نگاهی به روند ساخت و ویژگی‌های بازی Star Citizen

نگاهی به روند ساخت و ویژگی‌های بازی Star Citizen

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱

بازی Star Citizen به عنوان اثری که بیش از شش سال در حال توسعه بوده و بودجه خارق‌العاده‌ای در اختیار دارد، یک بازی عادی نیست و در این مطلب بیشتر با جزئیات فرایند ساخت آن آشنا خواهیم شد.

وقتی نگاهی به تاریخ دور و دراز صنعت بازی‌های ویدیویی می‌اندازیم، بازی‌های بزرگی را می‌توان پیدا کرد که به‌خاطر جسارتشان در ارائه ایده‌های جدید نه تنها به یکی از بهترین‌های تاریخ تبدیل شده‌اند، بلکه به عنوان اثری جریان‌ساز و مبتکر، راه و روش تازه‌ای را به صنعت خود افزوده‌اند و چه بسا باعث ظهور شاهکارهای دیگری هم شده‌اند. با این حال، همیشه هم لازم نیست که برای بهترین بودن، تجربه و مزه جدیدی را به مذاق مخاطب بچشانید. همین که بتوانید استانداردهای یک سبک را به بهترین شکل ممکن پیاده کنید، چیزی کم از شاهکار نساخته‌اید. اما چیزی که در این مطلب می‌خواهیم در موردش صحبت کنیم، اثری است که اصلا نمی‌دانیم آیا تا آخر عمرمان بالاخره می‌توانیم تجربه‌اش کنیم یا نه. نمی‌دانیم که اصلا پروسه ساختش بالاخره به پایان می‌رسد یا نیمه کاره رها می‌شود و مهم‌تر از همه اصلا نمی‌دانیم که در نهایت همان شاهکار رویایی موردنظر ما خواهد بود که قرار است صنعت بازی را با زلزله‌ای چند ده ریشتری مواجه کند یا اینکه به گران‌ترین شکست تاریخ تولید بازی‌های ویدیویی تبدیل خواهد شد. هر چه که هست، در حال حاضر بازی Star Citizen با انبوهی از سرمایه مردمی و تلاش نزدیک به ۵۰۰ نفر در حال ساخت و توسعه است. استار سیتیزن از جهات بسیاری قرار است اثری ساختارشکن باشد که همانندش را نه دیده‌ایم و نه حداقل فعلا کسی قصد ساختش را دارد. مهم‌ترین و بزرگ‌ترین تغییری که کریس رابرتز، سازنده اصلی بازی، قصد دارد با استار سیتیزن در بازی‌های MMO ایجاد کند، خلق جهانی است که پویاتر، واقعی‌تر و قابل‌درک‌تر از چیزی باشد که امروزه در بسیاری از بازی‌ها شاهدش هستیم. جهانی که با کارهایی که ما و دیگر کاراکترها در آن انجام می‌دهیم، تغییر کند و این تغییر برای ما قابل لمس باشد. جهانی که بتواند شما را در خودش غرق کند و زندگی کردن در آن برای‌تان معنا و مفهوم داشته باشد. جهانی که بتواند عکس‌العمل نشان دهد و پویایی و زنده بودنش را به بازیکن اثبات کند. با این حال، اول از همه باید سر این رشته بلند را در دست بگیریم و آرام آرام به انتهای آن برسیم. پس بهتر است ابتدا نگاهی به نحوه شکل‌گیری این بازی و تیم توسعه دهنده آن داشته باشیم و سپس به جزئیات گیم‌پلی و اهداف جاه‌طلبانه آن بپردازیم.

Star Citizen

تیم توسعه‌دهنده استار سیتیزن

کمپین جذب سرمایه استار سیتیزن به قدری موفق بود که در سال ۲۰۱۵ نامش وارد کتاب گینس شد و هنوز هم از آن به عنوان موفق‌ترین پروژه در جذب حمایت مالی از سوی مردم یاد می‌شود

Cloud Imperium Games یک استودیو مستقل محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۲ توسط کریس رابرتز و یک وکیل بین المللی به نام اورتوین فریموث تاسیس شد. این استودیو مستقیما برای ساخت بازی Star Citizen برپا شده است و هیچ اثر دیگری جز آن در کارنامه‌اش مشاهده نمی‌شود. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم این استودیو که جزو اهداف اصلی موسسان آن هم بوده است، اشتراک‌گذاری روند ساخت و توسعه بازی با مخاطبان به شکلی کامل و منظم است که جزو ابداعات کلاود ایمپریوم گیمز محسوب می‌شود. از آنجایی که تمام سرمایه موردنیاز استار سیتیزن توسط طرفداران و علاقه‌مندان فراهم شده است، در جریان قرار گرفتن آن‌ها در توسعه چنین پروژه بزرگی و همچنین استفاده از بازخوردهای آنان، مسئله‌ای کلیدی است که در طول سالیان گذشته سازندگان همواره به این اصل وفادار بوده‌اند. کریس رابرتز با تجربه و نفوذی که در صنعت بازی‌سازی از گذشته داشت، توانست خیلی سریع تیم بزرگ و ماهری را دور هم جمع کرده و روند ساخت Star Citizen را آغاز کند. این استودیو در حال حاضر دارای پنج شعبه در سرتاسر جهان است که هر کدام از قسمت‌های آن روی بخش‌های مختلفی از بازی در حال فعالیت هستند. یکی از زیرشاخه‌های استودیو Cloud Imperium Games، کمپانی RSI Corp است که به طور اختصاصی انتشار بازی Star Citizen و همچنین تبلیغات و بازاریابی آن را برعهده دارد. البته اگر دقیق‌تر به این موضوع بپردازیم، در ابتدا کمپانی Robert’s Space Industries احداث شد و استودیو کلاود ایمپریوم و همچنین آغاز کمپین جذب سرمایه نیز از سایت RSI سرچشمه گرفت و کماکان نیز ادامه دارد، اما با بزرگ‌تر شدن و پر و بال گرفتن Cloud Imperium، کم کم RSI نیز به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه استودیو سازنده بازی شناخته شد. برای ساخت استار سیتیزن، در ابتدا از موتور Star Engine که نسخه‌ای بهبودیافته از موتور کرای انجین 3 محسوب می‌شود استفاده شد، اما در اواخر سال ۲۰۱۶ و با انتشار نسخه ۲.۶ بازی، سازندگان اعلام کردند که برای پشتیبانی از نسل جدیدِ بازی‌های آنلاین و همچنین بهره‌وری از پردازش ابری، از موتور Amazon Lumberyard استفاده خواهند کرد که این موتور هم برپایه کرای انجین نسخه ۳.۸ بنا شده است. کار روی موتور بازی‌سازی و شخصی‌سازی آن هنوز هم در کلاود ایمپریوم گیمز توسط برخی از کارکنان سابق کرایتک ادامه دارند.

همانطور که پیش‌تر گفتیم، کمپین جذب سرمایه بازی Star Citizen ابتدا از سایت خود بازی آغاز شد و مدتی پس از آن، سازندگان صفحه‌ای در کیک‌استارتر نیز برپا کردند و هم‌اکنون تنها راه برای پشتیبانی مالی از تیم توسعه‌دهنده بازی، مراجعه به سایت RSI است. جالب است بدانید که بودجه موردنیاز تعیین شده توسط سازندگان در ابتدا فقط دو میلیون دلار بود، اما استقبال از این پروژه به قدری خوب بود که گروه سازنده تصمیم گرفت با گسترش دادن اهداف خود، همچنان این کمپین را ادامه دهد و هنوز هم حامیان مالی زیادی هستند که از ساخت این بازی پشتیبانی می‌کنند و شاید برای‌تان شوکه‌کننده باشد که Star Citizen تا به امروز توانسته است بیش از ۱۸۰ میلیون دلار بودجه به‌دست آورد که رقم حیرت‌انگیزی است. این در حالی است که بالاترین بودجه‌ای که کلاود ایمپریوم برای تحقق اهدافش تعیین کرد، ۶۵ میلیون دلار بوده است. استقبال بی‌نظیر گیمرها از ساخت استار سیتیزن، آن را به موفق‌ترین پروژه در کمپین جذب سرمایه تبدیل کرد و این رکورد در سال ۲۰۱۵ در کتاب گینس هم ثبت شد. اینکه چرا استار سیتیزن در متقاعد کردن گیمرها برای حمایت مالی تا این حد موفق بود، شاید به تیم سازنده قوی و باتجربه بازی برمی‌گردد که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا خواهیم شد.

Cloud Imperium Team

افراد ماهری با سابقه حضور در استودیوهای بزرگی چون راک‌استدی، سانتا مونیکا و ناتی داگ جزو تیم سازنده Star Citizen هستند

کریس رابرتز یکی از فعالان قدیمی صنعت گیم محسوب می‌شود که از بیست سالگی‌اش به دنیای بازی‌سازی وارد شده و آثاری همانند Wing Commander که جزو بازی‌های فوق‌العاده و جریان‌ساز این صنعت به شمار می‌رود، اعتبار خاصی به رزومه کاری رابرتز بخشیده است. وی در آغاز کارش به استودیو Origin System ملحق شد که سال‌ها بعد به تملک الکترونیک آرتز درآمد. او در اوریجین سیستم اولین نسخه از بازی وینگ کامندر را منتشر کرد که از لحاظ گرافیکی و روایت داستان، دستاورد کاملا جدیدی در دنیای بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شد. رابرتز در سال ۱۹۹۶ با حمایت‌های مالی مایکروسافت شرکتی با نام Digital Anvil برای توسعه بازی‌ها و کار روی افکت‌های دیجیتالی برپا کرد. او در دیجیتال انویل اولین فیلم سینمایی خود را هم ساخت که با کارگردانی و نویسندگی خودش به نمایش درآمد؛ فیلم Wing Commander که در قیاس با بودجه‌اش، فروش چندان خوبی را تجربه نکرد. چند سال بعد رابرتز، دیجیتال انویل را به مایکروسافت واگذار کرد و در سال ۲۰۰۳ با احداث شرکتی به نام Ascendant Pictures به طور تخصصی در زمینه ساخت و سرمایه‌گذاری روی فیلم‌های مستقل فعالیت کرد و کارنامه بازی‌سازی او در همین سال متوقف شد تا اینکه حالا وی را در راس تیم سازنده استار سیتیزن مشاهده می‌کنیم. Freelancer نام آخرین بازی ساخته شده توسط رابرتز است که در سال ۲۰۰۳ و برای پلتفرم کامپیوتر منتشر شد.

ویلیام ویزبام از سال ۲۰۱۴ و پس از هشت سال حضور در استودیو سانتا مونیکا و کار روی مجموعه بزرگی چون God of War، به کلاود ایمپریوم گیمز ملحق شد تا به عنوان نویسنده ارشد روی Squadron 42 مشغول به کار شود. ویزبام جزو نویسنده‌های قسمت‌های دوم و سوم بازی God of War بوده است و همچنین تا سال ۲۰۱۴ نیز روی داستان جدیدترین نسخه خدای جنگ با تیم سانتا مونیکا همکاری کرده است.

اریک کیرون دیویس از دیگر افراد مطرح حاضر در توسعه استار سیتیزن است که به مدت هشت سال در کمپانی بلیزارد به عنوان تهیه کننده صحنه‌های سینمایی مشغول فعالیت بوده است. او هم‌اکنون سه سال است سمت کارگردانی استودیو کلاود ایمپریوم را برعهده دارد. دیویس همچنین از ۱۴ سال پیش استودیویی با نام Sleepwalker تاسیس کرده و هنوز هم به عنوان رییس و کارگردان آن استودیو فعالیت می‌کند.

جاش هرمن که به عنوان کارگردان هنری طراحی کاراکتر در تیم Cloud Imperium Games انجام وظیفه می‌کند، از دیگر کله‌گنده‌های این استودیو به شمار می‌رود که بیش از چهار سال به عنوان طراح ارشد کاراکتر در کمپانی مارول مشغول به کار بوده است و در پروژه تولید فیلم‌های مطرحی چون Iron Man 3، Thor: Ragnarok و حتی Avengers: Infinity War نیز حضور داشته است. هرمن نزدیک به دو سال است که با جدایی از مارول به تیم توسعه‌دهنده استار سیتیزن پیوسته است. او همچنین حضوری کوتاه و ۶ ماهه نیز در استودیو Naughty Dog داشت و به عنوان طراح کاراکتر روی بازی Uncharted 3 کار کرده است.

تونی زورُوِک که در حال حاضر از او به عنوان کارگردان جهان پایا (جهان بازی استار سیتیزن) یاد می‌شود، سابقه‌ای طولانی در صنعت بازی‌سازی دارد و از قرن بیستم در این زمینه مشغول به کار بوده است. او نزدیک به ۶ سال به عنوان، برنامه‌نویس ارشد، کارگردان و تهیه‌کننده ارشد در کمپانی الکترونیک آرتز حضور داشته است. زوروک از سال ۲۰۰۱ تاکنون مالک و موسس استودیو Superluminal به شمار می‌رود که به توسعه بازی‌های تحت وب و اینترنتی می‌پردازد.

پل جونز از سال ۲۰۱۳ به کریس رابرتز و تیم سازنده Star Citizen پیوست و اکنون بیش از چهار سال است که در سمت کارگردان هنری فعالیت می‌کند. پل جونز نیز همانند زوروک از قدیمی‌های صنعت بازی محسوب می‌شود که در دو استودیو مطرح اپیک گیمز و راک‌استدی حضور داشته است. وی از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ در اپیک گیمز مشغول به کار بود و در بخش‌هایی چون طراحی محیط، سلاح‌ها و کاراکترها کار کرده است. او همچنین در استودیو راک استدی هم به مدت یک سال به عنوان طراح ارشد محیط بازی Batman: Arkham City فعالیت کرده است که سابقه قابل‌اتکایی برای جونز به شمار می‌رود.

جهان استار سیتیزن؛ ۹۲۸ سال بعد

Lore یا Verse نامی است که به کل دنیای Star Citizen اطلاق می‌شود. هر اتفاقی که روی می‌دهد و هر چیزی که در این بازی وجود دارد، بخشی از لور محسوب می‌شود و در داخل آن اتفاق می‌افتد. جهان بازی به چندین سیستم ستاره‌ای تقسیم می‌شود که هر کدام از این سیستم‌ها متشکل از چندین سیاره، سیارک و ستاره هستند. تنها راه خروج از یک سیستم ستاره‌ای و ورود به سیستم دیگر، عبور از جامپ پوینت‌ها است که برخی از آن‌ها از قبل مشخص هستند و برای پیدا کردن برخی دیگر باید خودتان دست به کار شده و فضای وسیع بازی را زیر و رو کنید. جامپ پوینت‌ها در حقیقت کرم‌چاله‌های بزرگ و پایداری هستند که بین دو سیستم همسایه قرار می‌گیرند، اما عبور از آن‌ها به خاطر تاثیراتی که گاها سیاره‌های موجود در دو سیستم روی آن می‌گذارند، چندان آسان نیست و بهتر است کشتی فضایی شما حتما برخی تکنولوژی‌های لازم را در اختیار داشته باشد. در کل، ۹۵ سیستم ستاره‌ای برای Star Citizen در نظر گرفته شده که مهم‌ترین آن‌ها سیستم Stanton است که به آن جهان پایا نیز گفته می‌شود و بازی Star Citizen هم در ابتدا در آن جریان خواهد داشت. همچنین سیستم Sol نیز که خاستگاه انسان‌ها به شمار می‌رود، از دیگر منظومه‌های مهم بازی است. هر دوی این سیستم‌ها به همراه سه سیستم دیگر، به عنوان امپراطوری متحد زمین (UEE) شناخته می‌شوند. امپراطوری‌های دیگری نیز وجود دارند که بقیه سیستم‌های ستاره‌ای بازی را تحت تملک خود قرار خواهند داد.

 
تمام تصمیم‌ها و رفتارهای بازیکن در بخش داستانی Squadron 42، روی اعتبار او و روابط گروه‌های مختلف در جهان استار سیتیزن تاثیرگذار خواهد بود

سرگذشت زمین و انسان‌ها در بازی Star Citizen داستان دور و درازی است که شاید توضیح و تفسیر آن با همه جزئیاتش کمی حوصله‌تان را سر ببرد، اما سعی می‌کنم با خلاصه کردن ماجرا به طور کلی شما را با نحوه تشکیل امپراطوری UEE و چیزی که در بازی شاهدش خواهیم بود، آشنا کنم. شاید جرقه اصلی داستان از سال ۲۰۷۵ و جایی آغاز می‌شود که محققین موفق به اختراع یک فضاپیمای جدید می‌شوند که قادر است با یک صدم سرعت نور حرکت کند. همین مسئله باعث می‌شود تا کاوش‌ها انسان در سرتاسر جهان وسعت بگیرد و به چیزهای جدیدی دست پیدا کند، اما هنوز هم امکان زندگی در خارج از زمین فراهم نبوده است. حدود ۳۰ سال پس از این ماجرا، دانشمندان موفق می‌شوند تکنولوژی جدیدی ابداع کنند که قادر است با قرار گرفتن در هر سیاره‌ای، جو آن را با اکسیژن پر کرده و به محلی قابل سکونت برای انسان‌ها تبدیل کند. این پروژه جاه‌طلبانه اولین بار در کره مریخ آزمایش می‌شود، اما با کشته شدن تمامی افراد حاضر در مریخ در حین عملیات، تحقیقات رسما با شکست مواجه می‌شود تا اینکه با گذشت ۴۰ سال، ابرهایی آبی رنگ سطح کره مریخ را دربر می‌گیرند و بدین ترتیب اولین سیاره پس از زمین که انسان‌ها آزادانه می‌توانند در آن نفس بکشند، به وجود می‌آید. موفقیت این تکنولوژی باعث می‌شود تا سفر به دیگر سیارات برای انسان‌ها راحت‌تر شود و آن‌ها را به نقاط دوردست‌تری هدایت کند. با گذشت صدها سال، قلمرو انسان‌ها بسیار فراتر می‌رود و همچنین آن‌ها موفق به کشف جامپ پوینت‌هایی می‌شوند که می‌تواند انسان را به منظومه‌های دیگر هدایت کند. دومین جرقه بزرگ در جهان استار سیتیزن زمانی اتفاق می‌افتد که کم کم انسان‌ها با موجودات دیگری روبرو می‌شوند که پیش از این از حضورشان خبر نداشته‌اند.

اولین امپراطوری بیگانگان که Banu نام دارد، در حین اکتشاف برای یک جامپ پوینت جدید توسط یک محقق یافت می‌شود که با برقراری ارتباطات دوجانبه میان سران دو امپراطوری، پیمان صلح و تجارت میان آن‌ها امضا می‌شود. دومین رویارویی با امپراطوری زایان بود که چندتن از جستجوگران زمین را به اسارت گرفت و در همین حال که امپراطوری زمین در حال مذاکره با زایان بود و سعی می‌کرد آن‌ها را از وقوع یک جنگ منصرف کند، در سمتِ غربِ امپراطوری، بیگانه‌هایی با نام تِوارین که تکنولوژی‌هایشان ۱۰۰ سال عقب‌تر از انسان‌ها بود، با زمین وارد جنگ شدند و بدین ترتیب اولین نبرد فضایی انسان‌ها به وقوع پیوست. با وجود پیشروی اولیه توارین‌، در نهایت این نبرد با پیروزی انسان‌ها به پایان رسید و کالیس که مرکز اصلی توارین بود، به تصاحب امپراطوری زمین درآمد. ژنرال ایوار مِسر، که اصلی‌ترین چهره در پیروزی انسان‌ها به شمار می‌رفت، پس از خاتمه جنگ پیشنهاد ایجاد تغییراتی را در امپراطوری انسان‌ها ارائه داد و در نهایت توانست امپراطوری متحد زمین را برپا کند و خودش هم در راس آن قرار گیرد. این امپراطوری تا سال ۲۷۹۲ به همان شکلی که تاسیس شده بود به کار خود ادامه داد تا اینکه از این سال به بعد حالتی دموکراتیک به خود گرفت و از سال ۲۸۰۰ تا زمانِ حالِ بازی، آرای انسان‌ها همه چیز را معین می‌کند. با این حال، Squadron 42 که بخش داستانی بازی به شمار می‌رود، روایتش را از سال ۲۹۴۵ و پس از حمله واندول‌ها به سیستم Vega آغاز می‌کند؛ جایی که بازیکن به ارتش UEE ملحق می‌شود. بخش داستانی متشکل از ۷۰ مرحله است که در نهایت بازیکن را به دنیای استار سیتیزن می‌رساند. در واقع هر چیزی که در Squadron 42 تجربه می‌کنید، به نوعی گذشته‌ی کاراکتر شما در استار سیتیزن محسوب می‌شود و به همین دلیل تصمیم‌ها و رفتارهای شما در بخش داستانی، کاملا روی اعتبار و رتبه‌ی شما در جهان پایا تاثیرگذار خواهد بود. با وجود اینکه اطلاعات زیادی در مورد بخش داستانی بازی منتشر نشده است، اما برخی از کاراکترهای مهم و اصلی را در زیر معرفی خواهیم کرد.

Star Citizen

دانلود از آپارات

ارنست بیشاپ: فرمانده دومین ناوگان ارتش امپراطوری متحد زمین و چهره اول پیروزی در برابر هجوم واندول‌ها که گری اولدمن صداپیشگی او را برعهده دارد. از بیشاپ به عنوان یکی از باهوش‌ترین و مصمم‌ترین فرماندهان UEE یاد می‌شود که از ابتدای زندگی‌اش تا به امروز در نبردهای مختلفی حضور داشته است.

استیو کولتون: یکی دیگر از فرماندهان ارتش UEE که در ناوگان پنجم مشغول به فعالیت است و عمده شهرت او به تخصص‌اش در هدایت انواع مختلف کشتی‌های فضایی برمی‌گردد و مارک همیل به عنوان صداپیشه این کاراکتر ایفای نقش خواهد کرد. کولتون که او را با نام مستعار «پیرمرد» هم صدا می‌کنند، شخصیتی کاملا جدی و خشن دارد ولی با این حال یکی از باتجربه‌ترین افراد حاضر در ارتش است.

ربکا ترخو: مامور ویژه نظارت بر اجرای قوانین که پس از عملکرد موفق و قابل تسحینش در مبارزه قاچاقچیان مواد مخدر توانست به جایگاه کنونی خودش دست یابد. ترخو در سیستم ستاره‌ای اودین مشغول کار است و النور تاملینسون صداپیشگی این شخصیت را برعهده خواهد داشت.

تول اوکوری: آنتاگونیست اصلی Squadron 42 که رییس گروهی به نام اوکوری است و از نژاد واندول‌ها به حساب می‌آید. اندی سرکیس صداپیشگی این شخصیت را برعهده دارد. چهره اصلی این شخصیت تا به حال مشخص نشده است.

برخی از ویژگی‌های برجسته گیم‌پلی استار سیتیزن

شاید هیچ چیزی در یک بازی مهم‌تر از شخصیت اصلی‌ای که شما کنترلش را برعهده دارید، نیست. هر بازیکنی در ابتدای کار شخصیت خود را می‌سازد و همچنین این فرصت را دارد که یک موروث نیز برای خود ایجاد کند. برای مثال فرزند، پدر یا یک فرد کاملا جدید. بعد از ایجاد کاراکتر، بازیکن وارد ارتش UEE می‌شود و سپس بخش داستانی Squadron 42 را آغاز می‌کند، اما این امکان را دارد که هر موقع از بخش داستانی خارج شده و وارد جهان استار سیتیزن شود. یکی از کلیدی‌ترین المان‌هایی که به کاراکتر شما در بازی مربوط می‌شود، حسن سابقه یا اعتباری است که به واسطه برقراری ارتباط با هوش مصنوعی و کمپانی‌های مختلف به‌دست می‌آورید. این اعتبار می‌تواند براساس مهارت شما در اجرای کامل قراردادها یا میزان قانون‌مندی یا حتی ارتباط‌ها و صحبت‌های ساده با دیگر NPC ها به‌دست آید. در حال حاضر و در نسخه‌های آلفای بازی، این سیستم بیشتر روی قانون‌مندی بازیکن تمرکز دارد و با انجام رفتارهای غیرقانونی میزان اعتبار شما کمتر خواهد شد. اما شاید بپرسید این سابقه خوب به چه درد ما می‌خورد؟ باید بگویم که هرچقدر اعتبار بیشتری داشته باشید، ضمن اینکه توانایی انجام کارهای بزرگ‌تری را به‌دست می‌آورید، حقوق دریافتی‌تان هم بالاتر خواهد رفت.

در جهان بازی راه‌های قانونی و غیرقانونی زیادی برای کسب درآمد و شهرت وجود خواهد داشت که به نوعی حالت‌های مختلف بازی را تشکیل می‌دهند

موضوع جالبی که در استارسیتیزن وجود دارد، بحث مرگ در بازی است. اول از اینکه مردن در بازی به این راحتی‌ها اتفاق نمی‌افتد و شما این فرصت را دارید که با غلبه بر زخم‌های خود از مرگ کاراکتر جلوگیری کنید، اما اگر نتوانید دوام بیاورید، بازی از نزدیک‌ترین مرکز درمانی دوباره آغاز خواهد شد. این روند برای چندین مرگ بعدی شما نیز تکرار می‌شود، اما بعد از اینکه از تعداد مشخصی عبور کردید، شخصیت شما برای همیشه می‌میرد و تمامی دارایی‌ها و حتی اعتبارش به کاراکتری که به عنوان موروث ایجاد کرده بودید منتقل می‌شود. حال شما این فرصت را دارید که با این شخصیت به بازی ادامه دهید یا اینکه با طراحی یک کاراکتر جدید، دوباره از نو وارد جهان Star Citizen شوید. در آغاز بازی شما یک شهروند در امپراطوری UEE به شمار می‌روید که این مسئله منافع و محدودیت‌هایی برای شما به همراه دارد. برای مثال وقتی شهروند این حکومت محسوب شوید، میزان مالیاتی که می‌پردازید به مراتب کمتر بوده و امکان کار کردن برای دولت و حکومت نیز برای شما فراهم خواهد بود، اما با این حال بازیکن این امکان را دارد که حق شهروندی خود را باطل کند و البته اگر مجرم باشید یا علیه امپراطوری متحد زمین فعالیت کنید، این حق شهروندی به طور خودکار از شما سلب خواهد شد.

Star Citizen

در جهان بزرگ بازی Star Citizen هر بازیکنی برای به‌دست آوردن پول بیشتر مشغول انجام کار مشخصی است. همانند یک دنیای واقعی، راه‌های زیادی برای کسب درآمد در بازی وجود خواهد داشت. شما می‌توانید برای یک شرکت بزرگ در زمینه‌هایی معین انجام وظیفه کرده و حقوق خود را دریافت کنید یا اینکه می‌توانید قراردادی محدود با دیگر بازیکنان حاضر در جهان پایا ببندید و در ازای دریافت پول، کاری را که از شما خواسته شده است، به سرانجام برسانید. در واقع این روش‌های کسب درآمد، به نوعی حالت‌های مختلف بازی محسوب می‌شوند که در ادامه هر کدام از آن‌ها را بیشتر توضیح می‌دهیم.

  • معادن: جستجو و کندوکاو برای استخراج مواد خام و باارزش یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌ها و شغل‌هایی است که در جهان بازی وجود خواهد داشت و عمده کارهای مربوط به آن نیز به کمک کشتی‌های فضایی انجام می‌گیرد. احداث یک شرکت بزرگ برای چنین کاری در استار سیتیزن به راحتی فشردن چند دکمه ساده نیست. شما ابتدا باید مهارت‌های لازم را کسب کنید و با توجه به نیاز بازار سراغ استخراج موادی بروید که برای شما سودآور باشند و کم کم افرادی را استخدام کنید که در بخش‌های مختلف کمپانی شما مشغول به کار شوند. این استخدامی‌ها می‌توانند بازیکنان حقیقی یا هوش مصنوعی بازی باشند که بسته به مهارت‌هایشان حقوق‌های مختلفی را از شما دریافت خواهند کرد.
  • اکتشاف: با اینکه بهره‌برداری از معادن هم نیاز به یک سری اکتشافات اولیه دارد، اما چیزی که در این بخش از شما انتظار می‌رود فراتر از یافتن معادن است. اول از همه شما باید یک کشتی‌فضایی مخصوص با سنسورهای شناسایی بسیار حساس و سوخت فراوان در اختیار داشته باشید تا بتوانید به نقاط دوردست و بکر فضا سفر کنید. مهم‌ترین چیزی که در اکتشافات خود می‌توانید گیر بیاورید، مکان‌هایی به نام Jump Point است که از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و ورود به آن چندان آسان نیست. جامپ پوینت‌ها در واقع تنها راه ممکن برای انتقال از یک سیستم کهکشانی به سیستمی دیگر است و به همین دلیل اهمیت بسیار ویژه‌ای دارند. با این حال چیزهای دیگری هم هستند که شما می‌توانید در حین جستجوهای خود پیدا کرده و به قیمت بالایی آن را در اختیار محققان قرار دهید. از جمله سیاره‌های جدید یا حتی آمار نیروهای تهاجمی دیگر ملل حاضر در بازی که جزو اطلاعات سری به شمار می‌روند.
  • تجارت: داد و ستد در دنیای استار سیتیزن به این صورت نیست که شما کالایی را تولید کنید و در اختیار مشتریان خود قرار دهید، نقشی که شما در این وسط ایفا می‌کنید، بیشتر مربوط به توزیع این کالاها است که سه حالت مختلف دارد. حالت اول به این صورت است که شما با مدیریت راه‌های انتقال کالا به مشتریان، می‌توانید یک پل ارتباطی میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان برقرار کنید که البته این مورد به اعتبار و تجربه زیادی نیاز دارد. حالت بعدی مربوط به انتقال کالاهای ارزشمند و کمیاب است که به مراتب سخت‌‌تر و ریسک‌پذیرتر است و ممکن است گاهی اوقات مجبور به عبور از نقاط خطرناکی از فضا باشید. حالت سوم نیز مربوط به ارسال اورژانسی و فوق‌سریع کالاها است که حقوق بالایی را نصیب بازیکن می‌کند. البته این وسط یک شغل غیرقانونی هم وجود دارد که مربوط به ارسال کالاهای ممنوعه و غیرمجاز به دست افرادی مشخص است که برای انجام آن باید از سطوح امنیتی متفاوتی عبور کنید. جدا از انتقال کالا، جابجایی مسافرها نیز از دیگر شغل‌های موجود در بازی است که البته به برخی گواهینامه‌ها و کشتی‌های فضایی مخصوصی نیازمند است و همچنین بازیکن باید دقت بالایی روی مدیریت بخش‌های مختلف آن داشته باشد.
  • مسابقه: شرکت در تورنومنت‌ها و رقابت‌های بزرگ ریسینگ در جهان پایا یکی از راه‌های هیجان‌انگیز برای به‌دست آوردن پول و شهرت است که البته جدا از مهارت، نیاز به تجهیزات مختلفی دارد که باید ماه‌ها قبل از شروع مسابقات به فکر تهیه‌اش باشید. مسابقات Murray Cup بزرگ‌ترین رقابت ریسینگ در استار سیتیزن است که قهرمانی در آن رویای هر بازیکنی است.
  • جایزه بگیر: اگر به دنبال یک کار سخت و هیجان‌انگیز باشید، احتمالا تبدیل شدن به یک جایزه بگیر به راحتی آرزوی شما را برآورده خواهد کرد. تعقیب و گریز مجرمان و دستگیری آن‌ها یکی از شغل‌های جذاب و خطرناک بازی است که قطعا طرفدار زیادی پیدا خواهد کرد.
  • آشوب‌گری: اگر اکشن بیشتری می‌طلبید، شاید دست و پا کردن یک تیم جنگی حرفه‌ای و حمله به نقاط مختلف در ازای دریافت پول، یکی از راه‌های ایده‌آل شما برای کسب درآمد باشد. فقط کافی است هدف را بشناسید و آن را نابود کنید.
  • دزدی فضایی: کاری که در این شغل انجام می‌دهید همان کاری است که دزدان دریایی و راهزن‌ها در پیش می‌گیرند. با حمله به محموله‌های مختلف و غارت آن‌ها می‌توانید ثروت زیادی را به طور غیرقانونی به‌دست آورید.
  • تعمیرکاری: در دنیای وسیعی که بازی در آن جریان دارد، هر لحظه ممکن است کشتی‌های فضایی زیادی به دلایل مختلف آسیب ببینند و این یعنی همیشه کسی پیدا می‌شود که برای تعمیر وسیله نقلیه‌اش به سراغ شما بیاید. تنها چیزی که برای برپایی یک تعمیرگاه خوب نیاز دارید، یک گروه کاربلد و همچنین دسترسی به مواد اولیه باکیفیت است.
  • متخصص داده و اطلاعات: دریافت اطلاعات مهم و فروختن آن به گروه‌ها و سازمان‌های مختلف، کاری است که شاید دردسر به مراتب کمتری برای بازیکن داشته باشد. یک متخصص اطلاعات در استار سیتیزن کسی است که با تجزیه و تحلیل داده‌های مختلف، می‌تواند برای مکان‌یابی معادن باارزش یا تعیین مسیر عبوری مطمئن برای کشتی‌های فضایی، به شرکت‌های مختلف کمک کند. در کنار این، به دست آوردن برخی اطلاعات سری از جاهای مختلف نیز می‌تواند شما را در موقعیت بسیار برتری قرار دهد.
  • اوراق فضاپیماها: کشتی‌های نابود شده، ایستگاه‌های فضایی فروریخته و کالاهای به دردنخور و از بین رفته چیزهایی است که می‌توانند پول زیادی را نصیب‌تان کنند. شما با جمع‌آوری این فلزات ظاهرا بی‌مصرف، می‌توانید آن‌ها را بازیافت کرده و به مواد قابل استفاده‌ای تبدیل کنید.
  • ارائه خدمات درمانی: همانطور که کشتی‌های فضایی دائما خرد و خاکشیر می‌شوند، شخصیت‌های زیادی هم در جهان به این بزرگی آسیب می‌بینند یا جان خود را از دست می‌دهند و اینجا است که حضور یک تیم امدادی و درمانی اهمیت پیدا می‌کند. شما می‌توانید با یافتن افرادی که به کمک نیاز دارند، آن‌ها را از مرگ نجات دهید و در جنگ‌های بزرگ و مهم، سربازان زیادی را دوباره به میدان نبرد بازگردانید.
  • انجام کارهای تحقیقاتی:‌ برای پیشرفت هرچه بیشتر، باید همواره کسی به دنبال تحقیق و توسعه باشد و علوم جدیدی را به داشته‌های حال حاضر اضافه کند. شما با جمع‌آوری داده‌های مختلف می‌توانید به یک دانشمند در استار سیتیزن تبدیل شوید.

کشتی‌ها یا سفینه‌های فضایی یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین المان‌های گیم‌پلی محسوب می‌شوند که در اختیار داشتن آن‌ها برای هر بازیکنی واجب است و شاید به جرئت بتوان گفت که بازی کردن بدون کشتی‌های فضایی در استار سیتیزن غیرممکن خواهد بود. سفینه‌های موجود در بازی در انواع مختلف و با کاربردهای کاملا متفاوت در اختیار بازیکن قرار می‌گیرند و جالب‌ترین ویژگی بازی هم امکان شخصی‌سازی فوق‌العاده گسترده و پیچیده روی این کشتی‌ها است. به طوری که بازی به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید یک کشتی کاملا منحصربفرد را متناسب با کاربردها و نیازهای‌تان برای خود بسازید. اهمیت سفینه‌ها در بازی به قدری بالاست که امکان بیمه کردن آن‌ها برای بازیکن فراهم شده است تا در صورت مواجهه با صدمات جدی، بازیکن از لحاظ مالی چندان متضرر نشود. ۱۳ کمپانی مختلف در بازی وجود دارد که به تولید کشتی‌های فضایی متنوع برای مصارف مختلف می‌پردازند و گزینه‌های زیادی را برای انتخاب فراهم می‌کنند. یکی از نکات جالب این است که شما می‌توانید در حال حاضر با پرداخت پول واقعی، کشتی فضایی خود را از همین حالا خریداری کرده و پس از عرضه بازی به آن دسترسی داشته باشید. به گفته تیم سازنده، تمام پول‌هایی که از این طریق به‌دست می‌آیند، همانند پشتیبانی‌های مالی سایر حامیان، برای ساخت استار سیتیزن هزینه خواهند شد. بازی در زمینه سلاح‌ها نیز سعی داشته است تنوع را به خوبی رعایت کند. بیش از ۳۰ مدل اسلحه در استارسیتیزن با عملکردهایی متفاوت گنجانده شده است که به شما اجازه خواهند داد اکشن‌های هیجان‌انگیز و خون‌باری را تجربه کنید. از تیروکمان‌ها و اسنایپرهای مدرن بگیرید تا مسلسل‌ها، نارنجک‌ها و سلاح‌های سرد که در مبارزات نزدیک خیلی به کارتان می‌آیند. یکی دیگر از المان‌هایی که به ویژه در نبردها اهمیت بالایی دارد، لباس‌های شما است که در کلاس‌های متفاوتی فراهم شده‌اند و با پیشروی در بازی امکان ارتقا آن‌ها فراهم خواهد شد. شاید بهترین مثال برای این موضوع، لباس‌هایی است که در آثاری چون Crysis و Dead Space برتن شخصیت‌های اصلی وجود داشت و ارتقا آن‌ها باعث افزایش مقاومت و افزوده شدن برخی ویژگی‌های جدید و کلیدی می‌شد.

Star Citizen

تاریخ انتشار احتمالی بازی استار سیتیزن

با توجه به وعده‌هایی که سازندگان در مورد بخش‌های مختلف بازی داده‌اند، شاید انتشار آن تا پایان سال ۲۰۱۹ هم غیرممکن باشد

اول از همه باید کاملا رک و پوست‌کنده بگویم که هنوز هیچ تاریخ انتشار دقیقی برای بازی Star Citizen از سوی سازندگان معرفی نشده است و واقعا هم نمی‌توان هیچ زمان مشخصی را برای عرضه بازی در نظر گرفت، اما با این حال، هر سال تیم سازنده نقشه‌راهی را برای اهداف خود مشخص می‌کند که بر اساس آن در سال ۲۰۱۸ شاهد انتشار ۴ نسخه از ورژن شماره ۳ آلفای بازی خواهیم بود که هرکدام ویژگی‌های مهمی از گیم‌پلی را تکمیل خواهند کرد. در کل تا پایان سال جاری میلادی، ۲۲ کشتی فضایی و وسیله‌نقلیه زمینی وارد بازی خواهد شد و برخی از سفینه‌های قبلی نیز تغییرات و بهبودهایی را تجربه خواهند کرد. علاوه بر این، ۹ مکان جدید شامل سیاره‌ها، قمرها و ایستگاه‌های فضایی جدید نیز به بازی اضافه می‌شوند و در کنار این‌ها تعداد کمی اسلحه و مهم‌تر از همه کاراکترهای مونث قابل کنترل نیز وارد جهان استار سیتیزن خواهند شد. جدا از این آیتم‌ها، شاید سال ۲۰۱۸ به خاطر تغییرات بزرگی که در گیم‌پلی بازی ایجاد خواهد کرد، اهمیت قابل توجهی داشته باشد. استخراج مواد خام از معادن، تعمیر کشتی‌های فضایی، امکان داد و ستد با گزینه‌های گسترده‌تر، افزوده شدن سیستم شخصی‌سازی و ایجاد کاراکتر در بازی و در نهایت امکان طراحی و ایجاد مراحل مختلف توسط بازیکنان، وسعت بالایی به گیم‌پلی استار سیتیزن خواهد بخشید و جهان آن را مستعد‌تر و سرگرم‌کننده‌تر از وضعیت فعلی خواهد ساخت. علاوه بر این‌ها، تغییرات مثبتی هم روی هوش مصنوعی NPC ها اعمال خواهد شد تا عکس‌العمل‌های واقعی‌تری در قیاس با نسخه‌های آزمایشی قبلی نشان دهند. با وجود همه این پیشرفت‌هایی که برای سال ۲۰۱۸ در نظر گرفته شده است، هنوز هم انتشار بازی چندان نزدیک به نظر نمی‌رسد. چرا که هنوز در مورد مبارزات اول‌شخص و دیگر شغل‌هایی که قرار است در جهان پایا در دسترس باشند، کاری انجام نگرفته است و از طرفی هم هوش مصنوعی بازی هنوز با چیزی که سازندگان رویایش را در سر می‌پرورانند فاصله زیادی دارد. به همین دلیل شاید حتی سال ۲۰۱۹ را هم نتوان به عنوان سال عرضه استار سیتیزن یاد کرد.

در نهایت، اگر به تجربه بازی علاقه‌مند هستید، با توجه به مشخصات سیستم خود و همچنین پرداخت حداقل ۴۵ دلار، می‌توانید به نسخه آزمایشی Star Citizen دسترسی پیدا کنید. برای این‌کار ابتدا باید با مراجعه به سایت Robert's Space Industries یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید و سپس یکی از پکیج‌هایی را که برای فروش گذاشته شده‌اند انتخاب و خریداری کنید. هر کدام از این پکیج‌ها در حقیقت آیتمی درون بازی به شما اعطا خواهند کرد که فعلا این آیتم چیزی جز یک کشتی فضایی نیست. قیمت این بسته‌ها با توجه به کشتی موردنظر از ۴۵ دلار تا ۷۹۵ دلار متغیر است. آخرین نکته هم در مورد سیستم شما است که حداقل باید به یک پردازنده ۴ هسته‌ای، کارت گرافیکی با پشتیبانی از دایرکت‌ایکس ۱۱ با حافظه ۲ گیگابایت و حافظه رم ۱۶ گیگابایتی مجهز باشد.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده