشن 4K و روی ایکس باکس سری اس با رزولوشن 1440p اجرا خواهد شد. افراد زیادی در این مدت توضیح داده‌اند که اتخاذ چنین تصمیمی از جانب بتسدا، می‌تواند به نفع بازی هم تمام شود؛ چرا که ارائه یک تجربه با جزییات گرافیکی بالا ولی با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه برای اثری مثل استارفیلد که جزییات گرافیکی نقش مهمی در آن دارند، می‌تواند حتی مفید‌تر از اجرا با نرخ ۶۰ فریم ولی جزییات گرافیکی پایین باشد. پیشنهاد می‌کنم برای اطلاع دقیق‌تر از جزییات فنی و بصری بازی، مقاله بررسی دیجیتال فاندری از گرافیک بازی Starfield را بخوانید. 

بازی استارفیلد قرار است ۱۵ شهریور برای ایکس باکس سری ایکس و اس و همینطور کامپیوتر منتشر شود. بازی از روز عرضه روی گیم‌پس هم در دسترس خواهد بود و با توجه به نمایش‌هایی که داشتیم، امیدواریم شاهد یک تجربه نقش آفرینی هیجان‌انگیز دیگر از بتسدا باشیم که بتوان مدت‌ها غرق ماجراجویی سرگرم‌کننده‌ای در آن شد. شما هم نظرات خود را در این مورد با زومجی و کاربرانش به‌اشتراک بگذارید.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده