نویسنده: فرشید معتمد
// یکشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

الکامپ ۹۸: اعلام عرضه رسمی سرورهای ایسوس در ایران

شرکت ایسوس قصد دارد با همکاری یک شرکت با سابقه سرورهای خود را به صورت رسمی در ایران هم عرضه کند.

در سومین روز از برگزاری نمایشگاه الکامپ 98 در محل‌ِ دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، همایشی برگزار شد که در آن شرکتِ پارس ارتباط افزار، یکی از شرکت‌های فعال در زمینه‌ی سرورهای رایانه‌ای در ایران اعلام کرد که از این پس محصولاتِ سروریِ شرکتِ ایسوس را به صورتِ رسمی در ایران عرضه خواهند کرد.

در آغازِ این همایش ویدیوی کوتاهی از پیشینه و زمینه‌ی فعالیت‌های شرکت پارس ارتباط افزار، شریکِ جدیدِ ایسوس در ایران به نمایش گذاشته شد. پارس ارتباط افزار عضوِ نظام صنفی رایانه‌ای و رتبه بندی شورای عالی انفورماتیک است و گواهی‌ فعالیتِ صنعتی و تولیدی از وزارت صنعت و معدن اخذ کرده است. این شرکت پیش از این، نمایندگیِ عرضه‌ی برخی برندهای خارجی را بر عهده داشته که طیفِ محصولاتی مانند دوربین‌های امنیتی، تجهیزاتِ شبکه‌ی اکتیو و پسیو، روتر، ذخیره‌ساز‌های تحتِ شبکه یا NAS و مینی‌ پی‌سی‌ را در برمی‌گیرد. 

مجید کریمی مدیرعاملِ شرکتِ پارس ارتباط افزار در ادامه اعلام کرد که همکاری با شرکت ایسوس از سال ۲۰۰۴ میلادی آغاز شده بود، اما به دلایلی متوقف شد و سپس متعاقب مذاکراتِ سال گذشته دوباره از سر گرفته شد. مطابقِ انتظار، موضوع تحریم‌های بین‌المللی یکی از عواملی بوده که همواره حضورِ مستقیمِ تولیدکنندگانِ جهانی را در سال‌های اخیر با محدودیت‌های زیادی مواجه کرده است. یکی از پیامدهای تحریم، رابطه‌ی نه‌چندان دوستانه‌ی برندهای مطرح و تامین کنندگانِ بزرگِ سرورِ دنیا با خریدارانِ ایرانی است که برای رعایتِ تحریم‌ها، از عرضه و خدمات رسانیِ مستقیم سرباز می‌زنند و مشتریان را در وضعیتِ دشواری قرار می‌دهند. از سوی دیگر سیاست‌های بالادستیِ ابلاغ شده در این عرصه، به تولید و بومی سازیِ محصولات در ایران تاکید دارد که با توجه به اراده‌ی جدی ایسوس مبنی بر حضورِ دائمی در ایران با وجودِ تمامِ مشکلاتِ ذکر شده، می‌تواند به حضورِ قدرتمندِ این شرکتِ تایوانی در ایران کمکِ شایانی کند.

Elecomp 98 asus Pars ertebat afzar 4

همچنین سعید مسلمی مدیرِ فنی و روابط عمومی ایسوس در ایران طیِ اظهاراتی مشروح، به مرورِ تاریخچه‌ی فعالیتِ کمپانیِ ASUS در دنیا و روندِ رو به رشدِ این شرکت در طیِ سال‌های اخیر در عرصه‌های مختلفِ صنعتِ IT پرداخت و فاصله‌ی جایگاهِ این برندِ با برندهای هم‌وطنش را غیرِ قابلِ انکار توصیف کرد. وی گفت که روندِ تکاملِ این شرکت بعد از معرفی برندِ ROG در سالِ ۲۰۰۶ واردِ مرحله‌ی جدیدی شد و اولین سرمایه‌گذاریِ جدی و عظیم در زمینه‌ی محصولاتِ گیمینگ بود که تا کنون استمرار داشته و موجب شده که ایسوس بتواند در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۱۳۴ نشانِ افتخار و جوایزِ معتبرِ جهانی را به خاطر محصولاتِ معرفی شده با این برند کسب کند. همچنین ایسوس اخیرا در زمینه‌ی رایانش ابری (Cloud Computing) و ارتباطاتِ نسل بعدیِ 5G هم سرمایه‌گذاری‌هایی داشته که قرار است به زودی اطلاعاتِ بیشتری را در ارتباط با این موارد بشنویم.

اما آنچه که در این نشست در مرکزِ توجه قرار گرفت، جایگاهِ ایسوس در میانِ تولیدکنندگانِ برترِ دنیا در زمینه‌ی محصولاتِ سرور بود که گفته شد در بینِ ۱۰ رتبه‌ی برترِ سازندگانِ سرور در ۴ سالِ گذشته در دنیا باقی مانده است. ایسوس برای حفظ‌ این جایگاه، فناوری‌های اختصاصیِ متعددی را برای بکارگیری در سروها تدارک دیده که از آن جمله می‌توان به Thermal radar 2 برای مدیریت دمای بخش‌های مختلف، ASUS Xeon Ratio Lock برای استفاده از حداکثر میزانِ فرکانسِ بوستِ پردازنده به صورتِ دائم، Asus Pro Cool connector برای امپدانسِ پایین‌تر و دفعِ سریع‌ترِ حرارت و سرانجام نرم‌افزارِ شناخته شده‌ی ASUS Control Center اشاره کرد.

Elecomp 98 asus Pars ertebat afzar 3

در ادامه‌ی صحبت‌ها هم بهنام بیاتی پور، مدیر کالای شبکه و سرور ایسوس از این همکاریِ مجدد ابرازِ خرسندی کرد و یادآور شد که برخی تولیدکنندگانی که در زمینه‌ی محصولاتِ سرور فعالیت می‌کنند، راهکارهای جامع و مستقلی در بخشِ تامینِ قطعات و اجزای سرور ندارند و به تولیدکنندگانِ مطرحِ دیگر متکی هستند. اما مزیت‌ همکاری با ایسوس این است که لزوما به دنبال استفاده از حقِ برندِ خود نیست و این انعطاف را در اختیار می‌گذارد که بتوان اجزای تشکیل دهنده‌ی سرورهایش را از منابعِ مطئمن و گوناگونِ دیگری تامین کرد.

پارس ارتباط افزار قصد دارد ضمنِ عرضه‌ی طیفِ گسترده‌ای از محصولاتِ سروری ایسوس، ۳ سال گارانتیِ تعویض را برای این محصولات ارائه کند. برخی از این محصولات شاملِ مدل‌هایی با ۲ یا ۴ پردازنده‌ی اصلی هستند که در کنارِ آن، امکان بکارگیریِ ۴ یا ۸ کارتِ گرافیکِ حرفه‌ای برای پردازش‌های متقارنِ سنگین را نیز در اختیارِ کاربران می‌گذارند. شرکت‌ها و ارگان‌های حساس می‌توانند با نصبِ سرورهای ایسوس، از بابتِ وجودِ حفره‌های امنیتی و درزِ اطلاعات از تجهیزاتشان اطمینان داشته باشند.

همچنین گفته شد که سرورهای ایسوس تا کنون در شرکت‌های معتبر و بزرگِ چند ملیتی نظیرِ شرکت نفتِ عربستان، نیروگاه‌های هسته‌ای و مسابقاتِ ورزشیِ معتبر نظیرِ بوندس لیگا و حتی مدیریت دوربین‌های بی‌شمارِ امنیتی در مرزِ حائلِ بینِ دو کره به کار گرفته شده‌اند و سری ESC4000 یکی از پرفروش‌ترین و توانمندترین مدل‌های ایسوس در این میان بوده است.

در پایان عنوان شد که یکی از اهدافِ نهایی این همکاری، انتقالِ دانشِ تولید و توسعه‌ی محصولات از شرکت‌ ایسوس به داخل ایران و بومی‌سازی صنایعِ مرتبط خواهد بود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده