// شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

هفته نامه سینمایی قسمت دوم : از غوغای سوپرمن و بتمن تا جوکر مخوف در «جوخه انتحاری»

هر هفته در زومجی مهم‌ترین خبرها و اتفاقات سینما و تلویزیون را جمع‌بندی می‌کنیم. اگر در طول هفته فرصت نکردید همه‌چیز را دنبال کنید، نگران نباشید. هفته‌نامه‌ی سینمایی برای همین است! همراه زومجی باشید.

دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720pرزولوشن 480p

یکی از مهم‌ترین خبرهای سینمایی این هفته، نمایش تریلر طولانی‌تری از فیلم ابرقهرمانی «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» در جریان رویداد کامیک‌کان ۲۰۱۵ بود. در این تریلر تقریبا ۴ دقیقه‌ای می‌بینیم که بتمن و سوپرمن چگونه برای افتادن به جان یکدیگر، علامت‌گذاری با بت‌رنگِ داغ روی پوست خلافکارها، از جا کندن دَرهای بت‌موبیل و لیزربازی بهانه پیدا می‌کنند. البته همه‌چیز به این دوتا خلاصه نشده بود. ما در این ویدیو، توانستیم نگاهی به مچ دست‌های واندرومن نیز بیاندازیم که ظاهرا برخورد آنها به یکدیگر، سبب انفجار اتمی می‌شود! این وسط، لکس لوتر هم داشت دنیا را از وجود سوپرمن می‌ترساند و برای کچل شدن آماده می‌شد!

Fear the Walking Dead

سریال «مردگان متحرک» در جریان همین رویداد کمیک‌کان حضور پررنگی داشت. از یک سو، آنها ویدیویی از فصل ششم سریال اصلی منتشر کردند که هفته‌ی قبل درباره‌اش گفتیم و از سویی دیگر، با نمایش ویدیویی، از تاریخ شروع پخش سریال فرعی‌شان که در همین دنیای زامبی‌زده جریان دارد، پرده برداشتند. این سریال که «از مردگان متحرک بهراسید» (آره، ظاهرا رابرت کرکمن اسمی ضایع‌تر از این پیدا نکرده!) نام دارد، در لس آنجلس جریان دارد و اتفاقات زمان شیوع ویروس را روایت می‌کند. این پیش‌درآمد حدود یک ماه زودتر از فصل ششم (۱۹ مهر) در تاریخ یکم شهریور روی آنتنِ شبکه‌‌ی ای.ام.‌سی می‌رود.

Daredevil

هفته‌ی قبل، عکس‌های بی‌کیفیتی از محل فیلمبرداری فصل دوم سریال «دردویل» پخش شدند که نشان از حضور جان برتنال در نقش «پانیشر» می‌داد. با اینکه در این تصاویر خبری از جمجمه‌ی معروف پانیشر بر روی پس‌زمینه‌ی سیاهِ لباسش نیست. اما قیافه‌ی خسته‌ی برتنال و استایل «دنبال بهونه می‌گردم تا دعوا کنم»‌اش، خیلی به این شخصیت می‌خورد. تازه، انتظار دارید برتنال به جز پانیشر نقش چه کس دیگری را بازی کند؟ نامزد سابق مت مرداک؟ نه، بازیگر آن نقش قبلا انتخاب شده!

درحالی که بتمن و سوپرمن در نبرد با یکدیگر هستند، درجایی دیگر از دنیای دی‌سی، برخی از بزرگترین ضدقهرمان‌های دی‌سی بایکدیگر دست همکاری داده‌اند تا جوکر را گیر بیاندازند. همین هفته‌ی پیش بود که این کمپانی با انتشار تریلری از فیلم «جوخه‌ی انتحاری»، آتش‌بازی‌هایش که با «بتمن علیه سوپرمن» شروع شده بود را ادامه داد. در این ویدیو می‌بینیم که ظاهرا دولت چگونه می‌خواهد از ددشات، کیلرکروک، هارلی کویین، دیابلو و غیره برای به دام انداختنِ جوکر استفاده کند. اگرچه چیز زیادی از جوکر در این تریلر نمی‌بینیم، اما ما می‌دانیم که او موهایش را در آسیاب سبز نکرده!

هنوز تمام نشده، کمپانی دی‌سی اعلام کرد که آنها تا سال آینده، انیمیشنی از روی کمیک‌بوک معروفِ «بتمن: جوک کشنده» می‌سازند. این کمیک‌بوک که از نگاه بسیاری، یکی از مهم‌ترین و بهترین کمیک‌های بتمن است، ریشه‌ی داستانی بزرگترین دشمن او، جوکر را روایت می‌کند. البته هنوز ادامه دارد. «جک کشنده» فقط یکی از سه انیمیشن جدید دی‌سی خواهد بود. «بتمن: خون بد» و «لیگ عدالت علیه تایتان‌ها» دو فیلم دیگری هستند که برخلافِ «جوک کشنده» داستان‌های جدیدی را روایت می‌کنند.

Kill Bill 3

خب، یک خبر یک‌خطی داریم به عنوان پیام بازرگانی: کوئنتین تارانتینو که این روزها سرگرم‌ آماده کردنِ فیلم جدیدش، «هشت نفرت‌انگیز» است، در جریان کامیک‌کان امسال گفت که امکان ساخته شدن جلد سوم، «بیل را بکش» وجود دارد. شما چقدر دوست دارید ادامه‌ی این فیلم ساخته شود؟

X-Men: Apocalypse آپوکالیپس

از دنیای دی‌سی که خارج شویم، به خبر هیجان‌انگیز جدیدی از قسمت جدید فیلم‌های «ایکس‌مِن» می‌رسیم. این فیلم که در واقع دنباله‌ای بر فیلم موفق و خوش‌ساخت «ایکس‌من: روزهای گذشته‌ی آینده» است، «آپوکالیپس» نام دارد. آپوکالیپس نام آنتاگونیست اصلی این قسمت است که در جریان کامیک‌کان امسال تصویر گرافیکی زیبایی از او منتشر شد. با اینکه از روی این تصویر نمی‌توان به جزییات به‌کار رفته در طراحی نسخه‌ی جدید این شخصیت پی برد، اما همین می‌تواند ایده‌ای کلی از ظاهر ترسناک اسکار آیزاک در این فیلم به ما بدهد!

طرفداران گیلمو دل تورو اینجا را داشته باشند: این کارگردان در جریان مصاحبه‌ای که در کامیک‌کان امسال داشت، از برنامه‌های آینده‌اش حرف زد. از فیلم ترسناکِ گوتیکِ «کریمسون پیک» گرفته تا فصل دوم سریال «نژاد» (The Strain) محصل شبکه‌ی اف‌ایکس و همچنین قسمت دوم فیلم «حاشیه‌ی اقیانوس آرام» که در مرحله‌ی پیش‌تولید به سر می‌برد. او به پروژه‌های دیگری که همه اسم‌های زیبایی مثل «عمارتِ تسخیرشده» و «کیهان تاریک» دارند هم اشاره کرد، اما بهتر است دل‌مان را برای چیز بیشتری خوش نکنیم و به همین «کریمسون پیک» که ۲۴ مهر امسال اکران می‌شود، قانع باشیم.

وارکرفت‌بازهایی که سال‌ها در انتظار تماشای فیلمی در خور توجه از دنیای این بازی‌ها هستند، گوش به زنگ باشند که ظاهرا دارند به آرزوی‌شان می‌رسند.Warcraft Movieاین هفته پوسترهایی از فیلم «وارکرفت» به نمایش درآمد که از نگاه یک غیر-وارکرفت‌باز عالی به نظر می‌رسند و یادآور استایل گرافیکی فیلم‌های سرزمین‌میانه‌ای پیتر جکسون هستند. البته ویدیوی بی‌کیفیتی هم از خود فیلم لو رفت. اگر نمی‌توانید برای انتشار نسخه‌ی بهتر آن صبر کنید، آن را ببنید و نظرتان را با ما درمیان بگذارید.

هی ما می‌‌گوییم بازی‌های ویدیویی، نسل بعدی صنعت سرگرمی و هنر هستند و باز به آنها به عنوان اسباب‌بازیِ دختربچه‌ی چهار ساله نگاه می‌شود! به تازگی کریستوفر مک‌کواری، کارگردان فیلم «عملیاتِ غیرممکن: قوم سرکش» در تویترش فاش کرد که آنها برای طراحی صحنه‌ی بدلکاری تام کروز با هواپیمای درحال پرواز، از چنین سکانسی در بازی «آنچارتد۳: فریب دریک» الهام گرفته‌اند. استودیوی ناتی‌داگ که ثابت کرده استاد طراحی سکانس‌های تعقیب و گریز است، اخیرا تریلری از «آنچارتد۴: سرانجام یک سارق» منتشر کرده بود که به قول معروف آن سکانس هواپیما را دولپی قورت می‌داد! به هرحال، وقتی پدرتان از دیدن «قوم سرکش» هیجان‌زده شد، می‌توانید خودتان را ریکلس نشان دهید و با اعتماد به‌ نفس کامل بگوید:«اگه شما با دیدنش حال می‌کنی، ما اینو سه سال پیش انجام دادیم!».

Mission Impossible Rouge Nation

این روزها دیزنی بدجوری دست به بازسازی آثار کلاسیکِ انیمیشنی‌اش زده است. در خبری که به تازگی منتشر شده، آنها قصد دارند به سراغ غول چراغ جادوی آبی دوست‌داشتنی بروند. این فیلم که در واقع پیش‌درآمدی بر «علاالدین» است، «جن‌ها» نام دارد و روی سرزمین‌ِ این جن‌های «آرزوبرآوردن‌کن» تمرکز می‌کند. فیلم همانند سنت اخیر این کمپانی و چیزهایی که در «مالیفیست» و «سیندرلا» دیده‌ایم، به صورت زنده ساخته خواهد شد.

Genies

Alien Movie

 

نیل بولمکمپ کارگردان فیلم‌های «منطقه‌ی ۹»، «الیزیوم» و «چپی» که به عنوان کارگردان فیلم جدید «بیگانه» انتخاب شده، در صفحه‌ی تویترش، تصویری مفهومی از این فیلم منتشر کرد. آیا برای «بیگانه‌»ی جدید هیجان‌زده هستید؟! دوست دارید این فیلم به سبک نسخه‌ی اول، یک ترسناک فضایی باشد، یا یک اکشنِ دیوانه‌وار فضایی؟ زیاد فشار نیاورید! اکشن بهتر می‌فروشد!

 

 

 

 

این هفته در بخش مقالات نیز علاوه‌بر گزارش باکس‌آفیس آخرهفته، تریلر «بتمن علیه سوپرمن» را بررسی کردیم و به نقد دو سریال مهم این روزهای تلویزیون پرداختیم:

violet

violet2

violet3

viole4t

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده