نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۷

خالق سریال Black Mirror یک مستندنما بر اساس سال ۲۰۲۰ می‌سازد

چارلی بروکر، خالق و شورانر سریال محبوب Black Mirror قصد دارد یک فیلم مستندنما براساس سال ۲۰۲۰ میلادی و اتفاقات آن برای شبکه نتفلیکس بسازد.

چارلی بروکر که بیش از هر چیز، به خاطر ساخت سریال آنتولوژی Black Mirror شناخته می‌شود، می‌خواهد یک فیلم مستندنما (Mockumentary) درباره رویدادهای سال ۲۰۲۰ برای شبکه نتفلیکس بسازد. برای افرادی که با این ژانر آشنایی ندارند باید بگوییم که فیلم‌های مستندنما، داستان‌ها و اتفاقات خیالی را در قالب یک فیلم مستند واقعی به نمایش می‌گذارند و معمولا حالت شوخی و کمدی دارند.

نتفلیکس در سال ۲۰۱۵ توانست حق پخش سریال Black Mirror را تصاحب کند و با همکاری بروکر، به ساخت فصل‌های جدید این سریال ادامه دهد. پنجمین فصل سریال هم که دارای سه اپیزود بود، در سال گذشته میلادی از نتفلیکس پخش شد. بروکر در سال ۲۰۲۰ از شرکت House of Tomorrow که وظیفه تولید سریال Black Mirror را بر عهده داشت، جدا شد و به همین خاطر ساخته شدن فصل ششم این مجموعه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. حتی در یک مصاحبه از بروکر سؤال شد که اگر همه چیز مهیا باید و طرفداران نیز خواهان فصل ششم سریال باشند، آیا این فصل ساخته خواهد شد، که او در پاسخ گفت در حال حاضر روی پروژه‌های کمدی‌تری مشغول به کار است. از سوی دیگر شرکت House of Tomorrow که هنوز هم حقوق معنوی سریال Black Mirror را در اختیار دارد، اعلام کرده است که به همکاری با نتفلیکس برای ساخت فصل‌های آینده ادامه خواهد داد. به هر حال باید ببینیم آینده این سریال به کجا می‌رسد.

فصل پنجم سریال Black Mirror

اما بروکر همان‌طور که خودش هم گفته، روی پروژه‌ دیگری فعالیت می‌کند. هیو گرنت، بازیگر انگلیسی، در مصاحبه‌ای با وبسایت Vulture اعلام کرد که در یک فیلم مستندنما به کارگردانی بروکر حضور دارد و نقش یک تاریخ‌نویس را بازی می‌کند که کلاه‌گیس مسخره‌ای هم به سر می‌گذارد. ظاهرا این فیلم استایل مستندگونه و وقایع‌نگاری خواهد داشت و شخصیت گرنت هم راوی داستان خواهد بود. البته هنوز اطلاعات بیشتری درباره این پروژه ارائه نشده و تاریخ انتشار آن نیز فعلا مشخص نیست.

در سال ۲۰۲۰ شاهد اتفاقات عجیب زیادی بودیم و دست بوکر برای پرداختن به موضوعات مختلف در فیلمش باز خواهد بود. رویدادهای مهمی که روی تمام دنیا تاثیر گذاشتند، مانند شیوع ویروس کرونا یا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، می‌توانند دستاویز خوبی برای ساخت یک فیلم مستندنما باشند. در سریال Black Mirror هم قبلا شاهد پرداختن به موضوعات سیاسی یا همه‌گیری بیماری‌ها بوده‌ایم؛ بنابراین بروکر با چنین مضامینی بیگانه نیست، اما اتفاقات سال ۲۰۲۰ به قدری منحصربه‌فرد و بی‌سابقه هستند که می‌توانند تضمین‌کننده اصالت فیلم جدید او باشند.

بروکر توانایی خودش در پرداختن به موضوعات روز از یک زاویه کاملا جدید و متفاوت را قبلا به اثبات رسانده است و حتما فیلم جدید خود را نیز با همین نگاه می‌سازد. یکی از دلایل اصلی جذابیت سریال Black Mirror، پیش‌بینی ترندهای روز دنیای تکنولوژی و خلق داستان‌های جذاب در مورد عواقب ظهور و استفاده از فناوری‌های نو بود. از آنجایی که سال ۲۰۲۰ یکی از دیستوپیایی‌ترین سالی‌هایی است که بشر پشت سر گذاشته، بروکر ایده‌های زیادی برای پیش‌برد داستان فیلم جدیدش خواهد داشت.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده