نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۹

داگ لیمان وظیفه کارگردانی فیلم فضایی تام کروز را بر عهده گرفت

داگ لیمان به‌عنوان کارگردان فیلم جدید تام کروز که با همکاری ایلان ماسک قرار است در فضا تولید شود، معرفی شده است. 

مدتی پیش بود که خبری منتشر شد مبنی بر اینکه تام کروز در حال همکاری با ناسا و همین‌طور شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) و صد البته بنیان گذارش یعنی ایلان ماسک، برای ساخت فیلمی اکشن است که این فیلم قرار است اولین فیلم سینمایی داستانی باشد که در خارج از جو زمین یا به اصطلاح فضا فیلم‌برداری می‌شود. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، کارگردان این فیلم اکشن مشخص شده است. داگ لیمان که پیش از این سابقه همکاری با تام کروز در فیلم Edge of Tomorrow (لبه فردا) و فیلم American Made‌ (ساخت آمریکا) را در کارنامه خود داشته، وظیفه کارگردانی این پروژه بسیار محرمانه که قرار است بخش‌هایی از آن در فضا فیلمبردای شود، را بر عهده گرفته است.

در حال حاضر حضور هیچ استودیو یا شرکت تأمین مالی در این فیلم تایید و اعلام نشده است. همچنین هنوز مشخص نیست که آیا این پروژه قرار است اولین پروژه تام کروز پس از دو قسمت جدید فیلم Mission Impossible (مأموریت غیر ممکن) باشد یا او قرار است در ابتدا در فیلم دیگری حضور پیدا کند. قسمت هفتم و هشتم فیلم Mission Impossible قرار است به‌صورت پشت سر هم فیلم‌برداری شود، اما در حال حاضر به علت شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا، تولید این دو فیلم اکشن تا مدت زمان نامشخصی متوقف است. هنوز اطلاعاتی از داستان فیلم جدید کروز در دسترس نیست، اما لیمان و کروز به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در این پروژه حضور خواهند داشت.

لیمان قرار است برای کارگردانی فیلم Edge of Tomorrow 2 (لبه فردا ۲) نیز بازگردد که کروز بار دیگر نیز قرار است در این فیلم حضور داشته باشد که وضعیت این پروژه فعلا خیلی روشن نیست. همچنین ایلان ماسک و ناسا قرار است امشب با همکاری یکدیگر پس از سال‌ها فضانوردان را ازطریق خاک کشور آمریکا به فضا پرتاب کنند که این اولین مأموریت فضایی شرکت SpaceX با حضور خدمه انسانی نیز خواهد بود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده