نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۲

۲۰ سریال محبوب هالیوود در دهه گذشته از نگاه بیش از ۳۵۰۰ نفر فعال صنعت تلویزیون

۳۵۰۰ نفر از افرادی که در صنعت تلویزیون مشغول هستند، در یک نظرسنجی شرکت کرده و ۲۰ سریال محبوب یک دهه گذشته هالیوود را انتخاب و معرفی کرده‌اند.

با پایان یافتن سال ۲۰۱۹، وارد سال ۲۰۲۰ و دهه جدید شدیم، اما بدون شک در دهه گذشته که به‌عنوان عصر طلایی تلویزیون از آن یاد می‌شود، شاهد تولید و انتشار سریال‌های بسیار زیادی بودیم که برخی از آن‌ها به محبوبیتی فوق‌العاده دست پیدا کردند. حال هالیوود ریپورتر یک نظرسنجی از منتقدان و عواملی که در ساخت سریال نقش داشته را ترتیب داده که در این نظرسنجی بیش از ۳۵۰۰ نفر شرکت کرده‌اند و در آن محبوب‌ترین سریال‌های دهه گذشته را انتخاب و معرفی کرده‌اند. در این سریال‌ها، شاهد انتخاب‌های قابل انتظار تا انتخاب‌های جالبی هستیم و همچنین قطعا غایبان بزرگی نیز در این فهرست دیده می‌شود. حال در ادامه با زومجی همراه باشید و با ۲۰ سریال محبوب دهه گذشته هالیوود از نگاه بیش از ۳۵۰۰ نفر آشنا شوید.

Killing Eve

۲۰) Killing Eve

سریال Killing Eve داستان زندگی یک مامور MI5 به‌نام ایو را دنبال می‌کند که شخصی به‌نام ویلانل ماموریتی برای کشتن ایو به‌ وی داده می‌شود

سریال Killing Eve یکی از آن دسته سریال‌هایی بود که شاید در ابتدا کمتر کسی منتظرش بود و آن را میشناخت، اما خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های تلویزیون و شبکه BBC تبدیل شود. سریال کشتن ایو داستان زندگی یک مامور MI5 به‌نام ایو را دنبال می‌کند که زندگی آنطور که برای این مامور باهوش انتظار می‌رفت، پیش نرفته و در سمت دیگر ویلانل که یک قاتل حرفه‌ای است، ماموریتی برای کشتن ایو به وی داده می‌شود و در ادامه شاهد ماجراهای موش و گربه مانند این دو شخصیت هستیم که هر یک به‌دنبال شکار دیگری هستند. سریال Killing Eve یک سریال درام جاسوسی و کمدی سیاه است که درواقع یک اقتباس از رمان Villanelle اثر لوک جنینگز بوده و در این سریال شاهد نقش آفرینی بازیگرانی چون ساندرا اوه، جودی کومر و فیونا شو هستیم که نقش آفرینی این بازیگران با تحسین منتقدان و بینندگان مواجه شده است. تاکنون دو فصل از سریال Killing Eve تولید و منتشر شده و این سریال برای فصل سوم و حتی چهارم نیز تمدید شده است.

homeland

۱۹) Homeland

سریال Homeland یک سریال درام جاسوسی بود که توسط شبکه شوتایم تولید شده و پخش آن از سال ۲۰۱۱ آغاز شد و همچنان نیز ادامه دارد. این سریال درواقع اقتباسی از یک سریال غیر آمریکای دیگر به‌نام Prisoners of War است و تا به امروز ۸ جایزه امی و ۵ جایزه گلدن گلوب دریافت کرده است. سریال میهمن داستان کری متیسون با بازی کلیز دینز را دنبال می‌کند که مامور CIA است و باید تهدیدهایی که کشورش را تهدید می‌کند، کشف و خنثی کند. فصل‌های ابتدایی سریال Homeland با استقبال منتقدان و بینندگان مواجه شده بود و رفته رفته این سریال از دوران اوج خود خارج شد و حال قرار است در فصل هشتم که پخش آن از ماه آینده آغاز می‌شود، به کار خود پایان دهد.

سریال Parks and Recreation

Parks and Recreation (۱۸

سریال Parks and Recreation یکی از سریال‌های سیتکام موفق یک دهه گذشته است که توسط گرگ دنیلز و مایکل شور در ۷ قسمت تولید و پخش آن از سال ۲۰۰۹ از شبکه NBC آغاز و تا سال ۲۰۱۵ نیز ادامه داشته است. در این سریال کمدی شاهد حضور بازیگرانی چون امی پولر، رشیدا جونز، پل اشنایدر، عزیز انصاری، نیک آفرمن، آبری پلازا، کریس پرت و ادام اسکات بودیم که یکی از برنامه‌های بسیار محبوب NBC نیز بوده است. سریال Parks and Recreation در مجموع نامزد دریافت ۴ جایزه گلدن گلوب و ۱۶ جایزه امی شده بود که از بین این نامزدی‌ها، برنده یک جایزه گلدن گلوب نیز شده، اما هرگز موفق به دریافت جایزه امی نشد. در هر حال، صحبت‌هایی مبنی بر احیا یا حتی ریبوت این سریال سیتکام نیز شنیده می‌شود که در حال حاضر خبر بیشتری از آن در دسترس نیست.

Fargo

۱۷) Fargo

هر سریال Fargo داستانی متفاوتی را روایت می‌کند

سریال Fargo یک سریال آنتولوژی، کمدی سیاه، جنایی و درام است که نه‌تنها توانسته با تحسین منتقدان مواجه شود، بلکه مورد توجه بینندگان شبکه FX نیز قرار گرفته است. هر فصل سریال فارگو داستان متفاوتی را دنبال می‌کند و به همین منظور شاهد حضور بازیگرانی متفاوتی مثل مارتین فریمن، بیلی باب تورنتون، الیسن تولمن و کالین هنکس، در فصل اول، کریستن دانست، پاتریک ویلسون، جسی پلمونس و جین اسمارت، در فصل دوم و ایوان مک‌گرگور، کری کن، مری الیزابت وینستد و دیوید تیولیس، در فصل سوم، بودیم. نوآ هاولی وظیفه ساخت این سریال را بر عهده دارد و توانسته تحسین بسیاری را جلب کند. فصل اول و دوم حال و هوای تقریبا مشابه با یکدیگر دارند، اما او در فصل سوم تلاش کرده تا سریالی متفاوت‌تر را ارائه دهد و در مجموع فارگو تا به امروز ۳ جایزه گلدن گلوب و ۶ جایزه امی نیز دریافت کرده است. حال خبر خوب برای طرفداران سریال Fargo این است که فصل چهارم این سریال نیز برای انتشار در سال ۲۰۲۰ در دست ساخت است که فصل سوم سریال فارگو نیز قرار است داستانی متفاوت‌تر نسبت به سه فصل اول داشته باشد و شاید این سریال به روند موفق خود در دهه آینده نیز ادامه دهد.

Black Mirror

۱۶) Black Mirror

ترس از آینده و توسعه فناوری منابع الهام سریال Black Mirror هستند

ترس از آینده و توسعه فناوری از جمله بخش‌هایی هستند که باعث شده تا سریال Black Mirror خیلی سریع مورد توجه بینندگان و منتقدان قرار بگیرد. سریال آنتولوژی آینه سیاه که هر قسمت داستان متفاوتی را روایت می‌کند، توسط چارلی بروکر خلق و پخش آن از سال ۲۰۱۳ از شبکه چنل ۴ آغاز شد و درنهایت شبکه نتفلیکس حقوق این سریال را خریداری و در سال ۲۰۱۶ فصل سوم را منتشر کرد و تاکنون شاهد ساخت دو فصل دیگر توسط نتفلیکس نیز بودیم که در کریسمس سال ۲۰۱۸ نیز فیلم Black Mirror: Bandersnatch را منتشر کرد که در این نسخه، بینندگان می‌توانستند مسیر داستان را انتخاب کنند که این تجربه مخالفان و موافقان بسیاری هم داشته است. اگرچه فصل پنجم سریال Black Mirror با نظرات متفاوت زیادی مواجه شد، اما در مجموع این سریال هنوز یکی محبوب‌ترین برنامه‌های شبکه Netflix محسوب می‌شود. سریال Black Mirror تا به امروز ۱۵ بار نامزد دریافت جایزه امی شده و ۹ جایزه نیز از این مراسم دریافت کرده است.

The Handmaid

۱۵) The Handmaid's Tale

گاردین سریال سرگذشت ندیمه را ۲۵امین سریال برتر قرن ۲۱ می‌داند

سریال The Handmaid's Tale که اقتباسی از رمانی به همین نام اثر مارگارت اتوود است، خیلی سریع توانست نظر بسیاری را به خود جلب کند و شروع قدرتمند سریال باعث شد تا سریال سرگذشت ندیمه به محبوب‌ترین سریال شبکه هولو تبدیل شود. سریال The Handmaid's Tale داستان آینده‌ نزدیکی را دنبال می‌کند که در آن کاهش چشمگیر باروری باعث شده تا گروهی به اسم پسران یعقوب کنترل کشور آمریکا را به‌دست بگیرند و در سریال ما قرار است داستان جون آزبورن را دنبال کنیم که اکنون وظیفه دارد تا فرزند خانواده‌های گیلیاد را به‌دنیا بیاورد و او در تلاش است تا هانا، فرزندش را نجات دهد و همچنین به کشور کانادا فرار کند. در سریال سرگذشت ندیمه شاهد نقش آفرینی بازیگرانی چون الیزابت ماس جوزف فاینز ایوان استراهافسکی الکسیز بلدل آن داود مکس مینگلا سمیرا وایلی او.تی. فاگبنلی هستیم و با اینکه دو فصل اول با تحسین منتقدان مواجه شده بود، اما حداقل در فصل سوم شاهد نقدهای منفی‌تری برای این سریال بودیم. سریال The Handmaid's Tale تا به امروز ۱۴ جایزه امی و ۲ جایزه گلدن گلوب دریافت کرده و در حال حاضر برای فصل چهارم نیز تمدید شده است. همچنین گاردین سریال سرگذشت ندیمه را ۲۵امین سریال برتر قرن ۲۱ می‌داند.

Better Call Saul

۱۴) Better Call Saul

تمرکز سریال Better Call Saul روی تبدیل شدن جیمی مک‌گیل به ساول گودمن است

با پایان یافتن سریال Breaking Bad در سال ۲۰۱۳، شبکه AMC به‌دنبال راهی برای ادامه دادن این سریال بود و طرفداران نیز دوست داشتند تا داستان‌های دیگر شخصیت‌های دنیای برکینگ بد نیز ادامه پیدا کند. نتیجه آن نیز این شد که وینس گیلیگان و پتر گولد به سراغ ساول گودمن رفتند و سریال Better Call Saul را تولید و پخش آن از سال ۲۰۱۵ آغاز شد. با اینکه سریال بهتره با ساول تماس بگیری تاکنون نتوانسته به محبوبیت و موفقیت سریال اصلی دست پیدا کند، اما تحسین منتقدان و بسیاری از بینندگان را نیز به‌همراه داشته است. این سریال درواقع یک اسپین‌آف و پیش درآمد برای داستان سریال اصلی است که تمرکز آن روی تبدیل شدن جیمی مک‌گیل به ساول گودمن است که تاکنون ۴ فصل از سریال Better Call Saul تولید و از شبکه AMC منتشر شده و طی امسال شاهد شروع پخش فصل پنجم این سریال نیز خواهیم بود. باب ادنکیرک، جاناتان بنکس، جیانکارلو اسپوزیتو، مایکل ماندو و ریا سیهورن، از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال حضور دارند و به‌ایفای نقش پرداخته‌اند و علاوه‌بر ساول گودمن، در سریال Better Call Saul شاهد بازگشت مایک ارمنترات و گاس فرینگ نیز هستیم. این سریال نامزد چندین جایزه امی و گلدن گلوب شده، اما تاکنون موفق به دریافت این دو جایزه نشده است.

سریال Modern Family

۱۳) Modern Family

سریال Modern Family یکی از محبوب‌ترین سریال‌های سیتکام یک دهه اخیر تلویزیون بوده که پخش آن از سال ۲۰۰۹ از شبکه ABC آغاز شده و این سریال کمدی موفق شده تا لقب با دوام‌ترین سریال تاریخ کمدی این شبکه را نیز به‌دست بیاورد. سریال خانواده مدرن جوایز بسیاری را دریافت کرده و داستان یک خانواده را دنبال می‌کند و در این سریال شاهد حضور بازیگرانی چون اد اونیل، سوفیا ورگارا، جولی بوون، جس فرگوسن، تای بورل، اریک استون استریت، سارا هایلند، اریل وینتر، نولان گلد، ریکو رودریگز، آئوبری اندرسون-امونز و جرمی مگوایر هستیم و کریستوفر لوید و استیون لویتان نیز وظیفه ساخت آن را بر عهده دارند. بدون شک ۶ فصل اول نقطه اوج سریال Modern Family بود که طی این فصل‌ها با تحسین منتقدان و بینندگان مواجه شد و شاید این سریال با روزهای اوجش فاصله داشته باشد، اما هنوز یکی از محبوب‌ترین سیتکام‌های تلویزیون است که بالاخره سریال خانواده مدرن قرار است در فصل یازدهم که پخش آن نیز مدتی است که آغاز شده، به کار خود پایان دهد.

The Americans

۱۲) The Americans

بسیاری اعتقاد دارند که سریال The Americans به چیزی که حقش بود طی این سال‌ها نرسیده است

سریال The Americans یک سریال درام جاسوسی بود که توسط جو وایزبرگ در ۶ فصل تولید و از شبکه FX به‌روی آنتن رفت. با اینکه این سریال تحسین‌های زیادی را با خود همراه کرد، اما بسیاری اعتقاد دارند که سریال آمریکایی‌ها به چیزی که حقش بود طی این سال‌ها نرسیده است. با اینکه سریال در ابتدا با استقبال نسبتا خوب بینندگان شبکه FX مواجه شده بود، اما رفته رفته با افت بیننده روبه‌رو شد و بسیاری آن را یکی از سریال‌های برتر دهه می‌دانند که افراد زیادی آن را ندیده‌اند. کری راسل، متیو ریس و ماکسیمیلیانو هرناندز، از جمله بازیگرانی هستند که در The Americans حضور داشته و به ایفای نقش پرداختند. سریال داستان دو مامور KGB را دنبال می‌کنند که وظیفه دارند تا به‌عنوان زن و شوهر و به‌عنوان خانواده جنینگز در آمریکا فعالیت و به جاسوسی بپردازند و حاصل این ازدواج اجباری دو فرزند است که آن‌ها طی این سال‌ها زندگی آمریکایی را داشتند تا اینکه یک مامور FBI همسایه آن‌ها می‌شود. سریال The Americans در مجموع یک جایزه گلدن گلوب و ۴ جایزه امی دریافت کرده که فصل ششم این سریال جایزه بهترین سریال درام را از هر دو مراسم دریافت کرده است.

Big Little Lies

۱۱) Big Little Lies

ممکن است شاهد ساخت فصل سومی برای سریال Big Little Lies باشیم

بدون هیچ شکی فصل اول سریال Big Little Lies یکی از بهترین سریال‌های یک دهه اخیر بود که روایت داستانی جذاب و داستانی درگیر کننده تا شخصیت پردازی و عملکرد بسیار درخشان بازیگران، باعث شد تا این سریال مورد توجه منتقدان و بینندگان قرار بگیرد و به یکی از محبوب‌ترین آثار شبکه HBO طی این سال‌ها تبدیل شود. سریال دروغ‌ های کوچک بزرگ داستان یک مرگ مرموز را دنبال می‌کند که تا آخرین لحظه هویت قاتل و مقتول مشخص نمی‌شود و سریال با روایتی در ۲ بازه زمانی متفاوت باعث شده تا بیننده تا آخرین لحظه سریال را دنبال کند. فصل اول این سریال درنهایت موفق شد ۸ جایزه امی و ۴ جایزه گلدن گلوب را دریافت کند و پایان آن باعث شد تا شبکه HBO فصل دوم سریال Big Little Lies را تولید کند که اگرچه فصل دوم تا حدی طرفداران و منتقدان را ناامید کرد، اما درنهایت با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و حتی ممکن است شاهد ساخت فصل سومی برای این سریال بسیار محبوب باشیم. در سریال‌ دروغ‌های کوچک بزرگ شاهد نقش آفرینی بازیگرانی چون ریس ویترسپون، نیکول کیدمن، شیلین وودل، مریل استریپ، لورا درن، ادام اسکات، الکساندر اسکارشگرد، زوئی کراویتز و کاترین نیوتون بودیم.

سریال Veep

۱۰) Veep

سریال Veep یکی از موفق‌ترین سریال‌ کمدی و طنز سیاسی یک دهه اخیر بود که آرماندو ایانوچی وظیفه ساخت این سریال را برای شبکه HBO بر عهده داشت. در مجموع ۷ فصل از سریال ویپ تولید و پخش آن در سال گذشته میلادی به پایان رسید که در طی این سال‌ها همواره مورد تحسین منتقدان و بینندگان قرار گرفته و ۵۹ بار نامزد دریافت جایزه امی و ۷ بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده و با اینکه هرگز موفق به دریافت جایزه گلدن گلوب نشده، اما ۱۷ جایزه امی دریافت کرده است. سریال Veep داستان سلینا مایر معاون رئیس‌جمهور و پس از آن رئیس‌جمهور ایالات متحده را دنبال می‌کند که به‌دنبال بر جا گذاشتن یک میراث ماندگار در زمان ریاست جمهوری خود است. جولیا لوئی-درایفوس، آنا کلامسکی، تونی هیل و رید اسکات، از جمله بازیگرانی هستند که در سریال ویپ حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند.

سریال 30 Rock

۹) 30Rock

اگرچه پخش سریال 30Rock از سال۲۰۰۶ آغاز شد و پخش آن در سال ۲۰۱۳ و در فصل هفتم به پایان رسید، اما این سریال کمدی و سیتکام توانسته به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های شبکه NBC در طی این سال‌ها تبدیل شود و الگویی مناسب برای بسیاری از سریال‌های سیتکام امروزی باشد. این سریال توسط لیزا فی ساخته شده و داستان نویسنده و شورانر برنامه کمدی TGS شبکه NBC را دنبال می‌کند که خود فی نیز نقش اصلی سریال را بر عهده داشت. الک بالدوین، تریسی مورگان و جین کراکوسکی، دیگر بازیگران سریال ۳۰ راک بودند که این سیتکام بسیار محبوب تحسین شدن ۶ جایزه گلدن گلوب و ۱۶ جایزه امی نیز دریافت کرده است. اخیرا صحبت‌هایی مبنی بر احتمال ساخت اسپین‌آفی براساس سریال 30Rock توسط لیزا فی نیز مطرح شده است.

The Marvelous Mrs. Maisel

۸) The Marvelous Mrs. Maisel

سریال The Marvelous Mrs. Maisel برای فصل چهارم نیز تمدید شده است

سریال The Marvelous Mrs. Maisel یکی از موفق‌ترین و تحسین شده‌ترین سریال‌های آمازون است که تا به امروز ۳ فصل از آن تولید و منتشر شده و توانسته نظر منتقدان و بینندگان را با هم جلب کند. اتفاقات این سریال در دهه ۵۰ میلادی جریان دارد که میریام میج مایسل که یک زن خانه‌دار است، به یکباره استعداد خود را کشف می‌کند. ریچل بروزناهان در نقش میریام میج مایسل، مایکل زیگن، الکس بورستین و تونی شالهوب، از جمله بازیگرانی هستند که در سریال خانم مایسل شگفت انگیز نقش آفرینی کرده‌اند و وظیفه ساخت این سریال نیز بر عهده ایمی شرمن پالادینو بوده است. مدتی پیش فصل سوم سریال The Marvelous Mrs. Maisel از شبکه آمازون منتشر شد و حال این سریال کمدی تحسین شده برای فصل چهارم نیز تمدید شده تا طرفداران در دهه جدید نیز ماجراهای میریام میج مایسل را دنبال کنند. سریال The Marvelous Mrs. Maisel تاکنون ۳ جایزه گلدن گلوب و ۱۶ جایزه امی دریافت کرده است.

Fleabag

۷) Fleabag

سریال Fleabag قرار نیست برای فصل سوم بازگردد

سریال Fleabag یک سریال کمدی درام انگلیسی بود که توسط فیبی والر-بریج برای شبکه BBC تولید شد. این سریال داستان یک زن جوان و سردرگم و خشمگین به‌نام فلیبگ با بازی خود والر-بریج را دنبال می‌کند که سریال بیشتر به‌خاطر شکستن خاص دیوار چهارم (زمانی‌که قهرمان داستان با دوربین صحبت می‌کند) شناخته می‌شود و توانسته نظر منتقدان و بینندگان را همزمان جلب کند. با اینکه سریال با تحسین‌های زیادی مواجه شده بود، اما والر-بریج اعلام کرد که سریال پس از دو فصل به پایان رسیده و برای فصل سوم باز نخواهد گشت و حال خالق این سریال در حال ساخت اثر تلویزیونی بعدی خود است. الیویا کلمن، کریستین اسکات توماس، فیونا شو و اندرو اسکات دیگر بازیگران در سریال Fleabag نقش آفرینی کرده‌اند و سریال فلیبگ توانسته ۶ جایزه امی و ۲ جایزه گلدن گلوب را دریافت کند.

The Crown

۶) The Crown

اتفاقات سریال The Crown در دوره‌های مختلفی جریان دارد

سریال The Crown داستان به سلطنت رسیدن ملکه الیزابت دوم تا دوران حکمرانی او را دنبال می‌کند که این سریال توانسته نظر بسیاری را به خود جلب کند. سریال تاج هم با تحسین منتقدان مواجه شده، هم استقبال بسیاری خوبی از آن در نتفلیکس شده است. تمرکز هر دو فصل سریال روی یک دوره است و به همین منظور کلر فوی و مت اسمیت به‌ترتیب نقش ملکه الیزابت دوم و شاهزاده فیلیپ را در فصل اول و دوم سریال The Crown بر عهده داشتند و در فصل سوم و چهارم، الیویا کلمن و توبیاس منزیس جانشین این دو بازیگر برای نقش این دو شخصیت شده‌اند. در حال حاضر سه فصل از سریال تاج منتشر شده و این سریال توانسته ۳ جایزه گلدن گلوب و ۸ جایزه امی را دریافت کند. فصل چهارم سریال تاج نیز در سال ۲۰۲۰ از شبکه نتفلیکس منتشر خواهد شد که تمرکز آن روی دوره نخست وزیری مارگارت تاچر که اولین نخست وزیر زن بریتانیا بود و به بانوی آهنین شهرت داشت، خواهد بود که جیلین اندرسون نقش این شخصیت را در فصل چهارم بر عهده دارد.

Stranger Things

۵) Stranger Things

در سریال Stranger Things شاهد ارجاعات متعدد به فرهنگ عامه دهه ۸۰ میلادی هستیم

هر شبکه‌ای به یک سریال بزرگ نیاز دارد تا بینندگان زیادی را جذب و بتواند گسترش پیدا کند. سریال Stranger Things چنین نقشی را برای شبکه نتفلیکس داشت و این سریال با چنان سرعتی به محبوب‌ترین برنامه نتفلیکس تبدیل شد که هر فصل آن با رکوردشکنی همراه بوده است. تاکنون سه فصل از این اثر برادران دافر تولید و منتشر شده و این سریال قرار است برای فصل چهارم نیز بازگردد که انتظار می‌رود سریال در فصل چهارم یا پنجم به پایان برسد. میلی بابی براون، دیوید هاربر، فین ولفهارد، گیتن ماتارازو، کلب مک لاگلین، نوآ اشنپ و وینونا رایدر، از جمله بازیگرانی هستند که در سریال Stranger Things نقش آفرینی کرده‌اند و فصل اول این سریال داستان گم شدن کودکی به‌نام مایک در شهر کوچکی به‌نام هاوکینز را دنبال می‌کند که در ادامه شاهد اتفاقاتی از جمله ورود به دنیای وارونه هستیم. این سریال علمی‌تخیلی توانسته با ترکیبی از سبک‌های مختلف تا ارجاعات به فرهنگ عامه دهه ۸۰ میلادی تا خلق شخصیت‌های محبوب، به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های یک دهه اخیر تبدیل شود که ۴ بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده و ۶ جایزه امی نیز دریافت کرده است.

Downton Abbey

۴) Downton Abbey

فیلم Downton Abbey در طول سال ۲۰۱۹ به‌روی پرده‌های سینما رفت

سریال Downton Abbey یک سریال تاریخی بود که در ۶ فصل تولید و در طی سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ از شبکه ITV به‌روی آنتن رفت که یکی از محبوب‌ترین و تحسین شده‌ترین سریال‌های تاریخی و سریال‌های ساخت بریتانیا در یک دهه گذشته نیز بوده که مورد توجه منتقدان و بینندگان زیادی قرار گرفته بود. سریال Downton Abbey داستان خانواده اشرافی کرالی، دوستان و خدمتکاران آن‌ها را در قصری در منطقه یورک‌شر در انگلستان که با نام دانتون ابی شناخته می‌شود، را دنبال می‌کند که این سریال درواقع تمرکزش روی زندگی این افراد و روابط، وقایع و موارد دیگر است. هیو بونه‌ویل، جسیکا براون فیندلی، لورا کارمایکل، جیم کارتر، راکل کسیدی، برندن کویل و تام کالن، از جمله بازیگرانی هستند که در سریال دانتون ابی نقش آفرینی کرده‌اند. با اینکه سریال Downton Abbey در فصل‌های ابتدیای با تحسین و نقدهای مثبت‌تری مواجه بود، اما در مجموع توانسته ۱۵ جایزه امی و ۳ جایزه گلدن گلوب نیز دریافت کند و همچنین فیلم Downton Abbey نیز در طول سال ۲۰۱۹ به‌روی پرده‌های سینما رفت.

سریال Mad Men

۳) Mad Men

از سریال Mad Men به‌عنوان یکی از برترین سریال‌های عصر طلایی تلویزیون یاد می‌شود

پخش سریال Mad Men از سال ۲۰۰۷ آغاز و خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های شبکه AMC تبدیل شد. اتفاقات سریال در دهه ۶۰ در شهر نیویورک جریان داشت و تمرکز آن روی زندگی دان دریپر، رئیس بخش طراحی تبلیغاتی استرلینگ کوپر بود. سریال مد من یکی از کم افت و خیز ترین سریال‌های دو دهه اخیر تلویزیون بوده که طی ۷ فصل توسط ماتیو واینر تولید و طی سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ به‌روی آنتن رفت و توانسته نظر منتقدان و بینندگان را جلب کند. جان هام، الیزابت ماس، وینسنت کارتیسر، جنیوری جونز، کریستینا هندریکس و کرنان شیپکا از جمله بازیگرانی بودند که در سریال Mad Men نقش آفرینی کردند. سریال مد من در مجموع ۵ جایزه گلدن گلوب و ۱۶ جایزه امی دریافت کرده و یکی از موفق‌ترین سریال‌ها در فصل جوایز نیز بوده است. از سریال Mad Men به‌عنوان یکی از برترین سریال‌های عصر طلایی تلویزیون یاد می‌شود که باعث شد تا بسیاری از مردم طی چندین سال این سریال را دنبال کنند و حتی با افت بیننده بسیار کمی نیز مواجه باشد.

Breaking Bad

۲) Breaking Bad

از سریال Breaking Bad یک سریال پیش درآمد و یک فیلم که سرنوشت جسی پینکمن را نشان می‌دهد، تولید شده است

اگر روزی یک نفر به شما بگوید که یک معلم شیمی پس از اینکه سرطان گرفت و برای رفع مشکلات مالی به تولید شیشه روی آورد و اکنون بهترین تولید کننده شیشه نیز لقب گرفته و حال با نام والتر وایت شناخته می‌شود و بسیاری از ماموران پلیس تا کارتل‌های مواد مخدر به‌دنبال او هستند، شاید این داستان عجیب به‌نظر برسد، اما سریال Breaking Bad چنین داستانی را روایت کرد و تبدیل به یکی از بهترین سریال‌های تاریخ تلویزیون شد. سریال برکینگ بد یکی از محبوب‌ترین و تحسین شده‌ترین سریال‌های تاریخ تلویزیون است که در طول ۵ فصل توسط وین گیلیگان تولید و در بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه AMC به‌روی آنتن رفت. موفق این سریال باعث شد تا اسپین‌آف پیش درآمد این سریال با نام Better Call Saul تولید و منتشر شود و همچنین مدتی پیش فیلم El Camino: A Breaking Bad Movie از شبکه نتفلیکس منتشر شد که درواقع سرنوشت جسی پینکمن را نشان می‌داد. در سریال Breaking Bad شاهد حضور بازیگرانی چون برایان کرانستون، آرون پال، آنا گان، دین نوریس، باب ادنکیرک، جیانکارلو اسپوزیتو و جاناتان بانکز، بودیم. همچنین سریال برکینگ بد ۲ جایزه گلدن گلوب و ۱۶ جایزه امی را نیز دریافت کرده است.

Game of Thrones

۱) Game of Thrones

سریال Game of Thrones تاثیر بسیار زیادی را روی صنعت تلویزیون گذاشت

حتی اگر فصل هشتم و پایان آن بسیاری را ناامید کرد، اما نمی‌توان این موضوع را کتمان کرد که سریال Game of Thrones یکی از محبوب‌ترین سریال‌های یک دهه اخیر تلویزیون بوده که هر فصل آن با رکورد شکنی بیننده مواجه بوده است. سریال بازی تاج و تخت که اقتباسی از رمانی به‌نام ترانه یخ و آتش اثر جرج آر آر مارتین است، پخش آن از سال ۲۰۱۱ آغاز و تا سال ۲۰۱۹ ادامه داشت. درواقع ما حدود یک دهه اتفاقات دنیای وستروس را در هشت فصل دنبال کردیم که باعث شد تا بسیاری جذب شبکه HBO شوند تا بزرگ‌ترین ماجراجویی فانتزی تاریخ تلویزیون را دنبال کنند. شاید پایان سریال بسیاری را ناامید کرد، اما سریال Game of Thrones تاثیر بسیار زیادی را روی صنعت تلویزیون گذاشت و باعث شد تا تهیه‌کنندگان ریسک بیشتری برای ساخت سریال‌های فانتزی و با ابعاد بزرگ پیدا کنند و حتی بسیاری برای ساخت سریال‌های خود از این سریال الهام گرفته‌اند. سریال Game of Thrones داستان دنیای وستروس را دنبال می‌کند که افراد زیادی به‌دنبال حکومت بر وستروس هستند و از طرفی تهدید بزرگی آنسوی دیوار این سرزمین درگیر جنگ‌های سیاسی و خونین را تهدید می‌کند. سریال بازی تاج و تخت یک جایزه گلدن گلوب و ۵۹ جایزه امی را دریافت کرده و در حال حاضر سریال House of the Dragon که سریال فرعی و پیش درآمد این مجموعه است، توسط شبکه HBO در دست ساخت است تا میراث وستروس در دهه جدید نیز ادامه داشته باشد.

محبوب‌ترین سریال شما در طول یک دهه گذشته کدام سریال بوده است؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده