پیش نمایش Final Fantasy VII Remake

پیش نمایش Final Fantasy VII Remake

دوشنبه, ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۹

Final Fantasy VII Remake به‌واسطه‌ی داستان و گیم‌پلی متفاوت خود سعی دارد هم کاربران قدیمی و هم کاربران جدید را راضی نگه دارد و تجربه‌ی بی‌نقصی را ارائه دهد.

مجموعه Final Fantasy جزو آن دسته از مجموعه بازی‌های شرقی است که در میان گیمرهای غربی هم هواداران متعددی دارد. با اینکه هر نسخه از این مجموعه داستان و شخصیت‌های خاص خود را دارد، اما طراحی آن‌ها درکنار ارائه یک داستان منحصربه‌فرد، موردی است که فاینال فانتزی را به یکی از مجموعه‌های پرطرفدار تبدیل کرده است. در میان نسخه‌های عرضه شده از این سری، Final Fantasy VII را می‌توان محبوب‌ترین نسخه دانست؛ جایی‌که کاربران برای اولین‌بار با کاراکترهایی نظیر سفیروث، کلود و تیفا آشنا شدند.

Final Fantasy VII Remake

تیم سازنده بازی به‌خاطر ارائه یک بازسازی درخور نام Final Fantasy VII، مجبور به ساخت و عرضه بازی در قسمت‌های مختلف شده است

در سال ۲۰۱۵، اسکوئر انیکس (Square Enix) بازی Final Fantasy VII Remake را معرفی کرد و چند روز دیگر بازی پس از گذشت پنج سال از معرفی، بالاخره عرضه می‌شود. پس از گذشت ۲۳ سال اسکوئر انیکس قصد دارد کاربران جدید را وارد ماجراجویی کند که در آن با داستان اصلی سفیروث و کلود آشنا می‌شوند. خیلی از کاربران، این دو کاراکتر شاخص مجموعه فاینال فانتزی را در بازی‌های مختلفی مشاهده کرده‌اند، اما به‌خاطر قدیمی بودن ساختار بازی اصلی، هیچ‌وقت نتوانسته‌اند داستان اصلی آن‌ها را تجربه کنند. یکی از مواردی که کاربران قدیمی را نگران کرده، چند قسمتی بودن بازی است.

تیم سازنده بازی به‌خاطر ارائه یک بازسازی درخور نام Final Fantasy VII، مجبور به انجام این کار شده است، زیرا طراحی تمامی محیط‌‌ها با بالاترین کیفیت ممکن درکنار ارائه یک داستان کامل و با جزئیات، پروژه بسیار سنگینی بوده است که در قالب یک نسخه، قادر به عرضه آن نبوده‌اند. اگر اسکوئر انیکس قصد عرضه بازی در قالب یک نسخه را داشت، کیفیت طراحی بازی بسیار کاهش پیدا می‌کرد و همچنین بخش‌هایی از داستان و محیط‌های قدیمی را هم باید از نسخه بازسازی شده حذف می‌کردند. اسکوئر انیکس به‌جای انجام این کار، قسمت اول از Final Fantasy VII Remake را حول میدگار و وقایع داخل آن توسعه داده است.

Final Fantasy VII Remake

دراین‌میان یک سؤال به‌وجود می‌آید و آن هم این است که وقایع میدگار، به اندازه‌ی یک بازی کامل، آن هم در انتهای نسل هشتم نیست. اسکوئر انیکس پایه و اساس داستان اصلی را نگه داشته است و شاخ و برگ‌های متعددی را به آن اضافه کرده است. ازاین‌رو شاهد المان‌های داستانی بسیار زیادی هستیم که باعث اعمال تغییرات روی نحوه داستان‌سرایی بازی هم شده است. به‌عبارتی کاربران قدیمی با اینکه کاراکترهای بازی را می‌شناسند و داستان هرکدام را هم می‌دانند، اما المان‌های جدید داستانی باعث می‌شود تا تجربه‌ی کاملا متفاوتی را کسب کنند. برای مثال کاراکترهای داستانی جدیدی به بازی اضافه شده است که از میان آن‌ها می‌توان‌به هایدگار اشاره کرد که دست راست رئیس شینرا است و روچ هم یک عضو سابق Soldier به‌حساب می‌آید که به Speed Demon معروف است.

کاربران قدیمی با اینکه کاراکترهای بازی را می‌شناسند و داستان هرکدام را هم می‌دانند، اما المان‌های جدید داستانی باعث می‌شود تا تجربه‌ی کاملا متفاوت را به‌دست آورند

داستان حول کاراکتری به نام کلود استرایف می‌چرخد؛ شخصی‌که در قدیم آرزو داشت به Soldier، نام ارتش و گروه امنیتی سازمان شینرا، بپیوندد و همانند سفیروث افسانه‌ای به یک عضو درجه یک تبدیل شود. ازاین‌رو محل سکونت خود را رها کرد و از همان سنین کودکی وارد شینرا شد. این در حالی است که کلود هم‌اکنون به‌عنوان یک مزدور برای گروهی به نام اولانچ کار می‌کند که قصد نابودی شینرا را دارند. به‌عبارتی کلود دیگر عضوی از شینرا نیست و اولانچ به‌دلیل شناخت خوب کلود از ساختمان شینرا و مهارت بالایش در نبرد، از او استفاده کرده است. بااین‌حال کلود و دوستان جدید خود وارد ماجرای بزرگ‌تر و خطرناک‌تری می‌شوند. بااین‌حال مشخص نیست که اسکوئر انیکس دقیقا چه تغییراتی را درنظر گرفته است، اما به‌گونه‌ای در دل بازی قرار داده شده‌اند که چه کاربران قدیمی و چه کاربران جدید، حسابی از داستان و شخصیت‌پردازی کاراکترها هیجان‌زده خواهند شد.

Final Fantasy VII Remake

در فاینال فانتزی 7 ریمیک بازیکنان هدایت Red XIII را برعهده نخواهند داشت

به‌عنوان مثال، Red XIII یکی از کاراکترهای محبوب بازی فاینال فانتزی 7 است که می‌توانید از او در تیم خود استفاده کنید. این در حالی است که زمان آشنایی و رویارویی با Red XIII در نسخه ریمیک، تقریبا در اواخر بازی است. ازطرفی او به‌عنوان یک کاراکتر قابل بازی به تیم شما اضافه نمی‌شود. بااین‌حال، او را می‌توان یکی از کاراکترهای کلیدی داستان دانست و در انتها شما را شگفت‌زده می‌کند. کازوشیگه نوجیما، نویسنده Final Fantasy VII Remake، برای شخصیت‌پردازی کاراکترها از جمله کلود، با چالش روبه‌رو بوده است. در نسخه اصلی کلود با شهروندهای میدگار صحبت نمی‌کند، اما در اینجا می‌توانید با آن‌ها تعامل داشته باشید. یکی از دلایلی که باعث شده Final Fantasy VII Remake به یک محصول چند قسمتی تبدیل شود، طراحی بازی است. تتسویا نومورا، کارگردان فاینال فانتزی 7 ریمیک، به‌همراه تیم خود سعی کرده‌اند بازی را از نظر بصری در بهترین سطح ممکن قرار دهند.

طبق تریلرهایی که تا به امروز منتشر شده و همچنین نسخه دمو بازی، گرافیک Final Fantasy VII Remake در سطح بسیار خوبی قرار دارد و شاهد میان‌پرده‌ها و نبردهای سینمایی بسیاری خواهیم بود. وجود المان‌های داستانی جدید سبب شده تا تیم سازنده بتواند میان‌پرده‌های متفاوت و جذابی را طراحی کند. برای مثال، قبل از رویارویی کلود و سفیروث، کلود او را در خاطرات خود به یاد می‌آورد و در نسخه ریمیک شاهد اضافه شدن میان‌پرده‌های جدیدی در این مورد هستیم. ساختمان شینرا، یکی از بخش‌های اصلی شهر میدگار به‌حساب می‌آید که بازیکنان جدا از اینکه در این ساختمان Red XIII را ملاقات می‌کنند، نبردهای زیادی را هم انجام خواهند داد. در نسخه اصلی دو راه برای ورود به ساختمان شینرا وجود داشت.

Final Fantasy VII Remake

مسیر اول عبور از در اصلی ساختمان بود شما را از همان ابتدا وارد نبرد با گروه Soldier می‌کرد. این در حالی است که یک راه دوم هم وجود داشت که تا حدی روند بازی را مخفیانه می‌کرد. بازیکنان باید از ۷۴ طبقه ساختمان شینرا بالا می‌رفتند. در نسخه ریمیک هم شاهد این مسیر هستیم و همانند قبل در بعضی از طبقات می‌توانید به گشت‌وگذار بپردازید. اسکوئر انیکس یک طبقه جدید را هم در نسخه ریمیک به ساختمان شینرا اضافه کرده است که یک محتوای داستانی شگفت‌انگیز و غافلگیر کننده در آن قرار دارد. بازیکنان به‌واسطه‌ی مهارت Red XIII می‌توانند محل ورود به این طبقه را پیدا کنند. طراحی شهر میدگار به‌گونه‌ای است که جدا ازاینکه حس‌وحال یک شهر فانتزی را ارائه می‌دهد، سعی شده ساختار واقع‌گرایانه‌ای هم داشته باشد.

هر محیط از شهر میدگار فرهنگ و آداب و رسوم مخصوص‌به خود را دارد

همچنین در Final Fantasy VII، زمانی‌که می‌خواستید به محیط‌های مختلف میدگار دسترسی پیدا کنید، صفحه بازی شما مشکی می‌شد و پس از تمام شدن لودینگ، وارد محیط جدیدی می‌شدید. به‌‌عبارتی دراین‌میان راه‌ها و محیط‌های دیگری هم وجود داشتند که بازیکن آن‌ها را نمی‌دید و راه ارتباطی شما از میدگار، به محلی بود به‌ آن سفر کرده‌اید. تیم سازنده Final Fantasy VII Remake تمامی این محیط‌ها را به یک تجربه جدید تبدیل کرده‌اند. ازاین‌رو بازیکنان می‌توانند تمامی بخش‌های میدگار را ببینند و فعالیت‌های مختلفی را انجام دهند. اشاره کنم که هر محیط از شهر میدگار، فرهنگ مخصوص خود را دارد. اسکوئر انیکس جدا از اینکه بازی را از نظر ظاهری به یک بازی مدرن تبدیل کرده است، از نظر گیم‌پلی هم شاهد یک فاینال فانتزی مدرن هستیم، اما همچنان درون مایه کلاسیک خود را هم حفظ کرده است.

Final Fantasy VII Remake

دشمنان و باس‌ها در بازی نقاط ضعف و قوت مخصوص‌به خود را دارند و باید به این مورد توجه داشته باشید

سیستم مبارزات Final Fantasy VII Remake، یک سیستم مبارزه‌ای مدرن است. بدین صورت که شما آزادانه هدایت کاراکتر خود را برعهده دارید و به سایر دشمنان آسیب وارد می‌کنید. دراین‌میان یک نوار هم به نام ATB تعبیه شده است که با ضربه وارد کردن به دشمنان، این نوار پر می‌شود. پس از پر شدن نوار ATB یا همان Active Time Battle، بازیکن می‌تواند از دستورها مختلفی نظیر استفاده از مهارت‌ها و استفاده از آیتم بازیابی نوار سلامت برای کاراکتر خود استفاده کند. به‌عبارتی اسکوئر انیکس همچنان المان‌های کلاسیک مجموعه را در دل نسخه ریمیک قرار داده است. بااین‌حال اگر به‌دنبال یک سیستم مبارزه‌ای اکشن‌تر هستید، می‌توانید موارد مورد نظر خود در سیستم ATB را در داخل یک شورتکات قرار دهید و در طول تجربه خود با فشردن دکمه‌های مختلف از آن‌ها استفاده کنید.

همچنین می‌توانید در نقش سایر اعضای تیم مبارزه‌ای خود هم قرار بگیرید. آن‌ها هم نوار ATB و مهارت‌‌های مخصوص‌به خود را دارند که در نبرد می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای مثال، برت کاراکتری است که به‌واسطه‌ی ماشین گان خود می‌تواند به‌راحتی Turretها را از بین ببرد. یا ازطریق ایریث می‌توانید پشتیبان تیم خود باشید. دراین‌میان اشاره کنم که برای استفاده از مهارت‌های هم‌تیمی‌ها، حتما لازم نیست که هدایت آن‌ها را بر عهده بگیرید. زیرا می‌توانید ازطریق نوار ATB از مهارت‌های سایر شخصیت‌ها هم استفاده کنید یا به‌واسطه‌ی معجون بازیابی نوار سلامت، نوار سلامت آن‌ها را بهبود ببخشید. هدایت کاراکترها و اعمال ضربه ازطریق آن‌ها به شما کمک می‌کند که نوار ATB آن‌ها را سریع‌تر پر کنید، زیرا در حالت عادی، روند پر شدن این نوار بسیار آهسته پیش می‌رود.

Final Fantasy VII Remake

بازیکنان به‌واسطه‌ی این سیستم می‌توانند استراتژی‌های مبارزه‌ای مختلفی را پیاده کنند، زیرا دشمنان و باس‌ها نقاط ضعف خود را دارند و تنها به‌واسطه ضربات عادی قادر به شکست دادن آن‌ها نیستید. دشمنان و باس‌ها در زیر نوار سلامت خود، دارای یک نوار دیگر هم هستند که با آسیب دیدن پر می‌شود. هرقدر که سریع‌تر این نوار را پر کنید، سیستم دفاعی آن‌ها زودتر شکسته می‌شود و برای چند ثانیه می‌توانید آسیب بیشتری را وارد کنید. ازاین‌رو استفاده از نقطه ضعف می‌تواند روند پر شدن نوار ذکر شده را سریع‌تر کند. برای مثال شمشیر کلود یا ماشین گان برت روی فلز آسیب زیادی را وارد نمی‌کنند. ازاین‌رو جادوهایی مثل آتش به‌سراعت باعث پر شدن نوار سیستم دفاعی دشمنان و باس‌ها می‌شوند و پس از شکسته شدن سیستم دفاعی، می‌توانید به‌راحتی با سلاح خود به آن‌ها آسیب برسانید. ازاین‌رو استفاده از مهارت‌ها و قابلیت‌های هر کاراکتر در موقعیت‌های مناسب، موردی است که می‌تواند برگ برنده‌ی شما در مبارزات باشد.

هر Materia جادوی مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد و همچنین روی وضعیت کاراکتر‌ها هم تاثیر گذار است

جدا از این موارد، اسکوئر انیکس یک حالت کلاسیک هم برای آن دسته از هوادارانی درنظر گرفته که علاقه‌ای به نبردهای اکشن ندارند و بیشتر می‌خواهند دستورها مختلفی را در مبارزات اعمال کنند. در حالت کلاسیک، نبردهای بازی به‌صورت خودکار انجام می‌شوند و بازیکنان تنها به نوار ATB و دستورها حول آن دسترسی دارند. احضار کردن یکی دیگر از مکانیسم‌های دیگر گیم‌پلی بازی است. کاربران با آزاد کردن خدایان جهان فاینال فانتزی مثل Ifrit، شیوا یا لوایتن می‌توانند آسیب بیشتری را به دشمنان وارد کنند. البته برای استفاده از آن‌ها باید نوار مخصوص به احضار، پر شود و سپس از آن‌ها استفاده کنید.

Final Fantasy VII Remake

همچنین آیتم‌هایی به نام Materia هم برای شما درنظر گرفته شده است. هر Materia جادوی مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد و همچنین روی وضعیت کاراکترها هم تاثیر گذار است. ازاین‌رو باید متریایی را انتخاب کنید که تاثیر منفی روی کاراکتر شما نداشته باشد و بتوانید از آن بهترین استفاده را داشته باشید. جدا از مأموریت‌های اصلی، تعدادی مأموریت‌ فرعی درکنار فعالیت‌های مختلف هم برای بازیکنان درنظر گرفته شده است. ظاهرا انجام فعالیت‌ها که شبیه‌به انجام مینی گیم‌های مختلف است، سبب می‌شود تا XP بیشتری کسب کنید و سریع‌تر از گذشته کاراکتر خود را ارتقا دهید. از دیگر ویژگی‌های گیم‌پلی هم می‌توان‌به دو حالت مبارزه‌ای متفاوت برای کاراکترهای بازی اشاره کرد. برای مثال کلود دارای حالت مبارزه‌ای Operator و Punisher است. Operator به شما اجازه می‌دهد تا ضربات سرعتی را روی حریف اعمال کنید. این در حالی است که پانیشر، روند ضربه زدن شما آهسته‌تر است، اما آسیب بیشتر را وارد خواهید کرد.

از طرفی ویژگی Pary و دفع حملات دشمن هم برای شما تعبیه شده است تا بتوانید آسیب وارد شده به خود در نبردها را کاهش دهید. بااین‌تفاسیر، Final Fantasy VII Remake به احتمال زیاد دارای موارد غافل‌گیر کننده بسیاری در دل داستان است که باعث هیجان‌زده شدن کاربران قدیمی می‌شود. همچنین کاربران جدید هم می‌توانند برای اولین‌بار، با گذشته داستانی کلود استرایف و سفیروث روبه‌رو شوند. فاینال فانتزی 7 ریمیک در تاریخ ۲۲ فروردین ماه (۱۰ آوریل) برای پلی‌استیشن 4 عرضه می‌شود و باید منتظر بمانیم و ببینیم که این تغییرات داستانی، تا چه اندازه باعث رضایت می‌شود.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده